10.7.23

ΟΔΟΣ: Επιδημία ναρκισσισμού


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 2.2.2023 | 1160


Εάν υπάρχει τέτοιος μηχανισμός, προφανώς λειτουργεί, αφού στην συζήτηση για το τουριστικό έμβλημα, προστέθηκε η τηλεοπτική εκπομπή...


Δεν είναι ακόμη αρκετά σαφές αν η επιδημία ναρκισσισμού για μια τηλεοπτική εκπομπή (πρόκειται για παραγωγή γνωστού ταξιδευτή που έκανε το χόμπι του, επάγγελμα) που ήταν δήθεν αυθόρμητα αφιερωμένη στην Καστοριά, την οποία και «εκθείαζε» ανά το πανελλήνιο αφού προβλήθηκε την π. Κυριακή από τηλεοπτικό σταθμό των Αθηνών, συνέπεσε τυχαία ή όχι, με τα όσα παρατηρούνται μετά τις γιορτές, και τα "8 με 8". 

Ή εάν υπάρχει μηχανισμός προπαγάνδας–προβολής της δημοτικής κατάστασης που από τις αρχές Δεκεμβρίου και συνεχώς έκτοτε επιχειρεί δυναμικά να πιάσει από την αρχή το νήμα της δημοφιλίας τού νυν δημάρχου Καστοριάς κ. Ιωάννη Κορεντσίδη. Να το πιάσει –για την ακρίβεια– εκεί που το είχε αφήσει, πριν χρόνια, στις γιορτές του 2019-2020 όταν και πάλι με την βοήθεια των ντρομς και των φωτογραφιών, λίγο πριν τον Αρμαγεδδώνα της πανδημίας, θεοποιούσαν πρόσωπα και εξωράϊζαν καταστάσεις.

Πάντως εάν υπάρχει τέτοιος μηχανισμός, προφανώς λειτουργεί, αφού στην συζήτηση για το τουριστικό έμβλημα, το ξαπλωμένο «Κ», προστέθηκε η τηλεοπτική εκπομπή. Που επιχορηγήθηκε γενναία από τον ίδιο τον Δήμο Καστοριάς με το ποσό των 5.000,00 ευρώ καθώς και από την Π.Ε. Καστοριάς και την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Για να αναδείξει «αυθόρμητα» την γραφικότητα της Καστοριάς. 

Το φαινόμενο των επαγγελματιών ταξιδευτών —αυτών δηλαδή που αρμενίζουν στα μήκη και πλάτη της ξηράς, του αέρα και των θαλασσών με την οικονομική χορηγία των κορόϊδων, δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό «προνόμιο». Ούτε και της Καστοριάς φυσικά, στην οποία έχουν καταγραφεί ανάλογες περιπτώσεις. Είναι προφανώς ευρύτερο και... παγκοσμιοποιημένο. Ωστόσο η επιδημία χαράς στον τόπο που προβάλλεται και αφορά κάθε σχετική τηλεοπτική παραγωγή, τείνει να αποδειχθεί καθαρά ένα καστοριανό προϊόν. 

Διότι αυτό συνέβη πριν, κατά, και φυσικά μετά την προβολή του αυθόρμητου αφιερώματος για την Καστοριά την π. Κυριακή. Που ενώ, από το πρώτο ως το τελευταίο ίσως δευτερόλεπτο της παραγωγής ήταν εμπορικό (κρυφή διαφήμιση), αμφίβολα θεμιτό στον τομέα του ανταγωνισμού των τοπικών επιχειρήσεων, καθώς προβλήθηκαν συγκεκριμένες μόνο, στην βάση πανάκριβης ταρίφας, προκάλεσε κύματα αυτοθαυμασμού. Αυτό από μόνο του, δεν είναι κάτι απαραίτητα αρνητικό καθώς έστω και έτσι η Καστοριά προβάλλεται. 

Αλλά είναι αξιοπερίεργο το ότι σε μια εκπομπή σαν αυτή του είδους, η μοναδική Καστοριά που προβλήθηκε είναι των… παραλιών. Και των επουράνιων λήψεων. Ούτε η γούνα υπήρχε στο σενάριό της. Ούτε μια εικόνα της από το παλιό της κέντρο. Πολύ περισσότερο όμως, απουσίαζε η ιστορία της, για την οποία μάλλον δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Και ακόμη χειρότερα (με εξαίρεση τα παραλίμνια του Αγίου Νικολάου και της Μαυριώτισσας), δεν υπήρξε η παραμικρή αναφορά ή στιγμιότυπο στα λαμπρά βυζαντινά μνημεία της πόλης. Και προπαντός στο Βυζαντινό Μουσείο Καστοριάς, του οποίου η συλλογή είναι αριστουργηματική και εικόνες του έχουν εκτεθεί σε φημισμένα μουσεία των ΗΠΑ και της Ευρώπης. 

Μονόπλευρο σχεδόν και κατευθυνόμενο, ως διαφημιστικό παράγωγο, σε καμιά περίπτωση δεν δικαιολογεί την ευθυμία και πανδημία χαράς της Καστοριάς. Με τους κατοίκους της να θυμίζουν αρκετά συχνά κάτι Κινέζους (της Κίνας), που συγκεντρώνονται τακτικά σε πλατείες, και στο πλαίσιο ομαδικής ψυχοθεραπείας, όλοι μαζί γελούν δυνατά και χαρούμενα. Για την εκτόνωσή τους. Με αφορμή την εκπομπή για την οποία έρρεε άφθονο το χρήμα.

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 2 Φεβρουαρίου 2023, αρ. φύλλου 1160.

Σχετικά:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ