4.10.10
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Χ. ΤΕΡΙΑΚΗ : Στα θυρανοίξια μιας σχολικής βιβλιοθήκης
Ήλθε και φέτος η ώρα να ανοίξουν τα Σχολεία. Ώρα καλή ! Θα συνέλθουν και πάλι τα παιδιά και θα ζουζουνίζουν σαν τις μέλισσες πετώντας από λουλούδι σε λουλούδι, για να κρατήσουν ό, τι θα τούς χρειαστεί για να βγάλουν μέλι.
Οι αίθουσες και τα γραφεία, η αυλή και το κυλικείο, τα εργαστήρια και οι χώροι άθλησης θα τα υποδεχθούν, για να φιλοξενήσουν χαρές και πίκρες της μαθητικής ζωής. Κοντά σε όλα τα άλλα, κάποια Σχολεία έχουν και Βιβλιοθήκη ! Εκτός από τις παραδοσιακές Σχολικές Βιβλιοθήκες, που οργανώθηκαν και λειτουργούν χάρη στη φιλοτιμία κάποιων Δασκάλων, τα τελευταία χρόνια υπάρχουν και οι νέες, οι ενταγμένες στο σχετικό Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Καθεμία από αυτές ιδρύθηκε, για να κάνει πραγματικότητα το όραμα των ανθρώπων που πιστεύουν ότι σε ένα διδακτήριο, εκτός από τις αίθουσες διδασκαλίας, είναι απαραίτητος και ένας ιδιαίτερος χώρος πρόσβασης στη γνώση, ένα ακόμη ζωντανό κύτταρο στον οργανισμό της Εκπαίδευσης.
Λειτουργεί ως χώρος ξενάγησης στον κόσμο του βιβλίου, τόπος συνάντησης Ομάδων προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών, Αγωγής Σταδιοδρομίας κ.λπ.), ως Αναγνωστήριο και Δανειστική, για την ανάγνωση ή χρήση ψηφιακού υλικού στο σπίτι, ως πηγή άντλησης πληροφοριών από ηλεκτρονικά μέσα, ως γραφείο εργασίας του προσώπου που έχει την ευθύνη της αλλά και ως αίθουσα (πειραματικής ενίοτε) διδασκαλίας. Εκπαιδευτικοί, Μαθητές και Μαθήτριες, ακόμη και από τα γειτνιάζοντα Σχολεία μπορούν να γίνουν Μέλη της Σχολικής Βιβλιοθήκης.
Τα μέλη έχουν τα εξής δικαιώματα: Προσέρχονται στο χώρο, ακόμη και ώρες εκτός ωρολογίου προγράμματος του Σχολείου, ενημερώνονται από την/την Υπεύθυνο/-η για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, χρησιμοποιούν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το οπτικοακουστικό υλικό σχετικά με τους σκοπούς της Εκπαίδευσης, διαβάζουν στο Αναγνωστήριο, δανείζονται βιβλία, συναντιούνται με τα άλλα μέλη της Ομάδας τους για τη σύνθεση εργασίας, πραγματοποιούν διδασκαλία μαθημάτων, συμμετέχουν σε Λέσχη Ανάγνωσης, εκδίδουν σχολικό έντυπο (εφημερίδα, περιοδικό) ή δημιουργούν ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο, ενημερώνονται από εκπροσώπους Φορέων, διοργανώνουν αφιερώματα σε θέματα Πολιτισμού.
Αναλόγως, τηρούν και τους Κανόνες. Έχουν μαζί τους την κάρτα Μέλους, προγραμματίζουν την επίσκεψή τους σε συνεννόηση με τον/την Υπεύθυνο/-η, αφήνουν τα πανωφόρια και τις τσάντες στις ειδικές θέσεις, διατηρούν την καθαριότητα και την ησυχία του χώρου, αφήνουν τα βιβλία στα τραπέζια και όχι στα ράφια, φωτογραφίζουν, ηχογραφούν ή μαγνητοσκοπούν μόνο εν γνώσει των παρισταμένων, σε περίπτωση ζημίας ή βλάβης ενημερώνουν τον/την Υπεύθυνο/-η, επιστρέφουν ό, τι δανείζονται εντός δεκαπέντε ημερών, σέβονται αυτούς που εργάζονται παράλληλα. Για να εγγραφούν Μέλη οι Μαθητές και οι Μαθήτριες, είναι απαραίτητη η έγγραφη συγκατάθεση των Γονέων.
Η Σχολική Βιβλιοθήκη λειτουργεί με ευέλικτο πρόγραμμα όσον αφορά στο ωράριο εργασίας. Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων μπορεί να πάρει και όνομα, όπως στο 2ο Γενικό Λύκειο Καστοριάς, όπου ονομάζεται « ΄Αννα η Κομνηνή » προς τιμήν της Βυζαντινής λογίας, η οποία στο 5ο και 6ο βιβλίο του έργου της Αλεξιάς αναφέρεται στην Καστοριά.
Τα λεγόμενα τεκμήρια (βιβλία, ψηφιακό και οπτικοακουστικό υλικό) εγκρίνονται και αποστέλλονται από το Υπουργείο Παιδείας, δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, Υπεύθυνος Σχολικής Βιβλιοθήκης ορίζεται Εκπαιδευτικός.
Όλα τα παραπάνω όμως, όσο ενδιαφέροντα κι αν φαίνονται, μπορεί να καταντήσουν « εικονική πραγματικότητα », ένας υποθετικός λόγος του προσδοκωμένου, εάν δεν υπάρξει μία αναγκαία και ικανή συνθήκη: η συμμετοχή των προσώπων.
Το αποτέλεσμα μέσα σε μια Σχολική Βιβλιοθήκη (αλλά και έξω από αυτήν) προκύπτει κυρίως με την πράξη της πρόσθεσης. Χρειάζονται πολλά συν. Κι αυτά τα φέρνουν, όταν πραγματοποιούνται, οι έννοιες που τα έχουν ως πρώτο συνθετικό : συνεννόηση, συνεργασία, συμπάθεια, συγκατάβαση… οδηγούν στη συγκίνηση, την εκλεκτήν συγκίνησιν κατά τον Καβάφη, η οποία το σώμα και το πνεύμα αγγίζει.
Κανείς δεν μπορεί να κάνει οτιδήποτε εντελώς μόνος. Όσο καλοπροαίρετο και δυναμικό κι αν είναι το πρόσωπο που έχει την ευθύνη μιας Σχολικής Βιβλιοθήκης, είναι απαραίτητη η συμβολή και των άλλων, στο μερίδιο που τούς αναλογεί.
Ο Διευθυντής του Σχολείου με την εξασφάλιση του κατάλληλου χώρου, με τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, με την προσφορά της πείρας του βάζει τον θεμέλιο λίθο. Οι Συνάδελφοι βοηθούν ανάλογα με τις γνώσεις της ειδικότητάς τους, παράγουν έργο και καταξιώνουν τη θέση τους.
Οι Γονείς και Κηδεμόνες συνεργαζόμενοι με τους Εκπαιδευτικούς στο πνεύμα της Παιδείας προσανατολίζουν τα παιδιά σε έναν δρόμο σωστό για την πορεία τους. Οι Μαθητές και οι Μαθήτριες με την τακτική παρουσία τους και τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες μιας Σχολικής Βιβλιοθήκης ενδυναμώνονται προσωπικά και κοινωνικά και καταπολεμούν τα ζιζάνια που θα μπορούσαν να τούς βλάψουν, εάν σύχναζαν σε άλλους χώρους επικίνδυνους για την υγεία τους, ψυχική και σωματική.
Και τέλος, η τοπική κοινωνία με τη διακριτική ηθική και υλική υποστήριξη προάγεται πολιτιστικά και κερδίζει την εκτίμηση των πολιτών της.
Όλα αυτά βέβαια, τηρουμένων των αναλογιών. Επειδή « κάθε αρχή και δύσκολη », χωρίς να περιοριζόμαστε σε ευχολόγια, ζητούμε στο ξεκίνημα τις ευχές όλων.
Προ καιρού, μια μαθήτρια περνώντας έξω από την κλειστή πόρτα διάβασε την πινακίδα « 2ο Γενικό Λύκειο Καστοριάς. Σχολική Βιβλιοθήκη. Δεν λειτουργεί ακόμη λόγω έργων » και ακούστηκε η φωνή της γεμάτη έκπληξη :
-Έχει το Σχολείο μας Βιβλιοθήκη ;
Η απάντηση είναι μία.
-Ναι, παιδιά. Το Σχολείο μας έχει Βιβλιοθήκη. Να τη χαιρόμαστε !
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
►
2024
(416)
- ► Οκτωβρίου 2024 (7)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (30)
- ► Αυγούστου 2024 (33)
- ► Ιουλίου 2024 (31)
- ► Ιουνίου 2024 (44)
- ► Μαΐου 2024 (40)
- ► Απριλίου 2024 (59)
- ► Μαρτίου 2024 (55)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (46)
- ► Ιανουαρίου 2024 (71)
-
►
2023
(791)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (41)
- ► Νοεμβρίου 2023 (36)
- ► Οκτωβρίου 2023 (91)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (77)
- ► Αυγούστου 2023 (71)
- ► Ιουλίου 2023 (61)
- ► Ιουνίου 2023 (58)
- ► Μαΐου 2023 (80)
- ► Απριλίου 2023 (67)
- ► Μαρτίου 2023 (81)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (58)
- ► Ιανουαρίου 2023 (70)
-
►
2022
(776)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (59)
- ► Νοεμβρίου 2022 (87)
- ► Οκτωβρίου 2022 (81)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (60)
- ► Αυγούστου 2022 (75)
- ► Ιουλίου 2022 (89)
- ► Ιουνίου 2022 (72)
- ► Μαΐου 2022 (67)
- ► Απριλίου 2022 (52)
- ► Μαρτίου 2022 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (50)
- ► Ιανουαρίου 2022 (43)
-
►
2021
(806)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (58)
- ► Νοεμβρίου 2021 (47)
- ► Οκτωβρίου 2021 (61)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (38)
- ► Αυγούστου 2021 (47)
- ► Ιουλίου 2021 (55)
- ► Ιουνίου 2021 (79)
- ► Μαΐου 2021 (76)
- ► Απριλίου 2021 (32)
- ► Μαρτίου 2021 (109)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (105)
- ► Ιανουαρίου 2021 (99)
-
►
2020
(1422)
- ► Δεκεμβρίου 2020 (103)
- ► Νοεμβρίου 2020 (75)
- ► Οκτωβρίου 2020 (101)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (118)
- ► Αυγούστου 2020 (82)
- ► Ιουλίου 2020 (157)
- ► Ιουνίου 2020 (148)
- ► Μαΐου 2020 (132)
- ► Απριλίου 2020 (136)
- ► Μαρτίου 2020 (143)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (116)
- ► Ιανουαρίου 2020 (111)
-
►
2019
(1459)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (139)
- ► Νοεμβρίου 2019 (123)
- ► Οκτωβρίου 2019 (118)
- ► Σεπτεμβρίου 2019 (75)
- ► Αυγούστου 2019 (66)
- ► Ιουλίου 2019 (92)
- ► Ιουνίου 2019 (122)
- ► Μαΐου 2019 (117)
- ► Απριλίου 2019 (173)
- ► Μαρτίου 2019 (137)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (143)
- ► Ιανουαρίου 2019 (154)
-
►
2018
(1423)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (137)
- ► Νοεμβρίου 2018 (124)
- ► Οκτωβρίου 2018 (114)
- ► Σεπτεμβρίου 2018 (89)
- ► Αυγούστου 2018 (143)
- ► Ιουλίου 2018 (143)
- ► Ιουνίου 2018 (126)
- ► Μαΐου 2018 (91)
- ► Απριλίου 2018 (114)
- ► Μαρτίου 2018 (114)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (95)
- ► Ιανουαρίου 2018 (133)
-
►
2017
(1373)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (161)
- ► Νοεμβρίου 2017 (119)
- ► Οκτωβρίου 2017 (153)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (96)
- ► Αυγούστου 2017 (92)
- ► Ιουλίου 2017 (124)
- ► Ιουνίου 2017 (92)
- ► Μαΐου 2017 (99)
- ► Απριλίου 2017 (111)
- ► Μαρτίου 2017 (115)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (110)
- ► Ιανουαρίου 2017 (101)
-
►
2016
(767)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (116)
- ► Νοεμβρίου 2016 (81)
- ► Οκτωβρίου 2016 (71)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (45)
- ► Αυγούστου 2016 (50)
- ► Ιουλίου 2016 (55)
- ► Ιουνίου 2016 (44)
- ► Μαΐου 2016 (66)
- ► Απριλίου 2016 (74)
- ► Μαρτίου 2016 (64)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (49)
- ► Ιανουαρίου 2016 (52)
-
►
2015
(589)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (43)
- ► Νοεμβρίου 2015 (47)
- ► Οκτωβρίου 2015 (54)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (43)
- ► Αυγούστου 2015 (53)
- ► Ιουλίου 2015 (54)
- ► Ιουνίου 2015 (48)
- ► Μαΐου 2015 (53)
- ► Απριλίου 2015 (46)
- ► Μαρτίου 2015 (54)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (51)
- ► Ιανουαρίου 2015 (43)
-
►
2014
(555)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (40)
- ► Νοεμβρίου 2014 (49)
- ► Οκτωβρίου 2014 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (40)
- ► Αυγούστου 2014 (42)
- ► Ιουλίου 2014 (39)
- ► Ιουνίου 2014 (44)
- ► Μαΐου 2014 (57)
- ► Απριλίου 2014 (69)
- ► Μαρτίου 2014 (46)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (38)
- ► Ιανουαρίου 2014 (38)
-
►
2013
(563)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (44)
- ► Νοεμβρίου 2013 (42)
- ► Οκτωβρίου 2013 (45)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (47)
- ► Αυγούστου 2013 (38)
- ► Ιουλίου 2013 (49)
- ► Ιουνίου 2013 (41)
- ► Μαΐου 2013 (50)
- ► Απριλίου 2013 (45)
- ► Μαρτίου 2013 (57)
- ► Φεβρουαρίου 2013 (53)
- ► Ιανουαρίου 2013 (52)
-
►
2012
(594)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (47)
- ► Νοεμβρίου 2012 (44)
- ► Οκτωβρίου 2012 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (38)
- ► Αυγούστου 2012 (34)
- ► Ιουλίου 2012 (39)
- ► Ιουνίου 2012 (46)
- ► Μαΐου 2012 (52)
- ► Απριλίου 2012 (49)
- ► Μαρτίου 2012 (76)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (50)
- ► Ιανουαρίου 2012 (66)
-
►
2011
(513)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (50)
- ► Νοεμβρίου 2011 (42)
- ► Οκτωβρίου 2011 (34)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (37)
- ► Αυγούστου 2011 (41)
- ► Ιουλίου 2011 (40)
- ► Ιουνίου 2011 (39)
- ► Μαΐου 2011 (45)
- ► Απριλίου 2011 (63)
- ► Μαρτίου 2011 (56)
- ► Φεβρουαρίου 2011 (34)
- ► Ιανουαρίου 2011 (32)
-
▼
2010
(469)
- ► Δεκεμβρίου 2010 (44)
- ► Νοεμβρίου 2010 (40)
-
▼
Οκτωβρίου 2010
(58)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΛΕΩΝΙΔΑ ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΥ: Πώς θα ψηφίσουμε;
- ΟΛΓΑΣ ΝΤΕΛΛΑ: Αμοντάριστα πλάνα καταλήψεων
- ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Τα παιδιά του Σαράν...
- ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΡΑΒΙΔΑ: Οι νέοι επιστήμονες, η ημερίδα, ο...
- ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΑΟΥΤΟΠΟΥΛΟΥ: Σκάφος σε υπήνεμο λιμάνι
- ΠΕΤΡΟΥ ΠΥΡΟΒΕΤΣΗ: Ελεύθεροι αλλά ανυπεράσπιστοι &...
- Π.ΤΣΟΛΑΚΗ: Η λίμνη και τα "καράβια" της
- ΟΔΟΣ: Δύο
- ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Παρουσίαση του περι...
- ΛΕΩΝΙΔΑ ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΥ: Μία ημερίδα με κοινωνικοπολ...
- ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ: Η καταιγίδα στην Ελλάδα
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- Ανοικτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό
- Φιλολογικό μνημόσυνο Χρ.Τζημάκα | συνέχεια
- ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Για τη γιορτή του Μ...
- Εκλογές 2010 | Καστοριά
- Καλλικράτης | υποψήφιοι
- ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΟΥ: Κύριε, πρόγραμμα για αύριο θα πάρουμε;
- ΟΔΟΣ: Ψυχολογία εκδίκησης
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΟΔΟΣ: Άκαμπτος, εύκαμπτος (ή οσφυοκάμπτης;)
- Κάποτε στην Καστοριά
- ΟΔΟΣ: Καύσωνες
- Rainer Maria Rilke: Φθινοπωρινή ημέρα
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΣΟΥΛΤΑΝΑΣ ΖΟΡΠΙΔΟΥ: Για τα αδέσποτα
- ΟΔΟΣ: Ανταλλάγματα
- Ανακοινώσεις των Παμμακεδονικών Οργανώσεων Υφηλίου
- Ποιός σας έδωσε το δικαίωμα να διαπραγματεύεστε το...
- Ανοικτή επιστολή προς τον υφυπουργό Εξωτερικών Δ. ...
- Λογοτεχνικό αφιέρωμα στον Μακεδονικό Αγώνα
- ΧΑΡΗ ΤΣΟΥΓΓΑΡΗ: Εκθέματα
- Κάποτε στην Καστοριά
- ΟΔΟΣ: Δυναστεία των Μίνκ
- 22 Δεκεμβρίου 2009 Πριν από 3 μήνες περίπου απελευ...
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- *** Η ΟΔΟΣ καταχωρεί τις απόψεις των επιστολογράφω...
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΛΕΩΝΙΔΑ ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΥ: Οικοσύστημα λίμνη και αειφό...
- Grèce : vous avez dit fakelaki ?
- ΚΟΣΜΑ ΡΕΚΑΡΗ: Να σώσουμε την άλλοτε ωραία μας λίμνη
- ΑΝΔΡΕΑ ΒΙΤΟΥΛΑ: Μιὰ ἀγωνία ὅλο τέχνη
- Το σκεπτικό της απόρριψης του αιτήματος για την επ...
- Βιβλίο
- Β.Π. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: Θερινές ΜΕΤΑπολεμικές επιχειρήσει...
- Ο κατάλογος των εβδομαδιαίων νομαρχιακών τοπικών ε...
- ΟΔΟΣ: Περί λίμνης | συνέχεια
- ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Χ. ΤΕΡΙΑΚΗ : Στα θυρανοίξια μιας σχολική...
- ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΛΥΚΟΓΙΑΝΝΗ: Το χρεοκοπημένο κράτος
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΟΔΟΣ: Εισιτήριο αποτυχίας
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (44)
- ► Αυγούστου 2010 (29)
- ► Ιουλίου 2010 (37)
- ► Ιουνίου 2010 (34)
- ► Μαΐου 2010 (40)
- ► Απριλίου 2010 (36)
- ► Μαρτίου 2010 (42)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (25)
- ► Ιανουαρίου 2010 (40)
-
►
2009
(372)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (44)
- ► Νοεμβρίου 2009 (35)
- ► Οκτωβρίου 2009 (20)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (26)
- ► Αυγούστου 2009 (17)
- ► Ιουλίου 2009 (30)
- ► Ιουνίου 2009 (32)
- ► Μαΐου 2009 (42)
- ► Απριλίου 2009 (33)
- ► Μαρτίου 2009 (43)
- ► Φεβρουαρίου 2009 (19)
- ► Ιανουαρίου 2009 (31)
-
►
2008
(319)
- ► Δεκεμβρίου 2008 (32)
- ► Νοεμβρίου 2008 (20)
- ► Οκτωβρίου 2008 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2008 (22)
- ► Αυγούστου 2008 (22)
- ► Ιουλίου 2008 (22)
- ► Ιουνίου 2008 (32)
- ► Μαΐου 2008 (31)
- ► Απριλίου 2008 (34)
- ► Μαρτίου 2008 (29)
- ► Φεβρουαρίου 2008 (20)
- ► Ιανουαρίου 2008 (32)
-
►
2007
(123)
- ► Δεκεμβρίου 2007 (25)
- ► Νοεμβρίου 2007 (26)
- ► Οκτωβρίου 2007 (15)
- ► Σεπτεμβρίου 2007 (19)
- ► Αυγούστου 2007 (1)
- ► Ιουλίου 2007 (13)
- ► Ιουνίου 2007 (7)
- ► Μαΐου 2007 (8)
- ► Απριλίου 2007 (5)
- ► Μαρτίου 2007 (4)
Με τί καρδιά, με τί πνοή,
ΑπάντησηΔιαγραφήτί πόθους και τί πάθος
πήραμε τη ζωή μας ...
(Γιώργος Σεφέρης, Άρνηση)
Ας έλθει κάποιος να μου πεί
ότι δεν ήταν λάθος !
(Θ.Χ.Τ.)
Αξιότιμη κυρία Τεριακή,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠριν από 4 ή 5 χρόνια μια μαθήτρια του Λυκείου σας εκπροσώπησε το νομό στη Βουλή των Εφήβων μιλώντας για την έλλειψη Βιβλιοθήκης στο Σχολείο σας. Σαν να ενεργοποιήθηκε ξαφνικά το "Πες το κι έγινε" μέσα σε πολύ λίγα χρόνια λειτούργησε η Βιβλιοθήκη.Και ξάφνου πάλι αυτός ο άνεμος που σαρώνει το καλό στον τόπο μας, ο συνήθης ένοχος άνεμος, δείχνει να σαρώνει και αυτό το καλό. Έλεος πια!
"Η βιβλιοθήκη είναι το σύμπαν και αντιστρόφως" Μπόρχες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα, όταν μια βιβλιοθήκη χάνεται και το σύμπαν μικραίνει. Ή αλλιώς παύει να 'ναι σύμπαν. Αυτό οι υπεύθυνοι το έχουν καταλάβει;
Στην αρχη νομιζα οτι το κειμενο βγηκε επιδη ανοιγουν τα σχολεια, αλλα μετα απο τα σχολια καταλαβα οτι κατι δεν παει καλα. Ποιο ειναι ακριβως το προβλημα;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=4MQrji07XQg&feature=related
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξίζει να το δείτε !
Μετά την υπέρβαση μέσω της ποίησης, έκφραση καθαρά προσωπική, οφείλω στους Αναγνώστες εξηγήσεις, για να μην παρεκτραπεί ο σχολιασμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε πριν από δύο χρόνια, μόλις άρχισε να λειτουργεί οργανωμένα η Σχολική Βιβλιοθήκη του 2ου Γενικού Λυκείου Καστοριάς (ΕΠΕΑΕΚ).
Το σχολίασα η ίδια πρόσφατα και έφερα το θέμα στην επικαιρότητα, γιατί όντως υπάρχει πρόβλημα.
Για να είμαι σαφής, χρειάζεται μια σύντομη αναδρομή : Το 2000 άρχισαν να λειτουργούν πεντακόσιες Σ.Β. στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος για την Εκπαίδευση –ΕΠΕΑΕΚ (στο νομό Καστοριάς τέσσερις) και από το σχ. έτος 2009/10 άλλες διακόσιες πανελλαδικά (στο νομό μας άλλες τέσσερις). Μόνον όσοι πέρασαν ώρες μέσα σ’ αυτούς τους χώρους και αγαπούν αληθινά το βιβλίο και τη ζωή του Σχολείου μπορούν να πιστοποιήσουν την προσφορά των Σχολικών Βιβλιοθηκών. Οι ίδιοι βέβαια μπορεί να έχουν υπόψιν και τα όποια σφάλματα.
Δυστυχώς όμως, πραγματώνεται η παροιμία : «κοντά στο ξερό καίγεται και το χλωρό». Έτσι, πέρισυ για πρώτη φορά δεν τοποθετήθηκαν Υπεύθυνοι Σ. Β., όπως γινόταν επί μία δεκαετία σύμφωνα με το Πλαίσιο Λειτουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών. Το αποτέλεσμα ήταν να παραμείνουν οι περισσότερες κλειστές (!), άλλες να ανοίγουν τρία δίωρα την εβδομάδα και ελάχιστες «τυχερές» να λειτουργούν με πλήρες ωράριο χάρη στο ήθος Διευθυντή/Διευθύντριας και τις σχετικές Αποφάσεις Συλλόγων Διδασκόντων και του οικείου ΠΥΣΔΕ.
Φέτος, παρά τις υποσχέσεις περί «νοικοκυρέματος» από την Πολιτεία και παρότι οι Υπεύθυνοι άλλων Τομέων της Εκπαίδευσης ανέλαβαν εγκαίρως υπηρεσία, οι Σχολικές Βιβλιοθήκες παραμένουν κλειστές.
Το πρόβλημα είναι πανελλαδικό, αλλά ξεκινώ από τον τόπο μας για λόγους πρακτικούς. Ειλικρινώς θέλω να σάς βεβαιώσω ότι δεν πρόκειται για ατομικό μου ζήτημα, αλλά κοινωνικό. Η ίδια επιστρέφω στην οργανική μου θέση και επ’ αυτού δεν χρειάζονται και πολλά λόγια.
Οκτώ Σχολικές Βιβλιοθήκες στον ακριτικό νομό μας κλειστές !
Θα το δεχθούμε ελαφρά τη καρδία ;
Πάει καιρός τώρα, χρόνια ολάκερα, που με τη σιωπή μας νομιμοποιούμε ανομήματα. Δεχτήκαμε, ελαφρά τη καρδία, τη στοχοποίηση της παιδείας και στη συνέχεια ξεκίνησε η άλωση. Για την ακρίβεια η κατάπτωση άρχισε από τότε που ονομάσαμε την παιδεία εκ-παίδευση, ωσάν ν' απευθύνεται αυτή σε σκύλους,με το συμπάθιο κιόλας, γιατί είναι εξαιρετικά συμπαθή κι αγαπητά τούτα τα όμορφα τετράποδα. Η ηθική ευθύνη είναι βαριά. Ειδικότερα στις δύσκολες αυτές μέρες που διανύουμε, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη λειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών, αφού αυτές λειτουργούν υποστηρικτικά στο σχολικό έργο. Εκεί που κλείνει μια βιβλιοθήκη, ορφανεύουν μυαλά και παιδικές ψυχές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάει καιρός, χρόνια ολάκερα, που με τη σιωπή μας νομιμοποιήσαμε ανομήματα πολλά. Για την ακρίβεια δεχτήκαμε τη στοχοποίηση της παιδείας, την οποία μετονομάσαμε σε εκ-παίδευση, ωσάν αυτή ν’ απευθύνεται σε σκύλους, με το συμπάθιο κιόλας, γιατί τα όμορφα τούτα τετράποδα είναι εξαιρετικά συμπαθή κι αγαπητά. Κι έτσι άρχισε μια εκ-πτωσις, που σταματημό δε φαίνεται να έχει. Πέρσι τα σχολεία έμειναν χωρίς βιβλία κι όμως κι αυτό ακόμα πέρασε σχεδόν στα σιωπηλά. Ακόμα και στα δύσκολα χρόνια της κατοχής υπήρχαν βιβλία στα σχολεία. Η πλειοψηφία των σχολικών βιβλιοθηκών παρέμεινε κλειστή, αφού δεν αποσπάστηκαν συνάδελφοι-εκπαιδευτικοί, ή σε κάποιες περιπτώσεις λειτούργησαν χάρη στη φιλοτιμία και το μεράκι των ‘’τεμπέληδων’’ δημοσίων υπαλλήλων, των καθηγητών του δημόσιου σχολειού. Στις δύσκολες αυτές μέρες, που διανύουμε λόγω της πρωτοφανούς οικονομικής αλλά και ηθικής κρίσης, που πλήττει τη χώρα μας, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να λειτουργήσουν οι σχολικές βιβλιοθήκες, αφού υποστηρίζουν το σχολικό έργο γόνιμα κι επικοδομητικά. Η ηθική ευθύνη όλων μας είναι βαριά. Ας μην αφήσουμε την οικονομική κρίση, να γίνει και πνευματική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔρ Άννα Τιρικανίδου, εκπαιδευτικός
Είναι πολύ λυπηρή η περικοπή των κονδυλίων για τις βιβλιοθήκες. Δεν μπορεί να προάγεται η δημιουργική μάθηση, να εισάγονται projects στην εκπαίδευση και την ίδια ώρα να εγκαταλείπονται και οι ελάχιστες υποδομές που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ερευνητική διαδικασία… Με αυτή την ολιγωρία αφήνονται τα παιδιά και οι οικογένειές τους έρμαια σε μια μοιραία αποστήθιση που οδηγεί σε κάθε τι άλλο εκτός από ελεύθερους και σκεπτόμενους ανθρώπους. Οι ελληνικές οικογένειες περικόπτουν ακόμα και το ψωμί τους προκειμένου για τη μόρφωση των παιδιών τους. Η ελληνική πολιτεία σφυρίζει ανέμελα; Η στελέχωση των υπαρχουσών βιβλιοθηκών με έμψυχο, κατάλληλο, στελεχιακό δυναμικό είναι από τα ελάχιστα που οφείλει η πολιτεία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔρ. Εύη Βουλγαράκη-Πισίνα, εκπαιδευτικός
Μακάρι να φωτιστούν και να ανοίξουν τις 760 οργανωμένες σχολικές βιβλιοθήκες...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://vivliothiki1gymkast.blogspot.gr/
Η κατάργηση του θεσμού της Σχολικής Βιβλιοθήκης θ’ αποτελέσει αναμφίβολα καίριο πλήγμα για τους Έλληνες εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους. Όλοι οι πνευματικοί ταγοί της Καστοριάς πρέπει να απαιτήσουν απ’ τους αρμόδιους του Υπουργείου Παιδείας, τη συνέχιση της λειτουργίας όλων των σχολικών βιβλιοθηκών του Νομού μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζοντας το άρθρο της εκλεκτής συναδέρφου και φίλης Θεσσαλίας θα ήθελα να εκφράσω και γω με τη σειρά μου την απογοήτευσή μου για όσα καθημερινά μας πληγώνουν. Η βιβλιοθήκη του 2ου ΓΕΛ αγκαλιά ζεστή για τους μαθητές του σχολείου τους άνοιγε εκτός από την αγκαλιά της και ένα παράθυρο στον μαγικό κόσμο του βιβλίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ βιβλιοθήκη φιλοξένησε τα μαθήματα project της περασμένης σχολικής χρονιάς.
Τέλος για μας τους Θεολόγους του Νομού υπήρξε η πιο ζεστή γωνιά για τις σκέψεις τους προβληματισμούς και τις αγωνίες μας.
Η βιβλιοθήκη του ΓΕΛ Μεσοποταμίας που για 9 χρόνια υπηρέτησα πέρσι δε λειτούργησε. Το θέαμα ήταν απογοητευτικό! Δε θα θελα να συμβεί αυτό και στις άλλες βιβλιοθήκες της χώρας μας. Δε θα θελα άνθρωποι όπως η Θεσσαλία που έδωσαν το μεράκι και τα όνειρά τους για την λειτουργία των Βιβλιοθηκών να δουν τη δουλειά τους να καλύπτεται σιγά σιγά από τη σκόνη! Ελπίζω κάτι να αλλάξει ως το τέλος!
Η έννοια της συγκεντρώσεως και αποθηκεύσεως γνώσεων για μετέπειτα χρήση είναι συνυφασμένη με τον άνθρωπο από την εποχή που επινόησε σύστημα γραφής. Τα χαραγμένα σύμβολα της 6ης και 5ης χιλιετία π.Χ. στην πινακίδα του Δισπηλιού Καστοριάς και στην σφραγίδα από τα Γιαννιτσά αντιστοίχως, οι δέλτοι σε Γραμμική Α και Β γραφή και φυσικά οι αρχαϊκές ελληνικές επιγραφές δεν είναι παρά πρωτόγονες βιβλιοθήκες. Η οργανωμένη βιβλιοθήκη σε όλη την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει να γίνει θεσμός. Δεν αρκεί απλώς να υπάρχουν μερικά ράφια με βιβλία στο γραφείο του διευθυντή ή των δασκάλων/καθηγητών αλλά πρέπει να υπάρχει ιδιαίτερος χώρος βιβλιοθήκης όπου θα στεγάζεται η γνώση σε οργανωμένη μορφή αλλά και όπου θα μελετούν οι μαθητές.Οι σχολικές βιβλιοθήκες είναι το καταφύγιο της γνώσης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σχολική βιβλιοθήκη είναι ένα μέρος που όλα τα παιδιά μπορούμε να καταφεύγουμε και να αποκτούμε γνώσεις σε θέματα που μας ενδιαφέρουν αλλά και να εμπλουτίζουμε τις ήδη υπάρχουσες. Είναι ένα μέρος που μας βοηθά να ξεφύγουμε από το άγχος,να ξεφύγουμε από το μουντό περιβάλλον των Ελληνικών σχολίων και μας δίνει τη δυνατότητα να καλλιεργήσουμε το πνεύμα μας με τρόπο σωστό. Η σχολική βιβλιοθήκη μαζί με τον/την Υπεύθυνο/η Βοηθά και οργανώνει τις σχολικές εκδηλώσεις και πραγματικά το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό!!! Είχα την τύχη να είμαι μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ Καστοριάς και να ζήσω αυτές τις εμπειρίες, θεωρώ ότι είναι απαραίτητο ένα παιδί στην ηλικία μου να μπορεί να βρει μία διέξοδο και να ξεφύγει από την πραγματικότητα που όλους μας βασανίζει. Φ.Μ. Λιάκου
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σινάφι παραμένει ενωμένο δυνατό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυπάμαι που το ακούω. Στο βωμό της κρίσης δεν θα πρέπει να πέσει η παιδεία που συνδέεται άμεσα με τη αξιοποίηση των βιβλιοθηκών των σχολείων που στα χρόνια τα δικά μας ήταν ανύπαρκτη. Που ψάχναμε πληροφορίες σε γνωστούς και φίλους. Είναι ο μόνος τομέας που δεν θα έπρεπε να επηρεαστεί και θα έπρεπε να δοθεί ακόμη περισσότερη σημασία από τους Υπουργούς Παιδείας και κατ' επέκταση το κράτος που θέλει και χρειάζεται ενεργούς και σκεπτόμενους πολίτες. Οι βιβλιοθήκες αυτές που λειτουργούν με ευθύνη υπάρχοντος προσωπικού, σε χώρους υπάρχοντες, με τα λιγότερα έξοδα. Δεν υπάρχει λόγος να κλείσουν. Εύχομαι να μην φτάσουμε σε σημείο να αναπολούμε τις παλιές καλές μέρες των αναπτυσσόμενων βιβλιοθηκών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννης Ελευθερίου
Δόμνα Γιαννακούλα
Αρχεία Ν. Καστοριάς
Το βιβλίο δεν είναι κάτι που έρχεται και φεύγει. Είναι ένας φίλος, ένας σύντροφος της μοναξιάς που μένει. Ένας συμπεριπατητής χωρίς απαιτήσεις, ένας φίλος που τον επικαλείσαι όταν θέλεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή(Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος. Διασκευη)
...και αυτό θα στερήσουν από τους μαθητές με την κατάργηση των σχολικών βιβλιοθηκών.
Συγχαίρω θερμά τη Θεσσαλία Τεριακή για το άρθρο της "Θυρανοίξια μιας Σχολικής Βιβλιοθήκης". Επειδή είμαι σύμμαχος στον αγώνα της, προτείνω να μπείτε στο www.vasilikipitouli.gr (κλικ στο Βιβλιοφάγος Blog, ενότητα Βιβλιοθήκες) όπου θα βρείτε πολλά σχετικά. Οφείλουμε να διεκδικήσουμε όλοι ένα καλύτερο μέλλον για την παιδεία μας και τον τόπο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Βιογραφικό μου
www.vasilikipitouli.gr
Ω ! Τι κόσμος, μπαμπά !
ΑπάντησηΔιαγραφή(Κώστας Μουρσελάς)
http://www.youtube.com/watch?v=2At5Y2t6okA
Για τον κ. Γιάννη Ελευθερίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράψατε: «… δεν θα πρέπει να πέσει η παιδεία που συνδέεται άμεσα με τη αξιοποίηση των βιβλιοθηκών των σχολείων που στα χρόνια τα δικά μας ήταν ανύπαρκτη. Που ψάχναμε πληροφορίες σε γνωστούς και φίλους»
Κύριε Ελευθερίου, σήμερα την πληροφορία την αντλούμε από το Διαδίκτυο, όχι από τις άκρως ελλιπείς σχολικές βιβλιοθήκες.
Για κάτι τέτοια δεν χωνεύω τις υποσχέσεις των πολιτικών... Την ημέρα του Αγιασμού, λένε, θα είναι όλα έτοιμα... θα, θα, θα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα...
Είναι λυπηρό να χαρακτηρίζει τους εκπαιδευτικούς η ψυχολογία δημοσίων υπαλλήλων της ΤΡΕΝΟΣΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ λυπηρό, υποκριτικό και προκλητικό συνάμα.
Όλα για το επίδομα Βιβλιοθήκης λοιπόν;
Ουδείς μωρότερος των...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπεύθυνοι των Σχολικών Βιβλιοθηκών ορίστηκαν εκπαιδευτικοί που αποσπάστηκαν σε αυτές τις θέσεις, αφού έκαναν σχετική αίτηση. Ειδικό επίδομα εζητείτο αλλά δεν ικανοποιήθηκε το αίτημα.Η δικαιολογία που προβάλλεται για την κατάργηση είναι ότι δεν υπάρχουν κονδύλια για να πληρώνονται οι αναπληρωτές, και επομένως κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να επιστρέψει στη θέση του. Το Κράτος έκρινε ότι οι Σχολικές Βιβλιοθήκες κοστίζουν υπερβολικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλες και Φίλοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρακολουθώ με αμείωτο ενδιαφέρον τα σχόλιά σας και προσπαθώ να συγκρατηθώ και να μην παρεμβαίνω πολύ, γιατί μπορεί και να σάς κουράσω.
Εκείνο όμως που δεν μπορώ να ελέγξω και τόσο πολύ είναι η συγκίνησή μου από τα πρόσωπα και το φιλότιμό σας.
Το κακό είναι ότι στο διαδίκτυο είναι αφανής η σχέση μεταξύ των προσώπων (κάτι που μπορεί να οδηγήσει και σε παρεξηγήσεις).
Όπως συμβαίνει για κάθε κείμενο, ένας άγνωστος π.χ. αναγνώστης και από το άρθρο πολύ λίγα θα πληροφορηθεί για ό,τι συντελέστηκε στη Σχολική Βιβλιοθήκη και στα σχόλια δεν έχει τη δυνατότητα να συλλάβει πλήρως τη σημασία όχι τόσο των γραφομένων όσο του ρόλου που έχουν διαδραματίσει αυτοί που τα γράφουν.
Για παράδειγμα, άλλος σε δύο από τα παραπάνω σχόλια θα εκτιμήσει το "Δρ" πριν από το όνομα, ενώ για μένα υπέρτατη σημασία έχει το ότι εκφράστηκαν προθύμως η προ 10ετίας συνάδελφος στην Καστοριά και η από 30ετίας (!) φίλη από τα φοιτητικά χρόνια...
Στη συνέχεια, Βετεράνοι Συνάδελφοι (όπως μού αρέσει να τούς αποκαλώ), αλλά και εν ενεργεία πρόσθεσαν απόψεις τους στο σχολιασμό και αφαίρεσαν βάρη από την ψυχή μου...
Για τα σχόλια των δύο παλαιών Μαθητριών μου δεν έχω λόγια... μόνο αίσθημα .... !
(συνεχίζεται)
"επομένως κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να επιστρέψει στη θέση του"
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ θέση του Εκπαιδευτικού είναι αποκλειστικά και αναγκαστικά σε καρέκλα στην έδρα ;;;
Έπιπλο είναι, καλέ, ο δάσκαλος, για να μένει αμετακίνητος σε μια θέση; Μη χειρότερα ! τι άλλο θ' ακούσουμε ακόμη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς ζούμε στην εποχή του μη αυτονόητου...και το αυτονόητο είναι η ύπαρξη σχολικών βιβλιοθηκών.Τα πέντε και πλέον έτη που είμαι σχολικός σύμβουλος έχω επισκεφθεί δεκάδες σχολικές βιβλιοθήκες στο Βόρειο Αιγαίο και στη Δυτική Μακεδονία.Ο υποδειγματικός τρόπος λειτουργίας τους και η προσφορά τους δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν(εξαιρέσεις πάντα υπάρχουν).Σε κάποιες από αυτές είχα τη χαρά να πραγματοποιήσω τις επιμορφωτικές συναντήσεις και ημερίδες με τους εκπαιδευτικούς του κλάδου μου. Στην Καστοριά μάλιστα φιλοξενήθηκα κατ' επανάληψη για το λόγο αυτό στην όμορφη βιβλιοθήκη του 2ου Λυκείου της πόλης.Ελπίζω την επόμενη φορά να μην τη βρω κλειστή!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΤΡΕΝΟΣΕ ΖΕΙ ΑΥΤΗ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί να μην είναι "έπιπλα" οι εκπαιδευτικοί (όπως αναρωτιέται ο/η φίλος/η πιο πάνω) αλλά τόσο συχνά που μετακινούνται, μάλλον μοιάζουν σε "γλάστρες".
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι γνωστές «γλάστρες».
Χρειάζεται να συμπληρώσω διευκρινιστικά :
ΑπάντησηΔιαγραφήκ. Π.Ζ. Με όλον τον σεβασμό, εσείς μπορεί να αντλείτε και από το πηγάδι της αυλής σας, εάν έχετε άντλημα.
Εάν βρίσκετε τις Σχολικές Βιβλιοθήκες "άκρως ελλιπείς", κοπιάστε να μάς δώσετε τα φώτα σας, αρκεί να μην αλλάξετε τα δικά μας.
Ώρα να συμμαζευόμαστε γι' απόψε, γιατί έχουμε και Αγιασμό στο Σχολείο αύριο.
Καλή σχολική χρονιά, πουλάκια μου !
@κ. Π.Ζ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ χρήση του ίντερνετ προϋποθέτει, γνώση χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή καθώς και χρήματα για τον πάροχο της σύνδεσης. Δωρεάν και εύκολα προσβάσιμη πληροφόρία μπορεί να έχει κανείς στη βιβλιοθήκη, σε κάποιες θα βρει και ίντερνετ δωρεάν και αυτό.
Για την κ. Τεριακή:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ’ αρχάς είναι άκομψο να απαντάτε εσείς, σε μία τοποθέτησή μου που απευθυνόταν στον τον κ. Γ. Ελευθερίου.
Δεύτερον: Δεν αρμόζει –και ως […..], πόσο μάλλον ως εκπαιδευτικό, να χαρακτηρίζεται ο δημόσιος λόγος […] από τόση ειρωνεία και αγένεια.
Αν αυτό το [ύφος] διδάσκ[ονται] τα παιδιά, τότε πραγματικά εύχομαι ο αυριανός αγιασμός να […] βοηθήσει. [Είναι] μεγάλη ανάγκη.
Η ΟΔΟΣ απάλειψε από το κείμενο του κ. Π.Ζ. φράσεις που κατά την γνώμη της δεν είναι ανεπίληπτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήWe may sit in our library and yet be in all quarters of the earth. John Lubbock
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μόνιμη λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης στα δημόσια σχολεία θα έπρεπε να είναι αυτονόητη...
Ειρήνη Μιχοπούλου
κ. Π.Ζ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛόγω του Αγιασμού του Σχολείου (και της Σχολικής Βιβλιοθήκης... ζήτω!) η καρδιά μου ξεχειλίζει από χαρά και διαλύονται τα φαρμακερά σχόλια.
Ασφαλώς και είχα το δικαίωμα να παρέμβω, εφόσον αναφέρατε απαξιωτικά τον χώρο όπου εργάστηκα.
Μέμφεσθε τον λόγο μου, μάλλον γιατί δεν διακρίνατε ευθυμία και ψυχική ευφορία.
Για να μην ξεχνάμε και το Συντακτικό :
Ερώτηση :
Τί είδους είναι ο υποθετικός λόγος "αν τα παιδιά ... βοηθήσει" ;
Απάντηση :
Απλή σκέψις του λέγοντος.
(ο Αγιασμός πάντοτε βοηθάει)
Και μια φιλική συμβουλή : Μην υπαινίσσεσθε ούτε για αστείο σε γυναίκα "έλλειψη κομψότητος"... Σ΄αυτό τουλάχιστον εμπιστευθείτε με, το καλό που σάς θέλω !
Προφανώς αστειεύεστε όταν αναφέρεστε, εσείς, σε «φαρμακερά λόγια», σε «απαξίωση», «ευθυμία» και «ευφορία»... Προφανώς δεν έχετε επίγνωση της ματαιότητας του κομπασμού σας περί του «συντακτικού», μετά το απαράδεκτο «πετσόκομμα» του σχολίου μου από το διαχειριστή του blog, (που ούτε κι εγώ πλέον καταλαβαίνω το νόημα αυτών που έγραψα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΌντως «ζήτω!», η καρδιά σας ξεχειλίζει από χαρά. Φαίνεται έχετε άντλημα και αντλείτε από το πηγάδι της αυλής σας.
Προσέξτε όμως, μας πνίγετε από την τόση χαρά. Μην αντλείτε άλλο.
Ευλαβούμαι.
Υ.Γ. Να είστε σίγουρη για την αποτελεσματικότητα της «φιλικής» σας συμβουλής. Δικαιώνεστε πλήρως. Τα συγχαρητήριά μου.
Αν η γυναίκα δεν έχει δίκαιο, να της ζητήσεις συγνώμη.
ΑπάντησηΔιαγραφή(Γαλλική ρήση)
Καλή σχολική χρονιά σε όλους/όλες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχοντας διαβάσει τα προηγούμενα σχόλια έχω μια απορία :
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς βλέπουν το κλείσιμο των Σχολικών Βιβλιοθηκών οι συγγραφείς, καλλιτέχνες, επιστήμονες ;
Είναι γνωστό ότι πολλοί παρουσίασαν το έργο τους σε όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του προγράμματος του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου "Συγγραφείς και Εικονογράφοι στα Σχολεία". Η Καστοριά τα τελευταία χρόνια φημίζεται για το συγγραφικό έργο και τις εκδόσεις βιβλίων.
Κανείς πια δεν χρωστά ευγνωμοσύνη για τίποτε; Δεν τους αφορά το θέμα;
Αχ, αυτός ο αναθεματισμένος εγωισμός... που κάνει τόσο πολλούς ανθρώπους να πιστεύουν ότι είναι "αυτοδημιούργητοι" !
Μοναχή τον δρόμο επήρες,
ΑπάντησηΔιαγραφήεξανάλθες μοναχή.
Δεν ειν' εύκολες οι θύρες,
εάν η χρεία τες κουρταλεί.
(Διονύσιος Σολωμός, Ύμνος εις την ελευθερίαν)
Τη νύχτα αυτή τη λέτε εσείς φωτιά,
ΑπάντησηΔιαγραφήμα εγώ τη λέω δέντρο.
Οι μέρες που λαχτάρησα θα 'ρθούν,
εγώ το λέω δέντρο.
http://www.youtube.com/watch?v=tgvZxgPJzZA
Μ' ένα πολύ αγαπημένο μου ποίημα που ο Μ. Σαχτούρης έγραψε στην πείνα της Κατοχής θα 'θελα να τοποθετηθώ για το θέμα που συζητάμε:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Ψωμί
Ενα τεράστιο καρβέλι, μια πελώρια φραντζόλα ζεστό
ψωμί, είχε πέσει στο δρόμο από τον ουρανό
ένα παιδί με πράσινο κοντό βρακάκι και με μαχαίρι
έκοβε και μοίραζε στον κόσμο γύρω,
όμως και μια μικρή, ένας μικρός άσπρος άγγελος, κι αυτή
μ' ένα μαχαίρι έκοβε και μοίραζε κομμάτια γνήσιο ουρανό
κι όλοι τώρα τρέχαν σ' αυτή, λίγοι πηγαίναν στο ψωμί,
όλοι τρέχανε στον μικρόν άγγελο που μοίραζε ουρανό!
Ας μην το κρύβουμε. Διψάμε για ουρανό.
Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, να κλείνουν οι Σχολικές Βιβλιοθήκες που φέρνουν τον ουρανό που λαχταράμε πιο κοντά μας;
Αγαπητή Θεσσαλία, εγώ θα καταθέσω όχι τις δικές μου εντυπώσεις από τις επισκέψεις στη βιβλιοθήκη αλλά των παιδιών. Οι μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων του 3ου ΓΕΛ με τα οποία πραγματοποιήσαμε πέρυσι επίσκεψη στη βιβλιοθήκη είτε για ενημέρωση είτε για κάποιο μάθημα, δεν σταμάτησαν να με ενοχλούν με την ερώτηση "Πότε θα ξαναπάμε στη Βιβλιοθήκη;" το ίδιο και μαθητές άλλων τμημάτων με τα οποία τελικά δεν μπορέσαμε να έρθουμε. Και για μένα και για τα παιδιά ο χώρος και η φιλοξενία ήταν τόσο ξεχωριστή που δεν θέλουμε καν να σκεφτούμε ότι φέτος δεν θα λειτουργεί .....
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΧΡΟΝΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΟΠΩΣ ΑΡΜΟΖΕΙ ΚΑΙ ΑΞΙΖΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ...ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ...ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΤΟΣΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΗΤΑΝ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ...ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ ΟΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΛΗΘΙΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΥΠΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΙΧΑΝ ΜΕΤΑΤΡΑΕΠΙ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΚΥΨΕΛΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ...ΖΩΝΤΑΝΑ ΚΥΤΤΑΡΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ...ΤΕΤΟΙΕς ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕς ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕς ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΟΠΟΥ ΗΤΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ Κ.Κ.ΙΩΑΝΝΑ ΛΟΥΛΑΚΗ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΤΕΡΡΙΑΚΗ...ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΕΡΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΣΠΑΤΑΛΗ ΠΟΡΩΝ Η ΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ...ΕΥΧΟΜΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΤΕΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΙ.... ΜΕ ΤΙΜΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΡΦΥΡΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν η νέα τάξη πραγμάτων έχει δημιουργήσει αλλού μεγαλύτερο αλαλούμ απ' ό,τι στην παιδεία. Συγκυρίες με τεράστιες αντιφάσεις ανάμεσα στις θεωρίες περί αναβάθμισής της και στις αποφάσεις επί του πρακτέου. Κλείνουν σχολεία και καταργούνται θεσμοί, ενώ πάνω απ'όλα ο μαθητής!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτα σχολικά μου χρόνια (όχι πολύ παλιά) δεν υπήρχαν σχολικές βιβλιοθήκες. Η σκόνη των παλιών βιβλίων μου έφερε για πρώτη φορά φτέρνισμα στο πανεπιστήμιο. Εκεί που μας δίδαξαν ότι σπουδάζεις ψαχουλεύοντας. Κι όσο πιο περίεργος είσαι, τόσο πιο καλός επιστήμονας γίνεσαι. Εκεί όμως, μέσα στη σκόνη. Καλά το Google και η Βικιπαίδεια, αλλά συμπληρωματικά. Νομίζω δεν είναι τυχαίο ότι στα ερευνητικά άρθρα ή ακόμη και στις πανεπιστημιακές εργασίες εξαμήνου οι παραπομπές στο διαδίκτυο δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.
Θέλουμε να μοιάσουμε στη Φινλανδία! Χα-χα! Με ασφυκτική ύλη, έλλειψη ευελιξίας των διδασκόντων και αδρανείς σχολικές βιβλιοθήκες (με όσα λίγα ή πολλά διαθέτουν) οι Έλληνες για τα επόμενα πολλά χρόνια θα αγνοούν τι σημαίνει σελιδοδείκτης και όχι μόνο...
Αισθάνομαι πως οφείλω να καταθέσω την επι του θέματος προσωπική μου εμπειρία. Δεν θέλω να πω σοφίες. Είμαι παιδί που μεγάλωσε στα Σέρρας κι από την έκτη τάξη του δημοτικού σχολείου ανέβαινα και διάβαζα στην βιβλιοθήκη των Σερρών. Εκεί λοιπόν έγιναν τα πρώτα μου συστηματικά διαβάσματα, τα οποία, μου άνοιξαν παράθυρα στην ζωή. Τότε ανέπτυξα αυτό που λέμε κριτική ικανότητα και τότε ακριβώς δημιούργησα την υποδομή για να κάνω με ερωτικό πάθος ό, τι κάνω σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ! λοιπόν, όταν ακούω πως υπάρχει περίπτωση να μην λειτουργήση μια βιβλιοθήκη "με παίρνουν τα ζουμιά", αλλά και θυμώνω μέ όσους δεν θέλουν ανθρώπους σαν κι εμένα, αλλά θέλουν ανθρώπους σαν τα μούτρα τους!
Γιώργος Χατζηιακώβου
(και για όσους δεν με γνωρίζουν, είμαι οι Εκδόσεις Αρμός)
Με ειδοποίησαν ότι κάπου υπάρχει πρόβλημα με τα φώτα. Είναι εδώ ή να ψάξω αλλού ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜουσικό διάλειμμα !
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=oy9OxlVdUwA
Καλλίτερα ευσυνείδητοι δημόσιοι υπάλληλοι στα έργα παρά δήθεν "παιδαγωγοί" στα λόγια. Συμμερίζομαι τον αγώνα σας και εύχομαι ευόδωση των στόχων σας.
ΑπάντησηΔιαγραφή''Opou kai na paw h Ellada me plhgwnei''...
ΑπάντησηΔιαγραφήZhtw sugnwmh apo olous gia th grafh mou...Den exw akomh th dunatothta na grapsw sta ellhnika.Me lupei to gegonos.H xwra mas sunexws kanei bhmata pros ta pisw kai tpt pia de thumizei thn endoksh ellada tou pneumatos.Briskomai sto ekswteriko gia master kai oi kathhghtes kathe fora anaferontai se Ellhnes suggrafeis kai filosofous.Eimai polu perhfanh apo th mia meria kai polu thlimmenh apo thn allh.Kleistes sbibliothhkes=kleista pneumata=adraneis antrwpoi kai polites...ti krima...mualo xwris kritikh ikanothta,neoi pou den epanastatoun...
Συγχαρητήρια Θεσσαλία για ...την υπομονή σου πρώτα απ' όλα. Αυτά τα λίγα αλλά φαρμακερά και κακοπροαίρετα σχόλια, μαζί με τις -χρόνια τώρα-επαναλαμβανόμενες ανοησίες περί επιδομάτων, δείχνουν ξεκάθαρα γιατί είμαστε σ' αυτό το χάλι στη χώρα της κουτοπονηριάς και της επί τούτου καχυποψίας... Ο ένας -ανώνυμος φυσικά- επιμένει με την ΤΡΕΝΟΣΕ. Να ελπίσω λόγω άγνοιας; Αλλά και η άγνοια ανεπίτρεπτη είναι. Ο άλλος με τα αρχικά του, (Π.Σ. λέγεται ο άνθρωπος, δεν είναι ανώνυμος, μπράβο, μπράβο), που βρίσκει όλες τις πληροφορίες στο διαδίκτυο και δεν ξέρει (;) καν ότι οι Σχ. Βιβλιοθήκες είχαν και σύνδεση στο διαδίκτυο, και γενικώς όσοι κάνουν "κριτική" χωρίς να έχουν ιδέα για τι πράγμα μιλάνε.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Σινάφι" δεν υπήρξαμε ποτέ οι υπεύθυνοι Σχ. Βιβλιοθηκών. Απλώς, κάθε άνθρωπος θεωρεί ότι οι άλλοι δρουν όπως κι ο ίδιος.
Τάχουμε βαρεθεί τόσα χρόνια όλα αυτά.
Απο τη μια οι αμόρφωτοι, ή αδιάφοροι, ή υποτελείς, ή διεφθαρμένοι, κυβερνήτες και απ την άλλοι οι ... εξυπνάκηδες πολίτες.
Κι εμείς στη μέση.
Δεν κάνετε λίγο πιο πέρα αν έχετε την καλωσύνη, να πάρουμε κι εμείς αέρα; (ωπ! βγήκε και στιχομυθία)
Σας χαιρετώ λοιπόν από Αθήνα όσους νοιάζεστε πραγματικά, τη Θεσσαλία μόνο διαδικτυακώς την ξέρω, αλλά εκτιμώ ότι κάνετε εκεί στην Καστοριά, και θέλω επίσης να σας ενημερώσω ότι ετοιμάζονται κάποιες συνεργασίες για να ανακινηθεί το θέμα πάλι, θα τα πούμε εν καιρώ. Το κείμενο "Μελαγχολία σχολικής Βιβλιοθήκης" που δημοσιεύτηκε είναι μια καλή αρχή νομίζω.
Όπως και στης Βασιλικής Πιτούλη, και στο δικό μου μπλογκ μπορείτε να βρείτε σχετικά παλιότερα θέματα [Βιβλιόσπι(ρ)το], ας αρχίσουμε ξανά να μιλάμε γι αυτά δημόσια,και να πιέζουμε, δε βλέπω άλλο δρόμο.
Ούτε μ' ενδιαφέρει τώρα αν ανοίξουν κάποτε οι β/κες με εκπαιδευτικούς ή με βιβλιοθηκονόμους, αν αυτό είναι το ζήτημα σας αγαπητοί ανώνυμοι, έπρεπε να ξερετε ακριβώς πώς έχουν τα πράγματα πριν αρχίσετε τα πονηρά σχόλια. Πονηρά μυαλά, πονηρά και τα σχόλια. Κανόνας.
Μελαγχολία Σχολικής Βιβλιοθήκης
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://bookpress.gr/stiles/apopseis/melagxolia-sxolikis-vivliothikis
Θυμάμαι όταν πήγαινα εγώ στο 2ο Ενιαίο Λύκειο βιβλιοθήκη δεν υπήρχε. Υπήρχαν μόνο μερικά ράφια στις αίθουσες με λίγα βιβλία. Στην αίθουσα των θρησκευτικών υπήρχε ένα λεξικό φιλοσοφικών όρων. Ήθελα να το κλέψω. Στο κάτω κάτω, αν το άφηνα θα χαραμιζόταν. Βασανιζόμουνα, ωστόσο, γιατί δεν ήταν σωστό και μάλιστα από την αίθουσα όπου δίδασκε ο πατέρας Αμβρόσιος. Δεν μπορούσα να αποφασίσω αν ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Μην τα πολυλογώ ο φίλος μου, κουμπάρος σήμερα, εκμεταλλεύτηκε την αναποφασιστικότητά μου και το έκλεψε αυτός. Οι Ερινύες του χτυπάν ακόμα καμιά φορά την πόρτα αλλά τώρα είναι αργά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που θέλω να πω είναι αγιάζει ο σκοπός τα μέσα;
Με λιγότερη παιδεία θα πληρώσουμε το χρέος;
Ή θα πρέπει μετά να πληρώσουμε τα διπλά λαδώνοντας τις Ερινύες για να μη μας χτυπάν τις πόρτες;
Ακούστε μία ραδιοφωνική εκπομπή για την ίδρυση και τις δραστηριότητες σχολικών βιβλιοθηκών.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://vivliothiki1gymkast.blogspot.gr/2011/01/blog-post.html
Κλειστές βιβλιοθήκες και τόσοι άνεργοι βιβλιοθηκονόμοι...κάποτε καίγαν τα βιβλία, τώρα καίνε τα μυαλά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πολύ συγκινητικό το ότι ο διάλογος συνεχίζεται και μάλιστα με εποικοδομητικά τα περισσότερα σχόλια. Με αυτήν την ευκαιρία, θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους πρώην Υπευθύνους Σχολικών Βιβλιοθηκών, την Βασιλική Πιτούλη και την Κατερίνα Τζαμουράνη από την Αθήνα και τον Δημήτρη Πορφύρη από την Πτολεμαϊδα. Και από το βήμα της ΟΔΟΥ απέδειξαν ότι η σχέση τους με τη Βιβλιοθήκη του Σχολείου τους και με τους Συναδέλφους δεν είναι τυπική αλλά ουσιαστική σχέση αγάπης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήταν ωστόσο αδικαιολόγητη παράλειψη, εάν δεν ανέφερα και τα ονόματα των τεσσάρων Συναδέλφων, οι οποίες πρώτες ανέλαβαν την ευθύνη λειτουργίας των Σχολικών Βιβλιοθηκών στο νομό Καστοριάς : η Ιωάννα Λουλάκη στο 1ο Γυμνάσιο Καστοριάς, η Μελίκα Σανταλίδου στο Γενικό Λύκειο Άργους Ορεστικού, η Ελένη Γεωργιάδου στο Γυμνάσιο Μαυροχωρίου και η Μαρία Ρασβάνη στο Γυμνάσιο Νεστορίου. Πίσω από τα ονόματα υπάρχει μεγάλη ιστορία, που είναι καταγεγραμμένη κυρίως στις καρδιές των παιδιών, που γνώρισαν από κοντά το έργο αυτών των τεσσάρων κυριών.
Κλείνοντας αυτήν τη συνοπτική αναφορά, χρειάζεται να τονίσω και τη συμβολή δύο νέων ανθρώπων, του Γιάννη Ελευθερίου και της Δόμνας Γιαννακούλα, που εργάζονται στα Γενικά Αρχεία του Κράτους (παράρτημα Καστοριάς). Δεν είναι δυνατόν να φανεί μέσω διαδικτύου η συνεργασία μας όσον αφορά στη συγκέντρωση αρχειακού υλικού (κάνουν και τέτοια οι Σχολικές Βιβλιοθήκες …)
Για εκείνους και εκείνες που "γνωριστήκαμε στα χρόνια του Λυκείου" και εκφράζονται εδώ και τώρα δεν λέω τίποτε. Όταν συναντηθούμε, θα μιλήσουμε με τα μάτια.
Ευχαριστώ και επιφυλάσσομαι.
Το θέμα εκκρεμεί πανελλαδικά. Καμία (σοβαρή) απόφαση ακόμη από τους αρμόδιους. Μόνο σποραδικές διαμαρτυρίες από σχολικές κοινότητες.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://kavouras12.blogspot.gr/2012/09/blog-post_18.html
Άρχισαν οι καταλήψεις στα Σχολεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι αυτά τα παιδιά... τί θέλουν;
Que demandent-ils?
Et alors, ας τους δώσει κάποιος pain d' Espagne!
je m' en fous...
Χωρίς να θέλω να θίξω, αλλά ως συνήθως οι Έλληνες μαθαίνουμε διαφορετικά τα πάντα, αναπαράγοντάς τα συνεχώς λανθασμένα: Η Αντουανέττα δεν είπε «pain d' Espagne» αλλά «brioche».
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ο
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ ποιον να θίξετε; Εδώ έχουμε ακούσει τα ακατονόμαστα... Αντί να διορθώνουμε όμως τη φράση, δεν είναι καλύτερο να προσέχουμε το νόημα; Έχω και μια ένσταση για "τα πάντα", το βρίσκω απόλυτο, χωρίς να θέλω να σάς θίξω.
Δε μάς λέτε όμως και τη γνώμη σας για το θέμα;