18.3.23

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ

 


Οι ίδιοι σχολιαστές, στην περίπτωση της επίσκεψης Κικίλια εξέφραζαν αντιπολιτευτική κριτική –και ενδεχομένως ορθώς – και στην άλλη πανηγύριζαν για μία τοπική παραγωγή διαφημιστικού βίντεο που προέτρεπε τους εν δυνάμει εγχώριους τουρίστες, να κάνουν στροφή κατά την επιλογή του καλοκαιρινού τους προορισμού και να σκεφτούν "εναλλακτικά".


Λίγες μέρες πριν την καλοκαιρινή σου έκδοση, αφιερωμένη όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή σε συλλογές ποιημάτων, τις λεκτικές υπερβολές του υπουργού Τουρισμού κ. Κικίλια κατά την επίσκεψη του στην πόλη της Καστοριάς, διαδέχθηκε η αναπαραγωγή ενός βίντεο με τίτλο "Δεν πήγες Καστοριά; Δεν πήγες διακοπές!" Διαφημιστικό σποτ που δημιουργήθηκε μετά από απόφαση του συνδικαλιστικού οργάνου των ξενοδόχων της Π.Ε. Καστοριάς. Όπως ήταν αναμενόμενο, καθοριστική σημασία για την διαδικτυακή εξάπλωση του, διαδραμάτισαν οι τοπικές ενημερωτικές (;) ιστοσελίδες.

Οι οποίες σε πανηγυρικό τόνο κοινοποιούσαν και ξανακοινοποιούσαν το συγκεκριμένο βίντεο, αποσπώντας την προσοχή όσων επισκέπτονται τα συγκεκριμένα Μέσα Μαζικής Εκτόνωσης. Γιατί μόνο ως τέτοια μπορούν να χαρακτηριστούν, αν διαβάσει κανείς τα σχόλια των αναγνωστών για το εν λόγω βίντεο. Αφορμή γι’ αυτόν τον χαρακτηρισμό, δεν έδωσε μόνο η ανάγνωση όλων όσων συνόδευαν το διαδικτυακό ταξίδι του σποτ, αλλά η διαχρονική μπαχαλοποίηση του δημόσιου λόγου κάτω από κάθε είδους αναρτήσεις των τοπικών διαχειριστών.

Στην περίπτωση των δηλώσεων του υπουργού κ. Κικίλια γράφτηκαν αρκετά ειρωνικά και υποτιμητικά σχόλια συνοδευόμενα από κομματικές και ταυτόχρονα αντικυβερνητικές αντιδράσεις. Ως έναν βαθμό, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως ανεκτικά και ορθά αντιπολιτευτικά σχόλια απέναντι στην εκφραζόμενη υπουργική υπεραισιοδοξία για το τουριστικό μέλλον της πόλης. Αποκλείοντας φυσικά τους διαδικτυακούς εξτρεμιστές, που όταν πιάνουν το πληκτρολόγιο στα χέρια τους καταφέρνουν να εκτονώσουν με τον πιο σκοτεινό τρόπο τα περίεργα ένστικτά τους.





Το πλέον ανακόλουθο χαρακτηριστικό που εντόπισαν οι περισσότεροι, ήταν το γεγονός πως τις δύο αυτές αναρτήσεις συνόδευαν σχόλια, που οι συντάκτες τους ήταν κατά πλειοψηφία σχεδόν οι ίδιοι και στις δυο περιπτώσεις. Στην μία περίπτωση εξέφραζαν αντιπολιτευτική κριτική –και ενδεχομένως ορθώς– και στην άλλη πανηγύριζαν για μία τοπική παραγωγή διαφημιστικού βίντεο που προέτρεπε τους εν δυνάμει εγχώριους τουρίστες, να κάνουν στροφή κατά την επιλογή του καλοκαιρινού τους προορισμού και να σκεφτούν "εναλλακτικά". Με σκοπό την δημιουργία παραθαλάσσιου σκεπτικισμού και ταυτόχρονη επιλογή την ορεινή Καστορίκα.

«Δεν το λες και ό,τι πιο νορμάλ» είπαν οι περισσότεροι από τους οποίους δυσκολεύονται ακόμη πιο πολλοί να διαχωρίσουν την θέση τους. Καθώς αν κάτι είναι συνυφασμένο με το Καλοκαίρι, δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από τις παραλίες και την θάλασσα. Παραμένει πραγματικά άγνωστο ποιο λαμπρό μυαλό σκέφτηκε το σενάριο για το συγκεκριμένο διαφημιστικό σποτ, κρίνοντας όμως κανείς από τον ελάχιστο αριθμό καλοκαιρινών αφίξεων τουριστών στην εξωτική Καστορίκα, μάλλον δεν πήγε και τόσο καλά αυτό το εγχείρημα.

Κατά την γνώμη των περισσοτέρων δεν χρειαζόταν να ήταν κάποιος περισσότερο "σοφός" από τους πανηγυρικούς χειροκροτητές του διαδικτύου για να διαπίστωνε εξ αρχής ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης τουριστικής στρατηγικής. Θέτοντας προ των ευθυνών τους όλους όσους ενεπλάκησαν στην δημιουργία ενός άκαιρου βίντεο. «Εκτός τόπου και χρόνου» σιγοψιθύρισαν ορισμένοι από τους οποίους δεν μπορούν παρά να συμφωνήσουν οι περισσότεροι.





Δηλαδή αγαπητή ΟΔΟΣ, οι τουριστικά υπεύθυνοι και χρηματοδότες της παραγωγάρας, θεώρησαν πως με το συγκεκριμένο βίντεο θα είχαν κάποια –έστω και την παραμικρή– τύχη να διευρύνουν την τουριστική προσέλευση στην καλοκαιρινή Καστορίκα; Δεν θα φάνταζε περισσότερο ορθό, να επικεντρωθούν στην τουριστική προσέλκυση κατά την διάρκεια όλων των υπόλοιπων εποχών πλην εκείνης του Καλοκαιριού; Καθώς από τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της ευρύτερης περιοχής –και μόνο αυτά– ο εν δυνάμει επισκέπτης φαίνεται πιο πιθανό θα έχει συνδυάσει την πόλη της Καστοριάς με το Φθινόπωρο, τον Χειμώνα και την Άνοιξη παρά με το Καλοκαίρι.

Εκτός και αν οι ιδιοκτήτες των τουριστικών καταλυμάτων της πόλης και των κοντινών περιχώρων, υπονοούν πως οι επιχειρήσεις τους κατακλείνονται από τουρίστες όλο τον υπόλοιπο χρόνο και στοχεύουν να διεκδικήσουν μερίδιο και από τον καλοκαιρινό τουρισμό της χώρας. Επειδή όμως πολλοί φαντάζονται πως κάτι τέτοιο δεν γίνεται ούτε κατά το ελάχιστο –εκτός και αν τους κρύβουν στα δωμάτια τους και δεν το διαδίδουν– καλύτερο για εκείνους μοιάζει να επικεντρώσουν τις όποιες προσπάθειες τους στην προσέλκυση τουριστικού κοινού έστω για τα σαββατοκύριακα του υπόλοιπου χρόνου.

Καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν την άποψη, πως δεν θα απογοήτευε κανέναν η επίσκεψη... 2.500 τουριστών σε εβδομαδιαία βάση, όπως ειπώθηκε. Απεναντίας. Μακάρι να πραγματοποιούνταν κάποια στιγμή. Επειδή όμως ακόμα και αυτός αριθμός –που δεν είναι μικρός– για να επιτευχθεί χρειάζεται συστηματική προσπάθεια πολλών ετών από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αρκούνται στην δημιουργία εντυπώσεων μέσω τέτοιου είδους σποτς. «Φαντάζει πολύ βολικότερο για τους ίδιους να υπεκφεύγουν να εργαστούν σκληρά για τον κλάδο τους, ζητώντας ταυτόχρονα από τους εκάστοτε κυβερνώντες να φέρουν λύσεις» λένε κάποιοι από τους σαφώς και δεν διαχωρίζω την θέση μου. Που περισσότερο σε σοσιαλιστικές πρακτικές μοιάζουν παρά σε καπιταλιστικές. Και εδώ που τα λέμε, μπράβο τους.

Ιωάννης Σκόρδας
iskord@hotmail.com


ΥΓ. Όταν στην κυριολεξία είναι παραμελημένη η Καστοριά και στα πιο τουριστικά της σημεία (οι φωτογραφίες από την Μαυριώτισσα είναι ενδεικτικές –πόσο μάλλον στο εσωτερικό της πόλης), τότε το τουριστικό της μέλλον δεν μπορεί παρά να είναι δυσοίωνο. Κάποτε στην δεκαετία ‘70 & ‘80, η Μαυριώτισσα όλους τους καλοκαιρινούς μήνες φιλοξενούσε αρκετά τροχόσπιτα και σκηνές, σήμερα, ενώ οι αρμόδιοι ενδιαφέρθηκαν να τοποθετήσουν αποτρεπτική ταμπέλα "No camping", δεν ενδιαφέρονται για δύο-τρία κιλά τσιμέντο για να αποκαταστήσουν τις φθορές ή να αντικαταστήσουν τους καμμένους ηλεκτρικούς λαμπτήρες στους γερμένους εδώ και χρόνια φανοστάτες. Είναι η φημισμένη ποιότητα ζωής της "I love Kastoria".


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 8 Σεπτεμβρίου 2022, αρ. φύλλου 1139.


7 σχόλια:

  1. Ανώνυμος19/3/23

    Μα έρχεται η ανάπτυξη με τους δεινόσαυρους που βρυχόνται και αναπνέουν που κορδώνεται η καταχώρηση στο μπλόγκ του εικοσάρικου....!!!!
    Ααα ρε κακομοίρα Καστοριά, από κοσμοπολίτισσα μέσα σε τέσσερις δεκαετίες έγινες σκορποχώρι.....
    Καληνύχτα Καστοριά όπου κι αν είσαι...

    Έρρωσθε

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/3/23

      Δείτε τι έγινε χθες στον όμιλο και θα καταλάβετε τον λόγο.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος20/3/23

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος21/3/23

      Είναι στο χέρι μας να στείλουμε τους σημερινούς δεινόσαυρους σπίτι τους.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος21/3/23

      όχι και δεινόσαυροι ρε φίλε. Αστέρια, έτοιμα για την πασαρέλα του Louis Vuitton.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος20/3/23

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος20/3/23

    Το επόμενο διαφημιστικό σποτ θα είναι: επισκεφθείτε την Καστορίκα αντί την Κοσταρίκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ