23.12.20

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ


ΟΔΟΣ 4.6.2020 | 1033

Μόλις κυκλοφόρησε το «Αγαπητή ΟΔΟΣ», στο προηγούμενο φύλλο [σχετικό απόσπασμα στο τέλος], ήρθε η ανταπάντηση από τους... δημοκράτες. Δημιουργώντας προφίλ παρωδία, ανύπαρκτου προσώπου, με σαφή διάθεση προσβολής οικογενειακού επωνύμου, για μια ακόμη φορά και γράφοντας δεξιά και αριστερά στο διαδίκτυο συκοφαντικά σχόλια. Οι φανατικοί λάτρεις της δημοτικής αρχής, πέρα από την σεξουαλική παθολογία των πιθανών απωθημένων τους που χαρακτηρίζει τα σχόλιά τους, είναι φανερό ότι έχουν και ένα (ακόμη) πρόβλημα με το καρναβάλι του Ρίο ντε Τζανέϊρο. Στον Δήμο Καστοριάς γράφεται ιστορία. Μόνο που καμιά φορά η ιστορία γράφεται με μαύρα γράμματα


* * *


Αγαπητή ΟΔΟΣ,

Ανέκαθεν οι δημότες της Καστοριάς διολίσθαιναν σε μπαράζ οικειοποίησης —ή καλύτερα μίμησης— πολλών πρωτοεμαφνιζόμενων κοινωνικών μοντέλων και τάσεων που μάθαιναν —από κάποιους τρίτους— ή που έτυχε να τα γνωρίζουν. Αυτό, θα πει κάποιος, δεν είναι απαραίτητα κακό. Σίγουρα όμως προϋποθέτει «δικλείδες ασφαλείας» ορθής κρίσης κι αφομοίωσης. Θα μου πεις, δεν έχουμε όλοι τα ίδια γούστα, την ίδια κουλτούρα, τα ίδια βιώματα για να έχουμε απόλυτα κοινές τοποθετήσεις και πεποιθήσεις ως προς την κοινωνική μας συμπεριφορά. Μου αρκεί όταν τοποθετούνται εντός των συνόρων της λογικής τουλάχιστον. Πόσο δε, όταν αυτές οι νεοεισερχόμενες τάσεις τείνουν ν’ αφομοιώνονται από μερίδα του τοπικού κοινωνικού συνόλου.

Μάλιστα δεν θα ήμουν υπέρ οποιασδήποτε αποτροπής τέτοιων νέων τάσεων, ειδικά όταν επί προσωπικού δηλώνω λάτρης των αμβλυμμένων ελευθεριών κάθε είδους. Ίσως το μοναδικό «σύνορο» στην διευρυμένη αυτοδιάθεση του καθενός ν’ αποτελεί το εξής: η ελευθερία του εκάστοτε, να μην γίνεται παρανόμως ενοχλητική στους πλησιέστερους του. Το δικαίωμα στην υπερελευθερία βέβαια δεν δίνει σε κανέναν το παραμικρό δικαίωμα να «ισοπεδώσει» οτιδήποτε τοπικού χαρακτήρα αποφάσισε να αφήσει πίσω του. Για τον απλούστερο λόγο πως κάποιοι ενδεχομένως να παραμένουν λάτρεις “καναγκιουρίσιων” —αλλά ρομαντικών— κοινωνικών δράσεων και του μοντέλου ζωής που έχουν επιλέξει. Σίγουρα όμως δεν θα μπορούσε να γίνει καμία «βίαιη» απαγκίστρωση από τα τετριμμένα. Γούστα είναι αυτά, ο καθένας επιλέγει ότι του κάνει το λεγόμενο «κλικ».

* * *


Δεν μπορώ να φανταστώ, πως έχει στηθεί ένας ολόκληρος διαδικτυακός μηχανισμός προπαγάνδας υπέρ της δημοτικής αρχής. Σύμφωνα με την κοντόφθαλμη σκέψη τους, δεν δικαιούσαι να διαφωνείς με την συγκεκριμένη δημοτική αρχή. Μόνο μπράβο και εύγε δικαιούσαι να γράφεις. Κι αν επιχειρήσεις να το παραβείς, μπαίνεις αυτόματα στην blacklist των φιλοδημοτικών τρολς δεχόμενος τα προσβλητικά σχόλιά τους, τον δημόσιο διασυρμό και τις βρισιές τους, εν ονόματι της «ώρας για δουλειά». 


* * *

Ένα ζήτημα που προκύπτει απ’ όλο αυτό το σκηνικό της κοινωνικής αλλαγής που επιχειρείται κατά περιόδους, είναι η ίδια η τάση αυτή καθαυτή. Πόσο εύκολα μπορεί να γίνει η νέα καθημερινότητα του καθενός ή και όχι. Αν θα γίνει αποδεκτή ή όχι. Τι εκτόπισμα ενδεχομένως θα έχει εντός της κοινωνίας γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να αποτιμηθεί στο μέλλον (βλ. την σλαβοποίηση της αστικής μουσικής παράδοσης κατά την περίοδο του Καρναβαλιού από μερίδα «επαναστατημένων» νέων ή και όχι).

Έτσι, στην όντως δύσκολη κορωνοϊκή εποχή του lockdown και του αυτοπεριορισμού είχε φτάσει και η στιγμή που σιγά-σιγά τα μέτρα θα χαλάρωναν. Και σταδιακά θα επιχειρούνταν η επιστροφή στην προ κορωνοϊού εποχή με τις αντίστοιχες προφυλάξεις αλλά και συστάσεις των υπευθύνων ειδικών επιστημόνων του κράτους. Μία από αυτές, ήταν η αποφυγή του συνωστισμού αλλά και του συγχρωτισμού, όπως αυτά τα φαινόμενα παρατηρήθηκαν στις αθηναϊκές πλατείες και της όποιας μπαχαλοποίησης που επιχειρήθηκε στο όνομα της «καταπάτησης των ατομικών ελευθεριών». Θεωρούσε δηλαδή εκείνη η χούφτα ανθρώπων (μπροστά στο υπερσύνολο), πως αν δεν υπακούσουν στις συμβουλές των ειδικών θα πραγματοποιούσε την δική της «επανάσταση» κατά της κρατικής υπακοής. Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε δηλαδή αγαπητή ΟΔΟΣ.

Κι αυτό το παράδειγμα της δήθεν κοινωνικής ανυπακοής, θεωρήθηκε ως παράδειγμα προς μίμηση κι από την τοπική νεολαία. Δημιούργησαν —ή προσπάθησαν τουλάχιστον— να επαναφέρουν τα —κατά θολών περιόδων— κινήματα. Κίνημα αγανακτισμένων, κίνημα «δεν πληρώνω»... τώρα και κίνημα της πλατείας. Θεώρησαν πως το κράτος καταπατά τ’ ατομικά τους δικαιώματα κι έτσι αποφάσισαν να μιμηθούν μία λάθος τάση της πρωτεύουσας. Και δεν θα είχα καμία —μα καμία— αντίρρηση αν δεν κινδύνευε η δημόσια υγεία από τις εικόνες πολυκοσμίας στα σκαλάκια του Σταυρού.

Ακόμη κι αν ορισμένοι εκλεγμένοι μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, ωθούσαν με φιλοεπανασταστικά ποσταρίσματα τους «νέους να ερωτευθούν, επειδή επί διόμισι μήνες ήταν “φυλακισμένοι” στα σπίτια μαζί με τις “ευπαθείς” ομάδες». Δρώντας ανθυγιεινώς επιπόλαια για την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, αποφεύγοντας να προτρέπουν τους «φρεσκο-ερωτευμένους νέους» να τηρούν τα στοιχειώδη μέτρα προσωπικής υγειονομικής ασφάλειας. Έτσι, για την ισορροπία του δικούς τους διαδικτυακού «μανιφέστου».

Θα μου πεις αγαπητή ΟΔΟΣ, όλοι μαζί οι τοπικοί άρχοντες ζητούσαν την ολική καραντίνα του νομού, δεν θα υπέπιπταν σε τέτοια επικοινωνιακά —και υποθέτω υγειονομικά— λάθη που θέτουν σε κίνδυνο την δημόσια υγεία; Εξάλλου, καριέρα —με την πολιτική έννοια του όρου— κάνουν οι άνθρωποι και θα συνεχίσουν να κάνουν. Ψήφους ζητάνε για επανεκλογή, δεν είναι πολιτικά κορόιδα ώστε να υποδείξουν στους νέους πιο είναι το σωστό και να καυτηριάσουν το λάθος. Το πολιτικό κόστος καραδοκεί.

Τους αρκεί να κλείνουν διακριτικά το μάτι στην «επανάσταση» των νέων. Που εδώ που τα λέμε, τελικά δεν ήταν και τόσο «αντιστασιακοί» όπως οι αντίστοιχοι της Αθήνας. Παρά διαλύθηκαν από την έγκαιρη σχετικά επέμβαση της Αστυνομίας. Κατόπιν καταγγελιών βέβαια. Σιγά να μην υπήρχε δημοτική παρέμβαση ή της Αστυνομίας (αυτοβούλως και εννόμως) ή της αρμόδιας αρχής του τόπου. Στην Καστοριά οι θεσμοί είναι τόσο δυσκίνητοι, που όταν συμβαίνει το αντίθετο οι περισσότεροι πολίτες τρίβουν τα μάτια τους νιώθοντας έκπληξη. Και έχουν να τα τρίψουν πολλά χρόνια.


* * *


Αν —λέω αν υπάρχει μια τόσο δα πιθανότητα— ο δήμαρχος Καστοριάς να διαβάζει ή να ενημερώνεται για τα σχόλια που γίνονται, γιατί δεν ζητά εισαγγελική παρέμβαση για να διευθετηθεί το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί; Γιατί δεν κινεί ο δήμαρχος τις όποιες διαδικασίες αποκάλυψης των ανώνυμων τρολς, που εξευτελίζουν τον δημόσιο λόγο της Καστοριάς, μετατρέποντάς την σε τριτοκοσμική βαλκανική πολίχνη; Από την στιγμή μάλιστα που πίσω από την συγκεκριμένη στρατηγική μίσους δεν κρύβονται «δικά τους παιδιά», τί θα εμπόδιζε στην αποκάλυψή τους; Γιατί δεν κάνει κάτι ώστε να σταματήσει όλο αυτό το εμμονικό παραλήρημα; Εκτός κι αν ο ίδιος, απομονωμένος στο γραφείο του, ισχυριστεί ότι... δεν τα γνωρίζει.


* * *


Όπως αγαπητή ΟΔΟΣ τα μάτια τους τρίβουν κι όλοι όσοι σκρολάρουν στα τοπικά blogs, προσπαθώντας να ενημερωθούν από τις αναρτήσεις τους με φρέσκια ειδησεογραφία. Βέβαια, πολλοί εκ των πολιτών τολμάνε (!) να σχολιάσουν από την δική τους οπτική οτιδήποτε οι ίδιοι κρίνουν πως είναι άξιο σχολιασμού και κριτικής. Και σε εκείνο το σημείο κάνουν την εμφάνιση τους τα φιλοδημοτικά τρολς. Ή απλά διαδικτυακοί «Γενίτσαροι» —όπως εύστοχα τους αποκάλεσες στο προηγούμενο φύλλο σου. Προσπαθώντας να προσβάλλουν και να μειώσουν όσους μπήκαν στην διαδικασία να σχολιάσουν την κατά κάποιους «καλύτερη δημοτική αρχή» που γνώρισε η Καστοριά. 

Ειλικρινά δεν είμαι θέση να γνωρίζω αν αυτά τα ψεύτικα προφίλ έχουν οποιαδήποτε σχέση με στελέχη της δημοτικής αρχής του κ. Κορεντσίδη ή με αυλικούς της. Κι εδώ που τα λέμε, κανένας πλην των γενιτσάρων δεν θα έχει γνώση της ύπαρξης αυτών των προφίλ. Απλά φαντάζομαι πως γίνονται «παρορμητικοί» κι εκδηλωτικοί επειδή είναι τόσο παθιασμένοι και ικανοποιημένοι με την συγκεκριμένη δημοτική αρχή που δεν δέχονται να τους χαλά κανείς το όνειρο που ζουν. Έτσι, ορμώμενοι από τον δημαρχιακό φανατισμό επιχειρούν «δολοφονίες» προσώπων και πολιτικών αντιπάλων.

Δεν μπορώ να φανταστώ, πως έχει στηθεί ένας ολόκληρος διαδικτυακός μηχανισμός προπαγάνδας υπέρ της δημοτικής αρχής. Πόσο δε τρομάζει τους πάντες, οποιαδήποτε προσωποκεντρική κατεύθυνση στα πλαίσια κάποιας «οργάνωσης». Επομένως, ξεπερνώντας την παραπάνω σκέψη μου, και σε συνδυασμό με τον τρόπο που εισέρχονται στην δημόσια συζήτηση, ήταν ζήτημα χρόνου η επιχείρηση τρομοκράτησης αλλά και φίμωσης του υπογράφοντα της στήλης, μέσω της δημιουργίας ψευδούς προφίλ με το όνομα «Ioannis Skordokailas», ασχημονώντας στον τοίχο όσων τολμούν να αναπαράγουν τις δικές σου αναρτήσεις αγαπητή ΟΔΟΣ.

Που εδώ που τα λέμε, αυτοί που τα γράφουν πρέπει να έχουν κάποια σεξουαλική παθολογική πάθηση, κάποια απωθημένα προσωπικά, που ενδεχομένως να χρήζουν μελέτης ειδικών ιατρών. Εξάλλου, εγώ αγαπητή ΟΔΟΣ συμφωνώ απόλυτα με την δήλωση του δημάρχου, που για πολλούς είναι ο καλύτερος όλων των εποχών: «Παρά να κρυβόμαστε και να αναλωνόμαστε πίσω από σχόλια του facebook... Το τι κρύβει ο καθένας το ξέρει από μόνος του». Ο δήμαρχος το δήλωσε ευθαρσώς και ξεκάθαρα. Αυτόν ξέρουμε αυτόν εμπιστευόμαστε. Και γιατί να μην το κάνουμε άλλωστε; Τι έχουμε να χάσουμε;

Μάλιστα είναι τόσο χαμηλού επιπέδου η εφευρετικότητα τους, που τέτοια «αστεία» πρέπει να είχα να ακούσω από τις τάξεις του δημοτικού. Σύμφωνα με την κοντόφθαλμη σκέψη τους, δεν δικαιούσαι να διαφωνείς με την συγκεκριμένη δημοτική αρχή. Μόνο μπράβο και εύγε δικαιούσαι να γράφεις. Κι αν επιχειρήσεις να το παραβείς, μπαίνεις αυτόματα στην blacklist των φιλοδημοτικών τρολς δεχόμενος τα προσβλητικά σχόλια τους, τον δημόσιο διασυρμό και τις βρισιές τους, εν ονόματι της «ώρας για δουλειά». Με βάση την αγοραία και χαμηλού επιπέδου συμπεριφορά τους, δείχνουν άνθρωποι που γοητεύτηκαν από το «εγέρθητι» του νεοναζί Κασιδιάρη, αλλά και τις απειλές του ΣυΡιζΑίου Κασιδιάρη περί «θαψίματος στα τρία μέτρα κάτω από την γη» απευθυνόμενος σε δημοσιογράφο.

Αυτό που πρέπει στο τέλος να μείνει αγαπητή ΟΔΟΣ, είναι πως οι τοπικοί διαδικτυακοί Πολάκηδες και Κασιδιαραίοι εμφανίζουν το πραγματικό τους πρόσωπο, επειδή γίνεται κριτική με επιχειρηματολογία και... Διαύγεια στην δημοτική αρχή. Έτσι αυτομάτως, προσπαθούν να σου περάσουν με την κοντή τους σκέψη το προφίλ του «βοθροκάναλου της διαπλοκής». Κι αν ήταν του χεριού τους να είσαι σίγουρη πως θα είχε πέσει «μαύρο» σε κάθε κριτική. Με «δημοκρατικές» διαδικασίες. Θα γνωρίζεις φαντάζομαι πως κάτι τέτοια λαμβάνουν χώρα στην γειτονική Τουρκία, επιχειρείται από τον εκκεντρικό πρόεδρο Τραμπ και έχουν λυθεί προβλήματα αντιπολίτευσης στην «μαμά Ρωσία».

Αλλά αγαπητή ΟΔΟΣ, μου δημιουργήθηκαν ορισμένες απορίες. Που αν θα μπορούσες να μου λύσεις μερικές θα βλέπαμε φως στην άκρη του διαδικτυακού τούνελ. Μία τόσο δα απορία που μου γεννήθηκε, διαβάζοντας την παραπάνω δήλωση, είναι η εξής: 

Αν —λέω αν υπάρχει μια τόσο δα πιθανότητα— ο δήμαρχος Καστοριάς να διαβάζει ή να ενημερώνεται για τα σχόλια που γίνονται —κι από τους μεν κι από τους δε—γιατί δεν ζητά εισαγγελική παρέμβαση για να διευθετηθεί το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί; Απ’ όσο θυμάμαι μάλιστα, την εισαγγελική αρχή του τόπου πρωτοεπισκέφτηκε εθιμικά όντας φρεσκοεκλεγμένος. Σίγουρα δεν θα αργοπορούσε μια εισαγγελική έρευνα λόγω των υπηρεσιακών σχέσεων που προφανώς συνδέουν τις δύο πλευρές, αλλά και κάνοντας ξεκάθαρο στην κοινωνία πως η διαφάνεια είναι το άλφα και τ’ ωμέγα της συγκεκριμένης δημοτικής αρχής.

Γιατί λοιπόν δεν κινεί τις όποιες διαδικασίες αποκάλυψης των ανώνυμων τρολς, που εξευτελίζουν τον δημόσιο λόγο της Καστοριάς, μετατρέποντάς την σε τριτοκοσμική βαλκανική πολίχνη; Από την στιγμή μάλιστα που πίσω από την συγκεκριμένη στρατηγική μίσους δεν κρύβονται «δικά τους παιδιά», τί θα εμπόδιζε στην αποκάλυψή τους; 

Γιατί να δεχτώ πως από την στιγμή που ο ίδιος δεν γνωρίζει το παραμικρό για την ύπαρξη αυτών των αγοραίων προφίλ, δεν καταλαβαίνει πως του χαλάνε το δημαρχιακό image; Γιατί δεν κάνει κάτι ώστε να σταματήσει όλο αυτό το εμμονικό παραλήρημα; Εκτός κι αν ο ίδιος, απομονωμένος στο γραφείο του, ισχυριστεί ότι... δεν τα γνωρίζει. Όποια και να είναι η απόφασή του, οι πολίτες να γνωρίζει δεν έχουν κοντή μνήμη. Κι όλα αυτά θα είναι παράπλευρα στην εκλογική του μάχη.

Και απ’ ό,τι φαίνεται, θα είναι πολλά τα κακώς κείμενα που θα μας συνοδεύσουν στις επόμενες εκλογές. Και δεν αναφέρομαι στην πρωτοφανή δημιουργία —αλλά και διαγραφή— των ψεύτικων προφίλ. Το συγκεκριμένο δημοτικό μπλοκ, φαίνεται να έχει εμπνευστεί από καθεστώτα άλλου τύπου, αλά Ερντογάν (θυμίζοντας σε όλους τι γίνεται στην γειτονική Τουρκία όταν κάποιος τολμά να αντιπολιτευθεί), αλλά και με πολλά στοιχεία σύμπλευσης με τις απρόβλεπτες πολιτικές του προέδρου Τραμπ, που κανείς δεν περίμενε από τις ΗΠΑ.


Όπως φυσικά η επίθεση στα ΜΜΕ. Εδώ εν προκειμένω, στην επίθεση έχεις την... τιμητική σου αγαπητή ΟΔΟΣ, και για σένα έχουν δημιουργηθεί όλα αυτά απωθημένα ιντερντικά ξεφτιλίκια. Θυμίζοντας σε πολλά τις πρακτικές και του ορθόδοξου αδερφού του Βλαδίμηρου του Πούτιν. Πρακτικές και τακτικές εμπνευσμένες από παγκόσμια πολιτικά κεφάλαια, όχι αστεία. Και πάνω απ’ όλα «Δημοκρατικά».

* * *


Αν σου αναφέρω δε, τις μηνιαίες απολαβές δεύτερου προσώπου, με απευθείας ανάθεση  με εντολή του ίδιου του δημάρχου, δεν θα μείνει ίχνος τρίχας στην κεφαλή. 


* * *

Όπως επίσης απορία προκαλεί η στάση των διαδικτυακών τοπικών μπλογκς, αλλά και του τοπικού Τύπου, με την περίπου σύσσωμη αλλά κραυγαλέα απουσία συναδελφικής στάσης στα ζητήματα της ελευθεροτυπίας. Κανένας δεν είδε, δεν διάβασε, δεν άκουσε. Όλα προφανώς γίνονται καθώς πρέπει από την συγκεκριμένη δημοτική αρχή. 

Όπως για παράδειγμα, η απευθείας ανάθεση σε νομικό με μηνιαίες απολαβές τα 1.500 ευρώ τον μήνα για τέσσερις μήνες, δηλαδή σύνολο 6.000 € σε τέσσερις μήνες! Που όλως τυχαίως αγαπητή ΟΔΟΣ (μην σε απασχολούν συμπτώσεις και ζητήματα τύχης) τυγχάνει να είναι κόρη αντιδημάρχου. Μηνιαίες απολαβές που θα μπορούσαν να είναι ίσα με τρία μηνιάτικα οποιουδήποτε, ειδικά μετά την οικονομική πλήξη που δέχτηκαν όλοι οι κλάδοι από την πανδημία και την χαροκόπα από τα τοπικά ΜΜΕ αύξηση 40% των δημοτικών τελών και φόρων.

Αν σου αναφέρω δε, τις μηνιαίες απολαβές δεύτερου προσώπου, με απευθείας ανάθεση, δεν θα μείνει ίχνος τρίχας στην κεφαλή. Απ’ ευθείας ανάθεση σε νομικό, με εντολή του ίδιου του δημάρχου, 3.000 ευρώ τον μήνα, για μια περίοδο 4 μηνών. Δηλαδή σύνολο 12.000 €! Ναι, σωστά διάβασες αγαπητή ΟΔΟΣ, 12.000 ευρώ για 4 μήνες μόνο! «Ώρα για δουλειά» λοιπόν! Γιάννης πίνει, Γιάννης κερνάει»! – και δεν είμαι εγώ αυτός ο Γιάννης. Αλλά ο ακόμη δεν τον είδαμε, Γιάννη τον εβγάλαμε τον καλύτερο δήμαρχο. Και ειλικρινά μπράβο του(ς).

Ιωάννης Σκόρδας



Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 4 Ιουνίου 2020, αρ. φύλλου 1033




Απόσπασμα από το προηγούμενο φύλλο:



[...] Και παρόλο τον τρόπο που γράφουν οι υπερασπιστές της δημοτικής αρχής, ο «Botis Baraktzis», ο «Γιάννης Παναγιωτίδης», ο «Περικλής Κιορπελίδης», το newentrance «Άγγελος Αυγερινός» ή ο αλησμόνου μνήμης ο «Zooriadis» (όλοι τους με έκδηλη σεξουαλική παθολογία), και όλοι οι υπόλοιποι φιλοδημαρχιακοί λογαριασμοί, οι διαχειριστές των «σελίδων μόρφωσης και ενημέρωσης» προφανώς ανέχονται —και κατ’ επέκταση εγκρίνουν;— τα σχόλιά τους, γι’ αυτό προχωρούν σε δημοσιοποίηση τους. Δεν εξηγείται με κάποιον διαφορετικό τρόπο και δεν θα επιχειρηθεί από την συγκεκριμένη στήλη καμία απολύτως συγκάλυψη σε τέτοια φαινόμενα ακραίου πολακισμού από διαφόρους Κασιδιαραίους του διαδικτύου.

ΟΔΟΣ 28.5.2020 | 1032



1 σχόλιο:

  1. Ανώνυμος23/12/20

    Δυστυχώς Ιωάννη σε στοχοποιησαν και το λυπηρό είναι πως ο δεν παίρνει θέση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ