ΟΔΟΣ 18.11.2021 | 1102 |
Καθώς ο μεσαιωνικός υπόκοσμος του διαδικτύου που αναδείχθηκε συμπτωματικά μετά την ανάληψη των καθηκόντων του κ. Ι. Κορεντσίδη, μετά την ανάληψη της κ. Μ. Αντωνίου, την επανεκλογή του κ. Ζ. Τζηκαλάγια , σε συνδυασμό με την διολίσθηση στις εξαρτήσεις του πολιτικού προσωπικού της πόλης με τον μακαριστό μητροπολίτη Σεραφείμ, κάνουν την Καστοριά, να μην έχει σχέση με την προ-εόρτια Καστοριά του 2019-2020. Και την πρόεδρο της Δημοκρατίας να αποφεύγει διακριτικά την επίσκεψή της σε μια τέτοια πόλη. Σε μια πόλη που ξεχύνονται υμνητές των εκλεγμένων και υβριστές, συκοφάντες, σεξιστές, τζιχάντ και ναζιστές μαζί δήθεν φαλλοκράτες, στο βόρβορο του διαδικτύου.
Η επέτειος της 11ης Νοεμβρίου για την απελευθέρωση της Καστοριάς είναι πλέον και αυτή παρελθόν, τουλάχιστον ως τις παραμονές της ίδιας επετείου, το 2022. Η Καστοριά όπως και η υπόλοιπη Ελλάδα, εισέρχεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στον προεόρτιο αστερισμό των Χριστουγέννων και του νέου έτους, σε πολύ διαφορετικό καθεστώς. Πολεμικό ή ανακωχής, πάντως μυρίζει μπαρούτι και κίνδυνο. Αντίστοιχα το ίδιο συμβαίνει για την προετοιμασία των Καρναβαλιών της Καστοριάς.
Η αλήθεια είναι ότι η Καστοριά, στην παρούσα δημοτική συγκυρία με δήμαρχο τον κ. Ι. Κορεντσίδη, δεν ήταν τυχερή. Ή ακριβέστερα, άτυχη στάθηκε η δημοτική αρχή, αφού η Καστοριά ενδεχομένως, απ’ όλο αυτό που συμβαίνει με τον κορωνοϊό, αποδεικνύεται υπό μία έννοια, μέσα στην ατυχία της «τυχερή»: Διότι όπως και σε προηγούμενες δημοτικές περιόδους συνέβη, έτσι και στην περίπτωση με δήμαρχο τον κ. Κορεντσίδη σε συνθήκες «κανονικότητας», τα πάντα όλα θα εξαντλούνταν και τα άπαντα όλα θα περιστρέφονταν, γύρω από την απαστράπτουσα δήθεν Καστροπολιτεία, την Καστοριά. Ενώ όλα τα πραγματικά σοβαρά και τα άλλα, για την υπόλοιπη χρονιά θα έμοιαζαν αρμονικά, όπως το μέλι με το γάλα.
ΟΔΟΣ 18.11.2021 | 1102 | 3 |
Ευτυχώς περιορίστηκαν και οι φωτογραφήσεις και τα βίντεο με τα ντρονς και γενικότερα οι ναρκισσισμοί των εκλεγμένων με αποτέλεσμα σε αυτές τις εποχές, όλα να δείχνουν πιο ειλικρινή και περισσότερο ωμά. Αυτό είναι το «κέρδος» της πανδημίας: η προσγείωση.
Για όποιον αμφιβάλλει σε αυτά ή έχει αδύνατη μνήμη, ίσως χρειαστεί να ανατρέξει στα όσα ελαφρά, ανούσια και ανόητα οργανώθηκαν στην Καστοριά από την εποχή της χολλυγουντιανής ορκωμοσίας - υπερπαραγωγής της δημοτικής αρχής (δημάρχου και συμβούλων) έως και τα Καρναβάλια της Καστοριάς στις αρχές του 2020. Στούντιο εικονικής πραγματικότητας και προσομοίωσης ολόκληρη η πόλη. Στην υπηρεσία της εικόνας και όχι της ουσίας.
Με την βοήθεια της σκηνοθεσίας και της μέθης της εξουσίας, αλλά και προπαντός των άνωθεν φωτογραφήσεων εξ ουρανού και με τα ντρονς, επιμελώς κρυβόταν όλη η φτώχεια, η ένδεια και το κατάντημα της Καστοριάς. Αθέατο καλά, κάτω από λαμπιόνια και στολίδια. Το θέμα στο προκείμενο δεν είναι το γεγονός ότι είχαν οι νυν οποιαδήποτε δημοτική ευθύνη για την κατάσταση της Καστοριάς, αλλά ότι έδειχναν να προσχωρούν στην επικράτειά της.
Έτσι οι περικοπές και οι περιορισμοί εξ αιτίας του κορωνοϊού, επιδρούν καθοριστικά στο ξεγύμνωμα μιας κατάστασης με χαρακτηριστικά ιλουστρασιόν. Δεν είναι ότι όπως τουλάχιστον είναι γνωστό, η δημοτική αρχή θα αποφύγει τον πειρασμό με τα λαμπιόνια και τις ψευδαισθήσεις. Είναι όμως που σίγουρα τα πράγματα είναι διαφορετικά απ’ αυτά που επικρατούσαν δύο χρόνια πριν. Εν τω μεταξύ ευτυχώς περιορίστηκαν και οι φωτογραφήσεις και τα βίντεο με τα ντρονς και γενικότερα οι ναρκισσισμοί των εκλεγμένων με αποτέλεσμα σε αυτές τις εποχές, όλα να δείχνουν πιο ειλικρινή και περισσότερο ωμά. Αυτό είναι το «κέρδος» της πανδημίας: η προσγείωση.
Αλλά η ατυχία των εκλεγμένων της περιοχής και ειδικά στον Δήμο Καστοριάς, δεν περιορίζεται μόνο σ’ αυτό ή στους ίδιους. Αποδεικνύεται ατυχία και που η κυβέρνηση της Κεντροδεξιάς Νέας Δημοκρατίας, υπερβαίνοντας στερεότυπα και προκαταλήψεις δεκαετιών, προχώρησε στην εκλογή γυναίκας προέδρου της Δημοκρατίας. Το «κακό» γι’ αυτούς με αφορμή το συγκεκριμένο γεγονός, είναι ότι στα κυβερνητικά πράγματα δεν ήταν μια Κεντρο-Αριστερή ή άλλη φοβική κυβέρνηση (όπως του ΣυΡιζΑνελ) για να ανανεώσει την μονή θητεία του Προκόπη Παυλόπουλου στο ύπατο αξίωμα, ενός πολιτικού που ανήκε στην λαϊκή Δεξιά. Θα ήταν ίσως στην παρούσα δημοτική αρχή πιο βολική μια τέτοια προεδρία, μια τέτοια επανεκλογή.
Ίσως αυτά να γνωρίζει ή να έχει πληροφορηθεί η πρόεδρος της Δημοκρατίας και παρά το γεγονός ότι από την 1η Απριλίου 2020, πριν όλα αυτά που άρχισαν να συμβαίνουν και να εξελίσσονται γίνουν ευρύτερα γνωστά, σε επίσημη ανακοίνωση της Προεδρίας, είχε δεσμευτεί να είναι η Καστοριά και η Ξάνθη οι πρώτες πόλεις που θα επισκέπτονταν, δεν το έχει πράξει ακόμη. Για την Καστοριά. Παρά το γεγονός ότι εν τω μεταξύ επισκέπτεται δεκάδες πόλεις της επικράτειας με κάθε αφορμή και ιδιαίτερα στις τοπικές επετείους απελευθέρωσης. Πάντα στις εποχές πανδημίας.
Αλλά το καλό σ’ αυτόν τον τόπο, είναι ότι τις μεγάλες τομές και τολμηρές επιλογές, τις αλλαγές ιστορικής σημασίας, τις πραγματοποιεί από την εποχή του Ελευθερίου Βενιζέλου κατά κανόνα η αστική πολιτική τάξη. Νομιμοποίηση του ΚΚΕ, έξοδος (αποχώρηση) και επάνοδος στο στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, δημοψήφισμα για την μορφή του πολιτεύματος, ένταξη στην ΕΟΚ, μεταρρύθμιση του οικογενειακού δικαίου και αργότερα επί πρωθυπουργίας Κ. Σημίτη η είσοδος στην ζώνη του Ευρώ, όλα έγιναν από κυβερνήσεις στα άμφω του πολιτικού Κέντρου. Και τώρα με την εκλογή της Κατερίνας Σακελλαροπούλου που μετακλήθηκε από την προεδρία του Συμβουλίου της Επικρατείας (κατ’ ουσία του ελληνικού συνταγματικού δικαστηρίου) στο αξίωμα της Προέδρου της Δημοκρατίας, πάλι η Κεντροδεξιά «καθάρισε».
Διότι δεν είναι απλώς μια εκπρόσωπος του γυναικείου φύλου, αλλά εκφραστής της μέσης Ελληνίδας με την μέγιστη συγκρότηση σε νομικό οπλοστάσιο και ευαισθησία στα ανθρώπινα δικαιώματα. Ρυθμιστής της δημοκρατίας, χωρίς παρεμβατικές αρμοδιότητες.
Έτσι στην περίπτωση που προήδρευε ακόμη ο κ. Προκόπης Παυλόπουλος, η δημοτική συγκυρία της Καστοριάς θα είχε στο τσεπάκι της την προεδρική παρουσία στην Καστοριά, για την 11η Νοεμβρίου και κάθε άλλη γιορτή. Ως υπουργός Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας τις εποχές που κάηκε η Αθήνα, είχε δείξει μεγάλη κατανόηση στην καταστροφή που συντελέστηκε. Γι’ αυτό και έγινε αρεστός στην κυβέρνηση που ακολούθησε.
ΟΔΟΣ 18.11.2021 | 1102 | 4 |
Για «κακή» τύχη ή από λάθος επιλογές, η ιστορία πήγε την Καστοριά πίσω στο παρελθόν. Προκειμένου να οχυρωθεί η ανεπάρκειά της στο πολιτικό προσωπικό, όχι μόνο σε έργα αλλά και σε καλλιέργεια και δημοκρατικές ευαισθησίες, επικράτησε ένα μοντέλο υπαξιωματικού παλιάς κοπής στο δημόσιο βίο της Καστοριάς. Η έκπτωση και η υποβάθμιση της ποιότητας της πολιτικής στην Καστοριά, είναι εμφανής.
Όμως, να που για «κακή» τύχη ή από λάθος επιλογές της, η ιστορία πήγε την Καστοριά πίσω στο παρελθόν. Προκειμένου να οχυρωθεί η ανεπάρκειά της στο πολιτικό προσωπικό, όχι μόνο σε έργα αλλά και σε καλλιέργεια και δημοκρατικές ευαισθησίες, επικράτησε ένα μοντέλο υπαξιωματικού παλιάς κοπής στο δημόσιο βίο της Καστοριάς. Η έκπτωση και η υποβάθμιση της ποιότητας της πολιτικής στην Καστοριά, είναι εμφανής.
Και έτσι για τον ένα ή τον άλλο λόγο, η πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου δεν ανταποκρίθηκε στην επίσημη πρόσκληση που της απηύθυνε η δημοτική αρχή της Καστοριάς, από μήνες πριν, να παραστεί κατά τους πρόσφατους εορτασμούς για την 11η Νοεμβρίου.
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι παρελάσεις φέτος δεν έγιναν, ούτε και δοξολογίες και επίσημες παράτες στην εκκλησία του Αγίου Μηνά, και τα φώτα της θεατροδημοτικής ράμπας ήταν γενικά χαμηλά, η Κατερίνα Σακελλαροπούλου δεν ήλθε στην πόλη. Και δεν δόθηκαν ούτε και εξηγήσεις για την αιτία που οδήγησε σ’ αυτή τη εξέλιξη, δεδομένου ότι η πρόσκλησή της ήταν επίσημη. Και αυτό δεν μπορεί, παρά να μην είναι τυχαίο.
Και έτσι για τον ένα ή τον άλλο λόγο, η πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν ανταποκρίθηκε στην επίσημη πρόσκληση που της απηύθυνε η δημοτική αρχή της Καστοριάς, από μήνες πριν, να παραστεί στους εορτασμούς για την 11η Νοεμβρίου. Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου δεν ήλθε στην πόλη. Και δεν δόθηκαν ούτε και εξηγήσεις για την αιτία που οδήγησε σ’ αυτή τη εξέλιξη, δεδομένου ότι η πρόσκλησή της ήταν επίσημη. Και αυτό δεν μπορεί, παρά να μην είναι τυχαίο.
Καθώς ο μεσαιωνικός υπόκοσμος του διαδικτύου που αναδείχθηκε συμπτωματικά μετά την ανάληψη των καθηκόντων της δημοτικής αρχής κ. Ιωάννη Κορεντσίδη, μετά την ανάληψη ευθύνης λειτουργίας του πρωθυπουργικού γραφείου στην Θεσσαλονίκη, εκ μέρους της δημόσιας υπαλλήλου πια κ. Μαρίας Αντωνίου, την επανεκλογή του κ. Ζήση Τζηκαλάγια στο αξίωμα του βουλευτή Καστοριάς, σε συνδυασμό με την διολίσθηση στις εξαρτήσεις του πολιτικού προσωπικού της πόλης με τον μακαριστό μητροπολίτη Σεραφείμ που όλοι αυτοί τον ανέδειξαν ως να ήταν το χέρι του Θεού στην Καστοριά, με τα γνωστά αποτελέσματα για τον ίδιο και τον τόπο, κάνουν την Καστοριά, της μετά 11ης Νοεμβρίου 2021 εποχής, να μην έχει σχέση με την προεόρτια Καστοριά του 2019-2020.
Και την πρόεδρο της Δημοκρατίας, για την ώρα να αποφεύγει διακριτικά την επίσκεψή της σε μια τέτοια πόλη. Σε μια πόλη που ξεχύνονται υμνητές των εκλεγμένων και υβριστές, συκοφάντες, σεξιστές, τζιχάντ και ναζιστές μαζί δήθεν φαλλοκράτες, στο βόρβορο του διαδικτύου.
Ίσως αυτά να γνωρίζει ή να έχει πληροφορηθεί η πρόεδρος της Δημοκρατίας και παρά το γεγονός ότι από την 1η Απριλίου 2020, πριν όλα αυτά που άρχισαν να συμβαίνουν και να εξελίσσονται γίνουν ευρύτερα γνωστά, σε επίσημη ανακοίνωση της Προεδρίας, είχε δεσμευτεί να είναι η Καστοριά και η Ξάνθη οι πρώτες πόλεις που θα επισκέπτονταν, δεν το έχει πράξει ακόμη. Για την Καστοριά. Παρά το γεγονός ότι εν τω μεταξύ επισκέπτεται δεκάδες πόλεις της επικράτειας με κάθε αφορμή και ιδιαίτερα στις τοπικές επετείους απελευθέρωσης. Πάντα στις εποχές πανδημίας.
Έτσι η ενδημία του 2019 να αποδεικνύεται πιο λοιμώδης και από την πανδημία του covid 19 —κι’ αυτός κατά σύμπτωση.
* * *
Απρίλιος 2020: «Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας δήλωσε ότι μόλις τελειώσει το lockdown, η Ξάνθη και η Καστοριά θα είναι οι πρώτες περιοχές που θα επισκεφθεί». Κεντρικά ΜΜΕ
Μάρτιος 2021: «Ο Δήμαρχος Καστοριάς Γιάννης Κορεντσίδης έχει ήδη αποστείλει επίσημη επιστολή-πρόσκληση στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να παραστεί στα “Ελευθέρια” της Καστοριάς». Δήμος Καστοριάς
* * *
Φωτογραφίες:
Εξώφυλλο: Χειρόγραφο της ύστερης περιόδου της δυναστείας Ιχσιντίν (935 – 969) ή της πρώϊμης περιόδου του χαλιφάτου των Φατιμιδών (969 – 1171), από την Εντφού (Απολλινόπολις η μεγάλη) της Αιγύπτου, που απεικονίζει μία εύθυμη σκηνή με τον Άγιο Μηνά (που έζησε στην Αίγυπτο) και έναν βαρκάρη. Το χειρόγραφο περιέχει δύο ευδιάκριτα ξεχωριστά κείμενα: το πρώτο αναφέρεται σε ένα θαύμα του Αγίου Μηνά που σχετίζεται με την παράσταση με τον βαρκάρη, ενώ το δεύτερο σε νουβική διάλεκτο αφορά ορισμένους κανόνες της Συνόδου της Νικαίας. Ανακαλύφθηκε από νομάδες Άραβες το 1904 ή το 1905, σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο.
Σελίδα 3: Τμήμα του λεγόμενου "θρόνου Γκράντο" (7ος - 8ος αιώνας), κάποτε λειτουργικός θρόνο της Αλεξάνδρειας, κατασκευασμένος από ελεφαντοστούν, με επιγραφή στα ελληνικά "Άγιος Μηνάς", απεικονίζει τον άγιο τον οποίον καμήλες μετέφεραν μετά τον θάνατό του. Τα 14 τμήματα του θρόνου παρέμειναν ξεχασμένα έως ότου το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης το 2012 συμπεριέλαβε μερικά από αυτά στην έκθεσή του "Βυζάντιο και Ισλάμ: Εποχή της μετάβασης 7ος - 9ος αιώνας")
Σελίδα 4: Άγαλμα του Αγίου Μηνά στην ομώνυμη νεορωμανική εκκλησία του Κόμπλεντς Γερμανίας. Η εκκλησία, που κτίστηκε το 1826-1833 επάνω στα θεμέλια παλαιότερου ναού του 1328 αφιερωμένο στον Άγιο Μηνά, βρίσκεται δίπλα από το κάστρο του Στόλζενφελς και αποτελεί μέρος του μνημείου της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco στον Μέσο Ρήνο. Ο Άγιος Μηνάς ως ρωμαίος στρατιώτης, σηκώνει το χέρι του για να ορκιστεί. Σημειώνεται ότι ο Αγιος Μηνάς είναι ο προστάτης άγιος (πολιούχος) και του Ηρακλείου Κρήτης και η μνήμη του γιορτάζεται στις 11 Νοεμβρίου, ημέρα αργίας στο Ηράκλειο. Επίσης ο Άγιος Μηνάς είναι πολιούχος της Χίου, της Ελευθερουπόλεως Καβάλας και της Σαλαμίνας.
Σελίδα 5: (στην έντυπη έκδοση μόνο): Ο Άγιος Μηνάς στο Χρονικό της Νυρεμβέργης. Το πρωτότυπο έργο είναι γραμμένο στη λατινική από τον Χάρτμαν Σέντελ, έναν γερμανό φυσικό, ουμανιστή, ιστορικό και χαρτογράφο και δημοσιεύθηκε το 1493. Οι Λατίνοι μελετητές αναφέρονται στο έργο με τον χαρακτηρισμό Βιβλίο των Χρονικών (Liber Chronicarum), όπως εμφανίζεται και στην εισαγωγή της λατινικής έκδοσης. Οι Βρετανοί αναφέρονται σε αυτό ως το Χρονικό της Νυρεμβέργης από την πόλη στην οποία δημοσιεύθηκε, ενώ οι Γερμανοί ως Παγκόσμια Ιστορία του Σέντελ (Die Schedelsche Weltchronik) προς τιμήν του συγγραφέα του.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 18 Νοεμβρίου 2021, αρ. φύλλου 1102.
Σχετικά:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.