ΟΔΟΣ 26.1.2023 | 1159 |
Castoria
Μισό και πλέον έτος, μετά την θερινή παρουσίαση του τουριστικού λογότυπου της Δυτικής Μακεδονίας στην όχθη της λίμνης της Καστοριάς στην περιοχή της Μαυριώτισσας ["εδώ"], που είχε δικαιολογημένα προκαλέσει τόσα και τόσα, κατά κανόνα κριτικά σχόλια για το στυλ, την σημειολογία, αλλά και τα πολιτικά συμφραζόμενά της ["εδώ"], και μάλιστα τότε στην καρδιά του καλοκαιριού, υπάρχει και συνέχεια. Διότι ο Δήμος Καστοριάς, με ένα ακόμη μεγάλο έργο... ολκής, δηλαδή την ανάθεση και παρουσίαση του τουριστικού λογότυπου της Καστοριάς, που λέγεται ότι στοίχισε αρκετά ακριβά ["εδώ"], κατέγραψε ακόμη ένα βήμα στις περγαμηνές του.
Με ένα ξαπλωμένο κεφαλαίο γράμμα Κάππα (σελίδα 3 του σημερινού φύλλου), που γενικά κυματίζει και είναι έτοιμο το ένα του τμήμα, όχι ακριβώς να πετάξει, αλλά μάλλον να αποδημήσει, προκάλεσε όπως ήταν φυσικό και αναμενόμενο πολλά, ποικίλα και κάπως δηκτικά σχόλια. Ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου εκφράστηκε κάπως πιο ελεύθερα η κοινή γνώμη. Ενώ στην αίθουσα (φωτογραφία), στην διάρκεια της παρουσίασής του, μόνο τα βλέμματα των παριστάμενων ίσως να μπορούν να ερμηνευθούν με τον ίδιο τρόπο.
Όλα αυτά συμβαίνουν ύστερα από πολλές δεκαετίες, με έμβλημα του Δήμου της Καστοριάς για όλες τις χρήσεις το βυζαντινό ναό της Παναγίας Κουμπελίδικης (σελίδα 4 του σημερινού φύλλου). Και με έμφαση τον τρούλο της, που έχει στοιχεία μοναδικότητας και ταύτισης με την Καστοριά. Που μάλιστα επί θητείας της νυν δημοτικής αρχής κ. Ιωάννη Κορεντσίδη, μπήκε ακόμη στην βιτρίνα στην πρόσοψη του δημοτικού καταστήματος. Με ένα ακόμη μεγαλόπνοο έργο.
Όπως είναι φυσικό, τόσο το τελικό αποτέλεσμα του τουριστικού brand —όπως λένε— όσο προπαντός και η αναγκαιότητα για ένα τέτοιο έμβλημα σε μια πόλη και ένα δήμο που ήδη διαθέτει σήμα, και είναι μοναδικό, επαρκώς αναγνωρίσιμο και ταυτόχρονα το κορυφαίο ιστορικό της μνημείο από την ακρόπολη της πόλης, η δημιουργία του νέου λογότυπου προκαλεί αναπόφευκτα συζητήσεις. Πέρα από την καλλιτεχνική αξία της επιλογής που παραδόθηκε και για συγκεκριμένους παρουσιάζει εικαστικό-αφηρημένο ενδιαφέρον. Έστω κι’ αν εύστοχα κάποιος παρατήρησε ότι προσομοιάζει ελαφρώς με το σήμα μεγάλης αεροπορικής εταιρείας.
Μάλιστα όλα αυτά γίνονται καθώς δεν συμπληρώθηκαν ούτε δύο εβδομάδες μετά την λήξη των καρναβαλιών της Καστοριάς. Τα οποία επί χρόνια τώρα κακοποιούνται επειδή ένα άλλο, κακόηχο και αποτυχημένο brand name, όπως η ονομασία «ραγκουτσάρια» που δεν έχει σχέση με την Καστοριά, βοήθησε στον εκφυλισμό του εθίμου. Και όταν τουλάχιστον στην Πάτρα, όπως και σε άλλες ελληνικές πόλεις, αλλά και διεθνώς στον χριστιανικό κόσμο αυτές τις μέρες ξεκίνησαν οι καρναβαλίστικες εκδηλώσεις του 2023 όπως άλλωστε κάθε χρόνο συμβαίνει. Ώστε να είναι ενδιαφέρον να σχολιαστεί παρεμπιπτόντως και κάτι ακόμη. Και συγκεκριμένα το γεγονός ότι αποφεύγεται να συζητηθεί στην Καστοριά ότι τελικά το Καρναβάλι της Καστοριάς, ούτε και χρονικά διαφέρει ιδιαίτερα από οποιοδήποτε άλλο καρναβάλι της χώρας. Και δεν έχει καμιά απολύτως παγκόσμια πρωτοτυπία.
Το όλο αποτέλεσμα αυτών των γεγονότων, προσφέρει σίγουρα αφορμή για συζητήσεις ή τομή στον Δήμο Καστοριάς. Για τον λόγο ότι τώρα και με το ξαπλωμένο «Κ» μοιάζει να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την ίδια την πόλη, την ιστορία της, τα μνημεία της, και το ιστορικό της παρελθόν. Και αυτή είναι μια πτυχή, που περιέργως δεν αναλύθηκε ούτε και σχολιάστηκε επαρκώς
Καθώς είτε κύκνος, είτε πελαργός στο ράθυμο Κ, το πέταγμα είναι σίγουρα μετέωρο.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 26 Ιανουαρίου 2023, αρ. φύλλου 1159.
Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.