Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΟΣ φιλοξενεί και καταχωρεί όλες τις απόψεις. Είναι κάτι που επαναλαμβάνει και τονίζει με κάθε αφορμή. Με τις ίδιες ή ισοδύναμες διατυπώσεις, προς αποφυγή κάθε παρερμηνείας.
ΠΑΡΕΧΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ έκφρασης σε οποιονδήποτε -με εξαίρεση όσους θαυμάζουν τους Ναζί και έχουν ρατσιστικές απόψεις. Καθ’ οιουδήποτε με βάση το φύλο, το θρήσκευμα, την καταγωγή, τον προσωπικό, ιδεολογικό και ερωτικό προσανατολισμό.
Η ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ότι στην σύγχρονη Ελλάδα παρατηρείται τεράστιο πρόβλημα ρατσισμού, που αφορά πρωτίστως τις νεότερες ηλικίες και είναι κατά βάση πρόβλημα άγνοιας, ανασφάλειας και απωθημένων ατομικής και συλλογικής συνείδησης. Και του Οιδίποδα μερικές φορές. Η υπόθεση των αντιδράσεων στα σχολεία για τα παιδιά των μεταναστών-προσφύγων αποτελεί την απόδειξη.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ της περιόδου 1946-1949 για την άποψη της ΟΔΟΥ είναι αυθεντικά λυμένο από την ίδια την ιστορία, την πραγματικότητα και τις αποφάσεις της συντεταγμένης πολιτείας που εκφράστηκαν θεσπίστηκαν και δεν ανακλήθηκαν. Τα εκατέρωθεν λάθη, των κομμάτων του αστικού κόσμου, αλλά και του ΚΚΕ σχεδόν καταγεγραμμένα πια.
ΟΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΛΥΓΜΟΙ του τ. βασιλιά Κωνσταντίνου πριν δυο μόλις ημέρες, κατά την βράβευση των ολυμπιονικών του Ρίο 2016, εκτός από βαθειά ανθρώπινοι, εκφράζουν και την απολογιστικής συγκίνηση μιας ολόκληρης περιόδου. Της στερνής γνώσης.
ΕΤΣΙ ΑΚΟΜΗ και ξενοκίνητη να ήταν μια πλευρά της σύγκρουσης στις ταραγμένες εποχές 1946-1949, αυτό δεν αλλοιώνει, ούτε αναιρεί τα χαρακτηριστικά του εμφυλίου. Άλλωστε «ξενοκίνητους», «ξενόδουλους» κ.ο.κ. θεωρούν και οι δε τους μεν. Έτσι η αντιπαράθεση είναι επιδερμική, και μοιάζει με τις διαφορές μεταξύ δάσους και δασικής έκτασης.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΟΣ προσφέρεται να παρέχει βήμα αντιπαράθεσης απόψεων ακόμη και για το θέμα αυτό, ακόμη και σε βάρος κομμάτων, ιστορικών και σημαντικών. Εκτιμώντας ότι στην πραγματικότητα η αμφισβήτηση δεν θα είναι για τους τίτλους, αλλά για την ουσία της ιστορικής έρευνας, τουλάχιστον σε όσους και για όσους, 66 χρόνια μετά (ένθεν και ένθεν), βρίσκουν ιδιαίτερο νόημα ανάλυσης και αντιπαράθεσης, σε ζητήματα που η ίδια η ζωή έλυσε, με τον τρόπο, που ευτυχώς ή όχι έως τώρα έλυσε.
Η ΟΔΟΣ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ καταχωρεί ακόμη και ανώνυμες επιστολές με την προϋπόθεση να κινούνται εντός των ορίων του νόμου. Ωστόσο, ενθαρρύνοντας παράλληλα τους αναγνώστες και κάθε ενδιαφερόμενο να εκθέσει τις απόψεις του για ένα ζήτημα που εξακολουθεί να συναρπάζει, ή να διχάζει αρκετούς, συνιστά ταυτόχρονα να προτιμούν την επώνυμη και υπεύθυνη τοποθέτηση. Εάν πολλές δεκαετίες αργότερα δεν μπορεί να υπάρξει ευθεία και επώνυμη ανταλλαγή απόψεων, για την περίοδο και τα λάθη της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου, αυτό είναι πρόβλημα.
ΤΕΛΟΣ Η ΟΔΟΣ καταχωρεί την πιο κάτω επιστολή με σημαντικές παρεμβάσεις της, στο αρχικό κείμενο. Από το οποίο απαλείφθηκαν επιλήψιμες εκφράσεις και διατυπώσεις, που κατά την κρίση της έκδοσης είχαν αξιόποινη διάσταση. Ακόμη και έτσι το κείμενο, εκφράζει προφανώς τον συντάκτη του και όσους συμφωνούν με τις απόψεις του.
- Η επιστολή: Λόγος & Αντίλογος: Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης… και Εταιρία Διάσωσης Ιστορικών Αρχείων (ΕΔΙΑ) 1940-1974
Φωτογραφίες κάτω (εδώ στην ανάρτηση που ακολουθεί): Το Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης στον Γράμμο. Επάνω: Ρωσσική αφίσα του 1920: Грамотность это путь к коммунизму (Παιδεία είναι ο δρόμος προς τον κομμουνισμό)
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 22 Σεπτεμβρίου 2016, αρ. φύλλου 852
Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:
- Λόγος & Αντίλογος: Περί εμφυλίου (ΟΔΟΣ & Θρασύβουλος)
- Λόγος & Αντίλογος (Θεόφραστος ο Νεώτερος)
- ΟΔΟΣ: Ανία
- ΟΔΟΣ: Ψάχνοντας την συμφιλίωση
- ΟΔΟΣ: Το μοναδικό γνωστό πολιτικό όνειρο
- Οικολόγοι Πράσινοι: Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης
- Η "παθολογία" του (εμφυλίου) πολέμου
- Λόγος & Αντίλογος (Γ.Δαουτόπουλος)
- Βαριά πρόκληση στο δημόσιο αίσθημα
- Βιβλίο: Γράμμος, ανατολικά του Αλιάκμονα
- Κορέστεια: τα χωριά της λήθης
- Πολιτικό μνημόσυνο για δύο Καστοριανούς
- Λόγος & Αντίλογος (Α. Πηχιών)
- Λόγος & Αντίλογος (Γ. Εύδος)
- Λόγος & Αντίλογος (Α. Γιουβρή)
- Λόγος & Αντίλογος (Α. Γιουβρή 2)
- Λόγος & Αντίλογος (Ν. Πρώϊος)
- ΒΑΣΙΛΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: Αν δεν
- ΒΑΣΙΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ποιος κυριάρχησε μετεμφυλιακά στις ιδέες
- ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΠΑΤΡΩΝΟΥ ΠΑΠΑΤΕΡΠΟΥ: Η καβαδούρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.