24.5.16

Λόγος & Αντίλογος

Όλες οι απόψεις που εκφράζονται ελεύθερα και επώνυμα  μέσω της ΟΔΟΥ, διακινούνται με επιλογή όρων και διατυπώσεων των αρθογράφων. Η έκδοση επεμβαίνει σε περιπτώσεις που κατά την ανέλεγκτη κρίση της, συνιστούν ποινικά αδικήματα. Αλλά και στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει επέμβαση της έκδοσης, οι εκφράσεις και οι διατυπώσεις των σχολίων και των άρθρων απηχούν απόψεις των συντακτών και όχι της ΟΔΟΥ, που συνιστά στους αρθρογράφους-επιστολογράφους την μαχητικότητα των απόψεων με μετριοπάθεια όρων και εκφράσεων με γνώμονα την υπηρεσία του διαλόγου και τον σεβασμό του αντιλόγου.
ΟΔΟΣ

* * *

Κύριε Διευθυντά,

Αλήθεια, υπάρχουν Έλληνες, συνέλληνες, που να πιστεύουν ακόμη σε ειλικρινείς για την Εκπαίδευση και Παιδεία προθέσεις και στόχους του ΣυΡιζΑ; Πώς να ελπίζω και να περιμένω σωστή μεταρρύθμιση στην Παιδεία από την Αριστερή Κυβέρνηση των αθέων;
Το είδαμε προ ημερών στην πορεία μικρών και μεγάλων μαθητών σχολείων. Τα συνθήματά τους, οι κινήσεις τους, η συμπεριφορά τους προδίδουν πόσο χειραγωγούνται επιτηδείως από τα στελέχη και το κόμμα του ΣυΡιζΑ! Βαθμηδόν έτσι μετατρέπονται σε δικά τους παπαγαλάκια, σταθερή και σκόπιμη επιδίωξή τους. Έχω υπομονή να περιμένω τι θα διαλαμβάνουν τα άρθρα των προτάσεών τους για «εκπαιδευτική» μεταρρύθμιση. Άτοπο θα είναι και εκτός χρόνου να με σχολιάσει οιοσδήποτε ότι κατέχομαι από προκατάληψη.

Και ποιαν αξία έχει η αναφορά σε προκατάληψη, όταν οι άνθρωποι είναι γνωστοί στις προθέσεις τους, στις σκέψεις και στους σκοπούς τους, άλλο αν υποκριτικά εμφανίζονται ότι αγωνίζονται για τη Δημοκρατία και την αξιοκρατία! (διορίζουν τυχάρπαστους ημετέρους και συγγενείς και αυτό, βεβαίως, είναι δείγμα αξιοκρατίας!) Ζητεί, λέει, η νεολαία του ΣυΡιζΑ κατάργηση της προσευχής στα σχολεία και σεβασμό στη διαφορετικότητα (άκουσον άκουσον!) και θέλουν να μας πείσουν ότι είναι αυθόρμητες δικές τους σκέψεις και πρωτοβουλίες, των μαθητών, αφού, ακόμη και οι λέξεις και οι φράσεις των μαθητών στα συνθήματα και στις διαδηλώσεις είναι λέξεις και εκφράσεις παρμένες, δοσμένες από αγορεύσεις, ομιλίες και διακηρύξεις βουλευτών και στελεχών του ΣυΡιζΑ. Είπα, θα περιμένω τις «νέες» προτάσεις και ασφαλώς…καινοτόμες για την Παιδεία γενικώς, για την Εκπαίδευση και τα σχολικά βιβλία.

Επείγομαι για μια πρόβλεψη και αναφέρω  ένα παράδειγμα. Λόγω ιδιαίτερης ενημερώσεώς μου και μετά λόγου γνώσεως, η Ιστορία των νεωτέρων χρόνων (από το 1815 μέχρι σήμερα περίπου) της Γ’ Λυκείου και ΣΤ’ Δημοτικού αντιστοίχως, με την ίδια ύλη, και τα δύο βιβλία είναι γραμμένα από υπεύθυνους επιστήμονες εκπαιδευτικούς-συγγραφείς, διδασκάλους αναγνωρισμένους, γραμμένα με ωραία γλώσσα και αντικειμενικότητα. Δε θα εκπλαγώ καθόλου, αν ακούσω προτάσεις για «ήρωες» τύπου Τεμπονέρα, μαθητή Γρηγορόπουλου και τραγουδιστή Φύσσα, Άρη Βελουχιώτη, Νίκου Ζαχαριάδη (ίσως γι’ αυτό τον…νεκρανάστησαν), αφού στόχος μέχρι μανίας φρενιτιώδους είναι να πλάσουν και να πλασάρουν ήρωες ιδεολογίας τους, γιατί δεν τους γεμίζει η ατελεύτητη χορεία των ηρώων της ελληνικής Ιστορίας, του Λεωνίδα και των τριακοσίων του, του Κων/νου 11ου Παλαιολόγου, του Διονυσίου Φιλοσόφου Τρίκκης, του Ρήγα Φερραίου, των Ιερολοχιτών στο Δραγατσάνι, των Καστοριανών αδελφών Εμμανουήλ, του Παπαφλέσσα, του Γ.Καραϊσκάκη, του Αλεξ. Διάκου (1η Νοεμβρίου 1940) και τόσως άλλων αναρίθμητων, για την αναγραφή και μόνο των ονομάτων χρειάζονται τόμοι ολόκληροι.

Η Αριστερά ψάχνει κάποιον συνδικαλιστή, που ίσως σε κάποια εκδήλωση ή εξέγερση (παγκόσμιο φαινόμενο κάθε ημέρα, κάθε ώρα) τραυματίσθηκε και έχασε τη ζωή του. Με την αναφορά μου σε ονόματα και γεγονότα, δικαίως θα με χαρακτηρίζατε ακροδεξιό ή ό,τι άλλο, αν υπεστήριζα ότι δικαίως εφονεύθη  ο Τεμπονέρας ή ο Γρηγορόπουλος ή ο Φύσσας. Θύματα ναι, και ως ορθόδοξοι κυρίως χριστιανοί και πολίτες  χώρας με δημοκρατία λυπούμεθα για τέτοια αποτρόπαια γεγονότα και απεριφράστως καταδικάζουμε κάθε είδους βία και τρομοκρατική ενέργεια. Τα θύματα αυτά δεν είναι ήρωες. Κομπλεξική η Αριστερά να δεχτεί ήρωες και μάρτυρες, που πολέμησαν και θυσιάσθηκαν για την πατρίδα, για την ορθόδοξη πίστη, για την οικογένεια, «εμπνέεται» να δημιουργήσει ήρωες  «κοινωνικούς», για να κάνει τους μαθητές των σχολείων… δημοκρατικούς πολίτες. Αυτή είναι η νοοτροπία  και το «σχέδιο» της Αριστεράς: θύματα περιστάσεων και περιπτώσεων ιδιαζουσών να τα μετατρέπουν σε ήρωες. Ανοίξατε ένα λεξικό οι πεφορτισμένοι από συμπλέγματα αριστεροί και διαβάσατε να διαφωτισθείτε τι σημαίνει ήρωας.

Στην απέραντη πινακοθήκη των ηρώων είναι οι Αγωνισταί του 1821 - 1827, του Μακεδονικού Αγώνα (1904 - 1908), των αγώνων της Κύπρου (Καραολής, Αυξεντίου και τόσοι άλλοι). Οι αριστεροί ψάχνουν από τους λεγόμενους κοινωνικούς αγώνες κάποιον συνδικαλιστή να τον αναδείξουν ήρωα. Τέτοια βιβλία Ιστορίας για τα σχολεία προτίθεσθε να μας σερβίρετε με τη «νέα» μεταρρύθμιση που μας ετοιμάζετε;

Με εκτίμηση
Λάζαρος Γ. Νικηφορίδης

Υ.Γ : Η 30η Ιανουαρίου είναι καθιερωμένη διπλή εορτή: Τιμώνται οι Τρεις Άγιοι Ιεράρχες  από την Εκκλησία. Συγχρόνως, η Πολιτεία τιμά την εορτή ως συμβολική ημέρα των Γραμμάτων και της Παιδείας. Ας ακούσομε μία σχετική δήλωση - παραίνεση  προς την μαθητιώσα νεολαία από τον κ. Υπουργό Παιδείας ή από την κ. Αναγνωστοπούλου, που προ ημερών έκαμε δηλώσεις για τον «ήρωα» τους, τον Τεμπονέρα.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 21 Ιανουαρίου 2016, αρ.φύλλου 820.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ