24.8.22

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ


Το δάχτυλο του Αγίου


Το βίντεο με τον μητροπολίτη Γρεβενών αφήνει πολλά ερωτηματικά για τα όσα διαδραμάτισε όντας τοποτηρητής στην Καστοριά. Μπορεί κάποιος να υποστηρίξει υπεύθυνα πως δεν έκανε τα ίδια και κατά την παρουσία του στην Μητρόπολη Καστοριάς;


Στο περιθώριο του συνεδρίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, τα μεγαλύτερα και εγκυρότερα ειδησεογραφικά συγκροτήματα αναφέρθηκαν σε αυτό λόγω της παρουσίας κυβερνητικών τεχνοκρατών που διατελούν σε υπουργικές θέσεις. Ένας εκ ομιλητών ήταν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκος Πιερρακάκης. Από την πλειοψηφία του πολιτικού κόσμου έχει χαρακτηριστεί ως ένας από τους πιο επιτυχημένους εν ενεργεία υπουργούς, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους να βρίσκεται ακόμα σε πρώιμα στάδια αλλά σε πλήρη εξέλιξη. Έχοντας φυσικά πολύ δρόμο μπροστά του για την ολοκλήρωση του υπουργικού του στόχου.

Η υπουργική του δραστηριότητα έγινε η αφορμή ώστε να δεχτεί το καθολικό χειροκρότημα των παρευρισκομένων εντός της αίθουσας που τελούνταν το συνέδριο, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που το συγκεκριμένο γεγονός πρωτοστάτησε στους τίτλους των σχετικών άρθρων. Αυθόρμητα, τότε η σκέψη πήγε σε σένα αγαπητή ΟΔΟΣ και στο φύλλο 1099 της 14ης Οκτωβρίου. Όπου μέσω της στήλης γινόταν προσπάθεια αποδόμησης του μπογδανισμού στον οποίο δεν αντιστάθηκε ακόμη και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Κίμων Μηταλίδης, εστιάζοντας επιλόγου στην φράση του «Η Ελλάδα έχει ανάγκη από εκσυγχρονιστές Πιερρακάκηδες παρά από προσκολλημένους σε πάθη Μπογδάνους και Παφίληδες».

Το πιο χαρακτηριστικό ήταν η χρονική σύμπτωση των δύο αυτών αναφορών. Της αναγνώρισης του έργου υπουργού κ. Πιερρακάκη εν μέσω θερμού χειροκροτήματος και του μπογδανισμού. Καθώς εκείνο το φύλλο της ΟΔΟΥ είχε εκδοθεί και κυκλοφορήσει μόλις μια μέρα πριν την παρουσία του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς, αλλά και άλλων εκλεκτών δημοτικών στελεχών στο συνέδριο της ΚΕΔΕ. Προφανώς με τις ίδια περί Μπογδάνου αντιλήψεις. Ή και όχι. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος με τα στελέχη της “Ώρας για δουλειές”.

Περισσότερο ενδιαφέρον φυσικά θα παρουσίαζε αν ενημερωνόταν το ακροατήριο της Καστοριάς για τις αντιδράσεις αλλά και τα συναισθήματα όλων εκείνων που δείχνουν έτοιμοι να συστρατευθούν με την οπισθοδρόμηση μέσω των διαφόρων Μπογδάνων και Παφίληδων που έχουν προσκολληθεί στο παρελθόν και όχι με την προοδευτική προοπτική μέσω των Πιερρακάκηδων. Ή αν για παράδειγμα ακολουθούσαν του χρόνου τον κ. Μπογδάνο στην γειτονική Αλβανία για το μνημόσυνο για τον αποθανόντα Κατσιφά. Όπως έπραξε φέτος, δεχόμενος τις όποιες αντιδράσεις από τους παρευρισκομένους.

Ενδεχομένως φαντάζομαι να μην ένιωσαν και πολύ άνετα ανάμεσα στους υπόλοιπους που ξεσπούσαν σε χειροκροτήματα για τον εκσυγχρονισμό που υποστηρίζει ο κ Πιερρακάκης. Μια τόση δα αμηχανία θα την ένιωσαν για την πολιτική τους ακαμψία οι κατά τα άλλα δημοτικοί της Καστοριάς που πάντως έχουν «αέρα». Και επιπλέον μια μικρή απορία, για ποιον λόγο να απολαμβάνει τόσης ευρείας αποδοχής ο κ. Πιερρακάκης που δεν λαμβάνει ο κ. Μπογδάνος. Από την άλλη δεν θα προκαλούσε και καμία απορία αν δεν τα αντιλαμβάνονταν καθώς μέχρι ένα σημείο φτάνει η αντιληπτική ικανότητα των ανθρώπων.

«Καλύτερα πρώτος στο χωριό, παρά τελευταίος στην πόλη» λένε κάποιοι και δεν έχω παρά να συμφωνήσω μαζί τους. Και από την στιγμή που στο χωριό, η απήχηση του μπογδανισμού μπορεί να τους αποφέρει ψηφαλάκια, καλά κάνουν οι άνθρωποι. Καλό θα είναι όμως να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους, πως οι εποχές των Καμμένων, των Μιχαλολιάκων και λοιπών πολιτικά ακραίων ή λούμπεν στοιχείων του πρόσφατου παρελθόντος έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Ειδάλλως το πολιτικό τους μέλλον θα έχει την κατάληξη που είχε και η πολιτική πορεία των προαναφερθέντων. Στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.

Μάλλον πολλών εκ των στελεχών της “Ώρας για δουλειές” θα νιώθουν πως κλονίζεται το ιδεολογικό τους υπόβαθρο, καθώς ο κ. Πιερρακάκης προέρχεται από το προοδευτικό Πα ΣοΚ του πρώην πρωθυπουργού κ. Κώστα Σημίτη. «Πολύ ΠαΣοΚος για τα λαϊκοδεξιά ιδεολογικά τους γούστα» ισχυρίζονται ορισμένοι που γνωρίζουν περισσότερα, από τους οποίους δεν θα μπορούσα να διαχωρίσω την θέση μου. Αν και θα το ήθελα πολύ αγαπητή ΟΔΟΣ. Απλά δεν βοηθάνε και τα όσα δηλώνουν κατά καιρούς εκείνοι που μονοπωλούν στις δημόσιες τοποθετήσεις. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζουν. Ο καιρός θα το αποδείξει. Ως τότε με αυτούς θα πορεύεται η πόλη της Καστοριάς και ο Θεός βοηθός.

Με αφορμή την επίκληση στο θείο, η θύμηση μου πήγε στα κολακευτικά λόγια του δημάρχου Καστοριάς κ. Κορεντσίδη προς τον μητροπολίτη Γρεβενών Δαβίδ που διετέλεσε τοποτηρητής της τοπικής μητρόπολης μετά την θάνατο του μακαριστού Σεραφείμ. «Το μητροπολιτικό κενό καλύφθηκε επάξια από τον τοποτηρητή μητροπολίτη Γρεβενών Δαβίδ, ο οποίος περιέβαλε με πολύ μεγάλη αγάπη και στοργή το ποίμνιο του» δήλωσε στα μέσα Οκτωβρίου ο κ. Κορεντσίδης και ως δια μαγείας ήρθε με τις πράξεις του ο μητροπολίτης Γρεβενών να δώσει μια άλλη προοπτική στα όσα υποστήριξε ο ίδιος. 

Αφορμή στάθηκε το βίντεο από τον αγιασμό των νέων φοιτητικών εστιών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και τα όσα κωμικοτραγικά διαδραματίστηκαν σε αυτό. Που ενδεχομένως να αναδεικνύουν και τον ρόλο που να διαδραματίζουν οι κληρικοί όλων των βαθμίδων ως προς την τήρηση των υγειονομικών μέτρων και τους εμβολιασμούς μετατρέποντας την Εκκλησία σε πέμπτη φάλαγγα του κορωνοϊού.

Και μην παρασυρθείς αγαπητή ΟΔΟΣ από τα αποκαλούμενα “μεμονωμένα περιστατικά στους κύκλους της Εκκλησίας”. Από την στιγμή που όλοι αυτοί οι αντικοινωνικοί θρησκευτικοί λειτουργοί παραμένουν στις τάξεις της Εκκλησίας, σημαίνει πως γίνονται ανεκτοί και αποδεκτοί –οι ίδιοι και οι απόψεις τους– από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και Πάσης Ελλάδος.

Επανερχόμενος στο βίντεο με τον μητροπολίτη Γρεβενών που τον παρουσιάζει να κατεβάζει τις μάσκες πιστών, αιρετών και ακαδημαϊκών για να φιλήσουν τον σταυρό, αφήνει πολλά ερωτηματικά για τα όσα διαδραμάτισε όντας τοποτηρητής στην Καστοριά. Μπορεί κάποιος να υποστηρίξει υπεύθυνα πως δεν έκανε τα ίδια και κατά την παρουσία του στην μητρόπολη Καστοριάς; Μήπως θα μπορούσε ο δήμαρχος της καρδιάς ορισμένων πολιτών κ. Κορεντσίδης να δώσει επαρκείς εξηγήσεις; Γιατί, καλές οι επευφημίες και οι λεκτικές υπερβολές αλλά όταν έρθει η στιγμή να υποστηρίξει τις θέσεις του, με κάποιον μαγικό τρόπο αποσύρεται. Από την άλλη, κανείς από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς δεν τον ρωτά για τέτοια ζητήματα. Απεναντίας, τον διευκολύνουν να βγει από την δύσκολη θέση. Φιλικά Μέσα Ενημέρωσης βλέπεις έχει απέναντι του.

Όπως και να έχει, νομίζω πως κανείς δεν θα το έκανε, ακόμα και αν γνώριζε τα πεπραγμένα του μητροπολίτη Γρεβενών. Οι λόγοι είναι λίγο πολύ γνωστοί, που παραπέμπουν σε θρησκευτική ομερτά παρά σε άγνοια. Άγνωστοι όμως είναι οι λόγοι που οι κοσμικοί αιρετοί μοιάζουν τόσο φοβικοί και εξαρτημένοι από την εκάστοτε μητρόπολη και τους αντιπροσώπους της. Ποια μαγική δύναμη είναι αυτή που τους κάνει να φαίνονται τόσο μικροί και αδύναμοι μπροστά στους εκκλησιαστικούς παράγοντες; Κανείς δεν το ξέρει αλλά και ούτε θα το μάθουν όλοι οι υπόλοιποι.

Είναι αυτό που είχε παρατηρηθεί και στην σχέση που είχε ο δήμαρχος Καστοριάς κ. Κορεντσίδης με τον μακαριστό μητροπολίτη Σεραφείμ. Το γνωστό “χέρι χέρι”. Θαρρείς πως διοικούν από κοινού τον τόπο. Πως συναποφασίζουν για αυτόν και τα ζητήματα του. Για την πολιτική που θα εφαρμόσουν και τις επιμέρους αποφάσεις που θα πάρουν. Και αυτό δεν είναι μόνο τοπικής διάστασης φαινόμενο. Υπάρχει κάπου γραμμένο, πως η πολιτική πρέπει να συμπράττει με την θρησκεία και δεν το γνωρίζουν οι πολίτες; Ανεξήγητα πράγματα αγαπητή ΟΔΟΣ.

Όπως εξωπραγματικό μοιάζει και το γεγονός να καλούνται σε εγκαίνια επιστημονικών χώρων, εκπρόσωποι της Εκκλησίας. Είναι σαν να κάνει εγκαίνια κάποιος σε μαγαζί αποκλειστικά για κρεατοφάγους και να καλεί να δώσει την ευχή του κάποιος βίγκαν. Ή και το αντίθετο. Και μάλιστα να απαιτούν από τους ακαδημαϊκούς (πρυτάνεις, κοσμήτορες κα) να υπάρχουν χώροι λατρείας, να διορθωθεί η ονοματολογία αιθουσών που δεν αρέσουν στους ίδιους και άλλα τέτοια ανακόλουθα. Και εκείνοι σαν άλλοι ταπεινοί και υπάκουοι πιστοί να λένε σε όλα ναι.

Θαρρείς πως ένας επιστήμονας θα πήγαινε ποτέ προσκαλεσμένος σε θρησκευτικό χώρο και θα έκανε υποδείξεις στους αρμόδιους. Και η συγκεκριμένη σύγκριση έγινε με αφορμή πως και τα πανεπιστήμια και η εκκλησία λειτουργούν μέσω του αυτοδιοίκητου αλλά πληρώνονται από το δημόσιο. Καταλαβαίνεις τι χάος επικρατεί αγαπητή ΟΔΟΣ, έτσι; Και μετά οι περισσότεροι απορούν για τον φωταγωγημένο ταλαίπωρο σταυρό στο Μαύρο βουνό, τα θρησκευτικού περιεχομένου πανό σε κρατικά κτήρια και τον έξτρα λευκό led φωτισμό στο καμπαναριό της μητρόπολης. Και καθόλου μπράβο τους.

Ιωάννης Σκόρδας
iskord@hotmail.com

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 4 Νοεμβρίου 2021, αρ. φύλλου 1101.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ