25/2/16

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΟΔΟ


ΟΔΟΣ 25.2.2016 | 824

Τὸ γὰρ πολὺ


Την προηγούμενη εβδομάδα συνέβησαν στην Καστοριά -για την Καστοριά- γεγονότα πρωτοφανή και ανησυχητικά. Γεγονότα από τα οποία προκύπτει ότι ένας σκοτεινός και βαρύς μεσαίωνας καραδοκεί. Αν δεν είναι κιόλας εδώ. Αποτελώντας με την απειλητική παρουσία του, κυρίαρχο πρόβλημα της πόλης και της περιοχής. Στο παρόν και στο μέλλον. Τα γεγονότα δεν είναι ακριβώς γραφικά, γραφικών αντιδράσεων, αλλά περιγραφικά του απόλυτου αδιεξόδου στο οποίο εγκλωβίζεται η περιοχή. Πανταχόθεν.

Διαβάστε επίσης:

ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΠΑΤΡΩΝΟΥ ΠΑΠΑΤΕΡΠΟΥ:
Οι σημαδούρες 
Είναι δύο. Σε απόσταση περίπου δέκα μέτρων η μία από την άλλη και γύρω στα πέντε από την όχθη.

Λόγος & Αντίλογος
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΑΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ:
«Περί του πολιτιστικού πλούτου των Καστοριανών και του νέου ήθους στο δημόσιο διάλογο»
Προσυπογράφω πρώτος τη σχετική έκκληση. Ίσως "το Φωνή λαού, οργή Θεού" να αποδειχθεί ισχυρότερο της σοφής προτροπής του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. 

Λόγος & Αντίλογος
ΟΔΟΣ: 
Ερωτηματικά
Όπως είναι αναμενόμενο, ξενίζει η συστηματική παράλειψη της Ι. Μητρόπολης Καστοριάς να απαντήσει στα επαναλαμβανόμενα αιτήματα και τις εκκλήσεις του διακεκριμένου δωρητή της Καστοριάς ευπατρίδη κ. Α.Πηχιών.

Είπαν:
Για το Μαθιουδάκη
Ολυμπία Τελιγιορίδου | Μαρία Αντωνίου | Ζήσης Τζηκαλάγιας |  Γιώργος Μαντζούρας

Είπαν:
Για το τέμενος
Δημήτρης Καπρής | Ζαχαρίας Παύλου | Λεωνίδας Παπαδημητρίου | Γιώργος Βλιώρας | Πέτρος Τόσκος | Νίκος Καραμπατσακίδης

Λόγος & Αντίλογος
ΕΝΘΕΡΜΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ: 
«50 χρόνια ΕΙΡ-ΕΡΤ»
...χάπι για την Καστοριά και την βόρεια Ελλάδα, που θα μετατραπεί σε "αποθήκη ψυχών", γι' αυτό και happy end happy ert για πάντα.

ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ-ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ:
Λέξεις που πεθαίνουν…
Λέξεις που έχουν χαθεί, λέξεις που ‘χουν σχεδόν πεθάνει∙ σχεδόν, γιατί, ενώ λες πως τις έχεις ξεχάσει και προεξοφλείς πως δεν θα τις ξανακούσεις ποτέ, ξεφυτρώνουν σε χείλη παππούδων...

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ:
Tο πανεπιστήμιο, η ιατρική σχολή και οι παλιοί καθηγητές
Οι νέοι άνθρωποι και ιδίως οι άρρενες είναι ιδιαίτερα ζωηροί στην εφηβική και μεταεφηβική τους ηλικία. Για τον λόγο αυτό ακόμη και στα δικαστήρια αναγνωρίζεται το ελαφρυντικό της ηλικίας τους. 

Τζέραλντ Ντάρελ:
Κουκουβάγιες και Αριστοκρατία (β' μέρος)
Μετάφραση ανέκδοτη Δημοσθένη Παπανικολάου
Η ΟΔΟΣ έχει στο παρελθόν δημοσιεύσει άρθρα της κ. Ελένης Βαφειάδου Παπανικολάου σχετικά με την προσωπικότητα και το έργο του Θ. Στεφανίδη στενού φίλου της οικογένειας Ντάρελ...

ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΝΙΚ:
Το όνομά του: Έκο
Ο κόσμος όμως που τον αγάπησε και είχε μαζευτεί για τον τελευταίο χαιρετισμό, τους είδε όλους μαζεμένους στο προαύλιο του κάστρου, λουσμένους από το φως του χειμωνιάτικου ήλιου, ήταν όλοι εκεί… 

ΝΩΝΤΑ ΤΣΙΓΚΑ:
Μα ...πού πήγε "ο φούρναρης της Κώ";
Πρόσφυγες ήμασταν πια, μακριά από τη ζωή, χωρίς ιδιότητα, σε μιαν άλλη διαδρομή του κοντινού μέλλοντος μα σχεδόν άγνωστη πορευόμασταν.

ΛΑΖΑΡΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗ:
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική
ήτοι περί του ορθώς λέγειν τε και γράφειν...

Λόγος & Αντίλογος
ΝΙΚΟΥ ΠΡΩΪΟΥ
Τί … έπαθαν οι αγρότες από τους μορφωμένους
Ο κ. Πάσχος Μανδραβέλης που κατάγεται από τον Κρόκο Κοζάνης, στο 821 φύλλο της ΟΔΟΥ ασχολείται με το θέμα των κινητοποιήσεων των αγροτών.

-Κίνηση "Φίλων του κ. Αν. Πηχιώνα" για παροχή στοιχείων για την τύχη ιστορικών κειμηλίων της Καστοριάς

-Η «κακιά στιγμή» της αδιαφορίας

...και άλλα.

ΟΔΟΣ
το βήμα της Καστοριά
Πέμπτη 25.2.2016 | 824

10 σχόλια:

  1. Ας μην ξεχνάμε ότι ιστορικά αποδεδειγμένο μέσα στο "σκοταδισμό" του Μεσαίωνα είχαμε και "φωτεινές" εξαιρέσεις και μετά από αυτόν ήρθε η Αναγέννηση, ταπεινά εκφέρω τη γνώμη μου ,ας είμαστε αισιόδοξοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απλός πολίτης25/2/16

    ΚΑ-ΤΑ-ΠΛΗ-ΚΤΙ-ΚΟ το κύριο άρθρο της ΟΔΟΥ!
    Ευτυχώς που γράφονται και αυτά στον Τύπο. Γιατί με τόσα παινέματα που πέφτουν, αποχαυνώνονται οι "άρχοντες" και ζουν μες την ψευδαίσθηση ότι είναι φωστήρες της τοπικής κοινωνίας και της πολιτικής ζωής.
    Μόνο προσκύνηση που δεν περιμένουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κολλητήρι25/2/16

    Καλώς ήλθες στην παρέα, αγαπητή Marilena!
    (αυτό βγαίνει από το "μαρή Λένα";)
    Το δικό σου κείμενο για τον Eco βγάζει αισιοδοξία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Athena25/2/16

    Χωρίς διάθεση κολακείας, έχουμε διαβάσει πολλα φύλλα της "ΟΔΟΥ" εξαιρετικά, αλλά αυτό το σημερινό...
    Ιστορική η πρόταση του κ. Δαουτόπουλου, με πολλή σημασία οι επισημάνσεις του κ. Μαντζούρα, απολαυστικά καίριο το κύριο άρθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος25/2/16

    @2
    Απίστευτες όμως οι γνώσεις Ιστορίας μερικών δημοτικών συμβούλων... Ένα αλαλούμ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος25/2/16

    Μακάρι να γράφονταν πιο συχνά κείμενα σαν του Γιώργου Μαντζούρα. Όχι ότι θα ίδρωνε το αυτί της βουλευτίνας... αλλά ρε παιδιά, θα παίρναμε τη χαρά ότι υπάρχει και φιλότιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος26/2/16

    "Για ποιο λόγο δεν απαντούν οι υπηρεσίες της Ι. Μητρόπολης σε ένα εγνωσμένο ευπατρίδη, ο οποίος παραχώρησε το ομώνυμο αρχοντικό για την χρήση του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, την ίδια στιγμή που υπάρχει γραφείο επιφορτισμένο με ανάλογα καθήκοντα; Συμβαίνει κάτι άλλο στην Ι. Μητρόπολη Καστοριάς;"

    Φυσικά συμβαίνει κάτι άλλο!
    Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια του Επισκοπικού μεγάρου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος26/2/16

    @7
    Δεν μπορεί κανείς να ξέρει πόσες γάτες νιαουρίζουν εκεί πάνω, αλλά είναι σίγουρο ότι αν πρόσεχαν από την πρώτη ώρα και έδιναν μια στοιχειώδη απάντηση, από ευγένεια βρε αδερφέ, δεν θα ξεσηκωνόταν τώρα όλος αυτός ο κόσμος.
    Κρίμα που όταν κάποιος φτάσει ψηλά αποκόβεται από το κοινό αίσθημα και την κοινή γνώμη και εγκλωβίζεται μέσα στον εγωισμό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος29/2/16

    Στο Δημοτικό Συμβούλιο Καστοριάς θριαμβεύει το λούμπεν της Καστοριάς. Σ' όλη την πόλη, παντού. Λίγες οι εξαιρέσεις, οι οποίες επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Π.Ζ.29/2/16

    Για το πρωτοσέλιδο: "Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.