Διότι, σε μια εποχή στην οποία η Ελλάδα πληρώνει το πρωτοφανές και κορυφαίο σκάνδαλο του Βατοπαιδίου, και έχει αποσταθεροποιηθεί όσο ποτέ άλλοτε στο μεταπολεμικό παρελθόν, η πρωτοβουλία ενός δημάρχου, που τα χρόνια της θητείας του διακρίθηκε για τις εκατοντάδες διακρίσεις και βραβεύσεις που απένειμε, στο τέλος να πείθει το δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσει την διάθεση περιουσίας του καστοριανού λαού στην Μητρόπολη Καστοριάς για την ίδρυση Γηροκομείου, βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου.
Την στιγμή που η ίδια η Μητρόπολη διαθέτει δικά της εκκλησιαστικά οικόπεδα επαρκή, τα οποία κατοχυρώνει και επεκτείνει μέσω του Εθνικού Κτηματολογίου, και των πινακίδων, και σε δημοτικά κτίσματα στον γύρο της λίμνης σε βάρος της ακίνητης περιουσίας του Δήμου Καστοριάς, καμμιά δικαιολογία δεν αρκεί για την εισήγηση του δημάρχου (του οποίου μάλιστα η θητεία λήγει μόλις σε τέσσερις μήνες) και την θετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Ας αγόραζε οικόπεδο η Μητρόπολη, ας το ένωνε με δικό της κι΄ ας προχωρούσε στην υλοποίηση των στόχων της. Για ποιο λόγο θα πρέπει να προσφέρονται όλα έτοιμα;
Άλλωστε παραδίνουν περιουσιακά στοιχεία του καστοριανού λαού, σε μια υπόθεση και για ένα σκοπό, που ο ίδιος ο Μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ δεν θέλησε αρχικά να υπηρετήσει, ούτε πίστεψε σ’ αυτόν. Αφού υπενθυμίζεται, ότι πριν μερικά χρόνια, παραιτήθηκε κιόλας από την θέση του προέδρου του υπάρχοντος Γηροκομείου Καστοριάς!
Οι δικαιολογίες του είδους ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει κανονικά το υπάρχον Γηροκομείο επειδή δεν μπορεί να αδειοδοτηθεί, ούτε πείθουν, ούτε αρκούν για να εξωραΐσουν μια πρωτοβουλία δωρεάν παραχώρησης της περιουσίας ενός πτωχού Δήμου, σε μια πλούσια τοπική Μητρόπολη.
Και δεν εξευμενίζουν ούτε τις υποψίες, ότι πίσω από το deal κρύβονται εφήμερα πολιτικά, εργολαβικά και οικονομικά συμφέροντα, ίσως και μια υπόσχεση για ισόβια συμμετοχή σε διοικητικό συμβούλιο, τα οποία εκμεταλλεύονται την ευγενή και ρομαντική, αλλά κάπως καθυστερημένη ευαισθησία της Μητρόπολης Καστοριάς.
Η οποία Μητρόπολη, θα ήταν προτιμότερο να βοηθά την πόλη, και να ασκεί φιλανθρωπικό έργο, από το δικό της, και όχι από το υστέρημα ενός προβληματικού Δήμου. Ο οποίος σε λίγους μήνες, θα παραδοθεί στην χειρότερη κατάσταση και θέση απ’ αυτή που βρέθηκε οποτεδήποτε.
Και όλα αυτά, τέσσερις μόλις μήνες πριν τις εκλογές.
Σχετικά:
- ΟΔΟΣ: Πρόσωπα 2010 | Μητροπολίτης [2]
- ΟΔΟΣ: Οικογενειακά αμπελοχώραφα
- ΟΔΟΣ: Δημοσιεύσεις, διαψεύσεις, απαντήσεις, ανταπαντήσεις....
- ΟΔΟΣ: Καταδίκες προσώπων
- ΟΔΟΣ: Αποτύχαμε! Καλά Χριστούγεννα!
- ΟΔΟΣ: Χέρι-χέρι
- ΟΔΟΣ: Σκανδαλισμοί
- ΟΔΟΣ: Το ιερατείο
- ΟΔΟΣ: Πρόσωπα 2007 Μητροπολίτης Καστοριάς & Ηγούμενος ΙΜ Αγίων Αναργύρων
- ΟΔΟΣ: Άρση
- ΟΔΟΣ: Ανθρώπινες ενέργειες
- ΟΔΟΣ: Το (τέως) βυζαντινό τείχος
- ΟΔΟΣ: Cassa
- ΟΔΟΣ: Προπέτασμα
- ΟΔΟΣ: Ο βαθμός συμβολής στην επιδείνωση της κρίσης
- ΟΔΟΣ: Φωτιές
- ΟΔΟΣ: Προς Δυσμάς
- ΟΔΟΣ: Ένθεν & ένθεν
- ΟΔΟΣ: Προσεγγίσεις
- ΟΔΟΣ: Φακιόλιο
- ΟΔΟΣ: Η τρίτη Άλωση
- ΟΔΟΣ: Νεομάρτυρες εν θερμώ
- ΟΔΟΣ: Το «Τάμα»
- ΟΔΟΣ: Με δύο καμήλες
- ΟΔΟΣ: Χόρτο βοσκής
- ΟΔΟΣ: Χέρσα Νήσος
- ΟΔΟΣ: 105 χρόνια μετά
- Η προσβολή του κυρίου δημάρχου
- Ο διφορούμενος λόγος του κ. δημάρχου
- Είπαν: [Μητροπολίτης Καστοριάς]
- ΟΔΟΣ: Τι γνωρίζει, τι πράττει και τι συμβαίνει;
- ΟΔΟΣ: Χρυσοδάκτυλοι
- ΟΔΟΣ: Κοκορέτσια
- ΟΔΟΣ: Η επανάληψη της ιστορίας
- ΟΔΟΣ: Κονκλάβιο
Συμφωνώ απόλυτα. Γιατί τα περιουσιακά στοιχεία του Καστοριανού Λαού να πάνε στην Εκκλησία; Στον ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟ ΛΑΟ αυτά ανήκουν. Δεν ανήκουν σε κανένα δόγμα, είτε είναι Ορθόδοξοι αυτοί, είτε Μουσουλμάνοι, είτε Εβραίοι. Η Εκκλησία έχει τα δικά της. Φτάνει πια να φτωχαίνει ο Λαός και η Εκκλησία να αυξάνει εις βάρος του Λαού την περιουσία της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναρτήστε το ρεπορτάζ σας, για να διαβάσουμε περί τίνος πρόκειται; Τι συμβαίνει στην Καστοριά με την Ι. Μητρόπολη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΟΔΟΣ ενημερώνει ότι τα (σημαντικότερα) άρθρα της εφημερίδας, αναρτώνται με αρκετή καθυστέρηση στο blog.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμίζω την οικονομική διεκδίκηση (και εντονότατη «χριστιανική» διαμάχη) των μετοχίων από την Ι. Μονή Αγίων Αναργύρων. Το Σπιτάκι των Ψαράδων στον Γύρο της Λίμνης, την Μαυριώτισσα, τον Άγιο Γεώργιο κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλήθεια, το τωρινό γηροκομείο με μια επιδιόρθωση δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους γέροντες της περιοχής; Δεν είναι δα και τόσο παλιό το κτίριο. Και να θυμηθούμε εκείνη τη φορά, πριν από κάποια χρόνια, που ο Μητροπολίτης μας, Πρόεδρος τότε του Γηροκομείου, έβγαλε δίσκο σε όλους τους ναούς του νομού, και ζήτησε για άλλη μια φορά από τον κόσμο να πληρώσει το πετρέλαιο των παππούδων. Δεν είχε άδικο, αφού οι καθιερωμένες εισπράξεις της Μητρόπολης επενδύονται στις πρωτοφανείς επί Σεραφείμ κοσμικότητες και στις αυταπόδεικτες διαπλεκόμενες θερμές σχέσεις του δεσπότη με τους τοπικούς μας άρχοντες που δεν του λένε ποτέ ΟΧΙ. Ακόμα κι αν δε συμφωνούν με τα αιτήματά του. Κι εδώ πρόκειται για κατάντια όχι μονάχα του αιτούντος, αλλά και όλων αυτών που δεν τολμούν να μην ανταποκριθούν. Όπως καληώρα ο κ. Τσαμίσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήmhpos emfanizete mono kata ths topikhs ekklhsias sxilia;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΟΔΟΣ ανελλιπώς από το 1998 δημοσιεύσει όλες τις επιστολές, άρθρα και σχόλια. που δέχεται (αρκεί να μην έχουν προσβλητικό χαρακτήρα). Και είναι η πρώτη φορά που αμφισβητείται -από τον πιο πάνω αναγνώστη- η παγιωμένη αυτή τακτική της.
Στον ανώνυμο σχολιαστή με την αναφορά σε μονομερή παρουσίαση σχολίων εκ μέρους της ΟΔΟΥ, νιώθω την ανάγκη να πω πως τοπική εκκλησία δεν είναι η Μητρόπολη (αυτή η σύγχυση συμβαίνει συχνά και σε πολλούς), αλλά είναι όλοι οι ορθόδοξοι ναοί του νομού μας και είναι, προπαντός, Ο ΛΑΟΣ της. Αυτός που πιστεύει και τοποθετεί εαυτόν μέσα στους κόλπους της, που νοιάζεται γ' αυτήν και τη σέβεται και την αγαπά, αλλά δεν έχει χάσει την κρίση του και προπαντός δε φοβάται να εκφράσει ελεύθερα την άποψή του με αγάπη και πόνο και στόχο να τη δει να διορθώνεται όταν λαθεύει. Γιατί το αλάθητο το διεκδικεί μόνο ο Πάπας. Ή τουλάχιστον αυτό ξέραμε ως τώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒατοπαίδι λοιπόν η Καστοριά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σεβασμιώτατος, 13 χρόνια και πλέον στην Καστοριά, δυστυχώς για τον ίδιο, αλλλά και για τον τόπο, δεν κατάφερε αυτό, που συνήθως καταφέρνουν την πρώτη εβδομάδα οι Μητροπολίτες στις Μητροπόλεις του. Κρίμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε διευθυντά,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τεράστια έκπληξη διάβασα στο φύλλο αρ. 547 (17/6/2010) της εφημερίδας σας, για το νέο «ατόπημα» εις βάρος των Καστοριανών της δημαρχίας Τσαμίση με την απόφασή της να παραχωρήσει δημοτική έκταση (περιουσία των δημοτών δηλαδή) στην Μητρόπολη Καστοριάς προκειμένου να ανεγερθεί νέο γηροκομείο αφού το ήδη υπάρχον εκρίθη (άραγε από ποιους) ανεπαρκές (!!!).
Μοιραία λοιπόν και λογικά προκύπτουν τα παρακάτω ερωτήματα και σχόλια:
• Πριν προχωρήσει σε αυτή την «βυζαντινή» πράξη ο κ. Δήμαρχος αναζήτησε και ερεύνησε το κτηματολόγιο της μητρόπολης και το έκρινε φτωχό;
• Γιατί η μητρόπολη Καστοριάς δεν δημοσιεύει το κτηματολόγιό της;
• Οι «εκπρόσωποι» της ορθόδοξης χριστιανικής θρησκείας και δη η μητρόπολη Καστοριάς από πού θα βρει τους πόρους να ανεγείρει το νέο γηροκομείο (μερικά εκατομμύρια ευρώ προφανώς); Από τις εισφορές των πιστών (άρα και αυτό έργο του λαού) ή μήπως από τους φόρους που επιδεικτικά ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ και ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ να πληρώσει η κατά τα άλλα φιλεύσπλαχνος και περί τα εθνικά αγωνιούσα χριστιανική εκκλησία της Ελλάδος; Δεν της φτάνει ότι τόσο θρασύτατα αλλά και με την λαϊκή ανοχή (την θρησκόληπτη δυστυχώς) επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό είτε μέσω μισθοδοσίας είτε μέσω έργων θρησκευτικού σκοπού (πχ ανέγερση ναών με δημόσιο χρήμα ενώ είναι υποχρεωμένη να το κάνει αυτή με την ναοδομία και δικούς της πόρους); Μέχρι που θα φτάσουν οι ρασοφορεμένοι άρπαγες;
• Το παλαιό γηροκομείο γιατί δεν επαρκεί; Τι συμβαίνει εκεί πέρα; Δεν επιδέχεται παρέμβασης ή μήπως πρόκειται για μια έμμεση επαναφορά διεκδίκησης της έκτασής του από ιδιώτες οι οποίοι προέκυψαν από το πουθενά, μιας υπόθεσης η οποία είχε έλθει στην επιφάνεια τον πρώτο καιρό της δημαρχίας Τσαμίση και μετά τεχνηέντως εκτονώθηκε σταδιακά; Σε εκείνη την περίπτωση υπήρχαν και σοβαρές υπόνοιες ανάμιξης στην υπόθεση και ενεργού δημοτικού συμβούλου.
• Τι θα γίνει λοιπόν με το ήδη υπάρχον γηροκομείο τις εγκαταστάσεις του και την έκτασή του; Υπάρχει σχεδιασμός; Και αν ναι γιατί δεν ανακοινώνεται;
• Γιατί παραχωρήθηκε η έκταση στην περιοχή «Πέτρα» που είναι σήμερα η καλύτερη περιοχή της πόλης και με τις μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης;
• Γιατί ο δήμαρχος αντί να βρει τρόπο και χώρους να τους παραχωρήσει πρώτα σε ομάδες πληθυσμού που αναπτύσσουν πολιτιστικές και πολιτισμικές δράσεις προκειμένου να αποκτήσουν στέγη, άρα και υποδομές δράσης, αυτός ασμένως παραχωρεί την σχετική έκταση στην μητρόπολη η οποία ΔΕΝ έχει ανάγκη από εκτάσεις και κτίρια. Δεν το κατανοεί ότι η πόλη σήμερα στερείται παντελώς χώρων πολιτισμού και συνυπεύθυνος αυτής της κατάστασης είναι και αυτός;
• Γιατί αγνοήθηκε η επιχειρηματολογία των τεσσάρων μειοψηφούντων δημοτικών συμβούλων η οποία υπήρξε αρκούντως σοβαρή αλλά αντίθετα όλοι οι υπόλοιποι έσπευσαν να εκχωρήσουν την περιουσία των Καστοριανών ελαφρά τη καρδία; Τόσο λοιπόν οι εκκλησιαστικοί ψήφοι καθορίζουν και την εκάστοτε πολιτική ηθική.
Για όλα τα παραπάνω νομίζω πως είναι τεράστια η ευθύνη του δημάρχου αλλά και του συνόλου των δημοτικών συμβούλων που υπερψήφισαν την παραπάνω παραχώρηση. Η επανεξέταση της απόφασης είναι επιβεβλημένη όταν «Βατοπέδια», όπως αναφέρετε και εσείς, έχουν καταεξευτελίσει καάθε έβννοια δημόσιας και εκκλησιαστικής ηθικής και έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στην απίστευτη έκπτωση όλων των επιπέδων ζωής της πατρίδας μας.
ΥΓ 1. Η παραπάνω επιστολή προορίζονταν για την εφημερίδα σας την προηγούμενη εβδομάδα αλλά για τεχνικούς λόγους δεν την έστειλα και όπως με ικανοποίηση είδα στο επόμενο φύλλο αρ.548, στο κεντρικό άρθρο σας τα σχόλιά σας τα οποία με βρίσκουν οπωσδήποτε σύμφωνο.
ΥΓ 2. το παραπάνω κείμενο δημοσίευσα 23/6/2010 ελαφρώς τροποποιημένο στο http://kastorianoblog.blogspot.com/2010/06/blog-post_6853.html
Ο μεν δήμαρχος έχει πεισθεί για την μη επανεκλογή του, ο δε μητροπολίτης ως μη Καστοριανός δεν πρέπει να σκέφτεται μακροπρόθεσμα μια και όλοι μας μακροπρόθεσμα θα έχουμε πεθάνει. Γιατί τόσο ζήλος εκατέρωθεν.......
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν τοποθετήθηκε ο Μητροπολίτης στην Καστοριά, ήθελε άμεσα να χτίσει μεγάλων διαστάσεων Ναό στον χώρο της Λαϊκής Αγοράς. Προς τιμή του Αγίου Μηνά, πολιούχο της Πόλεως. Διότι όπως ισχυρίζετο, δεν άρμοζε να έχει έναν μικρό ναό στον πολιούχο της η πόλη!!! Έπρεπε να χτίσουμε έναν τεράστιο ναό, λες και ζούμε στην Ρώμη του Καίσαρα. Και πού; Σε μία βυζαντινή Καστοριά με 80 ναούς! Όλοι οι πολίτες αντέδρασαν σε αυτά τα μεγαλεπήβολα όνειρα που δεν είχαν καμία σχέση με το ήθος και την παράδοση των Καστοριανών. Υποχώρησε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣήμερα πρέπει πάλι να αντιδράσουμε και να υποχωρήσει σε αυτές τις μεγαλεπήβολες ιδέες που κομίζει στην Καστοριά. Αν θέλει να χτίσει Γηροκομείο που θα το ονομάζει όπως το ονομάσει, να το κάνει στα οικόπεδα της Μητρόπολής του, όχι στα οικόπεδα του Λαού της Καστοριάς.
Ακριβώς. Έχουμε φοβερό έλλειμμα σ' αυτό, στο να σκεφτόμαστε μακροπρόθεσμα. Γι' αυτό συμβαίνει η φοβερή αντίφαση να συρρικνώνονται τα σχολεία μας (το 1ο και το 8ο Δημοτικά της Καστοριάς θα έπρεπε να είναιΕΝΑ σχολείο, για συντεχνιακούς λόγους παραμένουν δύο και ας υπάρχει οικονομική κρίση)και να χτίζονται τεράστιοι ναοί, που, το βασικότερο μειονέκτημά τους είναι πως δεν προκαλούν την κατάνυξη, όπως θα 'πρεπε. Ακόμα, εξαιτίας αυτών των βυζαντινισμών των μητροπολιτών μας, σπαταλιούνται τεράστια ποσά για το χτίσιμό τους τα οποία τα στερούνται οι πιστοί που ανταποκρίνονται στα αιτήματα περί ανεγέρσεως ναού του Δεσπότη και των ιερέων τους και τα στερούνται επιπλέον οι άποροι που τα δικαιούνται από το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας.Όλα, δε, ξεκινούν από τη μανία των δεσποτάδων μας να ταιριάζουν σε κοσμικότητα με τους δημάρχους και τους άλλους ματαιόδοξους άρχοντές μας. Τέλος, μην αναφέρετε την ευπρέπεια του οίκου του Θεού, γιατί ευπρεπής μπορεί να είναι και ένας μικρότερος και συμμαζεμένος ναός. Και μάλιστα ευπρεπέστερος από τον αχανή (που έχει και αντίλαλο) αλλά μπορεί να είναι και ευπρεπέστατος. Αυτήν τη μόδα αφού δεν την αλλάζουν οι δεσποτάδες, πρέπει να την αλλάξει ο λαός με τον τρόπο του.
ΑπάντησηΔιαγραφήpoly empaueia bre paidia exete gia ton mhtropolith mas;giati ayto;san poimnio ths en xristv ekklhsias,uelv na sas ypenuymisv,pvs o divgmos kai h sykofantia,einai to xarakthrhstiko tvn agivn ths oruodojhs ekklhsias.sas xairetv.k.maria kastoria
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι εκπληκτικό. Με την λογική της φίλης Μαρίας πιο πάνω, ο άλλος μητροπολίτης της εν Χριστώ Εκκλησίας(που δέχεται αμείλικτες κριτικές από τον Τύπο), στον οποίον βρέθηκαν σε προσωπικό του τραπεζικό λογαριασμό 1,5 δισεκατομμύρια δραχμές, "για τα γεράματά του" (!) όπως ευθαρσώς δήλωσε, τότε θα ΥΠΕΡαγιάσει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗ ΣΥΓΓΡΙΝΕΙΣ ΑΝΟΜΟΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ.Ο ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΜΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ.ΓΕΙΑ ΧΑΡΑ ΣΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι ανόμοια πρόσωπα. Βάλλεται ο ένας από τον Τύπο, βάλλεται και ο άλλος. Μητροπολίτης στην εν Χριστώ Εκκλησία ο ένας, Μητροπολίτης στην εν Χριστώ Εκκλησία και ο άλλος. Εσύ αγαπητή Μαρία δεν έγραψες πιο πάνω ότι ο διωγμός και η συκοφαντία είναι το χαρακτηριστικό των αγίων της ορθόδοξης Εκκλησίας. Βαριές κουβέντες. Τι υπαινίχτηκες λοιπόν για τον Μητροπολίτη Καστοριάς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχουμε δικαίωμα να αντιδράσουμε στην [......] της περιουσίας μας. ΔΙΚΙΑΣ ΜΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ, ΤΟΥ ΛΑΟΥ. ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ. ΕΛΕΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί η τοπική Εκκλησία προσπαθεί να έχει τέτοιου είδους συναλλαγές με τον Δήμο Καστοριάς; Η Καστοριά, ο Δήμος Καστοριάς, ανήκει σε όλους, είτε πιστεύουν στον Χριστό, είτε στον Αλλάχ, είτε στον Ιαχωβά, είτε στα δένδρα, είτε είναι άθεοι, είτε είναι Έλληνες, είτε Αλβανοί, είτε Γάλλοι, είτε πόρνοι. Η Καστοριά δεν είναι ούτε του Ιωάννη, ούτε του Σεραφείμ. Η Καστοριά είμαστε όλοι μας. Η Καστοριά είμαστε εμείς. Τελεία και παύλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι' αυτό κατάντησε η Καστοριά εκεί που κατάντησε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχουμε οτι αξιζουμε,αν αξιζαμε κατι καλυτερο θα το ειχαμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ............Ο θορυβος και η λασπη που ειχε ξεσπασει ειχε ως αποτελεσμα να μην εγκριθει η συσταση του ιδρυματος απο τη Βουλη, με συνεπεια να στερηθουν για τεσσερα ολοκληρα χρονια σημαντικη βοηθεια ευπαθεις ομαδες της Ελληνικης κοινωνιας.Σας Ευχαριστω
ΑπάντησηΔιαγραφή