12.1.24

ΣΤΑΘΗ ΚΑΛΥΒΑ: Πού είναι η κοινωνία των πολιτών;

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

Καθώς διανύουμε την προεκλογική περίοδο των αυτοδιοικητικών εκλογών, παρελαύνουν μπροστά μου οι διαφημίσεις υποψηφίων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Φαίνεται πως ο αριθμός των πολιτών που διεκδικούν την εκλογή ή επανεκλογή τους δεν είναι ασήμαντος και αυτό είναι θετικό, γιατί η τοπική αυτοδιοίκηση είναι κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα της δημοκρατίας. Όμως ο λόγος των περισσότερων υποψηφίων ακούγεται τόσο γενικόλογος και ξύλινος, που εμπνέει μικρή εμπιστοσύνη ως προς τις ικανότητές τους και τη συνολική αποτελεσματικότητα του θεσμού.

Παρατηρώ, παράλληλα, την εξωθεσμική δράση ορισμένων πολιτών που χαρακτηρίζεται, αντίθετα, από φαντασία και καινοτομία. Πριν από περίπου τριάντα χρόνια εμφανίστηκε ο όρος «κοινωνία των πολιτών», για να περιγράψει συλλογικές δράσεις εκτός κράτους και κομμάτων. Η ελληνική κοινωνία χαρακτηρίζεται από μια στενή διαπλοκή τόσο με το κράτος, μέσω του πελατειακού συστήματος, όσο και με τα κόμματα, που συνήθως «καπελώνουν» την κοινωνία. Όμως, η αναποτελεσματική λειτουργία τους προσφέρει ένα μεγάλο πεδίο δράσης για οργανισμούς με σαφές εύρος δραστηριοτήτων, που κινητοποιούν την κοινωνία ανεξάρτητα από κράτος και κόμματα. Θα σταθώ σε δύο παραδείγματα.

Το πρώτο αφορά έναν ώριμο σήμερα και επιτυχημένο οργανισμό, την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού - ΕΛΛΕΤ (βλ. σχετικά με την Καστοριά στο τέλος) που πρόσφατα γιόρτασε τα πενήντα της χρόνια. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ένα νεαρό ζευγάρι που ζούσε στο Λονδίνο, ο Κώστας και η Λυδία, Καρρά επισκέφθηκε την Ελλάδα και έφριξε από την καταστροφή του αρχιτεκτονικού και φυσικού πλούτου που αντίκρισε. Αποφάσισε τότε να κάνει κάτι για να «προφυλάξει την Ελλάδα». Έκτοτε, η Εταιρεία έχει πρωταγωνιστήσει, συχνά με επιτυχία, σε μια σειρά σημαντικών δράσεων για την προστασία και ανάδειξη του πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος της χώρας. Δεν είναι υπερβολή να λεχθεί πως πίσω από περιοχές και τοπία που σήμερα θαυμάζουμε, όπως η Πλάκα, οι Πρέσπες ή οι Δελφοί, βρίσκεται και η δράση της ΕΛ ΛΕΤ. Ο σημαντικότερος αγώνας που δίνει σήμερα αφορά τη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου χωροταξίας και πολεοδομίας που θα κρίνει τελικά το τι είδους χώρα θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές. Το ότι ένας τέτοιος οργανισμός δεν έχει την ευρεία αναγνώριση που του αξίζει λέει πολλά για τη σχέση μας με το περιβάλλον. Αυτό, όμως, αλλάζει σταδιακά καθώς, όπως αναφέρει η Λυδία Καρρά, «όταν ξεκινήσαμε, μας θεωρούσαν γραφικούς, δεν υπήρχε ενδιαφέρον. Τα τελευταία χρόνια η στάση της κοινωνίας άλλαξε».

Το δεύτερο παράδειγμα είναι μια νέα οργάνωση που κάνει τα πρώτα της βήματα με το ευφάνταστο όνομα Ecogenia, καρπός συνεργασίας δύο νέων γυναικών: της Ελληνοαμερικανίδας Λίας Παπάζογλου, που μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη, και της Ερικας Σπαγάκου, η οποία τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στο Αμπου Ντάμπι. Εμπνευόμενη από τη δράση μεγάλων ξένων οργανισμών όπως η Americorps και η Unis-Cité, η Ecogenia συνδέει μικρές κοινότητες στην επαρχία με νέους και νέες τους οποίους επιλέγει, εκπαιδεύει και αμείβει για να εγκατασταθούν εκεί για ένα διάστημα και να τις συνδράμουν ώστε να αναπτυχθούν με τρόπο που ενισχύει την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Έως τώρα έχουν ολοκληρωθεί δύο πιλοτικά προγράμματα δέκα εβδομάδων, στη Δωρίδα (όπου οι συμμετέχοντες ανανέωσαν 5,5 χλμ. ορειβατικών μονοπατιών, επιδιόρθωσαν δύο γέφυρες και ρύθμισαν την κατεύθυνση της ροής ενός ρυακιού για να χτίσουν τις βασικές οικοτουριστικές υποδομές της περιοχής) και ένα στα Χανιά (όπου «έτρεξαν» ένα απογευματινό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για μαθητές δημοτικού, επιμορφώνοντας 523 παιδιά σε μόλις επτά εβδομάδες).

Η δράση αυτών αλλά και άλλων παρόμοιων οργανισμών βρίσκεται στον αντίποδα των πρακτικών ενός σημαντικού τμήματος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Όσο όμως θα αυξάνεται η επιρροή τους, τόσο θα μπολιάζουν με τη δράση και το παράδειγμά τους περισσότερους νέους και νέες, ώστε τελικά να αλλάξει το σημερινό μοντέλο της τοπικής αυτοδιοίκησης προς το καλύτερο.


O κ. Στάθης Ν. Καλύβας είναι καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης, κάτοχος της έδρας Gladstone στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Το κείμενο πρωτοδημοσιεύθηκε στην Καθημερινή και στο προσωπικό του προφίλ στο facebook. com/stahis.kalyvas. Αναδημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στο υπ’ αριθμ. φύλλο 1193, της 5ης Οκτωβρίου 2023, ίδια ημερομηνία που το 2014 κλιμάκιο της Europa Nostra είχε επισκεφθεί την Καστοριά.
 


* * *


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

Oι ειδικοί στα θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς από την Europa Nostra και οι οικονομικοί εμπειρογνώμονες από το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων σε συνεργασία με το συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανάπτυξης επισκέφτηκαν τέτοιες ημέρες του Οκτωβρίου του 2014 την πόλη της Καστοριάς στα πλαίσια της Europa Nostra. 

Μεταξύ άλλων πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς των εκπροσώπων της Europa Nostra και του Δήμου Καστοριάς για την πορεία και εκτέλεση του προγράμματος. 

Προηγήθηκε περιήγηση της αντιπροσωπείας στο Ντολτσό και το Απόζαρι συνοδεία του τότε αντιδημάρχου Πολιτισμού του δήμου Καστοριάς κ. Λ. Παπαδημητρίου και υπηρεσιακών παραγόντων (επάνω φωτογραφία του Μ. Δουκάκαρου εντός του βυζαντινού ναού των Αγίων Αναργύρων) και επισκέφθηκαν πλήθος σημαντικών αρχοντικών του 18ου και 19ου αιώνα στην Καστοριά, εκ των οποίων τα περισσότερα παραμένουν σε ετοιμόρροπη κατάσταση, με στόχο την κινητοποίηση για την διάσωσή τους. 

Σε εκείνη την συνεδρίαση, ο τότε δήμαρχος Καστοριάς κ. Α. Αγγελής, καλωσορίζοντας τους εκπροσώπους της Europa Nostra δήλωσε την αμέριστη συμπαράσταση στο εγχείρημα. 

Στον λόγο του, ο αντιπρόεδρο της Europa Nostra και ιδρυτής της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού κ. Κώστας Καρράς, τόνισε: «Με πικρία θα μπορούσα να πω για την πόλη της Καστοριάς, πως δεν μπορεί να δικαιολογηθεί η αθέτηση ή η αγνόηση του πολιτισμού της. Δεν είναι νοητό η Καστοριά να αγνοεί τον πολιτισμό που αντιπροσωπεύεται από τις παλιές κατοικίες του 17ου, 18ου και 19ου αιώνα. Διότι η Καστοριά εκείνη την εποχή ήταν προπύργιο του ελληνικού πολιτισμού, του ελληνικού εμπορίου και της ελληνικής παιδείας» και αναφέρθηκε στα αρχοντικά της Καστοριάς, υποστηρίζοντας ότι είναι εθνικό χρέος, αλλά και χρέος των κατοίκων, να διατηρηθούν, όπως διατηρήθηκαν οι βυζαντινοί ναοί που αποτελούν μνημεία παγκόσμιας εμβέλειας. Και εξέφρασε την θλίψη του για τον μικρό αριθμό ανακαινισμένων αρχοντικών. 

Τόνισε πως η Ελληνική Εταιρεία και η Europa Nostra, δεν θα μπορούσαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και να συμβάλλουν στην εξέλιξη της υποψηφιότητας της Καστοριάς, αν δεν προϋπήρχε το ενδιαφέρον, η άμεση υποστήριξη και η κατάθεση πλήρους φακέλου υποψηφιότητας από την (τότε) δημοτική αρχή. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ισπανός εκπρόσωπος της Europa Nostra, αρχιτέκνων Pedro Ponce de León Hernández, στην ημερίδα υπό τον τίλο «Θεσμικό πλαίσιο και προστασία παραδοσιακών οικισμών» που πραγματοποιήθηκε τον επόμενο χρόνο (2015) στο αρχοντικό Βέργου, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Καστοριανοί φροντίστε τον πολιτισμό σας και ο πολιτισμός σας θα σας σώσει»

Τέλος τον Μάιο του 2019 ο Πανευρωπαϊκός Σύνδεσμος "European Historic Houses Association", που έχει έδρα στις Βρυξέλλες, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού της Αθήνας, πραγματοποίησαν την δράση «Επισκέψιμα αρχοντικά» και ενέταξαν μεταξύ άλλων και αρκετά αρχοντικά της Καστοριάς. 

Ως γνωστόν, το έτος εκείνο (2019) πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης, με τα γνωστά αποτελέσματα.


Φωτογραφίες (του Μάνου Δουκάκαρου) από την επίσκεψη των ειδικών στα θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς της Europa Nostra και των οικονομικών εμπειρογνωμόνων από το Ινστιτούτο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, στις 4 και 5 Οκτωβρίου 2014 στην πόλη της Καστοριάς.


107 σχόλια:

  1. Ανώνυμος17/1/24

    Η παράνοια σε όλο της το μεγαλείο, ο Άγιος Καστορίας σε κοπή βασιλόπιττας(αρχίσαμε…) στην λέσχη αξιωματικών για το γηροκομείο της πόλης μεταξύ άλλων στην ομιλία του ευχήθηκε του χρόνου να αυξηθούν οι ευεργέτες του γηροκομείου!!!!!
    Αντί να μειώσουμε τις ανάγκες ευχόμεθα να τις διατηρήσουμε…!!!!

    Έρρωσθε οι ευεργετηθέντες

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος18/1/24

    Εξαρτάται τι “ανάγνωση” και τι “μετάφραση” κάνει ο καθένας κατά περίπτωσιν. Σε αυτήν τη φράση π.χ. του Μητροπολίτη (παράδοξο φαίνεται, Δημήτρη, που τον αποκαλείς Άγιο, εσύ που τον αμφισβητείς κατά συρροήν, ενώ εμείς τον αναγνωρίζουμε - ως οφείλουμε σε μια ευνομούμενη δημοκρατία - στη θέση που τον έταξε η Εκκλησία και η Πολιτεία)
    Λοιπόν, όποιος θέλει το (παρ)εξηγεί όπως γράφεται στο παραπάνω σχόλιο. Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά.
    Έχουμε ξεχάσει ότι ο νυν Πρόεδρος του ΔΣ του Γηροκομείου παρέλαβε ένα υπέρογκο χρέος από την προηγούμενη κακοδιαχείριση;
    Άρα, γιατί να εύχεται να αυξηθούν οι ανάγκες και να μην πιστέψουμε ότι εύχεται να αντιμετωπιστούν δραστικά οι ήδη υπάρχουσες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος18/1/24

    Εγώ αγαπητέ μου άγνωστε/η αμφισβητώ ότι κι όποιον κρίνω εγώ. Δικαίωμα σου είναι εσύ να τον αναγνωρίζης. Επίσης αμφισβητώ το μπορντέλο την ευνομούμενη πολιτεία σας που έταξε τάζει και διορίζει χωρίς να επιλέγονται από αυτούς που φορολογούνται. Τόσο απλό. Για το θέμα της ερμηνείας ανάγνωσης ας αφήσουμε αυτούς που μας διαβάζουν να κρίνουν. Οι υψηλού επιπέδου αναγνώστες της Οδού έχουν και τις γνώσεις και την αναλυτική σκέψη να κρίνουν δεν νομίζης..;;!!

    Έρρωσθε και οι μη ΑΓΙΟΙ

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος18/1/24

    Αναποφάσιστη δηλώνει η βουλευτίνα μας για το επικείμενο νομοσχέδιο.
    Για ποιο λόγο ;
    Είναι μαθητριούλα Λυκείου που προβληματίζεται ποιο φουστάνι θα φορέσει στη χοροεσπερίδα ;
    Απλά τα πράγματα, γλυκιά μου!
    Υπάρχει και κάτι που λέγεται συνείδηση.
    Ή τό’χεις ή δεν τό’χεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος18/1/24

      Μα η ίδια καταψήφισε το σύμφωνο συμβίωσης. Προφανώς έπρεπε να είναι στου Βελόπουλου ή στου Νατσιού το κόμμα, ως λαϊκό κορίτσι.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος18/1/24

      Είναι γλυκό το πιοτό της αμαρτίας, λέει το λαϊκό άσμα... Τώρα είναι Κυβέρνηση.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος18/1/24

      Τι σύμφωνο συμβίωσης ρε παιδιά, εκκλησιαστικός γάμος με νταούλια και κλαρίνα και υποσχέσεις για πίστη και αφοσίωση και σε 10 χρόνια διαζύγιο. αυτό το παράδειγμα δείνουν μερικοί και μερικές που καταψηφίζουν το σύμφωνο συμβίωσης

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος19/1/24

      Αφήστε ρε τις πλάκες και η γυναίκα θα έχει σοβαρό πρόβλημα ποιο συνολάκι θα φοράει σε κάθε παρέλαση. Άλλο 28η, άλλο 25η κι άλλο στην παρέλαση της περηφάνειας.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος19/1/24

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος19/1/24

      Εκεί στο 2ο Λύκειο, ποιον είχες καθηγητή θεολόγο, Μαρία; Μήπως τον πατέρα Αμβρόσιο;
      Και δεν σε έμεινε τίποτε από τα μαθήματά του; Ονειροπολούσα συμμαθήτρια κι εσύ;
      Έτσι όπως τον γνωρίσαμε εδώ πέρα, δεν φαντάζομαι να πάρει και καμιά τρανή χαρά, άμα μάθει αυτά τα χαΐρια. Δε φτάνει που ξενιτεύτηκε στα κακοτράχαλα τα βουνά, να παίρνει τέτοιες πίκρες όταν μας θυμάται...

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος19/1/24

    Εξαλλου τα λαϊκά κορίτσια είναι πάντα λαϊκά. Όμως, από 800 υψόμετρο και πάνω, νιώθουν βασίλισσες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/1/24

      Ναι, βασίλισσες στο παλάτι του Πινόκιου!

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος19/1/24

    Πιστεύω ότι δεν περιαυτολογώ, αλλά εκφράζω την προσωπική μου γνώμη.
    Ανέκαθεν υπήρξα άνθρωπος που αναζητούσε τη μέση οδό, τη χρυσή τομή στη ζωή. Καλώς ή κακώς κατά την άποψη των άλλων, αυτός είμαι. Έχω το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Έτσι λοιπόν μιλάω.
    Στην περίπτωση του νομοσχεδίου για γάμο ομοφύλων έχω περισσότερες απορίες. Από τις προτιμήσεις μου δεν κοινοποιώ τις αυστηρά προσωπικές (δεν έχω τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μου, που να πλασάρομαι σαν πρότυπο ούτε καν σαν celebrity).
    Ο λαός μας πιστεύει ότι είναι πολύ σημαντικό να ξέρει κάποιος να μοιράσει δυο γαϊδάρων άχυρα.
    Ας πούμε λοιπόν ότι ο ένας γάιδαρος είμαι εγώ ο πολίτης (αυτοσαρκάζομαι τώρα) και ο άλλος το κράτος.
    Για να μην πεθάνει της πείνας κανείς από τους δύο, χρειάζεται όποιος είναι νοικοκύρης να μοιράσει τα άχυρα κατά την ανάγκη του καθενός και να μην τα δώσει όλα μόνο στον έναν.
    Δηλαδή, μια καλή ιδέα είναι να κατοχυρωθούν μεν τα αστικά δικαιώματα των ατόμων που προτιμούν αυτήν την επιλογή, όχι όμως με την ονομασία “γάμος”, που παραπέμπει σε άλλες ατραπούς, με άλλες συνέπειες, για την πλειονότητα του ελληνικού λαού.
    Γιατί, τότε θα γίνει του Κουτρούλη ο γάμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/1/24

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος19/1/24

      Αυτό είναι αθέμιτη διάκριση εις βάρος των ομόφυλων ζευγαριών, που δεν θα μπορούν να συνάψουν γάμο όπως όλοι οι υπόλοιποι συμπολίτες μας.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος19/1/24

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος19/1/24

      Το σύμφωνο συμβίωσης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΤΙΜΟ ΜΕ ΤΟΝ ΓΑΜΟ κυρίως όσον αφορά τα ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ/ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

      Αν η Μαρίτσα ζει επί 15 χρόνια με την Αγγελικούλα με σύμφωνο συμβίωσης και πεθάνει ξαφνικά από τροχαίο και δεν έχει κάνει διαθήκη γιατί ήταν μόλις 38 χρόνων και δεν της είχε περάσει από το μυαλό να σκεφτεί τι θα γίνει με την περιουσία της, τότε ξαφνικά αποκτούν δικαιώματα στην περιουσία της αδέρφια, γονείς και λοιποί συγγενείς που μπορεί να είχαν να μιλήσουν μαζί της δεκαετίες ή και να την είχαν «ξεγράψει» γιατί τους είχε «ξεφτιλίσει» αλλά ΜΙΑ ΧΑΡΑ θέλουν να βάλουν χέρι στην περιουσία της «λεσβίας».

      Και η Αγγελικουλα που είχε μοιραστεί την ζωή της μαζί της και της συμπαραστεκόταν στα δύσκολα και την βοήθησε να αποκτήσει την περιουσία αυτή, ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.
      ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ. ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΓΑΜΟ.

      Με τον θάνατο της Μαρίτσας η Αγγελικούλα ΔΕΝ αποκτά ΟΥΤΕ ασφαλιστικά δικαιώματα ΟΥΤΕ συνταξιοδοτικά δικαιώματα!
      ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ Η ΜΑΡΙΤΣΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΣ ΤΗ ΖΩΗ ΠΛΗΡΩΝΕ ΚΑΙ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ!
      Κάτι που ΑΝ Η ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΛΑ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΤΣΑ ΘΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΝ!

      Και αυτό δεν είναι μόνο ΑΔΙΚΟ αλλά και ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ και πρέπει ΝΑ ΕΚΛΕΙΨΕΙ.
      ΚΑΙ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΓΑΜΟ.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος19/1/24

      Ηρέμησε ρε φίλε και δεν χρειάζεται να μας τα γράφεις έντονα με κεφαλαία σαν να μας βάζεις τις φωνές. Τα καταλαβαίνουμε και με μικρά γράμματα.
      Κι εμείς το ξέρουμε αυτό και δεν διαφωνούμε να γίνει η σχετική ρύθμιση.
      Η ονομασία της πράξης μάς χαλάει.
      Τόσοι φωστήρες Νομικοί δηλαδή δεν μπορούν να βρουν άλλον όρο, που να διασφαλίζει τα ίδια αστικά δικαιώματα;
      Τα όρια είναι που μας ενδιαφέρουν, όχι τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι του.
      Οι ενδεχόμενες άσχημες εξελίξεις με την παραβίαση των δικαιωμάτων των άλλων εγείρουν εκ των προτέρων τις αντιρρήσεις.

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος19/1/24

    Τα σχόλια πάντως θα μπορούσαν να θεωρηθούν και ως απάντηση στο ερώτημα του τίτλου του άρθρου.
    ΕΔΩ είναι η κοινωνία των πολιτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/1/24

      Αν δεν υπήρχε ο Τύπος και μάλιστα η ΟΔΟΣ για εμάς, θα ήμασταν εξαφανισμένοι.

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος19/1/24

    Είμαστε όμως λαός των άκρων.
    Εκείνη η αρχαιοελληνική αρετή του μέτρου, ξεχασμένη πλήρως.
    Βαδίζουμε στη νομοθέτηση ενός θεσμού, χωρίς προηγουμένως να έχουμε ενημερωθεί έγκυρα.
    Μόνο κάποιοι δημοσιογράφοι γράφουν υπέρ ή κατά, με μονομερή επιχειρήματα.
    Έξω από τα τηλεοπτικά παράθυρα οργιάζουν τα “πηγαδάκια”. Μεγαλοσταυρίτες και μακροπροσκυνήτρες νομίζουν ότι ξορκίζουν το κακό υψώνοντας λάβαρα της ΑΕΚ, ο δασκαλάκος ανέβασε το μισθό του μπαίνοντας στη βουλή, αφού κατάφερε να συσπειρώσει κάθε πικραμένο από την Εκκλησία....
    Κυράδες, φιλάνθρωποι παπάδες, εργολαβίες, ψαλμωδίες και καντάδες, που τραγουδούσαμε μικροί.
    Και τώρα μιλάμε για νόμο του κράτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος19/1/24

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος19/1/24

    - Γάμος ομοφυλόφιλων: Επιτρέπεται από την εκκλησία, καθώς ο άνδρας και η γυναίκα που συνάπτουν γάμο δεν τους ρωτάει κανείς αν είναι και ομοφυλόφιλοι, στις ερωτικές προτιμήσεις τους.

    - Γάμος (μεταξύ)ομοφύλων : Απαγορεύεται από την εκκλησία καθώς δεν παντρεύει άτομα του ίδιου φύλου μεταξύ τους.

    - Γάμος μεταξύ ομοφυλόφιλων: Αν τα άτομα είναι του ιδίου φύλου δεν επιτρέπεται, ενώ αν είναι διαφορετικού μπορεί να παντρευτούν αν και ας είναι οι 2 bi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος19/1/24

    Πράγματι, μέχρι στιγμής, δείχνουμε να τη ζούμε την εικονική πραγματικότητα που άλλοι καταγγέλλουν σαν μελλοντική.
    Βγαίνουν και μιλάνε σε πρωινάδικα και μεσημεριανές εκπομπές (και καλά κάνουν, τη δουλειά τους κάνουν, σε ελεύθερη χώρα ζούμε), αλλά τρέφουν οι ίδιοι και θέλουν και να περάσουν και στους άλλους την ψευδαίσθηση ότι εκφράζουν γενικές αρχές και σταθερές αξίες. Έτσι πάμε για τα πολλά και χάνουμε και τα λίγα.
    Εμένα οι απορίες μου είναι αυτές :
    Είδατε εσείς πουθενά ενημέρωση από τον Πρόεδρο του Ελληνικού Σεξολογικού Ινστιτούτου, του οποίου οι απόψεις είναι γνωστές από παλαιότερα επιμορφωτικά σεμινάρια ;
    Εκφράστηκε επισήμως κανένα Τμήμα Βιολογίας ελληνικού ΑΕΙ, για να υποστηρίξει την ύπαρξη δύο ή τριών φύλων, ώστε να μην έχουμε παραπληροφόρηση ότι “κάποιοι άνθρωποι γεννιούνται έτσι” ;
    Εκφράστηκε δημοσίως κάποια Ομοσπονδία Γονέων ; Δεν εννοώ εκείνους τους γραφικούς έως φονταμενταλιστές του “αγέννητου παιδιού”, αλλά τον επίσημο πανελλήνιο Φορέα Γονέων και Κηδεμόνων, που θα έπρεπε να βγει και να υποστηρίξει ό,τι προβλέπει το καταστατικό του. Ή να το τροποποιήσει αναλόγως.
    Βγήκαν τα Αθλητικά Σωματεία να δηλώσουν τη μετάνοιά τους που επί τόσα χρόνια εντελώς σεξιστικά χώριζαν τις ομάδες σε ανδρών και γυναικών μόνο ; Ή από εδώ και μπρος θα ιδρύσουν και τρίτου είδους ομάδες ή θα προκαλέσουν σύγχυση ;
    Ο Ελληνικός Στρατός θα προβιβάζει σε ανώτερα κλιμάκια Αξιωματικούς με διαφορετικό προσανατολισμό ;
    Θα γιορτάζεται και στην Ελλάδα η εβδομάδα Υπερηφάνειας, όπως γίνεται σε άλλες ανεπτυγμένες χώρες ;
    Η Εκκλησία, ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, θα έχει την υποχρέωση να τελεί θρησκευτικό γάμο Ελλήνων πολιτών, βαπτισμένων Χριστιανών Ορθόδοξων, αφού νομικά ο πολιτικός γάμος είναι ισότιμος ή θα επικρέμανται μηνύσεις κατά κληρικών για παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων ;
    Στα Σχολεία θα μπει επιτέλους το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής ; Στα σχολικά βιβλία της Γλώσσας, μαζί με τις άλλες ιστορίες για οικογενειακά θέματα, θα διεκδικήσουν οι συναφείς ενώσεις/κοινότητες να μπουν και κείμενα και ζωγραφιές-φωτογραφίες ομόφυλων ζευγαριών ;
    Το ΕΣΡ θα εγκρίνει στην ελληνική τηλεόραση να προβάλλονται σχετικές σκηνές στοργής και τρυφερότητας που έχει ανάγκη κάθε παιδί ;
    Δεν νομίζετε ότι έχουμε το δικαίωμα της έγκαιρης και έγκυρης πληροφόρησης ;
    Όποιος έχει βάσιμες πληροφορίες, ας τις καταθέσει τεκμηριωμένες.
    Ψευδοπροφητείες δεν γίνονται δεκτές. Ούτε fake news.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/1/24

      Η ομοφοβία σας ξεχειλίζει......

      Διαγραφή
  12. Ανώνυμος19/1/24

    https://www.youtube.com/watch?v=KFgsd299RIk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος20/1/24

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος21/1/24

      Αγαπητή ΟΔΟΣ
      έγραψα ένα σχόλιο κριτικής στο βίντεο που κοινοποίησε παραπάνω κάποιος αναγνώστης σας και δεν το βλέπω.
      Αναρωτιέμαι γιατί.

      Διαγραφή
  13. Ανώνυμος19/1/24

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/1/24

      Στόχος είναι να ακυρώσουν, όλη την κοινωνία όπως την ξέρουμε.
      Όχι να την αλλάξουν! Να την διαγράψουν!!!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος20/1/24

      Ναι, ναι, ότι πεις. Σκοπό έχουν να μας να κυβερνήσει ο Σώρρας και η Μασονία. Μας έβαλαν στο μάτι, γιατί μας ζηλεύουν.

      Διαγραφή
  14. Ανώνυμος19/1/24

    Ο Αρχιεπίσκοπος προτείνει δημοψήφισμα! Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Χριστόδουλος!
    Και τι έγινε τότε με τις ταυτότητες; Πέρασαν κι έμεινε σαν ανάμνηση το καουμποϋλίκι κάθε ονειροπαρμένου που βγήκε στους δρόμους.
    Από τη μία πλευρά, μια τέτοια πρόταση είναι σαν να πετάει το μπαλάκι στους λαϊκούς, δείχνοντας αδυναμία της Ιεραρχίας να αναλάβει τις ευθύνες της έμπρακτα και όχι στα λόγια.
    Από την άλλη, δεν αποκλείεται να δίνει χώρο να εκφραστεί και ο λαός, για να αποφευχθεί ο πατερναλισμός και ο κληρικαλισμός που ταλαιπωρούν αυτήν τη χώρα.
    Οψόμεθα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/1/24

      Δημοψήφισμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος19/1/24

      Αλίμονο αν σε ένα κράτος δικαίου, τα δικαιώματα των μειοψηφιών ή των μειονοτήτων εξαρτώνται από τις ορέξεις και τα γούστα της εκάστοτε πλειοψηφίας.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος19/1/24

      Πείτε στους παπάδες ότι οι γάμοι των ομόφυλων θα χρεώνονται δίπλα απ' τους νορμάλ, για πότε το μασάνε αμασιτο μετά... Λύσεις υπάρχουν!

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος19/1/24

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος19/1/24

      Οι απλοί παπάδες θα κάνουν ό,τι τους προστάξουν οι δεσποτάδες. Οπότε, ας κανονίσουν οι τρανοί να προλάβουν τα τραγελαφικά που θα συμβούν, όπως να κάνουν έναν ναό τσίρκο, αν καταφθάσει ο Επαμεινώνδας με τούλια και ο Πελοπίδας με σμόκιν.
      Όχι απαραίτητα στην εκκλησία του χωριού τους, αλλά σε έναν περικαλλή ναό των Αθηνών.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος19/1/24

      Ό,τι πεις!
      Περιμένουμε να ζητήσεις και να απαγορευθεί πάραυτα το τραγούδι του Διονύση Σαββόπουλου με το στίχο "οι μειοψηφίες, τάγματα ξυπόλυτα".
      Μα πώς τον ανεχόσασταν τόσο καιρό ...

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος19/1/24

      Μην τα βάζουμε τώρα και με τον Αρχιεπίσκοπο! Και τα παιδιά μου στο σπίτι τον λένε Jeronymo, αλλά δεν τον βγάζουν άκυρο. Ό,τι μπορεί κάνει ο άνθρωπος. Ecce homo.
      Στο κάτω-κάτω της γραφής, στην Ελλάδα υπάρχουν και άλλα θρησκεύματα. Όλοι αυτοί δεν έχουν θέμα; Ποια γνώμη έχουν Έλληνες πολίτες Μουσουλμάνοι, Ιουδαίοι, Καθολικοί, Ευαγγελικοί, Βουδιστές στο θρήσκευμα; Αφήσαν μόνο τους Χριστιανούς να γίνουν οι “κακοί” της παρέας;

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος19/1/24

      Βγήκε και ο δικός μας και κυνηγούσε ανεμόμυλους. Δεν διαφωνώ με το πνεύμα του λόγου του αλλά με το timing. Δεν ταίριαζε σε μια μουσική εκδήλωση να μπερδεύει τα παιδιά, ώστε να γυρίζουν στο σπίτι και να ρωτάνε τι ήταν αυτά που έλεγε ο δεσπότης. Πού να τους εξηγούν τέτοια ώρα τέτοια λόγια οι γονείς. Ή μήπως όχι;
      Προσωπικά πάντως, παρότι κινούμαι στο ίδιο μήκος κύματος, διαφωνώ με τη φράση “Απαιτούμε σεβασμό!” και μάλιστα προερχόμενη από Ιεράρχη.
      Γιατί, μπορεί τώρα να κάνεις κι εσύ την επανάστασή σου, αλλά θα έρθει η ώρα που ο πανδαμάτωρ χρόνος θα σε κάνει σοφότερο και θα θυμηθείς τα λόγια μου : Ο σεβασμός δεν επιβάλλεται αλλά εμπνέεται. Γι’ αυτό, το σωστό ρήμα είναι “αξιούμε”, για όποιον καταφέρει να τον εμπνεύσει με καλές υπομονές, τέκνον.

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος19/1/24

      Έλα πες την αλήθεια για τον «αλιμονο εαν σε ένα κράτος δικαίου…..» αυτό το αντέγραψες από εφημερίδα και μάλιστα το Βήμα. Πονηρούλικο……

      Ημίαιμος Πρίγκηψ

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος20/1/24

      Ημίαιμε Πρίγκηψ, δεν γνωρίζω δεν απαντώ ποιος έγραψε εκείνο το "αλίμονο αν...", αλλά προτιμώ το "Αλίμονο" του Κωστή Χρήστου (Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, 1971). Έχει περισσότερο νόημα.
      Αν δεν το έχεις ακούσει, βρες το.
      Αφιερωμένο!

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος20/1/24

      Τι να πείς και εσύ καημένε αφού ξεβρακώθηκες το ρίχνεις στην διανόηση. Πολύ κουλτούρα αδελφέ μου. Εε τι να κάνεις ….

      Διαγραφή
    12. Ανώνυμος21/1/24

      Αντί να ασχολείσαι με το δικό μου το βρακί, να κοιτάς το δικό σου καλύτερα, αδελφή μου. Που θα σου δώσω και λογαριασμό τώρα πότε θα διανοούμαι...

      Διαγραφή
    13. Ανώνυμος21/1/24

      Καλά μην μου συγχίζεσαι βρακωμένη μου. Άλλωστε δεν είναι κακό να κάνεις λίγο λογοκλοπή που και που…..αα και που’σαί μην χάνεις την ψυχραιμία σου όταν σε πιάνουν με την γίδα στην πλάτη. Άντε ρε καλό υπόλοιπο Κυριακής και καλή ανάγνωση. Που ξέρεις όλο και κάτι θα βρης πάλι από τις Κυριακάτικες εφημερίδες να μας μοστράρης…….

      Διαγραφή
  15. Ανώνυμος19/1/24

    Το διάβασα αλλού και το μεταφέρω εδώ, με τις ευχές μου για ένα καλό βράδυ:
    Ο καλός θεούλης, που πριν από δισεκατομμύρια χρόνια δημιούργησε ένα σύμπαν που αποτελείται από τρισεκατομμύρια γαλαξίες, όχι μόνο έχει τη μορφή ενός συγγενή του χιμπατζή που σχετικά πρόσφατα έμαθε να περπατάει όρθιος, αλλά ασχολείται και με το αν τα ομόφυλα ζευγάρια δικαιούνται να μεγαλώνουν παιδιά.
    Ο ίδιος καλός θεούλης φρόντισε βέβαια να υπάρχει ερωτική έλξη μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου, και το έκανε όχι μόνο για τους ανθρώπους, αλλά και για τουλάχιστον 1.500 άλλα είδη του ζωικού βασιλείου όπου έχει παρατηρηθεί ομοφυλοφιλική συμπεριφορά. Χωρίς να τραβάνε ζόρι οι ετεροφυλόφιλες ζέβρες και πάπιες μ' αυτό, ίσως γιατί αγνοούν την έννοια του θεού.
    Ο οποίος φρόντισε επίσης να μην κληρονομείται ο σεξουαλικός προσανατολισμός, ούτε όμως και να είναι κάτι στο οποίο εκπαιδεύεσαι από τους γονείς σου ενώ δεν το έχεις μέσα σου.
    Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, δεν θα υπήρχαν ΛΟΑΤΚΙ+, αφού όλοι μεγάλωσαν με ετερόφυλους γονείς, και κάποιοι μάλιστα σε φουλ πατριαρχικό περιβάλλον. Γεγονός που τους δημιούργησε άπειρα προβλήματα και τραύματα, γιατί ήταν θέλημα θεού πάντα. Του ίδιου θεού που συνειδητά επέλεξε να τους κάνει γκέι, λεσβίες, μπάι, τρανς, κουίρ κι ό,τι άλλο πολλοί στρέιτ αντιλαμβάνονται ως μη φυσιολογικό.
    Και ξέρεις γιατί τα έκανε όλα αυτά ο θεός;
    Για να δοκιμάσει την πίστη σου στις ιστορίες που σου λένε για αυτόν οι αυτόκλητοι επίγειοι εκπρόσωποι του. Μην τυχόν και παρασυρθείς να συναινέσεις στο να τεκνοθετούν οι άνθρωποι του ίδιου φύλου, οπότε θα έχεις διαπράξει τεράστια αμαρτία και ο θεός θα βρέξει φλεγόμενα βατράχια για να σε τιμωρήσει.
    Και κάποια απ' αυτά τα φλεγόμενα βατράχια θα είναι ομοφυλόφιλα, έτσι για το τρολάρισμα του σαδιστή κομπλεξικού πρώην πίθηκου που έχεις το θράσος να πιστεύεις ότι είναι ο δημιουργός ολόκληρης της πλάσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος19/1/24

    Πολλή συζήτηση γι' ένα θέμα, που θα το ξεχάσουμε τον επόμενο μήνα.
    Όπως ξεχάσαμε και τις αμβλώσεις, την προίκα, το επώνυμο της γυναίκας, τη μοιχεία, το σύμφωνο συμβίωσης, την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες και πάει λέγοντας.... Ων ουκ έστι αριθμός.
    Συνεχώς, σε όλη την Ιστορία για την πορεία του Έθνους μας, μόνο οι ανασφαλείς φανατικοί θρησκόληπτοι, προκαλούν αντιδράσεις και ταραχή στο δημόσιο λόγο, ωρύονται και κόβουν τα καλσόν τους, για ένα χρονικό διάστημα, και (ω του θαύματος!) μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα, καταπίνουν την κάμηλον, για να μη χαρακτηριστούν οπισθοδρομικοί (καθώς είναι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/1/24

      Ξέχασες το Μακεδονικό.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος19/1/24

      Πολλή συζήτηση γι' ένα θέμα, που θα το ξεχάσουμε τον επόμενο μήνα ;
      Μάλλον μιλάς απόλυτα.
      Γιατί, και προβλήματα προέκυψαν στη συνέχεια και επαληθεύθηκαν οι Κασσάνδρες κατά περίπτωσιν.
      Ένα απλό παράδειγμα. Σε άλλες χώρες διατηρούν και τιμούν τη γλώσσα τους ακόμη και με νόμους, όπως στη Γαλλία και το Ισραήλ, ενώ οι δικοί μας βουλευτές πέρασαν το μονοτονικό 1 ή ώρα τη νύχτα, μετά την εισήγηση επιτροπής μόνο εννιά ανθρώπων, χωρίς δημόσια διαβούλευση.
      Ούτε φανατικοί έκαναν επεισόδια τότε ούτε γελοιότητες εκδηλώθηκαν.
      Εξακολουθεί όμως να είναι σημαντικό θέμα της εθνικής μας ταυτότητας.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος20/1/24

      Θα περάσει το νομοσχέδιο του πολιτικού γάμου, όλοι το ξέρουμε, και την επόμενη ημέρα, όλοι αυτοί οι ομοφοβικοί του "πατρίς θρησκεία οικογένεια", θα λουφάξουν. Κλασική συμπεριφορά όλων των φανατισμένων θρησκόληπτων παγκοσμίως.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος20/1/24

      Καλά εσύ τι κατάλαβες δηλαδή; Όλοι όσοι έγραψαν τα σχόλια είναι "υπέρ" ή οπωσδήποτε ομοφοβικοί ή θρησκόληπτοι;
      Σοβαρά τώρα;
      Κάπως αλλιώς δείχνει ο λόγος τους.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος21/1/24

      Αναφερόμουν μόνο στους "φανατικούς θρησκόληπτους". Που δεν τους πέφτει λόγος. Και όχι στους εδώ σχολιαστές.

      Διαγραφή
  17. Ανώνυμος19/1/24

    Ρωτήστε ρε και καναν παντρεμένο! Κι άμα βρείτε έναν που θα σας ομολογήσει εμπιστευτικά ότι έκανε καλύτερα που παντρεύτηκε, να μου τρυπήσετε τη μύτη!
    Άμα ήταν όλα τόσο εύκολα, άιντε ας ζητήσουμε και πολυγαμία. Γιατί να έχει δικαιώματα μόνο η σύζυγος και να μη κερδίσουν το κατιτίς και οι γκόμενες που τον είχαν τόσα χρόνια πασά;
    Άμα προπαντός δεν παντρεύτηκαν οι ίδιες για να τον περιμένουν.
    Να ρωτήσω και κάτι. Τα εξώγαμα έχουν ίσα δικαιώματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος20/1/24

      Καὶ στρέιτ ἑτερόφυλα ἄτομα, ἄντρας καὶ γυναῖκα, παντρεύονται καὶ γιὰ ἄλλους λόγους, γιὰ παρέα, ἢ γιὰ ὁποιονδήποτε ἄλλον λόγο, οἰκονομικὸ ἢ οἰκογενειακό, καὶ ὄχι γιὰ σέξ.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος20/1/24

      Και πολλές φορές οι άνθρωποι πάνε να λύσουν ένα πρόβλημα και προκαλούν περισσότερα.
      Γι' αυτό θέλει προσεκτικές κινήσεις, αργά και σταθερά βήματα και όχι ερασιτεχνισμούς και προχειρότητες.

      Διαγραφή
  18. Ανώνυμος20/1/24

    Ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης δήλωσε ότι δεν γίνονται δημοψηφίσματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Συμφωνώ, γιατί δεν βρίσκω νόημα σε μια κίνηση που θα γίνει μόνο για λαϊκή εκτόνωση και τίποτε παραπάνω, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα.
    Επιπλέον, έκανε σαφές ότι προεκλογικά υπήρξε δέσμευση προς την κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ να φέρει τα θέματά της στη Βουλή.
    Ως εδώ κανένα πρόβλημα.
    Το πρόβλημα αρχίζει αν υπήρξε και υπόσχεση να υπερψηφισθεί το νομοσχέδιο οπωσδήποτε.
    Για να μην πολυλογούμε, αν θέλουν όλοι/όλες να είναι καθαροί/ές και ξάστεροι/ες, ας καλέσουν τους/τις βουλευτές/βουλεύτριες να ψηφίσουν κατά συνείδησιν.
    Απαγορεύεται αυτό στη Δημοκρατία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος20/1/24

      Ακριβώς! Όχι που μας αφήνουν να μαλώνουμε μεταξύ μας και να χαλάμε τις διαπροσωπικές μας σχέσεις και αυτοί να μην αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους αλλά να γίνονται Πόντιοι Πιλάτοι.

      Διαγραφή
  19. Ανώνυμος20/1/24

    Πολύ κακό για το τίποτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος20/1/24

    Δεν έχει καμία δουλειά η Εκκλησία στα θέματα της πολιτείας. Τελεία και παύλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος20/1/24

      Γιατί, έχει η Πολιτεία στα θέματα της Εκκλησίας ;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος21/1/24

      Φυσικά και έχει. Από την Πολιτεία πληρώνεται η Εκκλησία. Άρα, είναι "τσιράκι" της.
      Γι' αυτό: διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας.
      ΤΩΡΑ!

      Διαγραφή
  21. Ανώνυμος20/1/24

    Εντωμεταξύ μιλάμε για γάμους όταν ένα τεράστιο ποσοστό δεν έχει βρει ακόμη το θάρρος να κυκλοφορεί ελεύθερα στην κοινωνία. Ειδικά σε περιοχές όπως η δική μας θαρρείς και δεν υπάρχουν ομοφυλόφιλοι. Πότε είδαμε ζευγάρια άνετα στην παραλία, στα μπαρ κλπ; Φωνάζουν όλοι στα σχόλια αλλά αν έρθει αυτή η ώρα θα τολμήσει να παντρευτεί ένα ελάχιστο ποσοστό, ο,τι κι αν λένε. Το πρόβλημα της ισότητας και των δικαιωμάτων, έχει αλλού τη ρίζα του και όχι στα δημοψήφισματα ή σε ο,τι γράφει κάθε πικραμένος στο ιντερνετ. Ναι στο νομοσχέδιο, ώστε να έχουν όλη την ευθύνη εκείνοι πλέον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος21/1/24

      Εντωμεταξύ μιλάμε για γάμους όταν ένα τεράστιο ποσοστό δεν έχει βρει ακόμη το θάρρος να κυκλοφορεί ελεύθερα στη κοινωνία, φοβούνται να πιαστούν ακόμη χέρι-χέρι, πόσο μάλλον να φιληθούν, όσοι βέβαια δε χώρισαν ακόμη. Ειδικά σε περιοχές όπως η δική μας θαρρείς και δεν υπάρχουν ετεροφυλόφιλα ζευγάρια. Τόσο επαρχία.
      …..
      Τα δικαιώματα και η ισότητα, δεν έχει να κάνει με την παραλία και τα μπαρ.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος21/1/24

      Εκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί μεγεθύνθηκε τόσο το ενδιαφέρον για ένα ποσοστό 1 τοις εκατό. Στα μίντια το καταλαβαίνω. Μετράνε τα κλικαρισματα.
      Μέσα σε 3 ώρες, 15000 προβολές το βίντεο με τον Λαζόπουλο να σατιρίζει τον Μητσοτάκη λέγοντας "Το μπαμπά το λένε Μήτσο, τη μαμά τη λένε Κίτσο".
      Στα σχόλια όμως, μήπως κάποιοι παραπήραν φόρα; Και χαλιόμαστε άδικα;

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος22/1/24

      "Ειδικά σε περιοχές όπως η δική μας θαρρείς και δεν υπάρχουν ομοφυλόφιλοι. Πότε είδαμε ζευγάρια άνετα στην παραλία, στα μπαρ κλπ;"
      ...........
      Α, μάλλον έχετε πρόβλημα με την όρασή σας: Οι ομοφυλόφιλοι είναι κάποια μπλε και κίτρινα ανθρωπάκια, με τρία μάτια. Μάλιστα πολλοί από αυτούς είναι παντρεμένοι με παιδιά, με πεθερές και κουμπάρες, άλλοι παπάδες, άλλες παντρεμένες και νοικοκυρές, άλλες προϊστάμενες σε Δημόσιες Υπηρεσίες, άλλοι Εκπαιδευτικοί και Μηχανικοί. Πυροσβέστες και Αστυνομικοί με βέρα στο δεξί. Πώς δεν τους αντιληφθήκατε; Όλοι/ες τους είναι μπλε και κίτρινοι και με τρία μάτια, στην παραλία και στα μπαρ.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος22/1/24

      Φαντάζομαι ότι κατά βάθος καταλαβαίνετε τι εννοώ. Όχι δεν είναι κίτρινα ανθρωπάκια με 4 μάτια και 8 πόδια. Είναι όμως οι καταπιεσμένοι άνθρωποι που περιγράφετε παρακάτω. Αν εκείνοι είχαν το σθένος να αποδεχθούν πρωτίστως τον εαυτό τους και να υπερασπιστούν το δικαίωμά τους για ελεύθερη ζωή στην μικρή κοινωνία μας , δεν θα είχα κανένα λόγο να αναφέρω παραλίες και μπαρ. Πόσοι στον περίγυρό μας αρνούνται με τον τρόπο ζωής τους σθεναρά το αυτονόητο και το προφανές, λες και το προσδιορίζουν μόνοι τους ως κάτι απαγορευμένο; Παραδείγματα ακόμα και μέσα στην οικογένεια, στην παρέα, στο γραφείο, αφήστε το μπαρ. Δυστυχώς ο γάμος δεν θα φέρει την άμεση ανατροπή στην κοινωνία που περιμένει η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Θέτει όμως σοβαρές βάσεις για την επόμενη γενιά και γι'αυτό πρέπει να παλέψουμε όλοι από το ίδιο στρατόπεδο.

      Διαγραφή
  22. Ανώνυμος21/1/24

    Πόσο εύκολα μιλάτε για την κοινωνία μας!
    Μα πού ζείτε ορισμένοι;
    Στο Σούλι του 1800 ή π.χ. στη Λάρισα του 1940;
    Εδώ έχει φύγει ο μισός πληθυσμός για τα νησιά και το εξωτερικό, έχουμε φίλους gay και νομίζετε ότι σήμερα οι κάτω των σαράντα-πενήντα χρονών δεν τους κάνουν παρέα;
    Μη λέτε λοιπόν για προβλήματα κοινωνικής ένταξης σήμερα.
    Αν είστε γερόντοι, μπορεί να φαντάζεστε ότι θέλετε. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για το πρόβλημά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος21/1/24

    Το καλύτερο που έχει να κάνει η βουλεύτριά μας είναι να μη βγαίνει προς τα έξω αναποφάσιστη, γιατί ένα νομοσχέδιο δεν είναι βαφή για το μαλλί, να τ’ αλλάζει μετά.
    Σαν έτοιμη από καιρό σα θαρραλέα, όπως έγραψε ο μέγας Αλεξανδρινός.
    Γιατί, μετά δεν θα της φταίει κανείς αν της πει τον άλλο στίχο του ίδιου ποιητή:

    Αποχαιρέτα την την Αλεξάνδρεια που χάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος21/1/24

    Τον πολιτικό γάμο, δε τον ψήφισαν.
    Την αποποινικοποίηση της μοιχείας δε την ψηφίσαν.
    Την ποινικοποίηση της ενδοοικογενειακής βίας δε την ψηφίσαν.
    Ακόμη και το κουτσουρεμένο σύμφωνο συμβίωσης που ο ΣΥΡΙΖΑ έφερε δε το ψήφισαν ως κόμμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος21/1/24

    Αντιλαμβάνεται, λέει, και ο Άδωνις!
    Σιγά το κατόρθωμα....
    Αντίληψη έχουμε κι εμείς.
    Τι θα ψηφίσει έχει σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος22/1/24

    Αν καταργήσουν τον γάμο για όλους και τα προνόμοια που έχουν οι παντρεμένοι (φορολογικά, κληρονομικά, συνταξιακά κλπ.) έχουμε λύσει το πρόβλημα. Και ότι αφορά την σύνταξη χηρείας να παίρνουν όλοι μια ενιαία σύνταξη για να μπορούν να ζήσουν σαν άνθρωποι. Και για τα παιδιά ενα πεντακοσάρικο το μήνα για αυτόν που τα μεγαλώνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος22/1/24

    Βγήκαν οι "Σαμαρικοί" στην Καστοριά, και λανσάρουν φωτογραφία του γάμου τους. Μετά τη Θεία Μετάληψη χωρίς κορωνοϊό, τώρα Αριστοτελικός μισογυνισμός. Ό,τι νάναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος22/1/24

      Πέρα από τον Αριστοτέλη. Η γυναίκα (νύφη στο γάμο), κατά τον Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο, είναι «ενσαρκωμένη κακία, θύρα κολάσεως, φονική γοητεία, οικιακός κίνδυνος, επιτάφιος πλάκα, αναγκαίο κακό, πουδραρισμένη μάστιγα», αν θέλουμε να είμαστε πραγματικοί Ορθόδοξοι [....]

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος22/1/24

      Άσε ρε την κοπτοραπτική και διάβαζε σωστά.
      Ύστερα, παλαβοί ήταν αυτοί που τον είπαν Χρυσόστομο;

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος23/1/24

      O "σαμαρικος τεως" είπε ότι "Γάμος είναι η ψυχική, σωματική και νομική ένωση δύο ανθρώπων. Και μπορεί να υφίσταται μόνο μεταξύ ενός άνδρα και μίας γυναίκας." δεν μας εξήγησε όμως γιατί η ένωση δύο ανδρών η δύο γυναικών δεν είναι ψυχική, σωματική και νομική ένωση δύο ανθρώπων. Εκτός αν θεωρεί ότι αυτή είναι ένωση πιθήκων και όχι δύο ανθρώπων. Όπως πάντα ο κύριος θα ρίξει την μπούρδα του, αυτήν την φορά την συνόδευσε με γαμήλια φωτογραφία για να θαυμάσουμε ετεροφυλα νιάτα.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος23/1/24

      Περί Χρυσοστόμου κ.ά.
      https://www.pare-dose.net/3255

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος23/1/24

      Είναι εκπληκτικό πώς εκτίθεται δημοσίως ένας πρώην βουλευτής, δείχνοντας φωτογραφία από το γάμο του, σαν να βρισκόμαστε στην Ουγκάντα. του περασμένου αιώνα. Με αίολα επιχειρήματα, που απευθύνονται σε ιθαγενείς.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος23/1/24

      Τι λέτε; Εδώ εκτέθηκε ως ιατρός, ισχυριζόμενος ότι δεν μεταδίδεται ο κορωνοϊός στην Εκκλησία! Η Καμπουλ ξεκινάει και αυτή από "κάππα".

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος24/1/24

      Και η καφρίλα αρχίζει με "κ"

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος24/1/24

      Βλέποντας τη φωτογραφία του γάμου μού ήρθε στο νου ο γνωστός στίχος του Σολωμού από τον εθνικό ύμνο που λέει κάτι για περασμένα μεγαλεία κλπ.

      Διαγραφή
  28. Ανώνυμος23/1/24

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος23/1/24

    Κατά τον Ιερό Χρυσόστομο :

    Ο Θεός «ἔρωτας ἐγκατέσπειρε» (Εγκώμιον εις Μάξιμον, PG 51, 230B)
    και
    «τὴν μετὰ σφοδρότητος ἀγάπην” (Ομιλία Κ’, ΕΠΕ 21, 220)

    «ἔνθα ἀνήρ καί γυνή καί παιδία καί τοῖς τῆς ἀρετῆς συνδεδεμένοι δεσμοῖς, ἐκεῖ μέσος ὁ Χριστός»
    (Εἰς Γένεσιν, Ὁμιλ. 7, 5, PG 54, 616, ΕΠΕ 8, 140)

    «οὐδέν γάρ οὕτως ἡμῶν συγκροτεῖ τόν βίον, ὡς ἔρως ἀνδρός καί γυναικός»
    (Ἐπιστολή πρός Ἐφεσίους, 20, 1, PG 62, 136, ΕΠΕ 21, 194).

    [πιστοποιημένα από τη διεθνή βιβλιογραφία και όχι από καμιά ιστοσελίδα “άρπα-κόλλα”]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος26/1/24

    Κι αφού το εξαντλήσατε αυτό το θέμα, για την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων δεν έχετε καμία κάψα, ω συμπολίτες ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος28/1/24

      Καμία κάψα. Μόνο η σεξουαλική κάψα, εξιτάρει τη κοινή γνώμη. Γιατί όλοι ζηλεύουν....

      Διαγραφή
    2. Ακαδημία Πλάτωνος28/1/24

      Εξυπακούεται ότι ο περισσότερος κόσμος είναι υπέρ της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων. Και αυτό έπρεπε να είχε γίνει πολύ νωρίτερα. Όπως κι ο γάμος των ομόφυλων.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος28/1/24

      Δε βαριέστε αδέρφια. Όλα γίνονται. Ποιος τα προλαβαίνει και τα χαίρεται........
      Όλοι θα ζήσουμε.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος30/1/24

      Φυσικά είναι οι περισσότεροι υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Οι πλούσιοι και αυτοί που δεν πάτησαν πανεπιστήμιο και βλέπουν το Πανεπιστήμιο όπως το γήπεδο. Είναι πλειοψηφία. Το επιχείρημα τους: Εμείς που πληρώνουμε στο γήπεδο μ........ς είμαστε;

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος31/1/24

      Φυσικά. Όλα εδώ πληρώνονται.

      Διαγραφή
  31. Ανώνυμος31/1/24

    Δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία και ας μην γελιόμαστε, βάλτε κάτω τις δαπάνες για φροντιστήρια από ξένες γλώσσες μέχρι έκθεση, από το δημοτικό δηλαδή μέχρι και τις πανελλήνιες, και βγάλτε λογαριασμό. Το δημόσιο σχολείο είναι ένα φιάσκο, υπάρχει για να στηρίζει την παραπαιδεία και μόνο και να διορίζονται οι εκπαιδευτικοί, τα παιδιά είναι το τελευταίο που τους νοιάζει.
    Τα φροντιστήρια σε άλλες χώρες, όχι στην Βουλγαρία που είναι αγαπημένη για κάποιους, είναι για να στηρίξουν μαθητές που έχουν δυσκολίες.
    Εδώ τα φροντιστήρια κάνουν την δουλειά, δεν σας λέω καινούρια πράγματα, τα ξέρετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος1/2/24

      η καστοριανή μαθήτρια με τους περισσότερους πόντους στις πανελλήνιες δεν πήγε φροντιστήριο. Αυτό όμως δεν σημαινει ότι το δημόσιο σχολείο κάνει σωστά την δουλειά του. Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

      Διαγραφή
  32. Ανώνυμος4/2/24

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος4/2/24

    Ένα από τα παλαιότερα “Πρόσωπα” στην ΟΔΟ παρουσιάζεται σήμερα στο ίντερνετ σαν Παπαφλέσσας. Και όμως σε ένα δημόσιο βίντεο με τίτλο “[....]” γράφονται απίστευτα πράγματα.
    Αν η Μαρία που ανέβασε το βίντεο κάνει ρητορική μίσους, πώς και δεν το κατέβασε ακόμη το YouTube; Αν η ίδια λέει ψέματα, γιατί ο θιγόμενος δεν είχε τη σοβαρότητα και την ετοιμότητα να την ελέγξει για διασπορά ψευδών ειδήσεων;
    Ή μεταξύ τους πάνε να την βγάλουν με “κουσούρι” και αυτήν;
    Μη φαγωθείτε τώρα άδικα να ψάχνετε ποιος έγραψε αυτό το σχόλιο γνώμης. Ξεπέρασε τις 6000 προβολές το βίντεο στο YouTube, κάποιοι από αυτούς που το είδαν είναι και Καστοριανοί και αναγνώστες στην ΟΔΟ.
    Τι συμπεράσματα να βγάλει η λογική ποίμνη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος4/2/24

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος4/2/24

      Η έκφραση "[....]" και μένα δεν μ' αρέσει, αλλά αυτή είναι. Γιατί την αποσιωπήσατε;
      Ούτε συμμερίζομαι τα γραφόμενα στο βίντεο, εφόσον δεν έχουν περάσει από έλεγχο από τους αρμόδιους. Γι' αυτόν τον έλεγχο γράφτηκε το σχόλιο, όχι για δυσφήμιση κανενός.
      "Απαιτούμε" κι εμείς "να μας σέβονται" και να μη μας ταράζουν με παραπλάνηση όσοι έχουν τα γένια και τα χτένια.
      Εκτός αν κάποιοι νιώθουν ήδη αυθεντίες και περιμένουν να καταπίνουμε αμάσητο ότι είναι πάνω απ' το Θεό και δεν χρειάζεται να μπουν στον κόπο για χάρη μας να αποκαταστήσουν την αλήθεια.

      Διαγραφή
  34. Ανώνυμος4/2/24


    Τάθελε και τάπαθε ο Λαρίσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος4/2/24

      Οι εμπρηστικές δηλώσεις του Μητροπολίτη Λαρίσης, ταιριάζουν μόνο με τη Τεχεράνη.
      Μπράβο στους Λαρισαίους!
      Επιτέλους, οι κάθε λογής ρασοφόροι πρέπει να σιωπήσουν, και να ασχοληθούν με τους/τις.... "δικούς/ές" τους.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος4/2/24

      Καλέ πείτε και σε μας τι έκανε πάλι αυτός; Γιατί μπράβο στους Λαρισαίους;

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος5/2/24

      Έχουν χάσει κάθε σοβαρότητα πλέον οι παπάδες μας.

      Αν οι ιερωμένοι θέλουν να μην είναι μόνο παπάδες, αλλά να πολιτεύονται κιόλας, ας το κάνουν. Αλλά όχι ως κρατικοί υπάλληλοι.
      https://www.news247.gr/gnomes/exorgistiko-to-kratos-plironei-tin-ekklisia-gia-na-to-iponomevei/

      Διαγραφή
  35. Ανώνυμος5/2/24

    Άει στ’ ανάθεμα ρε σούργελα! Ο βανδαλισμός είναι βανδαλισμός είτε σε εκκλησιά γίνεται είτε σε τζαμί είτε σε συναγωγή! Που συναινείτε στο έγκλημα ρε θρασίμια! Αντί να βρείτε μια σπηλιά να εξαφανιστείτε επιβραβεύετε το άδικο ρε κομπλεξάρες !
    Αργά ή γρήγορα, ξινά θα σας βγουν τα γέλια…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος5/2/24

      Ο βανδαλισμός ψυχής που κάνουν οι παπάδες? Ο εκβιασμός στους Βουλευτές και στην Πολιτεία? Οι κατάρες και οι ύβρεις που ρίχνουν στο όνομα... του Χριστού? Θα μείνουν στο απυρόβλητο?

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος5/2/24

      Σούργελα να πεις τους Ιεράρχες που μιλούν για παχύ έντερο στο ποίμνιο τους.......!!!!

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος5/2/24

      Και τι έφταιγε ρε ακατονόμαστοι ο Άγιος Αχίλλιος και του μαγαρίσανε την εκκλησιά;

      (ρητορικό το ερώτημα)

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος5/2/24

      Δεν ήταν εμπρηστικά τα λόγια εκείνου με τη χαιρεκακία για το δεσπότη της Λάρισας ή τα μπράβο στους Λαρισαίους;
      ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ο δεσπότης Η ΠΟΛΗ.
      Υπνωτισμένοι είστε;

      Διαγραφή
  36. Η ΟΔΟΣ παρακαλεί τους αναγνώστες να συγκρατούν τα σχόλιά τους, να τοποθετούνται επί της ουσίας των αναρτήσεων και να αποφεύγονται προσωπικά σχόλια και προσβολές, ακόμη και σε ανώνυμους σχολιαστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμος6/2/24

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος6/2/24

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ανώνυμος6/2/24

    Η Εκκλησία, δυστυχώς, συνεχώς χάνει, με την σκοταδιστική τακτική που ακολουθεί τις τελευταίες δεκαετίες: Από την καθιέρωση του Πολιτικού Γάμου επί ΠΑΣΟΚ, την αποποινικοποίηση της Μοιχείας και της Αμβλωσης, μέχρι την αναγραφή του Θρησκεύματος στις Αστυνομικές Ταυτότητες, το Σύμφωνο Συμβίωσης κλπ κλπ...
    Της έμειναν μόνο οι... φανατικοί "θρησκόληπτοι" να την υποστηρίζουν, καθώς ακόμη και σήμερα, συνεχίζουν να βγαίνουν στις τηλεοράσεις Ιεράρχες και επεμβαίνουν, χωρίς ίχνος ενσυναίσθησης και ντροπής, στην πολιτική! Θέλουν να κάνουν κουμάντο στη ζωή των πολιτών και στην Πολιτεία.
    Ντροπή! Από το 1982 μυαλό δεν έβαλαν με τις τόσες ήττες τους! Γι' αυτό οι Έλληνες όλο και περισσότερο αποστρέφονται την Εκκλησία.
    Ας μείνουν μόνοι τους, λοιπόν, να προσκυνούν τα κάστανα και τις παντόφλες του Παϊσίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ