ΟΔΟΣ 17.3.2016 | 827 |
Υπό το φως της ημέρας
Περίπου 42 χρόνια μετά, οι ιθύνοντες δεν έχουν ενημερώσει τους πολίτες της Καστοριάς για την τύχη των κλαπέντων - εξαφανισθέντων ιστορικών κειμηλίων της πόλης. Και η παράλειψη αυτή εμπνέει την δυσπιστία και επιτρέπει άλλες υποθέσεις. Ανάρμοστες αλλά αναπόφευκτες παρεξηγήσεις.
Λόγος & Αντίλογος
ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΗΧΙΩΝ:
Περί πολιτιστικής κληρονομιάς
Δυστυχώς η Μητρόπολη απαξίωσε να απαντήσει στα απλά και σαφή
ερωτήματα και προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, με υπεκφυγές και με διάφορα άλλα
λόγια.
ΧΡΗΣΤΟΥ ΤΟΣΚΟΥ:
Τι έγιναν; Πού πήγα όλα αυτά;
Τι έγιναν αυτές οι εικόνες και πού βρίσκονται σήμερα; Είναι
στην πόλη μας, ή κοσμούν τα σαλόνια κάποιων; Υπάρχουν ή χάθηκαν; Μήπως πουλήθηκαν;
-Οι υπογραφές υποστήριξης στον κ. Αν.Πηχιών και παροχής στοιχείων για την τύχη ιστορικών κειμηλίων της Καστοριάς
ΟΔΟΣ:
Πόλος κοσμικής εξουσίας;
Η ΟΔΟΣ ανήκει στις εφημερίδες που κάποιοι κληρικοί έχουν βάλει στο στόχαστρο της «αγάπης» τους.
ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΟΡ. ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΗ:
Χρυσούλα Πατρώνου – Παπατέρπου
Το κουφάδι και άλλα διηγήματα
Παρακολουθούσα από πολύ νωρίς τα διηγήματα της Χρυσούλας Πατρώνου-Παπατέρπου, καθώς άρχισαν να δημοσιεύονται στην Οδό.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΣΕΜΑΝΗ:
Πρόσφυγες 2016
Όλα έχουν αλλάξει στο προσφυγικό και το μεταναστευτικό πρόβλημα που έχουμε στην Ελλάδα. Προς το χειρότερο. Παρασύροντας κοινωνία και κυβέρνηση προς τα κάτω.
ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΜΠΑΓΓΟΥ:
Τι να έκανε κι αυτή; πήγε με τον πρώτο τυχόντα.
Η Ελλάδα, ως γνωστόν, συνορεύει πιο πολύ με τη θάλασσα παρά με τη στεριά. Γι' αυτό δεν είναι πολύ στέρεη, είναι σα να “κυματίζει” κι αυτή, καθώς διάφορες ιδέες και τάσεις διαπερνούν την ραχοκοκκαλιά της.
MARILENA NIK:
Σαν τα χελιδόνια
Το γκρίζο τα είχε καλύψει και σήμερα όλα, τον ουρανό, τα κτήρια, τους δρόμους και τους ανθρώπους. Βρέχει τις τελευταίες μέρες καθόλου ασυνήθιστο σε τούτα εδώ τα μέρη...
ΛΑΖΑΡΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗ:
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική
ήτοι περί του ορθώς λέγειν τε και γράφειν..
-Η κλεμμένη εικόνα του αγίου Προκοπίου 14ου αιώνα
...κι άλλα
ΟΔΟΣ
το βήμα της Καστοριάς
Πέμπτη 17.3.2016 | 827
Τι δείχνει η φωτογραφία;
ΑπάντησηΔιαγραφή#Τι δείχνει η φωτογραφία;#
ΑπάντησηΔιαγραφήΦέρτε πίσω τα ...κ λ ε μ μ έ ν α [& "χ α μ έ ν α!"]
α υ τ ό χ θ ω ν
@αυτοχθων
ΑπάντησηΔιαγραφή... εκτός από κείνα που πρόλαβαν και τα πούλησαν στο Μοναστηράκι ...
@1
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι εστί Καστοριά.
Ο Άγιος Νικόλαος του Κασνίτζη. Καταπληκτική φωτογραφία. Καταπληκτικό φύλλο.Μπράβο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣήμερα, κ. Μπαϊρακτάρη, και το γνωρίζετε πολύ καλά, αγνοείται η πραγματική Καστοριά. Χίλια χρόνια πριν, ο ζωγράφος αυτός, ήταν ένας πρώιμος Τζιότο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί να προβάλλουμε και να υπερηφανευτούμε για τον πολιτισμό μας. Αντί να το βιώσουμε και συνεχίσουμε να ζούμε με ουσία και βαθύτητα, καμαρώνουμε για ό,τι πιο χυδαίο εκφράζει την καταρρακωμένη κοινωνία μας.
Η Καστοριά δυστυχώς πέθανε. Και πήρε μαζί της και τους Καστοριανούς. Ή οι Καστοριανοί πέθαναν, και πήραν μαζί τους την Καστοριά. Αυτό που ζούμε σήμερα, είναι κάτι άλλο. Δεν είναι Καστοριά.
Δεν συμφωνώ. Η Καστοριά απλώς γλύφει τις πληγές της. Οι εκκλησίες είναι εδώ. Κλειδωμενες και ασυντήρητες αλλά εδώ.Ας ταρακουνήσουμε τους εν υπνώσει αρμόδιους να τις συντηρήσουν και κυρίως να τις ΑΝΟΙΞΟΥΝ. Όλες, ειδικά αυτές που έχουν εικονογράφηση από την σχολή της Καστοριάς.Δεν είναι δύσκολο
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι εκκλησίες είναι εδώ. Κλειδωμενες και ασυντήρητες αλλά εδώ.Ας ταρακουνήσουμε τους εν υπνώσει αρμόδιους να τις συντηρήσουν και κυρίως να τις ΑΝΟΙΞΟΥΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήγράφεις φίλτατε.
Σκέφτηκες όμως ότι δεν αρκεί να ανοίξουν τις εκκλησίες, αλλά εκείνο που προέχει είναι να βρεθούν οι άνθρωποι που θα πηγαίνουν στις εκκλησίες;
Δεν είδες τα πρόσφατα με τους γάμους; Όλο και πιο πολλοί πάνε να τους διαβάσει ο δήμαρχος(!)
@8 Και τι περίμενες;;; Μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη, τρεις και την κακιά του ώρα, που λέει η παροιμία. Αφού άλλα λένε κι άλλα κάνουν. Ειρήνη σου λένε και τρώγονται συναμετάξυ τους. Αγάπη σου λένε και δε συχωρνάνε. Μετάνοια ζητάνε... από τους άλλους!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμ έτσι...... προτιμότερος ο δήμαρχος ή όχι;
21η Μαρτίου σήμερα
ΑπάντησηΔιαγραφή1/Παγκόσμια μέρα κατά του ρατσισμού
2/Παγκόσμια μέρα ποίησης
3/Πρώτη μέρα της άνοιξης - εαρινή ισημερία
Βραβεύτηκε καλύτερο ποίημα 2005,γραμμένο από ένα παιδί της Αφρικής.
Αφιερωμένο σε όλους διότι "η ζωή είναι ωραία" και σημερινή, με πολλά χαμόγελα...
ΟΤΑΝ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΗΜΟΥΝ ΜΑΥΡΟΣ
ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΜΑΥΡΟΣ
ΟΤΑΝ ΒΓΑΙΝΩ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΜΑΥΡΟΣ
ΟΤΑΝ ΚΡΥΩΝΩ ΜΑΥΡΟΣ
ΟΤΑΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΜΑΥΡΟΣ
ΟΤΑΝ ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΩ ΜΑΥΡΟΣ
ΚΙ ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΩ ΠΑΛΙ ΜΑΥΡΟΣ
ΚΙ ΕΣΥ ΛΕΥΚΕ ΦΙΛΕ…
ΟΤΑΝ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ ΕΙΣΑΙ ΡΟΖ
ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙΣ ΛΕΥΚΟΣ
ΟΤΑΝ ΣΕ ΒΛΕΠΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ
ΟΤΑΝ ΚΡΥΩΝΕΙΣ ΜΠΛΕ
ΟΤΑΝ ΦΟΒΑΣΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟΣ
ΟΤΑΝ ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΕΙΣ ΚΙΤΡΙΝΟΣ
ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΓΚΡΙΖΟΣ
ΚΑΙ ΛΕΣ ΕΜΕΝΑ ΕΓΧΡΩΜΟ;
@ Marilena Nik
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πολύ ωραίο που μας το θύμισες με αυτό το υπέροχο ποίημα. Συνδύασες και τις δύο παγκόσμιες ημέρες, της ποίησης και κατά του ρατσισμού.
Πριν από λίγα χρόνια σε αυτό το μπλογκ είχε γίνει ένα πολύ καλό αφιέρωμα την ημέρα της ποίησης, όχι μόνο με την ανάρτηση αλλά και με τα σχόλια.
Αν έχει κάποιος την ευχέρεια, ας το βρει για την καινούρια μας φίλη!
@ Μιμόζα η αισχυντηλή
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/03/constantine-p-cavafy-city.html
Εκείνο που μου τη δίνει σε αυτή την ιστορία είναι ότι ΕΧΟΥΝ ΚΟΛΛΗΣΕΙ και πασάρουν σαν καραμέλα την ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΙΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΚΥΝΗΓΑΜΕ ΚΑΚΟΥΡΓΟΥΣ;
[αυτό το λέω γιατί κάποιος μου μίλησε για κακούργημα]
Εκείνο που ζητάμε είναι πρωτίστως ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ στην προσωπικότητά μας -και γιατί όχι;- από άνθρωπο που θεωρεί αυτονόητο το σεβασμό από τους άλλους σε υπερθετικό βαθμό!!!
Σκασίλα μας αν παραγράφηκε ή όχι το αδίκημα. ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ [όπως και οι εκκλησιές, φιλαράκο....]
ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΑ ΕΥΘΕΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ;
Γιατί εδώ έγινε το "το λέω γω της γάτας μου κι η γάτα της ουράς της"
[συγγνώμη,εξοχότατε και ελλογιμότατε άρχον οφφικίαλε, αλλά αυτή είναι Η ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΑΛΗΘΕΙΑ]
Πράγματι εξαιρετικό!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ "ΟΔΟΣ" και "Μιμόζα η αισχυντηλή".
@ Marilena Nik
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με το ποίημα που αναρτήσατε "...βραβεύτηκε καλύτερο ποίημα 2005, γραμμένο από ένα παιδί της Αφρικής...":
Οι στίχοι, που δημοσιεύθηκαν στο οπισθόφυλλο του 553/29.7.2010 της ΟΔΟΥ, φύλλο αφιερωμένο στην αφρικανική ποίηση με τίτλο «Africa», θεωρήθηκε αβάσιμα ότι ανήκουν στον ποιητή Léopold Sédar Senghor, όμως απαντώνται σε μουσική σύνθεση των Thomas Carstanjen και Dennis Pierre Sarratou και στην συνέχεια: Tongue Forest «And You Got The f… Nerve ...» ήδη από το 1996. (Κατά μία πληροφορία το ποίημα καταχωρήθηκε από μαθητή του σχολείου King Edward VI του Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου, σε έκδοση του 1989 Liz Attenborough -Element Books).
Η ΟΔΟΣ ευχαριστεί για την συμμετοχή σας.
ΟΔΟΣ: Africa
http://odos-kastoria.blogspot.gr/2010/09/africa.html
Χρυσόστομε Λαοσυνάκτη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία τα γράφεις. Αλλά φαίνεται ότι ζούμε σε μία [........] πόλη.
Φίλε μου Παναγιώτη, καλά τα περασμένα αφιερώματα, αλλά ανέβασε και σήμερα στην ΟΔΟ κάτι για την Ποίηση, γιατί ψυχοπλακωθήκαμε τόσες μέρες με την αναζήτηση του κρυμμένου θησαυρού !
ΑπάντησηΔιαγραφήΨυχοπλακωθήκαμε με το "κρυμμένο θησαυρό"...;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να πούμε τώρα, Τασούλη, που εισακούστηκε η επιθυμία σου;
Με τη "Κόλαση"!!!
Συμβολική η επιλογή της "Κόλασης";
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ φίλε μου δέκατε όγδοε σχολιαστά, διάβασε το ποίημα "εικόνα αχειροποίητη", αφού δεν εννοείς να αλλάξεις θέμα ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο δική μου ήταν η επιθυμία ;
Το διάβασα σήμερα για πρώτη φορά και μου άρεσε,το έψαξα και βρήκα στο blog αυτό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ και με συγχωρείτε αν έκανα λάθος.
http://tosxolikopareaki.blogspot.gr/2012/04/blog-post_26.html#axzz43ZCDAi3Y