19.4.13

ΜΠΕΣΣΗ ΜΙΧΑΗΛ: Το τέλος, τα τέλη και ο (Αριστο)... Τέλης

«…ο χρόνος βραχύς…»


ΟΔΟΣ 17.1.2013 | 675

Το ένα τέλος του τίτλου, το τέλος του χρόνου έφθασε στην ώρα του. Την παραμονή Πρωτοχρονιάς 2013, η σκέψη που κυριαρχεί είναι: Να φύγει χωρίς επιστροφή αυτό το 2012 που μας γέμισε εναλλαγές αβεβαιότητας και κάποιας μικρής ελπίδας με τις επαναλαμβανόμενες εκλογές και τη σχετική αναβολή της οικονομικής χρεωκοπίας. Αλλά και αγωνία για την αυξανόμενη ανεργία, τη συνεχιζόμενη ύφεση, συχνά απελπισία με τις απαιτήσεις του μνημονίου και σίγουρα φόβο για ένα μέλλον δύσκολο αν όχι ζοφερό. Το τέλος του… κόσμου, σύμφωνα με εσχατολόγους ερμηνευτές των Μάγια, ευτυχώς (ή δυστυχώς για πολλούς) μας παρέκαμψε.

Το τέλος της μεταπολίτευσης αναζητείται εναγωνίως μέσα στα συντρίμμια της πολιτικής πραγματικότητας, μήπως πίσω από τα όζοντα ερείπια ξεπροβάλλει η ξαναγεννημένη (;) Ελλάδα. Τα τέλη, φορολογικά ή άλλα (χαράτσια επί το ελληνικότερο), είναι μαζί μας, αδυσώπητα ,άδικα, σταθερά αυξανόμενα μέχρι ασφυξίας ιδίως εκείνων που αντέχουν ακόμη (ως πότε;) να πληρώνουν, αφού στραγγίξανε κάθε περιθώριο της οικονομίας βυθίζοντάς την στα τάρταρα της ύφεσης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών εδώ και αλλού είναι και τελεολογικά αναποτελεσματικά, γιατί ούτε ο σκοπός για τον οποίο επιβλήθηκαν εκπληρώνεται αφού ούτε τα έσοδα αυξάνονται με την ανεργία και την ύφεση, ούτε τα έξοδα ενός ανοργάνωτου κράτους μειώνονται.

Και ο (Αριστο)τέλης; Τί σχέση έχει ο θαυμαστός μακεδόνας σοφός-πανεπιστήμων με όλα τα προηγούμενα; Πρώτον, το όνομά του σημαίνει «ο έχων άριστο τέλος» δηλαδή άριστο σκοπό και δεύτερον, είναι από τους πρώτους διδάξαντες συστηματικά την τελεολογία, την αντίληψη ότι τα πάντα στον κόσμο διέπονται από έναν σκοπό. Επομένως, είναι ο καταλληλότερος –τέλειος (= λέξη παράγωγο του τέλους) - να εκπροσωπήσει με τον ορθολογισμό που χαρακτηρίζει τον πατέρα της λογικής, το τέλος ως έννοια ολοκλήρωσης και ταυτόχρονα στόχου.

Γιατί όλη η παραπάνω εισαγωγή έναν στόχο έχει (και αποτελεί μιαν ολόψυχη ευχή): αυτό το τέλος του χρόνου να φέρει το τέλος των δυσβάστακτων οδυνηρών «τελών» στην οικονομία, στη κοινωνία και στη ζωή μας, τέλη που πολλοί, οι πιο αδύναμοι, πληρώνουν με ανέχεια ως πείνα, με απώλεια της στέγης και της αξιοπρέπειας και της ίδιας της ζωής τους. Να φέρει, το ξημέρωμα των σκοπών-στόχων μιας κοινωνίας πολιτών, ελεύθερων στο πνεύμα, ενημερωμένων με διαφάνεια και με γνώση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων. Μια κοινωνία που διεκδικεί την ανατροπή της φθαρμένης και πολλαπλώς αποδεδειγμένα διεφθαρμένης πολιτικής τάξης και επιτυγχάνει με συλλογικότητα , αλληλεγγύη και δικαιοσύνη τους σκοπούς της δημοκρατίας. Αυτής, που υποστηρίζει ότι γεννήθηκε σ ‘αυτόν τον τόπο, αλλά δεν τη φρόντισε αρκετά, ώστε να μεγαλώσει και να ωριμάσει…


Αν, αντικαταστήσουμε τη φαύλη κομματοκρατία με αυστηρή αλλά δίκαια αξιοκρατία, ξεκινώντας από αυτούς που επιλέγουμε να μας κυβερνούν.
Αν, απαιτήσουμε την οργάνωση ενός κράτους δίκαιου, που υπακούει πρώτο στους νόμους που ψηφίζει και εξυπηρετεί τους πολίτες κι όχι τις ισχυρές συντεχνίες ή τα άνομα συμφέροντα.

Αν, με αυτοσεβασμό διεκδικούμε το δίκιο μας, σεβόμενοι τα δίκαια των άλλων και προστατεύοντας όσους δεν μπορούν ή δεν ξέρουν να προστατεύονται, καταργώντας τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται.
Αν, ο Πολιτισμός και η πραγματική Ανάπτυξη στις Επιστήμες, στις Τέχνες και στη βιώσιμη Παραγωγή-Οικονομία είναι κοινή επιδίωξη κι όχι κακοαποκτημένα με υφαρπαγή καταναλωτικά αγαθά.

Αν, Ελληνική ταυτότητα σημαίνει αυτογνωσία και σεβασμό στη Δημοκρατία, την Κοινωνική Δικαιοσύνη, τους Νόμους. Τότε, έχουμε το τέλος μιας κακής εποχής και το ξημέρωμα μιας πρώτης ΚΑΛΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 17 Ιανουαρίου 2013, αρ. φύλλου 675


12 σχόλια:

  1. Στεφανίδου Ε.19/4/13

    Μπροστά στίς σοβαρότατες,τραγικές και πρωτόγνωρες δυσχέρειες της εποχής που ζούμε,ΤΡΕΙΣ λύσεις ευρίσκονται ενώπιόν μας.
    Η μία λύση είναι, να κλείσουμε τα μάτια και να πούμε ότι, δέν είναι έτσι τα πράγματα.΄''Να γίνουμε στροθοκάμηλοι''.
    Η άλλη λύση είναι, να συμμορφωθούμε με τον αιώνα τούτον.''Να γίνουμε όρνιθες.'Όταν όμως, είσαι αετός,δεν μπορείς να πείς,<>.
    Μένει μία τρίτη λύση,η χριστιανική αντίσταση<>.
    Γι'αυτό και η Εκκλησία ουσιαστικά είναι
    ΕΙΚΩΝ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ.

    Πού φτάσαμε!...να διεκδικούμε τα δεδομένα, να διεκδικούμε τα κεκτημένα.
    ΟΥΑΙ! ΣΤΟΥΣ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ!..
    Άνθρωποι μικροί,- χωρίς Χριστό,-χωρίς αξίες και ηθικό ανάστημα, που κατάφεραν- ανέντιμα να αναρριχηθούν σε μεγάλα κοσμικά αξιώματα.Το μόνο που πέτυχαν;
    -ΤΗΝ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΗΣΗ.
    Τον άνθρωπο λέει ο Αριστοτέλης, τον ξεχωρίζουν από το ζώον, δύο πράγματα,<> δηλαδή το γέλοιο και η ντροπή.
    Το ζώον δεν γελάει ποτέ και δεν ντρέπεται για τίποτα.και εκείνος που δεν ντρέπεται για τίποτε, ρέπει πρός την αποκτήνωση και ζούμε στην εποχή που δεν υπάρχει ντροπή.
    Γνώσεις έχουμε πολλές-ΓΝΩΣΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ.
    Οι Αρχαίοι έλεγαν.<> ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΟΥΜΕ πρώτα <> διότι χωρίς Γνώθι Θεόν, δέν υπάρχει Γνώθι σαυτόν.
    Αλλά που έχουμε καταντήσει! Λερωμένα δάκτυλα να δείχνουν και να κατηγορούν τα καθαρά Μέτωπα.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιωρίκας19/4/13

    Κυρά Στεφανίδου, να χαρείς κι εσύ, αλλά μη μάς κολάζεις Σαρακοστιάτικα! Πού το βρήκες το ζύγι και ξέρεις πόσο Χριστό έχει ο καθένας μέσα του;
    Άστο τώρα το ίντερνετ, χρυσή μου, και δεν είναι ώρα να μας γίνεις ρήτορας πολύφθογγος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος20/4/13

    Η κ.Στεφανίδου αναφέρεται στους πολιτικούς και τα λέει πολύ σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος20/4/13

    H kyria Stefanidou ta leei poly swsta se kapoia shmeia p.x. stis 3 lyseis. H defterh paragrafos omws me ta sxolia... xwraei polyyy nero.
    (ta zwa den klaine epishs, ektos apo ta gourounia pou einai ta mona pou bgazoun dakrya...)

    Kalytera omws na doume to arthro ths kyrias Michael.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Athena20/4/13

    Ευρηματικό! Συγχαρητήρια, κυρία Μιχαήλ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος20/4/13

    Γιωρίκα από τις πράξεις του και την ζωή του φένεται ο άνθρωπος άν έχει Χριστό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος20/4/13

    @6
    Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε,
    Χριστόν ενεδύσασθε.
    Αλληλούια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος21/4/13

    @ 7
    Η δειλία, Κύριε, του Πιλάτου, η αστάθεια του όχλου,η προδοσία της αλήθειας με τρομάζουν.
    Κάνε με να αγαπήσω την αλήθεια και ενίσχυσέ με να αγωνισθώ γι'αυτήν μέχρι θανάτου. Ό,τιδήποτε κι άν μου κοστίσει.
    ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ''ΟΔΟΣ''ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εικασία21/4/13

    @8
    Μην τα χάνεις, αγαπητέ! Ο Πιλάτος είναι πρόσωπο του έργου πριν την Ανάσταση και το πλήθος μετά την Πεντηκοστή δεν θεωρείται πλέον όχλος αλλά λαός του Θεού. Κι αν προδόθηκε η αλήθεια (και αιωνίως προδίδεται), έμειναν σταθεροί οι Μαθητές αδελφωμένοι, δέχθηκαν Παράκλητο και μάς άφησαν πρότυπα ζωής αιωνίου.
    Από αυτά που γράφεις, εμένα τουλάχιστον μου λέει η καρδία μου ότι αγαπάς την Αλήθεια, αλλά ζεις μια περίσταση, μια αγωνία. Ενίσχυση χρειάζεσαι, όπως όλοι μας.
    Θυμήσου... σήμερα είναι Κυριακή, δεν "γονατίζουμε"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος21/4/13

    Δέν τα χάνω αγαπητέ.
    Ο Πιλάτος, είναι πρόσωπο του έργου,αλλά βλέπει και την σκευωρία,καταλαβαίνει τη δολιότητα,γιατί διστάζει;
    Μία παρωδία δίκης.
    Γιατί όλο αυτό το ανώνυμο πλήθος συμπιέζεται μπροστά στό πραιτώριο; Γιατί φωνάζει την καταδίκη του Δίκαιου;''Τί γάρ κακόν εποίησεν'' ο Αναμάρτητος;
    Ο όχλος δένείναι μονάχα οι πολλοί.Όχλος είναι και ο ένας.Όταν δέν αναζητάει το αληθινό, αλλά το βολικό, όχι τί πρέπει αλλά τί συμφέρει.
    ''Τί έστιν αλήθεια'',Μα η αλήθεια βρίσκεται μπροστά μας.
    Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ.
    Είναι Κυριακή σήμερα, αλλά ας μη συζητάμε για τους τύπους.
    Αγώνα μέχρι θανάτου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εικασία21/4/13

    Ο Πιλάτος φταίει γιατί -εκτός των άλλων- δεν άκουσε τη γυναίκα του!

    (Ευτυχώς (;) που δε μ' έχεις μπροστά σου τώρα, γιατί μπορεί και να με καρπάζωνες... σιγά μη κάτσω δηλαδή και να τις φάω!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος21/4/13

    10
    Φιλαράκι είσαι κι απρόσεκτος; Αφού γράφει "Εικασία", εσύ γιατί λες "αγαπητέ"; Κάνε και λίγο κράτει στη φόρα, δε βλάφτει. Φιλικά στο λέω κι άμα θες το πιστεύεις.
    Μας έφυγε και ο "ψάξε-ψάξε" και δεν έχουμε άνθρωπο να μας πει ποια είχε αυτό το όνομα...
    Στα άλλα πάντως καλό σε βρίσκω.

    "βρίσκω-βρίσκω"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ