Ώσπου, μετά τον φετινό μαύρο Σεπτέμβρη της Νέας Δημοκρατίας – καθ’ ότι από τότε δεν σήκωσε κεφάλι από τα αλλεπάλληλα σκάνδαλα και τα πρωτοφανή προβλήματα ανέλαβε την ευθύνη της «ανάκαμψης» ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Που μέχρι πρόσφατα ήταν γνωστός για την προτίμηση του να παραμένει έγκλειστος στην Ραφήνα όπου βρίσκεται και η οικογενειακή στέγη. Με αποτέλεσμα τώρα πια, να εξορμά κάθε Σαββατοκύριακο στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα για να υπερασπιστεί τα ψίχουλα της πολιτικής και κομματικής τιμής της κυβέρνησης. Της μόνης κυβέρνησης που γνώρισε ο τόπος γεμάτη διάκους και διακόνισσες σαν έτοιμους από καιρό – ώστε να αναχαιτίσει την επάνοδο της δυναστείας Παπανδρέου. Έτσι εννοούσαν φαίνεται το σεμνά και ταπεινά. Κράτος κληρικολαϊκό.
Ανεξάρτητα από την έκβαση του εγχειρήματος, τουλάχιστον ο πρωθυπουργός θα έχει την ανάμνηση πολλών πολλών χρόνων ακλόνητης πρωτιάς στις δημοσκοπήσεις για την καταλληλότητα της πρωθυπουργίας. (Ποιος ξέρει πώς θα είναι ο δεύτερος τελικά).
Αλλά φτάνουν αυτές οι συγκρίσεις. Διότι ο Δήμος Καστοριάς και πιο συγκεκριμένα η ΔηΠεΚα, που αποτελεί ίσως την μόνη πλευρά της δημοτικής αρχής που ομολογουμένως έδειξε κάποια, ίσως όχι επαρκή, αλλά πάντως αξιοπρόσεκτη δραστηριότητα και ξεχωρίζει μέσα σ’ αυτή την αφόρητη διετή ερήμωση, διατηρώντας το copyright της ιδέας της πορείας προς τον λαό a la carte, αποφάσισε να οργανώσει και ακριβέστερα να επαναλάβει και φέτος την χριστουγεννιατικο καρναβαλλίστικη πορεία προς τον λαό της Θεσσαλονίκης, σε διαφήμιση, διαφώτιση και επιφοίτηση. Ένα happening για παιδιά και μεγάλους. Με κρασί, σαρμάδες, σαλιάρους και άλλα εδέσματα κατ’ ευθείαν φερμένα από την αρχόντισσα πόλη στην συμπρωτεύουσα. Την καθέδρα του κ. Ψωμιάδη. Την τροφό των «προοδευτικών» αντιλήψεων του κ. Ανθίμου.
Βέβαια, ύστερα από τον προηγούμενο δήμαρχο Καστοριάς που είναι γνωστό ότι δεν διατηρούσε άριστες σχέσεις με τα αεροπορικά ταξίδια γι’ αυτό και δεν απομακρυνόταν ιδιαίτερα με εξαίρεση την Αθήνα τα τελευταία 2 χρόνια ο Δήμος Καστοριάς, ασκεί την επιθετική διπλωματία των ταξιδιών. Ταξιδιών, κοντινών και μακρινών, μετά ή άνευ (κυρίως άνευ) νοήματος, σαφούς αποστολής και οπωσδήποτε (άνευ) συγκεκριμένων αποτελεσμάτων. Υπηρετούν όμως το κοσμοπολίτικο ιδεώδες της Καστοριάς. Και την εξωστρέφεια, τα αποτελέσματα της οποίας είναι παντού (α)ορατά.
Όμως, η εορταστική ξανα εκστρατεία προς την Θεσσαλονίκη, που απειλούν να επαναλάβουν και φέτος οι ιθύνοντες του Δήμου και της ΔηΠεΚα, με επικεφαλής τον ίδιο τον δήμαρχο κ. Ι. Τσαμίση, δεν έχει να κάνει με τίποτε άλλο, παρά μόνο με την live, δηλαδή ζωντανή και ενσαρκωμένη, οπτικοακουστική προβολή του… παγκοσμίως εξακουστού καστοριανού καρναβαλιού. Που σύμφωνα με τους λαογράφους φωστήρες ονομαζόταν «ραγκουτσάρια», από την λέξη λατινικής προέλευσης που σχετίζεται με την επαιτεία και την ζητιανιά.
Ερμηνεία που αποκτά μια διαφορετική διάσταση, αν την συνδέσει κανείς με αυτή την πορεία προς τον λαό, κι’ αν φέρει στην μνήμη του τις περσινές μελαγχολικές στιγμές 10 15 το πολύ ενστόλων μελών της αποστολής, να υποδύονται ότι διασκεδάζουν και διαφημίζουν αυθόρμητα το, δήθεν φρενήρες και γνήσιο, και ακόμη πιο δήθεν αναλλοίωτο έθιμο της Καστοριάς. Σε μια γωνιά της πλατείας Αριστοτέλους. Ρογκάτορες, ραγκουτσαραίοι και αρχόντισσες ζωσμένες.
Έξοχο θέαμα: Να το βλέπουν οι περαστικοί και να αισθάνονται θλίψη και οίκτο. Να το βλέπουν οι Καστοριανοί, οι εντός και εκτός του 72%, και να αισθάνονται αιδώ. Την ίδια αιδώ που αισθάνονται μέσα τους οι Έλληνες στο θέαμα ενός πρωθυπουργού που τρέχει και δεν φτάνει. Μόνο και μόνο επειδή δεν γνώριζε ποτέ την αξία της αποτελεσματικής δουλειάς και του timing. Και διότι νόμιζε ότι στον ίδιο και στους απανταχού γαλαζοαίματους των κομμάτων, αρκούσε το ελέω Θεού για να επιλυθούν τα προβλήματα. Ήλθε τώρα η Καστοριά να αρκεστεί απλώς στο «ελέω», και το αποδεικνύει με θλιβερές εκδρομές. Που απομυθοποιούν, και σε καμμιά περίπτωση δεν προβάλλουν.
Και όπως είναι γνωστό από το αρχαία κιόλας χρόνια, το δις εξαμαρτείν…
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 11.12.2008
Σχετικά κείμενα:
-ΟΔΟΣ: Περάστε κόσμε!
-ΟΔΟΣ: Γιορτές
-ΟΔΟΣ: ΡΙΟ ντε Τζανέϊρο & ΚΑΣΤΟ-ΡΙΟ του Ιανουαρίου
-ΟΔΟΣ: Πολιτιστική εσωστρέφεια
-ΟΔΟΣ: Θύμα της «παραδοσιακότητας»
-ΟΔΟΣ:...να κάνει πιο απολαυστική, πιο λαμπερή και πιο αισιόδοξη την ζωή μας
-ΣΠΥΡΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ: Μήπως κι’ εγώ δεν είμαι τελικά Καστοριανός;
-ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Γ. Τσάμης)
-Το καστοριανό καρναβάλι που χάθηκε (ηχογράφηση του 1930)
-Καρναβάλι 1968 (βίντεο) | α΄μέρος
-ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Α. Μπούτη)
-ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
-ΜΕΡΟΠΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΓΕΛ: Καστοριανό Καρναβάλι
-Καστοριανό Καρναβάλι
-ΜΕΡΟΠΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΓΕΛ: Καρναβάλι. (Ήμήπως ραγκουτσάρια και πανηγύρια;)
-ΚΑΣΤΟ-ΡΙΟ
-Καστοριανό καρναβάλι 2011 -φωτό- [α]
-Καστοριανό καρναβάλι 2011 -φωτό- [β]
-Καστοριανό καρναβάλι 2010 -φωτό- [α]
-Καστοριανό καρναβάλι 2010 -φωτό- [β]
-ΟΔΟΣ: Καρναβάλια Καστοριάς
-ΟΔΟΣ: Καρναβάλια Ιανουαρίου 2012
-ΟΔΟΣ: Ξορκίζοντας το κακό [I]
-ΟΔΟΣ: Ξορκίζοντας το κακό [II]
-ΟΔΟΣ: Μέδουσα [Ξορκίζοντας το κακό ΙΙΙ]
Σχετικά κείμενα:
-ΟΔΟΣ: Περάστε κόσμε!
-ΟΔΟΣ: Γιορτές
-ΟΔΟΣ: ΡΙΟ ντε Τζανέϊρο & ΚΑΣΤΟ-ΡΙΟ του Ιανουαρίου
-ΟΔΟΣ: Πολιτιστική εσωστρέφεια
-ΟΔΟΣ: Θύμα της «παραδοσιακότητας»
-ΟΔΟΣ:...να κάνει πιο απολαυστική, πιο λαμπερή και πιο αισιόδοξη την ζωή μας
-ΣΠΥΡΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ: Μήπως κι’ εγώ δεν είμαι τελικά Καστοριανός;
-ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Γ. Τσάμης)
-Το καστοριανό καρναβάλι που χάθηκε (ηχογράφηση του 1930)
-Καρναβάλι 1968 (βίντεο) | α΄μέρος
-ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Α. Μπούτη)
-ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
-ΜΕΡΟΠΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΓΕΛ: Καστοριανό Καρναβάλι
-Καστοριανό Καρναβάλι
-ΜΕΡΟΠΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΓΕΛ: Καρναβάλι. (Ήμήπως ραγκουτσάρια και πανηγύρια;)
-ΚΑΣΤΟ-ΡΙΟ
-Καστοριανό καρναβάλι 2011 -φωτό- [α]
-Καστοριανό καρναβάλι 2011 -φωτό- [β]
-Καστοριανό καρναβάλι 2010 -φωτό- [α]
-Καστοριανό καρναβάλι 2010 -φωτό- [β]
-ΟΔΟΣ: Καρναβάλια Καστοριάς
-ΟΔΟΣ: Καρναβάλια Ιανουαρίου 2012
-ΟΔΟΣ: Ξορκίζοντας το κακό [I]
-ΟΔΟΣ: Ξορκίζοντας το κακό [II]
-ΟΔΟΣ: Μέδουσα [Ξορκίζοντας το κακό ΙΙΙ]
...ουκ ανδρός σοφού!
ΑπάντησηΔιαγραφή-Αμφιβάλλει κανείς για τους δημοτικούς μας συμβούλους;