9/3/16

Κώστας Θεοδώρου | Rousilvo



Ηχόδραμα σαν Ιστορία

Ηχητικές μνήμες από την ιστορία και τη γλώσσα 
ενός ξεχασμένου τόπου σε μια σύγχρονη βαλκανική όπερα.

9 & 10 Μαρτίου 2016 στις 21:00 
στην Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών στην Αθήνα

Σε ένα από τα φιλμ που θα προβληθούν εμφανίζεται η
Ελένη Τσαδήλα
(1959-2015)
από την θεατρική παράσταση του 2009
στο Μικρό Θέατρο Θεσσαλονίκης.



Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών | Μικρή Σκηνή | Ίδρυμα Ωνάση | Λεωφόρου Συγγρού 107-109
Είσοδος: Κανονικό: 18,00 €. Μειωμένο ή Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 10,00 €. Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 9,00 €. ΑΜΕΑ &. Άνεργοι: 5,00 €. Συνοδός ΑΜΕΑ: 10,00 €Πληροφορίες τηλ. 2109005800

* * *

Ρουσίλβο είναι η παλιά ονομασία του χωριού Ξανθόγεια, που βρίσκεται 24 χλμ. δυτικά της Έδεσσας. Με το τέλος του Εμφυλίου Πολέμου(1946-49), οι περισσότερες γυναίκες του χωριού απέμειναν μόνες μια και οι άνδρες τους σκοτώθηκαν ή εξορίστηκαν... Από το 1986 το χωριό έπαψε να κατοικείται κατόπιν μακροχρόνιου κοινωνικού αποκλεισμού.

Ο μουσικοσυνθέτης Dine Doneff –επίσης γνωστός ως Κώστας Θεοδώρου– είναι μια ιδιαίτερη παρουσία στο χώρο της σύγχρονης βαλκανικής σκηνής. Το έργο του Rousilvo είναι το αποτέλεσμα μιας μακρόχρονης συνθετικής διαδικασίας και συγκομιδής, προσωπικών και όχι μόνο, βιωμάτων. Ηχογραφήθηκε το 2004 και εκδόθηκε σε μορφή ψηφιακού δίσκου από τις εκδόσεις Πανοπτικόν το 2010 στη Θεσσαλονίκη.

Για τη συγκεκριμένη παράσταση όπως άλλωστε και στην αυθεντική ηχογράφηση, συνεργάζεται με έξι εκλεκτούς μουσικούς, τους Τάκη Φαραζή, Κυριάκο Ταπάκη, Δήμο Δημητριάδη, Παντελή Στόικο, Αντώνη Ανδρέου και Κώστα Αναστασιάδη. Τα φωνητικά αναλαμβάνουν η  Slava Pop’va (Ευδοξία Γεωργίου) η οποία είναι και η κεντρική ηρωίδα του έργου, η Λιζέτα Καλημέρη και η Μάρθα Μαυροειδή. Ο Γιάννης Θωμάς υπογράφει τα επί μέρους κείμενα και η Φωτεινή Ποταμιά την εικαστική παρέμβαση και το συντονισμό. Τη σκηνοθεσία του έργου καθώς και την παραγωγή του οπτικοακουστικού υλικού υπογράφει ο Tome Rapovina.

Το Rousilvo (2010) είναι το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας, το πρώτο μέρος της οποίας ονομάζεται Νόστος (1999). Η μορφολογία του έργου ­–το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και αυτόνομα, εκτός τριλογίας– έχει τα  χαρακτηριστικά αφηγήματος (είσοδος-κορμός-έξοδος) συναποτελούμενο από μουσικές συνθέσεις, ηχοτοπία και αυθεντικά ηχητικά ντοκουμέντα των «πρωταγωνιστών» του έργου οι οποίοι αφηγούνται αποσπασματικά τα γεγονότα. Πρόκειται για μια σύγχρονη βαλκανική λαϊκή όπερα η οποία, με αφορμή τη δραματική ιστορία ενός πρόσφατα εγκαταλειμμένου χωριού στη μεθόριο της Μακεδονίας, εστιάζει στη δυσκολία με την οποία τα σύγχρονα έθνη-κράτη αποδέχονται τη διαφορετικότητα και ενσωματώνουν «αλλόφωνους» πληθυσμούς σεβόμενα την πολιτισμική τους κληρονομιά. Ένα αφιέρωμα στην ποίηση που χάνεται..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.