28.4.20

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ: Η Παιδεία στη Γ΄ Ελληνική Δημοκρατία (1974-2019)



[γ’ μέρος]

Με ενέργειες του υπουργείου Παιδείας επιχειρείται υποχώρηση της ανθρωπιστικής και χριστιανικής Παιδείας και εθνική αποδόμηση στα σχολεία: Αυτή γίνεται με τους παρακάτω τρόπους:
-Στο Λύκειο γίνεται πολύ νωρίς ο διαχωρισμός της κατεύθυνσης σπουδών
-Καταργήθηκε η έπαρσης της σημαίας
-Καταργήθηκε η πρωινή προσευχή
-Καταργήθηκε ο εκκλησιασμός
-Καταργήθηκε ο εορτασμός των τριών Ιεραρχών
-Οι ιερές εικόνες και ο Σταυρός στις τάξεις ενοχλούν και απομακρύνονται…!
-Εισάγονται στοιχεία θρησκειολογίας προώρως σε παιδιά δημοτικού σχολείου!
-Εγκρίνονται απαράδεκτα βιβλία «αποεθνοποίησης», με απάλειψη κεφαλαίων της ελληνικής ιστορίας
-Κατηγορήθηκε η αριστεία ως ρετσινιά (το είπε ο Αρ. Μπαλτάς, Υπουργός Παιδείας!)
-Οι σημαιοφόροι επιλέγονται με κλήρωση

Κατόπιν όλων των παραπάνω δεν είναι περίεργο ότι βρίσκονται Έλληνες να καίνε την
Ελληνική σημαία και να βεβηλώνουν το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Απαράδεκτο θεωρώ και τον μεγάλο αριθμό δασκάλων οι οποίοι φοίτησαν στα Σκόπια ή στη Σόφια! Αν είναι τυχαίο ή σχεδιασμένο δεν το γνωρίζω.

Ο μεγάλος αριθμός φοιτητών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ έχει δυσμενείς επιπτώσεις στο επίπεδο σπουδών διότι:
-Εισάγονται φοιτητές με πολύ χαμηλή βαθμολογία.
-Στον μεγάλο αριθμό σπουδαστών χάνεται η ποιότητα.
-Κυριαρχεί η συμπεριφορά όχλου.
-Η πρακτική άσκηση πάσχει.
- Εισάγεται μέσα στις σχολές ο κομματισμός.
-Είναι συχνές οι κομματικές απεργίες και καταλήψεις.
-Υπάρχει κατάχρηση και διαστρέβλωση της έννοιας του πανεπιστημιακού «ασύλου» και πλήρης ανομία στα ΑΕΙ, όπου δεν κυκλοφορεί αλλά ούτε και επεμβαίνει η αστυνομία.

Οι απεργίες και οι καταλήψεις αποτελούν ταυτόχρονα «επαναστατική γυμναστική» μέσω της οποίας στρατολογούνται και εκπαιδεύονται νέοι ταραξίες. Οι συχνές κινητοποιήσεις προκαλούν μείωση διδακτικών ωρών, επομένως η διδασκαλία είναι ελλιπής και η παρεχόμενη γνώση ατελής.

Ένδειξη αποτυχίας της κρατικής Παιδείας είναι:
1. Η μεγάλη αύξηση των φροντιστηρίων και φροντιστών.
2. Ότι ζητείται αποστήθιση και όχι κριτική σκέψη.
3. Η λεξιπενία και γλωσσική ανεπάρκεια που χαρακτηρίζουν τους νέους ανθρώπους.
4. Το έντονο δημογραφικό πρόβλημα (ουδεμία αναφορά στα μαθήματα) σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό των εκτρώσεων.
5. Ο αυξημένος αριθμός των ναρκομανών.
6. Η χαμηλή κατάταξη Ελλήνων μαθητών διεθνώς (μεμονωμένες οι λαμπρές εξαιρέσεις).
7. Οι πολίτες διακρίνονται για κακή ή ανάρμοστη συμπεριφορά σε πολλές περιπτώσεις.

Έτσι έχουμε:
-Σκληρή εγκληματικότητα, βιασμούς.
-Επιθετικότητα γονέων σε καθηγητές.
-Περιπτώσεις ενδο-οικογενειακής βίας.
-Κακή οδική συμπεριφορά οδηγών και πεζών –πολλοί είναι οι τροχαίοι θάνατοι.
-Μη κόσμιες αντιπαραθέσεις στη Βουλή.
-Έλλειψη τουριστικής συνείδησης.
-Ακάθαρτους δρόμους, γιατί ρυπαίνουν οι πολίτες.
-Κακή συμπεριφορά προς στα ζώα.
-Έλλειψη αισθητικής (άσχημες πολυκατοικίες, γκράφιτι παντού).
-Πυρκαγιές δασών λόγω εμπρησμού ή αμέλειας.
-Υιοθέτηση κάθε απαράδεκτης μόδας, π.χ. σχισμένα παντελόνια.
-Ρύπανση του περιβάλλοντος.
-Υπερβολικό αριθμό καπνιστών.
-Το φαινόμενο ανθρώπων που φτύνουν στον δρόμο.

Στην έκπτωση της Παιδείας συμβάλλουν και διάφορες ψηφοθηρικές ρυθμίσεις όπως:
-Ψήφος στα 17 έτη, οπότε εισάγεται ο κομματισμός στα λύκεια.
-Ένταξη ΤΕΙ σε ΑΕΙ, γεγονός που οδηγεί περαιτέρω σε δημιουργία επιστημονικού προλεταριάτου.
-Καταγγελία της «Αριστείας» από υπουργό Παιδείας.
-Ελληνοποιήσεις αθρόες χωρίς σωστές προϋποθέσεις.
-Πελατειακό σύστημα στις σχέσεις πολιτών με βουλευτές.
-Ευνοϊκές ρυθμίσεις για κακοπληρωτές και καμιά επιβράβευση των συνεπών.

Η οικογενειακή παιδεία πάσχει επειδή:
-Οι εργαζόμενες μητέρες είναι πολλές και βρίσκονται όλη την ημέρα εκτός οικίας.
-Υπάρχει συσκευή τηλεόρασης σε 2-3 χώρους σε κάθε σπίτι, οπότε τα μέλη της οικογένειας βρίσκονται σε διαφορετικούς χώρους και δεν επικοινωνούν μεταξύ τους.
-Όλοι έχουν τα νέα «έξυπνα κινητά τηλέφωνα» και με αυτά είναι σε συνεχή απασχόληση με τις συσκευές τους, οπότε δεν συνομιλούν ως οικογένεια.
-Είναι συχνά τα διαζύγια γονέων και κακή η παιδεία των γονέων (φαύλος κύκλος).
-Οι πολιτικοί συζητούν απρεπώς στην ΤV ή ομιλούν πολλοί ταυτοχρόνως.
-Δημοσιογράφοι κάνουν απαράδεκτα λεκτικά λάθη.
Γενικώς τα μέλη της οικογένειας δεν επικοινωνούν μεταξύ τους και πολλά προβλήματα μένουν άλυτα σαν τα σκουπίδια κάτω από το χαλί.

Επίδραση οικονομικής κρίσης στην Παιδεία

Η οικονομική κρίση αύξησε τη ροή νέων ανθρώπων σε χώρες του εξωτερικού για ανεύρεση εργασίας. Κάποιοι από αυτούς μάλιστα διαπρέπουν, δεδομένου ότι είναι εκλεκτοί. Το φαινόμενο αποκλήθηκε Βrain drain, δηλαδή διοχέτευση εγκεφάλων (προφανώς ταλαντούχων). Πολλοί από αυτούς δεν πρόκειται να επιστρέψουν. Άρα μειώνεται στην Ελλάδα ο αριθμός των ικανών δημιουργικών ανθρώπων και επομένως είναι λιγότεροι οι δημιουργικοί και ικανοί άνθρωποι που συμμετέχουν στην οικονομία της χώρας μας.

Συνδέεται η Παιδεία με την Οικονομία;

Η ποιότητα της Παιδείας των ανθρώπων επηρεάζει τη συνεργασιμότητά τους όταν λειτουργούν σε ομάδες, π.χ. μέσα σε επιχειρήσεις. Η αντιδημοκρατική συμπεριφορά επηρεάζει τη λειτουργία κρατικών δομών. Η έλλειψη ανθρωπιστικής Παιδείας έχει σχέση με παραβατικότητα, ναρκωτικά και εγκληματικότητα, αλλά και την υπερβολική γραφειοκρατία. Τα επεισόδια στους δρόμους με τις συγκρούσεις διαδηλωτών και αστυνομικών αποθαρρύνουν μελλοντικές επιχειρήσεις και ξένους επενδυτές να εγκαταστήσουν επιχειρήσεις στην Ελλάδα και αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του κέντρου των μεγάλων πόλεων.

Η Παιδεία διδάσκει ότι οι πολίτες πρέπει να τηρούν τους νόμους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Σωκράτη, ο οποίος ήπιε το θανατηφόρο κώνειο και πέθανε για να τηρήσει τον νόμο. Το ζήτημα είναι αν διδάσκεται στα σχολεία η ιστορία του Σωκράτη.
«Δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων» έλεγε ο Δημοσθένης. Αυτό σήμερα ισχύει εξίσου με εκείνη την αρχαία εποχή, αλλά μπορούμε να παραφράσουμε το παραπάνω και να πούμε «δει δη Παιδείας…!».

«Η Δημοκρατία χρειάζεται σωστή Παιδεία και η Παιδεία χρειάζεται σωστή δημοκρατία»
Φοβάμαι πως ούτε σωστή Δημοκρατία έχουμε ούτε καλή Παιδεία. Ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το επίπεδο Παιδείας του λαού καθορίζει το επίπεδο των κυβερνώντων.

Στο σημείο αυτό ας θυμηθούμε τον Αριστοτέλη, ο οποίος δίδαξε όχι μόνο τον Αλέξανδρο αλλά και όλη την ανθρωπότητα. Έγραψε ο μεγάλος φιλόσοφος:
«Επιδίωξη της τυραννίας είναι να πτωχεύουν οι πολίτες, αφενός για να συντηρείται με τα χρήματά τους η φρουρά του καθεστώτος, και αφετέρου για να είναι απασχολημένοι οι πολίτες και να μην τους μένει χρόνος για επιβουλές (πολιτική δράση). Σε αυτό το αποτέλεσμα αποβλέπει τόσο η επιβολή μεγάλων φόρων, η απορρόφηση των περιουσιών των πολιτών, όσο και η κατασκευή μεγάλων έργων που εξαντλούν τα δημόσια οικονομικά».
Μήπως σας θυμίζει αυτή η περικοπή του Αριστοτέλη την εποχή μας με τα μνημόνια;

Γεγονός είναι ότι υφίσταται στην Ελλάδα μια χρόνια κρίση στην Παιδεία. Το επίπεδο της ανθρωπιστικής Παιδείας συνεχώς χειροτερεύει. Όλοι οι πνευματικοί άνθρωποι διαπιστώνουν μια δραματική έκπτωση της Παιδείας στη χώρα μας, γεγονός που έχει επιπτώσεις:
-στην κοινωνική συνοχή
-στο πολιτιστικό επίπεδο
-στην ιστορική μνήμη και αυτοσυνειδησία
-στην οικονομία
-στην πολιτική (ποδοσφαιροποίηση «οπαδών» των κομμάτων και των εκλογών)
Αναπόφευκτη συνέπεια από τα παραπάνω είναι ότι κάθε νέος χρόνος είναι χειρότερος από τον προηγούμενο.

Είναι προφανές ότι απαιτείται προβληματισμός και δράση. Οι πολίτες πρέπει να αποβάλουν την ατομικιστική νοοτροπία και συμπεριφορά και να λειτουργούν με πνεύμα ομάδας που μπορεί να αφορά το χωριό, την πόλη, και φυσικά τη χώρα.
Ο Ρήγας Φεραίος είχε γράψει: «Τους δούλους δεν τους παρασκευάζει μόνο το δόρυ του κατακτητή, αλλά και των καταδυναστευομένων η αμάθεια»!

Πώς θα σπάσει ο φαύλος κύκλος μεταξύ μειονεκτικής Δημοκρατίας και προβληματικής παρεχόμενης Παιδείας; Απαντώ: Απαιτείται συστράτευση όλων των πνευματικών ανθρώπων σε μια προσπάθεια για πνευματική επανάσταση, ώστε να ασκηθεί πίεση προς τους κυβερνώντες για μια πραγματικά «ανθρωπιστική Παιδεία» που θα αποβλέπει στη δημιουργία σωστών δημοκρατικών ανθρώπων, με χριστιανική συμπεριφορά και με αγάπη για το κοινωνικό σύνολο.

Πρέπει όλοι να καταλάβουν και να ενστερνιστούν ότι «το καλό του συνόλου είναι και ατομικό καλό». Η αγάπη για την πατρίδα είναι ύψιστη αρετή. Αλλιώς η πατρίδα μας, αλλά και η Ορθοδοξία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον Ελληνισμό, κινδυνεύουν να αφανιστούν και μάλιστα πολύ σύντομα.

-τέλος-


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 21 Νοεμβρίου 2019, αρ. φύλλου 1010.


Σχετικά:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ