19.4.08

ΟΔΟΣ: Ο κόμπος και το χτένι

Το θέμα είναι γνωστό στην ΟΔΟ από αρκετό καιρό. Όμως για λόγους περιορισμού των αφορμών που μπορούν να προκαλέσουν εντάσεις, επιλέχθηκε μέχρι τώρα να αναβληθεί το σχόλιο.

Αλλά οι εξελίξεις στο ζήτημα της ονομασίας του γειτονικού κράτους των Σκοπίων, και ιδίως ο διασυρμός και οι ύβρεις με τις οποίες αντιμετωπίζουν την Ελλάδα οι «φίλοι» και ομόδοξοι Σκοπιανοί, μια από τις οποίες ήταν η έκθεση της ελληνικής σημαίας, σε περίοπτες θέσεις σε κεντρικές λεωφόρους των Σκοπίων, με χιτλερική σβάστικα στην θέση του Σταυρού, -με τις οποίες αποκαλύπτουν τα πραγματικά αισθήματά τους και το αβυσσαλέο μίσος τους απέναντι σε μια χώρα και ένα λαό, με μακρούς αγώνες για την ελευθερία και την δημοκρατία, φέρνουν τον κόμπο στο χτένι.

Πρόκειται για την (καλή κατά τα άλλα) ιστοσελίδα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Καστοριάς στο διαδίκτυο: Φτάνει μια περιήγηση λίγων λεπτών στο internet για να εξοργίσει τον χρήστη του διαδικτύου, η ασχετοσύνη και η προχειρότητα, με την οποία στήθηκε το site στο θέμα της μουσικοχορευτικής παράδοσης της Καστοριάς.

Από πού άντλησε την άφρονα έμπνευση και πληροφορία ο τέκτων της ιστοσελίδας της Νομαρχίας Καστοριάς, από ποια πηγή πληροφορήθηκε ότι στην περιοχή, και ιδίως στην πόλη της Καστοριάς, και μάλιστα στα καρναβάλια της Καστοριάς, ακούγονταν μεταξύ σχετικών και ασχέτων μουσικοχορευτικών σκοπών και ορισμένοι αισθητά σλαβίζοντες ρυθμοί; Από πού άντλησε τις πληροφορίες του για κάτι περίεργα και άγνωστα ονόματα χορών και μουσικών σκοπών όπως «Πουστσένκο» «Ματσκανιάνα», «Ρούμπα», «Αναντόλτσε», «Ρούσα Μαρία», «Kόλιος» (*)...; Ποιοι τα ονόμαζαν έτσι; Πού τους βρήκε;

Ποιος είναι αυτός που επιβάρυνε με αυτού του είδους τις μουσικές και λεκτικές ρετσινιές την Καστοριά και το καρναβάλι της πόλης;

Ποιον ρώτησε, και πως διασταύρωσε τις πληροφορίες του, ο άνθρωπος που έστησε την ιστοσελίδα και προφανώς δεν μετείχε ποτέ στα καρναβάλια; Διότι αν συμμετείχε έστω και μια φορά, θα γνώριζε ότι οι «παράξενοι» ρυθμοί, (πρόκειται για ορισμένους μουσικούς σκοπούς) που πιο πολύ θυμίζουν Σερβία, Σκόπια, Βουλγαρία ή ακόμη Τρινιδάδ-Τομπάγκο και Αϊτή στην Καραϊβική, παρά Καστοριά και καρναβάλια της Καστοριάς; Όποιον Καστοριανό και να ρωτήσει κάποιος, κανείς δεν γνωρίζει αυτά τα ονόματα.

Πώς αποδέχθηκε άκριτα η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καστοριάς αυτό το γεγονός που θα ακριβοπληρώθηκε από το υστέρημά της; Αν κάποιος αποφασίσει να αποκαλεί την Καστοριά «Κόστουρ» θα το ανεχθεί η Ν.Α. Καστοριάς;

Από πού αντλεί ο καθένας το δικαίωμα για τέτοιο αυθαίρετο «εμπλουτισμό» της παράδοσης της Καστοριάς που εμφανίζει την πόλη ως μουσικό άντρο;

Κι’ αν εκεί στην Νομαρχία Καστοριάς, αισθάνθηκαν -που δεν μπορεί, θα αισθάνθηκαν- τουλάχιστον ένα κόμπο, στην θέα της ελληνικής σημαίας με την σβάστικα και στην μαζική αλλοφροσύνη των Σκοπιανών, οι οποίοι εδώ και χρόνια τρίβουν τα χέρια τους για τα... «ακούσματά» «μας», οφείλουν αμέσως, να απομακρύνουν από το διαδίκτυο αυτή την πηγή παραπληροφόρησης και πλαστογραφίας της παράδοσης της Καστοριάς και του καρναβαλιού της, για την οποία υπεύθυνη είναι η ίδια.
.
(*) Επί παραδείγματι: Η «Νέτα του Φασούλα» μετονομάζεται σε… “Kolio” (!) στην ιστοσελίδα της Ν.Α. Καστοριάς, ή στην καλύτερη περίπτωση «Νικόλας»!
[δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 3.4.2008]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ