13.2.15

Λόγος & Αντίλογος




 Ο «Πατροπαύλος» μας! 


Ανήκω κι εγώ, όπως και τόσοι άλλοι, σ’ εκείνους που παρακολουθούν και διαβάζουν τις απόψεις του Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης. Διαβάζω τον λόγο του κι αναθαρρώ. Κι ο λόγος του είναι απλός, σαφής, δίχως περιστροφές, απροκατάληπτος, και γι’ αυτό μεγαλειώδης! Λόγος σαν άνεμος που διώχνει τα νεφελώματα της πλάνης, για να φανερώσει σε κάθε άνθρωπο, αμαθή ή πολυμαθή, πλούσιο ή πένητα, το ζοφερό τοπίο της πολιτικής μας αλήθειας! Της απόκαρδης ετούτης αλήθειας, όπου μας περιγράφει την πολιτική εξουσία να ανοσιουργεί πάνω στα ταπεινά όνειρα των ανθρώπων και στη μακραίωνη ιστορία της πατρίδας.

Είναι παρήγορο που αυτή η λησμονημένη από την κεντρομόλο εξουσία, ξεροτοπιά της πατρίδας μας, έχει πνευματικό ηγέτη παροιμιώδους ήθους, εργατικότητας και κοινωνικής ευαισθησίας! Έχει τον απλό, τον προσηνή παπά, τον «Πατροπαύλο», που περιδιαβαίνει τα χωριά της Μητρόπολης δίχως κουστωδία και μοιράζει αγάπη και κουράγιο στους λιγοστούς λησμονημένους και των πιο απομακρυσμένων οικισμών, το πεπρωμένο των οποίων προ πολλού έχει προδιαγράψει η πολιτική αμεριμνησία.

Είμαι περήφανος που ο Ποιμήν του τόπου μου, δεν περιστρέφεται, αλλά ευθυβολεί με πνευματική δύναμη, ισχυρή πεποίθηση και πάνω απ’ όλα ΤΟΛΜΗ! Χαίρομαι που εκτός από την αιώνια ζωή, μιλάει και για την επίγεια, την πεπερασμένη. Απεχθάνεται το σκοτάδι, τη σύγχυση, το ψέμα, την αδικία, τις περιστροφές, το διττό λόγο. Ευλογεί τους ανθρώπους, αλλά και ενίοτε «τα ψάλλει» κατά πώς αξίζει, στους μιαρούς, τους κάπηλους, τους κάλπικους, τους ασεβείς.

Όταν λοιπόν, ο τόπος σου ποιμαίνεται από μια τέτοια σημαντική μορφή, από τον ταπεινό διάκονο της αγάπης, της αλήθειας , της απλότητας και της ανθρωπιάς, που δεν αλληθωρίζει δεξιά ή αριστερά νότια ή βόρεια, τότε μπορείς να ελπίζεις! Ακούς ή διαβάζεις, τα λόγια του, λόγια αλήθειας και δικαιοσύνης, έτσι όπως θα ‘θελες κι εσύ να τα ξεστομίσεις, αλλά δεν μπορείς, γιατί σου λείπει το θάρρος και το χάρισμα να είσαι σκληρός με το άδικο, αδιαπραγμάτευτος με το άνομο, αντίδρομος με το ανήθικο, επικριτικός με το ασεβές, ανυποχώρητος με το αναληθές.

 Ένας αναγνώστης


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 23 Οκτωβρίου 2014, αρ. φύλλου 761


66 σχόλια:

  1. Ανώνυμος13/2/15

    Καλώς τονε κι ας άργησε !!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ξεκολλάτε λέμε.........13/2/15

    Σιγά βρε να μην είναι και ο ΠατροΚοσμάς !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης13/2/15

    Α τώρα θα τα χαλάσουμε! Δεν θέλω να τα βάλω με τον Σιατίστης, αλλά με τον αναγνώστη που δεν είναι σίγουρη και καθαρή η πρόθεσή του.
    Μακάρι να κάνω λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ελπίδα είναι στο δρόμο ...13/2/15

    Παρηγορήσου, φίλε αναγνώστη. Βγήκε ο ΣΥΡΙΖΑ. Μόνο μη κάνει τίποτε περικοπές και στις Μητροπόλεις και αφήσει μία σε κάθε νομό. Εκτός αν τα έχουν καλά με τον Καμμένο.
    Κι ο λαός όμως πόσο να αντέξει άλλο ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος ο αναρχικός13/2/15

    Χμμμμμ .......... Το κείμενο σαν να έχει δύο αναγνώσεις.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κι-κι-ρί-κου-ου-ου !!!13/2/15

    Αναγνώστη, γιατί τώρα εγώ έχω την εντύπωση ότι μας δουλεύεις ψιλό γαζί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος13/2/15

    Γείτονα όμως που τον έχουμε ;;;
    Να τον χαιρόμαστε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος13/2/15

    ΘΕΣ ΝΑ Τ' ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΝΥΧΤΙΑΤΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ;
    ΑΣΕ ΜΑΣ ΚΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΑΚΟΠΟΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΟ EUROGROUP.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος13/2/15

    Νεωκόρος στη Σιάτιστα τόγραψε αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Αυτά είναι τα πνευματικοπαίδια τους ;"13/2/15

    Κυκλοφορεί ακόμα εκείνο το CD με τη ραδιοφωνική συνέντευξη το 2007;
    Δεν το έχω αλλά ήθελα πολύ να ξανακούσω τι του απάντησε τότε ο Ανδρέας.
    Ιερή συγκίνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φιλαλήθης13/2/15

    Καιρός του λέγειν, καιρός του αντιλέγειν ...
    Υπάρχουν και άλλοι Ιεράρχες με δημοκρατικό φρόνημα, δεν πρέπει να πλέκουμε το εγκώμιο μόνο ενός, γιατί αυτό πια καταντά ΠΡΟΣΩΠΟΛΗΨΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος13/2/15

    Ως Ιεράρχη τον σέβομαι τον Σιατίστης.
    Γι' αυτό δεν γράφω και το όνομά μου.
    Για να μη σκανδαλισθεί κανείς για κολακεία.
    Ως δημόσιο πρόσωπο, αποδέχομαι πολλές κριτικές του παρεμβάσεις.
    Θεωρώ όμως υπερβάλλοντα ζήλο να τον εκθειάζουν τροφοδοτώντας έτσι προβλήματα που ούτως ή άλλως λανθάνουν ή είναι φανερά σε κάθε Μητρόπολη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους ...13/2/15

    "Είμαι περήφανος που ο Ποιμήν του τόπου μου..."

    γράφει στο προσωπικό του Ημερολόγιο ένας Σιατιστινός ;;

    Γιατί εδώ είναι Καστοριά, αν δεν το έχετε αντιληφθεί, το υπενθυμίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος13/2/15

    Λυπάμαι, φίλε αναγνώστη, αλλά αυτό από το οποίο πάσχεις λέγεται "Μεσσιανισμός", ασθένεια ενίοτε θανατηφόρα, αλλά ιάσιμη αν συναντήσεις τον αληθινό Σωτήρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος13/2/15

    Αγαπητή "ΟΔΟΣ"

    μήπως να μετονομασθείς "ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ" ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος13/2/15

    Η χώρα μας θυμίζει τσαρική Ρωσία.
    Ώρα να μπούν τα πράγματα στη θέση τους και κάθε κατεργάρης στον πάγκο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος13/2/15

    Ναι μωρέ! Κανακέψτε κι άλλο τους Δεσποτάδες!
    Γι' αυτό φτάσαμε σ' αυτά τα χάλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος13/2/15

    Τουλάχιστον αυτός είχε το σθένος να βγει και να μιλήσει ανοιχτά όταν η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε πολιτική βούληση να ξεκαθαρίσει την αναβίωση του φασισμού στη χώρα μας.
    Όχι που βγαίνουν τώρα οι γλείφτες και κάνουν τους προοδευτικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ !13/2/15

    Καιρό είχατε να ξεσαλώσετε για παπάδες. Α να δούμε τι μας περιμένει πάλι ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. λυτός βίος13/2/15

    Α να δούμε τώρα παππούλη πόσο δημοκράτης είσαι!
    Γιατί ακριβά αυτοκίνητα και πολυτελή βίο δεν έχουν μόνο οι βουλευτές ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τσίριζα, τσίριζα...βγήκε ο Σύριζα!13/2/15

    Παιδιά, εκείνο που μου έκανε εντύπωση είναι ότι στις προγραμματικές του δηλώσεις ο Πρωθυπουργός δεν ανέφερε καθόλου τις σχέσεις κράτους εκκλησίας, ενώ όλοι ξέρουμε ότι με σωστές μεταρρυθμίσεις και προς αυτή την πλευρά μπορεί η χώρα να ανακάμψει σε μεγάλο βαθμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΣΙΑΤΙΣΤΑ13/2/15

    Αντίδρομος με το ανήθικο.
    Δόξα τον Θεό που υπάρχουν και σωστοί Επίσκοποι .χωρίς βρώμικα παρασκήνια.
    Εχουμε ευλογία στην Σιατιστα, και με τον μακαριστό Αντώνιο και τώρα με τον Παύλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος13/2/15

    Δημοσιεύθηκε ποτέ παρόμοιο άρθρο για το Μητροπολίτη Καστοριάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Κολλητήρι13/2/15

    ΠΑΛΙ ΠΑΠΑΔΕΣ; ΔΕ ΒΑΡΕΘΗΚΑΤΕ ΞΑΝΑΖΕΣΤΑΜΕΝΟ ΦΑΪ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας13/2/15

    Καλέ Απόκριες, αδελφοί και αδελφές μου!
    Άλλη μία εβδομάδα ξεφάντωμα και μετά νηστεία και προσευχή, ώστε να οδεύσουμε συν Θεώ την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε-γέλασε13/2/15

    ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ
    Στους Ιερωμένους λέμε "καλή μετάνοια!"
    Άμα ήθελες να λιβανίζεις το δεσπότη σου, ας γινόσουν διάκος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος13/2/15

    Α ρε είστε με τα καλά σας;;;;; Σιγά να μη χαλαλίσουμε έστω και μια σειρά στην ΟΔΟ για δεσποτάδες που δεν πρόσφεραν και τίποτα στο κάτω κάτω της γραφής. Τι έκανε για την Καστοριά ο Σιατίστης; Πήρε θέση για το Γηροκομείο; το Μαθιουδάκη; τις αυτοκτονίες; τα ετοιμόρροπα αρχοντικά; την απώλεια της Αρχιτεκτονικής και της Σχολής του ΤΕΙ; τη ζωή των φοιτητών μας; τις αγνοούμενες από χρόνια Εικόνες και τα κειμήλια της Καστοριάς; το πρόβλημα της λίμνης; την ανεργία των γουνεργατών;
    Εμάς αυτά μας καίνε και όχι οι χρυσάβγουλοι που είναι χρέος της Ελληνικής Δικαιοσύνης να αποδείξει πόσο κλούβιοι είναι. Αφήστε λοιπόν τα χαδάκια στ' αυτάκια και κοιτάξτε πώς θα τα βγάλουμε πέρα μέσα σ' αυτό το ρημαδιό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Μια φωνή απ' το υπερπέραν13/2/15

    @27
    Συμφωνώ με αυτά που έγραψες, αλλά ξεχνάς την παρέμβαση του για το Καρναβάλι του Άργους Ορεστικού το 2014. Και μάλιστα πριν από τον Μητροπολίτη σας..
    Εκτός αν το Βυτάνι δεν υπάγεται στη Μητρόπολη Καστοριάς, οπότε θεώρησε ότι είχε το δικαίωμα να ελέγξει τον ασεβή (λέμε τώρα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Το λουλουδάκι του μπαξέ13/2/15

    Διάβασα το άρθρο, διάβασα και τα σχόλια και έχω μία κυρίως απορία. Για ποιον λόγο γράφτηκε;
    Φυσικά ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράσει τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις απόψεις του και πιστεύω ότι αυτό είναι σεβαστό από όλους τους αναγνώστες της "ΟΔΟΥ".
    Όπως και να το δούμε όμως, όλα τα γραφόμενα έχουν εντελέχεια, κρύβουν μέσα τους ένα σκοπό. Αν ο σκοπός σε αυτήν την περίπτωση είναι η αποκλειστικά προσωπική έκφραση, τότε εντάσσεται μάλλον στο χώρο της λογοτεχνίας.
    Αν ο σκοπός είναι κοινωνικός (εκεί παραπέμπει το "μας"), τότε βεβαίως κρίνεται και σχολιάζεται ως κατά κυριολεξίαν πολιτικός λόγος.
    Γι΄αυτό και χωρίς παρεξήγηση, περιμένω περισσότερο να γράψει ο ίδιος ο "ένας αναγνώστης".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μιμόζα η αισχυντηλή13/2/15

    Στις Αποκριές είμαστε ! Καιρός να ακούσουμε και τραγουδάκι (όποιος μερακλής ας φέρει και καμιά βόλτα).
    Διάλεξα αυτό γιατί είναι με νόημα, με ωραίο ρυθμό και το τραγουδάει η Γλυκερία. Δεν πιστεύω να σας χαλάει τη θρησκευτική σας ατμόσφαιρα. Αφιερωμένο σε όλους και όλες και εν πρώτοις στο τιμώμενο δια της αναρτήσεως πρόσωπο. Δεν πιστεύω να προσβληθεί από την ΤΟΛΜΗ (που λέει κι ο αναγνώστης, άντε και πρωτοψάλτης).
    https://www.youtube.com/watch?v=8_s-WNvld-M

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. κλαυσίγελως14/2/15

    Για τον 23 που ρωτάει και για όποιον ξεχνάει
    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/03/2012-3.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος14/2/15

    Επειδή δεν τα κατέχω τα εκκλησιαστικά, μήπως μπορεί κάποιος να μας πληροφορήσει ποιες περιοχές του νομού Καστοριάς υπάγονται στη Μητρόπολη της Σιάτιστας ;
    Γιατί άκουσα έναν φίλο να λέει έτσι για το Βογατσικό και αλήθεια παραξενεύτηκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος14/2/15

    Ορίστε :
    με παπαδες εκκλησίες μπουζουκια κι άλλα ωραία με τον μεγάλο Τσιτσάνη
    https://www.youtube.com/watch?v=TuaB_GcEFOU

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Athena14/2/15

    Επειδή διάβασα με πολλή προσοχή και εκτίμησα όσο δεν φαντάζεται ούτε ο ίδιος την Επιστολή που έγραψε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος, την αναζήτησα και την παραθέτω σήμερα στην «ΟΔΟ», για να την διαβάσουν και όσοι δεν έτυχε να την γνωρίζουν.
    http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=6560&catid=6
    Για να είμαι όμως απολύτως ειλικρινής, θέλω σήμερα να εκφράσω την προσωπική μου αίσθηση (δεν αποκλείεται και άλλων) για ένα σημείο ειδικότερα.
    Γράφει ο Σεβασμιότατος :
    «στό ποτήριο στό ὁποῖο «λειτουργεῖτε» δέν βρίσκεται τό Αἷμα τοῦ Κυρίου, ἀλλά τό αἷμα τοῦ ἀδελφοῦ σας τόν ὁποῖον δολοφονεῖτε καί αὐτό τό αἷμα θά σᾶς χωρίσει διά παντός ἀπό τήν Κανονική Ἐκκλησία. Ὅλοι ὅσοι ἀνά τόν κόσμο διαμαρτύρονται ἐναντίον τῆς διώξεως τοῦ Ἀχρίδος Ἰωάννη δέν περιμένουν νά λάβουν ἀπό σᾶς πληροφορίες, τό συνεργό εἰς τήν ἐξόντωση του. Στήν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας συμπεριφορές σάν καί τήν δική σας εἶναι γνωστές. Εἶναι συμπεριφορές τῶν ἀνόμων, ἐναντίον τῶν δικαίων. Τό μόρφωμα σας, πού τό ὀνομάζεται «Μακεδονική Ἐκκλησία» εἶναι ἐξάρτημα ἑνός κράτους πού σφετερίζεται τήν ἀλήθεια καί τήν ἱστορία καί δέν ἔχει καμμία σχέση μέ τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ.»
    Πιστεύω ότι είναι ειλικρινής. Προβληματίζομαι όμως και μένω με το παράπονο. Γιατί εντοπίζει αυτήν την αμαρτία της ασυνέπειας λόγων και πράξεων, αυτήν την προς το θεαθήναι τέλεση (μάλλον «απόπειρα» κατ’ εμέ) του ιερού Μυστηρίου μόνο στο εξωτερικό και δεν διαμαρτύρεται για το ίδιο ακριβώς γεγονός που συμβαίνει έως και σήμερα δίπλα του, στους αγαπητούς του γείτονες ;
    Αναφέρομαι σε κάτι γνωστό όχι εξ ακοής αλλά εκ πείρας.
    Η Ιερά Μητρόπολις Καστορίας είχε να διευθετήσει ένα σοβαρότατο θέμα (ας μην το πούμε «πρόβλημα»). Στην όλη διαδικασία ορίσθηκε ο Σεβασμιότατος Σισανίου και Σιατίστης ως ειρηνοποιός (ας μην το πούμε «δικαστής»).
    Όπως αποδείχθηκε από τις συνέπειες, άκουσε μόνο τη μία πλευρά και αγνόησε σύσσωμη την άλλη (κληρικούς και λαϊκούς), με αποτέλεσμα να πάρουν Απολυτήριο Αρχιμανδρίτης και Μοναχοί σαν να ήταν Μαθητές που ποθούσαν να τελειώσουν το Λύκειο (!)
    Από τον Ιούλιο του 2013 οι Χριστιανοί που έρχονταν από την Καστοριά, την Πτολεμαΐδα, τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και άλλα μέρη, για να συμμετάσχουν κανονικά στα Μυστήρια της Εκκλησίας μας στην Ιερά Μονή Αγίων Αναργύρων βρίσκονται σε σύγχυση με την τροπή που πήραν τα πράγματα και απέχουν.
    Ερωτάσθε, Σεβασμιότατοι Πατέρες :
    Στό ποτήριο στό ὁποῖο «λειτουργεῖτε» δέν βρίσκεται τό Αἷμα τοῦ Κυρίου, ἀλλά τό αἷμα τοῦ ἀδελφοῦ σας τόν ὁποῖον δολοφονεῖτε καί αὐτό τό αἷμα θά σᾶς χωρίσει διά παντός ἀπό τήν Κανονική Ἐκκλησία ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος14/2/15

    Athina...μας βαζεις δύσκολα...
    προτιμουμεν εναν λιαστόν οίνον ...Σιατίστης... ...αλλα και ένας Σαμου ή ...Σαντορίνης γλυκύς σε δυστηνον περίστασιν επίσης δεν θα μας έβλαπτεν..
    (αίμα της αμπέλου-τη συνδρομή του ηλίου και που να σκοτιζόμαστε για καταβροχθισθέντα αδέρφια περασμενα/ξεχασμένα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Λ. Π.14/2/15

    @35
    Φάε και λίγη γλαρόσουπα μαζί !
    Μη σε χαλάσουν τα κρασιά σκέτα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ευλόγησον ! ...14/2/15

    @Athena Πώς φαίνεται ότι είσαι γυναίκα! Τα λες κομψά.
    Δεν έχεις όμως άδικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος14/2/15

    Εδώ μέσα έχετε πάθει βραχυκύκλωμα, αλλά τί να σας κάνω που δεν σας προλαβαίνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος14/2/15

    @ athena
    Σε έναν διαδικτυακό και άρα δημόσιο χώρο όπου ''Verba volant, scripta manent'', η ελευθερία κρίσεων και απόψεων αποτελεί την πεμπτουσία της δημοκρατίας. Εκμεταλλευόμενος λοιπόν την ελευθερία του χώρου και προσπαθώντας να σταθμίσω την αντικειμενικότητα της κριτικής σου, έχω να παρατηρήσω τα εξής:
    Γράφεις ότι 'διάβασες με πολλή προσοχή και εκτίμησες'' την επιστολή του Σεβασμιωτάτου Σιατίστης. Μάλιστα σου δημιουργήθηκε η αίσθηση ότι ο Σιατίστης καταφέρεται εναντίον της ''ασυνέπειας λόγων και πράξεων'' αναφορικά με την ''προς το θεαθήναι τέλεση του ιερού Μυστηρίου'' (της Θ.Λειτουργίας φαντάζομαι ότι εννοείς). Ο Μητροπολίτης όμως δεν αναφέρεται καθόλου στα θέματα που θίγεις (και τα οποία μάλιστα διάβασες με προσοχή!). Ο Σιατίστης καταδικάζει την αντικανονικά αυτονομημένη 'εκκλησία των Σκοπίων' και την προσπάθειά της να καταδικάσει εκκλησιαστικά τον Κανονικό Επίσκοπο Αχρίδος Ιωάννη, ο οποίος ανήκει στη δικαιοδοσία (όπως και όλη η χώρα των Σκοπίων) της Σερβικής Εκκλησίας. Μάλιστα ο Σιατίστης, για να καταδείξει την βαρύτητα της αντικανονικότητας, θέτει την λέξη 'λειτουργείτε' μέσα σε εισαγωγικά, τονίζοντας την ακυρότητα του Μυστηρίου. Από την άλλη πλευρά πάντως, οι Σκοπιανοί για εθνοφυλετικούς και πολιτικούς λόγους, δεν έχουν την αντίληψη της αντικανονικότητος. Πουθενά λοιπόν δεν υπάρχει ''ασυνέπεια λόγων και πράξεων'' που εσύ ανακαλύπτεις και φυσικά δεν υπάρχει πουθενά και προς το ''θεαθήναι'' τέλεση των Ιερών Μυστηρίων. Οι σκοπιανοί βέβαια πιστεύουν ότι έχουν δίκιο, άσχετα που όχι μόνο δεν έχουν δίκιο αλλά αποκαλύπτουν και την παντελή ασχετοσύνη τους με την Εκκλησία.
    Εδώ λοιπόν γεννάται το ερώτημα: Πώς μπορεί τόσο πολύ να παρανόησες τα γραφόμενα της Επιστολής; Την απάντηση την δίνεις αμέσως μετά από μόνη σου. Στην προσπάθειά σου να γράψεις κάτι για το ''θέμα'' της Ι.Μ. των Αγίων Αναργύρων, ''είδες ή κατασκεύασες'' έναν υποτιθέμενο συσχετισμό από την εν λόγω Επιστολή του Μητροπολίτη Σιατίστης. Γράφεις λοιπόν ότι ''ακριβώς το ίδιο γεγονός συμβαίνει έως και σήμερα'' στην Καστοριά! Στην Καστοριά δηλαδή έχουμε μία αντικανονική ως προς την ύπαρξη Μητρόπολη, η οποία καταδίκασε επίσκοπο άλλης Ορθόδοξης Εκκλησίας, ο οποίος είχε κανονικές δικαιοδοσίες στην εν λόγω Μητρόπολη; Γιατί περί αυτού αναπτύσσει ο Σιατίστης στην Επιστολή του! Όχι βέβαια.
    Για να μην σε αδικήσω, θα παρακολουθήσω τον συλλογισμό σου. Καταρχήν, σημειώνεις εμφαντικά, ότι γράφεις εκ πείρας. Η πείρα σου προφανώς εξαντλείται στα λεγόμενα του π.Αμβροσίου και του κ.Λυκούργου διότι φαίνεται να αγνοείς, ΠΑΝΤΕΛΩΣ, εντυπωσιακά απλά και γνωστά δεδομένα. Αυτό φυσικά δεν είναι κακό και για τον λόγο αυτό διαλεγόμαστε, καθώς δεν έχουμε τίποτα απολύτως να χωρίσουμε.
    α. Γράφεις ότι ο Σιατίστης ορίσθηκε ως ''ειρηνοποιός''. Αυτό είναι ψευδές καθότι ο Σιατίστης είχε ορισθεί από την Ιερά Σύνοδο ως ''ανακριτής''. Δεν χρειάζεται νομίζω να σε παραπέμψω στα πολυάριθμα δημοσιεύματα εκείνων των ημερών που το επεξηγούν αυτό. Πάντως και εσύ ή ίδια γράφεις ότι το ''θέμα'' των πατέρων της Ιεράς Μονής ήταν όχι απλά σοβαρό, αλλά ''σοβαρότατο''. Μοιραία λοιπόν, παραπέμφθηκε το θέμα στην Ιερά Σύνοδο.
    β. Μέσα σε εισαγωγικά χαρακτηρίζεις τον Σιατίστης ''δικαστή'', προσδίδοντάς του μία αρνητική έννοια. Μα Athena, ο ανακριτής ΟΦΕΙΛΕΙ να καταθέσει ανακριτικό πόρισμα, στο οποίο θα καταγράφεται το αποτέλεσμα της ανακρίσεως. Εάν το πόρισμα είναι αρνητικό για κάποιον, αυτό δεν κατατάσσει τον ανακριτή στους ''δικαστές''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος14/2/15

    @ Athena
    γ. Το αποτέλεσμα της ανακρίσεως του Σιατίστης δεν ήταν "τα Απολυτήρια" κλπ. κλπ όπως αναφέρεις, αλλά η απόφαση Ακοινωνησίας, εκ μέρους της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.
    δ. Επισκοπικό και στη συνέχεια Συνοδικό δικαστήριο δίκασε τον κ.Λυκούργο και τον αποσχημάτισε και όχι ο Σιατίστης. Τα ''Απολυτήρια'' δεν τα επιδίκασε κανένα δικαστήριο, αλλά τα ζήτησαν οι ίδιοι από μόνοι τους.
    ε. Γράφεις ότι οι Χριστιανοί (αλήθεια, γιατί τους γράφεις με κεφαλαίο ''Χ'';) οι οποίοι έρχονταν από άλλα μέρη για να προσκυνήσουν τους Αγίους Αναργύρους και να λάβουν μέρος στα Μυστήρια, τώρα πια ''απέχουν''. Δεν κατάλαβα όμως τί εννοείς. ''Απέχουν'' από την Ιερά Μονή ή από τα Ιερά Μυστήρια;
    Θα ήθελα να σχολιάσω την απάντησή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Πήγαινε να δεις αν έρχομαι...15/2/15

    @35
    Έτσι είναι, φίλε! Άλλοι μεθούν με οίνο και άλλοι με Άγιο Πνεύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. ΤΖΑ !15/2/15

    Εσύ βρε 42 δεν είσαι σχολιαστής!
    Τα Γενικά Αρχεία του Κράτους είσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ανώνυμος15/2/15

    Καλώς μας ξανάρθες Σκεπτόμενε Ανθρωπάκο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ανώνυμος15/2/15

    Τι έχει να πει ο Μητροπολίτης που πλέον μας διοικούν άθεοι; Θα παρέμβει πάλι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ανώνυμος15/2/15

    Ανταπάντηση στον «Κλαυσίγελως»

    Δεν είναι δίκαιο αυτό που κάνεις. Ο κανόνας του δημόσιου λόγου και κριτικής είναι διαφορετικός:

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2008/03/blog-post_09.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2007/09/blog-post_03.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2010/07/blog-post_7135.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2010/06/blog-post_17.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2008/05/blog-post_9413.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2008/09/blog-post_8538.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2011/11/blog-post.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/11/blog-post_22.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2007/11/blog-post_22.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2008/02/blog-post_2211.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2012/03/blog-post_1466.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2012/04/blog-post_11.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2008/05/blog-post_20.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2011/10/blog-post.html

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/12/blog-post_9978.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ορθόδοξος λόγος και... ανθρωπάκια15/2/15

    Σιατίστης:
    ...παρουσιάστηκαν σαν θύματα οι πραγματικοί θύτες, παρουσίασαν σαν τέχνη, την χυδαιότητα του εσωτερικού τους κόσμου, τέθηκαν υπό την προστασία του γνωστού λόμπυ Τατσόπουλος-Ρεπούση και σία και έτσι πέτυχαν οι δήθεν υπερασπισταί του Χριστού να γίνουν οι καλύτεροι διαφημιστές μιας χυδαίας μετριότητας. Να παρουσιαστεί σαν τέχνη το άτεχνο, σαν σημαντικό το ασήμαντο, να φανούν σαν σπουδαίοι οι μετριότητες, να παριστάνουν τους ηθοποιους οι φθορείς και διαφθορείς του ήθους και της αξιοπρέπειας, ανήγαγαν σε μεγέθη ασήμαντα τα θλιβερά ανθρωπάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Ορθόδοξος λόγος και... ανθρωπάρια, γυναικάρια, ανδρεικελα15/2/15

    Σιατίστης:
    Ότι ο Χριστός σου ΔΕΝ κινδυνεύει από τα θλιβερά αυτά ανθρωπάρια, από τα γυναικάρια και τα ανδρεικελα που ισχυρίζονται ότι κάνουν τέχνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Ανώνυμος15/2/15

    Τι χαμός γίνεται πάλι εδώ;;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ανώνυμος15/2/15

    Αναγνώστη που έγραψες αυτά, ο "Πατροπαύλος σας" ξέρει ποιος είσαι και ότι δημοσιευσες αυτό;
    Έχει ενδιαφέρον να ξέρουμε αν γίνονται αυτά εν γνώσει του.
    Δε βλέπω όμως να εκφράζεις την άποψή σου παρότι είσαι ο άμεσα ενδιαφερόμενος.
    Βομβιστής κι εσύ;
    Ή μήπως όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Ανώνυμος15/2/15

    Σκεπτόμενε είπαμε να ξαναδιαβάσουμε τη γνώμη σου, αλλά εσύ μωρ' αδερφάκι μου, πας να βγάλεις από τη μύγα ξύγκι!
    Πόσο ακόμα να κοσκινήσεις αυτά που έγραψε η Αθηνά;
    Καλά λέει ένας παραπάνω ότι τα λέει και κομψά. Έχουν ακουστεί άκομψα γι' αυτή την υπόθεση... να κοκκινήσει Σουηδός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Athena15/2/15

    Κατ’ αρχάς σε καλωσορίζω, Σκεπτόμενε Ανθρωπάκο !
    Είναι πάρα πολλά αυτά που μου ζητάς να διευκρινίσω, αλλά στο πνεύμα της αλληλοκατανόησης θα προσπαθήσω να απαντήσω.
    Το πρώτο όμως που θέλω να ξεκαθαρίσω (και όποιος θέλει βέβαια θα με πιστέψει) είναι ότι το σχόλιο μου δεν γράφτηκε με σκοπιμότητα, είτε να σπιλώσω τον Σιατίστης είτε να γυρίσω την κουβέντα στο Μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων. Ειλικρινά, τις τελευταίες ημέρες κορέστηκα από τις πολιτικές συζητήσεις και με αφορμή ένα κείμενο «θρησκευτικό» στράφηκα προς αυτήν την κατεύθυνση. Περισσότερα παρακάτω.
    Συνεχίζω όμως θεωρώντας δεδομένη την εμπιστοσύνη σας και όχι την καχυποψία και προκατάληψη, πως ό,τι γράφω είναι με καλή προαίρεση, χωρίς βέβαια αυτό να το καθιστά αλάνθαστο.
    Λοιπόν, για να δούμε κάποια σημεία που προφανώς χρειάζονται εξηγήσεις.
    1. Το ότι διάβασα με προσοχή είναι αλήθεια. Εκτίμησα την παρρησία, κι αυτό αλήθεια.
    2. Όταν λέω ''ασυνέπεια λόγων και πράξεων'' εννοώ αυτό που λες κι εσύ «ασχετοσύνη τους με την Εκκλησία». Και δεν αναφέρομαι βέβαια στα διοικητικά της Εκκλησίας, για τα οποία ορθώς γράφεις αναλυτικά, αλλά το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας καθαυτό, ο λειτουργός του οποίου δεν κωλύεται -πόσω μάλλον αμφισβητείται- μόνο για τυπικά, νομοκανονικά θέματα αλλά και για ζητήματα ουσίας, τα οποία ασφαλώς και δεν γνωρίζω στην εντέλεια.
    Εκείνο όμως που γνωρίζω με απόλυτη βεβαιότητα είναι ότι πριν από λίγα μόλις χρόνια Ιερωμένος (με μεγάλο βαθμό σεβασμού από τους πιστούς) με άφησε άναυδη, όταν μου είπε κατά πρόσωπον «Απορώ πώς μπορεί και τελεί το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας ο πατήρ Αμβρόσιος». Η αμφισβήτηση σε όλο της το μεγαλείο, χωρίς αποφάσεις επισκοπικών, συνοδικών ή πολιτικών δικαστηρίων!
    Ή ο άνθρωπος που είχε την τεράστια ευθύνη του πορίσματος δεν είχε ιδέα για τον τρόπο με τον οποίον εκφράζονταν για τους τότε αδελφούς τους κληρικοί και λαϊκοί ή ενέκρινε τις μεθόδους με τις οποίες στοιχειοθετήθηκε το κατηγορητήριο;
    Γι’ αυτό έγραψα για το ίδιο. Καλά έκανες και με διόρθωσες. Έπρεπε να γράψω ότι εδώ έγιναν χειρότερα, ένθεν και ένθεν.
    3. Δεν αντιλέγω ότι «Ο Μητροπολίτης όμως δεν αναφέρεται καθόλου στα θέματα που θίγω» ΠΑΡΑΚΑΤΩ. Δεν ισχυρίστηκα ότι ο ίδιος το συσχετίζει. Δεν πρόσεξες τη μεταβατική φράση «Προβληματίζομαι όμως και μένω με το παράπονο» με την οποία εισηγούμαι τις προσωπικές μου απόψεις. Άδικα με κατηγορείς με τους ισχυρισμούς : «Στην προσπάθειά σου να γράψεις κάτι για το ''θέμα'' της Ι.Μ. των Αγίων Αναργύρων, ''είδες ή κατασκεύασες'' έναν υποτιθέμενο συσχετισμό».
    Αρνούμαι την κατηγορία ως ανυπόστατη.
    4. Δεν σημειώνω «εμφαντικά» τίποτε, διευκρινιστικά ναι. Μεταξύ μας, επειδή στην «ΟΔΟ» κυκλοφορεί και ένας Γλωσσαμύντωρ και ένας Σοφολογιότατος, το σωστό είναι «εμφατικά» (γιατί είναι έμφαση και όχι έμφανση). Και η διόρθωση φιλικά και όχι σαρκαστικά.
    5. Τώρα θα φταίω εγώ, αν στη φράση σου «Η πείρα σου προφανώς εξαντλείται στα λεγόμενα του π.Αμβροσίου και του κ.Λυκούργου διότι φαίνεται να αγνοείς, ΠΑΝΤΕΛΩΣ, εντυπωσιακά απλά και γνωστά δεδομένα.» απαντήσω με ένα «ΟΥΑΟΥ !» ;
    Σοβαρά όμως, η πείρα μου δεν είναι δυνατόν να εξαντληθεί σε αυτά που λες, γιατί απλώς δεν βασίζομαι ούτε σε προφανή στους άλλους ούτε σε λεγόμενα όσο σε γραφόμενα (και από τον π. Αμβρόσιο δεν έχω διαβάσει κείμενο) και κυρίως δεν ξέρω κανέναν κύριο Λυκούργο!
    Για τα υπόλοιπα θα συνεχίσω όταν μπορέσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ανώνυμος15/2/15

    @Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος
    Μέσα απ' τα Γραφεία τα γράφεις εσύ αυτά;
    Πολύ ξερόλας, σαν εκπρόσωπος τύπου ένα πράμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος16/2/15

    @Athena
    Σε ευχαριστώ για το καλωσόρισμα, αλλά δεν ήμουν ποτέ απών. Αποφεύγω να σχολιάζω γενικά, διότι πάντοτε κάποιος με καλύπτει. Αλλά παρακολουθώ και διαβάζω όλα τα σχόλια και φυσικά γελώ με τις τρολλιές όπως φαντάζομαι και εσύ. Έχω όμως μία ευαισθησία στα εθνικά και πνευματικά θέματα και αφού σπάνια θίγονται αυτά, σπάνια και εγώ σχολιάζω..
    Το ξέρω ότι δεν θέλεις να σπιλώσεις τον Σιατίστης, διότι έχεις ακούσει καλά λόγια και από μία φίλη σου (σωστά;), αλλά τελικά το κάνεις (αθέλητα;) αφού τον χαρακτηρίζεις ''δικαστή'', μεροληπτικό, κλπ κλπ.
    Με μπέρδεψες όμως και με το σκεπτικό σου: ''δεν έγραψα με σκοπιμότητα να γυρίσω την κουβέντα στο Μοναστήρι.... αλλά με αφορμή [κάποιους λόγους] στράφηκα προς αυτή την κατεύθυνση''. Γιατί αυτό ακριβώς σου έγραψα και εγώ, ότι δηλαδή βρήκες αφορμή να θέσεις το ''θέμα'' (ασχέτως φυσικά των λόγων, που όπως καταλαβαίνεις, ο καθένας μπορεί εύκολα να επικαλεσθεί).
    Δέχομαι τις εξηγήσεις που ακολουθούν στο σχόλιό σου και εντελώς ανθρώπινα έχω να παρατηρήσω τα εξής (χρησιμοποιώντας την δική σου σειρά):
    1. Δεν θα σε αδικήσω, συμφωνώ μαζί σου.
    2. Δεν θέλω να μπω σε περαιτέρω ανάλυση των προηγουμένων σχολίων μας, αλλά χρησιμοποίησες στο σχόλιό σου μία φράση του Σιατίστης (περί Θ.Κοινωνίας) για εντελώς διαφορετικό λόγο από αυτόν που θέλει να της αποδώσει ο ίδιος ο Σιατίστης στο δικό του κείμενο. Και μάλιστα ταύτισες δύο παντελώς διαφορετικές καταστάσεις, συγχέοντας ανόμοιες οντότητες. Στην εξήγηση δε που παρείχες στο δεύτερο σχόλιό σου, χρησιμοποίησες ως αιτία (και όχι αφορμή) μία προσωπική σου εμπειρία. Αν όμως σταθώ στην εμπειρία σου αυτή, καταλήγω σε διαφορετικά συμπεράσματα από αυτά που εσύ καταλήγεις. Διότι η φράση ''Απορώ πώς μπορεί και τελεί το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας ο πατήρ Αμβρόσιος'' δεν αποτελεί σε καμμία περίπτωση ρητή, σαφή ή έστω κεκαλυμμένη αμφισβήτιση της κανονικότητος της Θ.Λειτουργίας του π.Αμβροσίου, αλλά απλή απορία ως προς την λειτουργία της συνειδήσεως του ιερέως αυτού (προφανώς για πράξεις που έπραξε). Εάν σκεφθείς καθαρά, Athena, θα διαπιστώσεις ότι με αυτή την έννοια χρησιμοποιείται συνήθως η φράση ''Απορώ πώς...''. Εάν λοιπόν ο ιερωμένος που λες ήθελε να πλήξει την κανονικότητα της τέλεσης της Θ.Λειτουργίας εκ μέρους του π.Αμβροσίου θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει άλλη έκφραση. Εξάλλου, εφόσον αγαπάς τον π.Αμβρόσιο, για ποιό λόγο δεν του ζήτησες εξηγήσεις ώστε ο ιερωμένος αυτός να διασαφηνίσει το τί ήθελε να πει; Ίσως λοιπόν παρεξήγησες τα λεγόμενά του, ειδικότερα εφόσον δεν του ζήτησες και εξηγήσεις. Πάντως, πιστεύω ότι όλοι μας έχουμε αναρωτηθεί για την ''ποιότητα'' συνειδήσεως κάποιων ιερέων!
    3. Athena μου, δεν έγραψα ότι ισχυρίστηκες ότι ο ίδιος ο Σιατίστης το συσχετίζει αλλά ότι ΕΣΥ ''είδες ή κατασκεύασες'' έναν ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ συσχετισμό. Εξάλλου για ποιό λόγο θεωρείς κατηγορία την επαναφορά εκ μέρους σου του ''θέματος'' των Αγίων Αναργύρων; Αφού τους θεωρείς αδικημένους, σε τιμά η υπεράσπισή τους!
    4. Επιμένω στη λέξη ''εμφαντικά'' και θα συμφωνήσουν μαζί μου παλαιά και σύγχρονα λεξικά (μέχρι φυσικά να καταργηθούν και αυτά!).
    5. Ο μόνος αρμόδιος να περιγράψει την πείρα σου, την οποία σε καμμία περίπτωση δεν αμφισβητώ, είσαι εσύ η ίδια. Αφού όμως την επικαλέσθηκες, από μόνη σου την έθεσες στο τραπέζι του διαλόγου (και επαναλαμβάνω την σέβομαι ΑΠΟΛΥΤΑ). Εάν κατάλαβα καλά, από την δαιδαλώδη σύνταξη (που δυστυχώς συχνά έχω και εγώ) της τελευταίας παραγράφου του σχολίου σου: η πείρα σου βασίζεται σε γραφόμενα(;) Η πείρα δηλαδή που αποκομίζεις από την ζωή βασίζεται σε ό,τι διαβάζεις; Δεν θα σχολιάσω (για να μην σε αδικήσω αλλά και γιατί δεν διαφωνώ και απόλυτα), μέχρι να το διευκρινήσεις.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος16/2/15

    @ Ανώνυμος (αμέσως μετά την Athena)

    Τα δελτία τύπου τα διαβάζεις καθόλου φίλε, ή τα περνάς στο ''ντούκου''; Εγώ χαίρομαι τους σχολιαστές που ψάχνονται και είναι ακριβείς σε αυτά που λένε. Θα έπρεπε φίλε μου σε έναν δημόσιο διάλογο, η ακρίβεια να είναι το δεδομένο και όχι η εξαίρεση. Νομίζεις ότι η Athena και εγώ έχουμε έχθρα μεταξύ μας; Κάθε άλλο! Ίσως να είμαστε και συνάδελφοι. Και σίγουρα έχουμε συναντηθεί σε κάποια προβολή στο ΤΕΙ.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ανώνυμος16/2/15

    Να σας πω ποιος φταίει για όλα αυτά.
    Ο ΑΡΧΕΚΑΚΟΣ ΟΦΙΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Ανώνυμος16/2/15

    Έλα!
    " η Ζωή του παιδιού" να σταματάει καμια φορά...
    εχουμε και σοβαρότερα θεματα απο τα αγιοτικά σας εδώ!

    αρχέκακος όφις [ απο το φόρεϊν όφις ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Το κομποσχοινάκι16/2/15

    Καλά βρε φιδάκι! Μη βαράς! Κάνε συ μια βολτίτσα στα σοβαρά σου κι άσε μας εδώ να παιδευόμαστε.
    Πάλι καλά να λέμε που η ΟΔΟΣ μάς επιτρέπει ελεύθερα και κόσμια να σχολιάζουμε.
    Εμένα που δε με βλέπεις έστειλα σε "βήμα" θρησκευτικό σχόλιο κοσμιότατο -στ' ορκίζομαι με πολιτικό όρκο!- και πλήρη τα στοιχεία μου (μόνο ομάδα αίματος δεν τους έγραψα) κι επειδή δεν ήταν στη "γραμμή" τους, δεν το δημοσίευσαν οι θεομπαίχτες!
    Κατά τα άλλα οι διαφημίσεις από δίπλα για χιτώνες και κελλάρια πάνε σύννεφο, να βγάλουνε και το κατιτίς τους...
    Γι' αυτό σε λέω. Ο Θεός να μας φυλάει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Ανώνυμος16/2/15

    κομποσχοινάκι...
    μη γίνεσαι "Γκρινιάρης"

    "φιδάκι"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Μιμόζα η αισχυντηλή16/2/15

    Ωραία! Άμα αφήσετε τα επιτραπέζια και αποφασίσετε να παίξετε τις "κουμπάρες", μη με ξεχάσετε κι εμένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Ανώνυμος16/2/15

    Μιμόζα,
    "κουμπαρα" χωρίς παπά (ή Δεσπότη) ...
    Με πολιτικό γάμο ότι έιναι να γίνει θα γίνει...
    Με φερνουν αλλεργία τα άμφια κι αυτά που περιέχουν μέσα τους.

    οφις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Ανώνυμος17/2/15

    Εγώ βλέπω τις μουλάτες στο Ρίο τώρα (ευχαριστούμε κ. Παναγιώτη μας για τη δυνατότητα) και όλα αυτά που γράφετε μου φαίνονται μεσαιωνικά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Καστορίας Σεραφείμ κατά Τσίπρα17/2/15

    "Καρφιά" Καστορίας Σεραφείμ κατά Τσίπρα: Δηλώνουν άθεοι και θέλουν να μας κυβερνήσουν
    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/12/blog-post_9978.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Φέξε μου και γλίστρησα !17/2/15

    Α καλάάά......... @63
    Ας πούμε ότι αυτοί που κυβερνούν είναι άθεοι. Ας πούμε....
    Αυτοί που κυβερνιούνται, οι -ώώώτατοι δεσποτάδες, κάλεσαν το λαό να κάνουν καμιά αγρυπνία την ώρα που οι "άθεοι" έδιναν μάχη, για να βγει η πατρίδα από αυτή την κατάρα;
    Οι πλατείες γέμισαν. Οι εκκλησίες δεν είχαν λόγο να γεμίσουν ;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Ανώνυμος17/2/15

    Πες τα ρε φίλε που γλίστρησες!!!!!!!!!!
    Γιατί αυτός ο "άθεος" δεν πήρε το πεντακοσάευρο που βρήκε στο γραφείο του, γιατί έχει τσίπ(ρ)α απάνω του!
    Πόσα πεντακοσάευρα μαζεύονται στα παγκάρια;
    Και πού πάνε αλήθεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Ανώνυμος17/2/15

    Τετοιο φθηνο λαϊκισμο 500ευρου, τον τρωτε ασαλιωτο;.. Οι ιδιοι το εδωσαν στον ΔΟΛ!.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Ανώνυμος17/2/15

    όοοουουουου !!!! Ποιος τόγραψε τούτο;
    Κάνας από τους "φίλους" που φτιάξανε και τις σελίδες στο Facebook?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ