13.7.22

ΟΔΟΣ: Στο μεταίχμιο


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 7.10.2021 | 1098


Αναμένεται με την εκλογή του νέου μητροπολίτη να ξεκινήσει μια καινούργια επιχείρηση επίδειξης πίστης, αφοσίωσης και υποταγής, ενίοτε και κάπως γλοιώδους, αν όχι όλων, στα σίγουρα πάντως, εκείνων των πολιτικών και δημοσίων προσώπων που ρέπουν στον παραγοντισμό ή την αλίευση ψήφων στις τάξεις των φανατιζόμενων πιστών.


Σε χρονικό σημείο, ιδιαίτερα κρίσιμο, βρίσκεται αυτές τις ημέρες η Καστοριά. Είναι βέβαια το γεγονός ότι με αφορμή την υπόθεση «Μπογδάνος» (βουλευτής Ν.Δ. που διαγράφτηκε αστραπιαία),  μόλις το προηγούμενο  24ωρο μπήκαν στο πανελλήνιο στόχαστρο συμπεριφορές και στάσεις εκπροσώπων της Ν.Δ. στην Καστοριά, αλλά εκτός απ’ αυτό, συμβαίνει και κάτι αρκετά σημαντικότερο.  

Μια καμπή στην ιστορία της περιοχής που αναμένεται να κορυφωθεί από την Εκκλησία της Ελλάδος, με την εκλογή νέου μητροπολίτη για την Καστοριά. Γεγονός από μόνο του πολύ σημαντικό ασφαλώς, που λόγω των περιστάσεων που εξελίσσονται σε πανελλήνιο και τοπικό επίπεδο, κοινωνικών, οικονομικών, εθνικών και της πανδημίας covid, καθιστούν την εκλογή επισκόπου, μείζονος —ιστορικής σχεδόν— σημασίας. Όχι απλά εκκλησιαστικής, αλλά και πολιτικής.

Θα εκλεγεί διάδοχος του μακαριστού μητροπολίτη Σεραφείμ που τον π.  Δεκέμβριο σε νεαρή ακόμη ηλικία έχασε τόσο άδικα την ζωή του χτυπημένος από τον κορωνοϊό. Αν και από τότε συμπληρώθηκαν κάπου 10 μήνες, με αποτέλεσμα οι ζυμώσεις στους κόλπους της Εκκλησίας να είχαν στην διάθεσή τους αρκετό χρόνο, ωστόσο πολλά πράγματα, δείχνουν να είναι πιο ήσυχα απ’ όσο πραγματικά συμβαίνει. 



Ο νέος μητροπολίτης ενθρονίζεται στο κατ’ αρχήν ισόβιο αξίωμά του, σε μια Καστοριά που δεν καλοπέρασε ακριβώς από την ποιμαντορία του μακαριστού Σεραφείμ, για τον οποίο αναφέρονται μεν θετικά, αλλά με επιφυλακτικό τρόπο. Και όπου μόλις δύο χρόνια προηγουμένως οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι υπέστησαν μια φωτογραφική αποθανάτισή τους με τις εικόνες της Παναγίας ανά χείρας, που ο ίδιος φιγούραρε και δεχόταν να αναγνωρίζεται ως προσωπικός προστάτης του δημάρχου.



Σε ό,τι αφορά τον ίδιο και την ανάμνησή του, αντικειμενικά έχει αμβλυνθεί, αφού πρώτοι και καλύτεροι δείχνουν να το λησμονούν όσοι παρέτρεχαν, δίπλα του. Με αυτό τον τρόπο στην συλλογική μνήμη, ξεθώριασε κάπως πιο σύντομα η πολυετής από το 1996 διαδρομή του στον επισκοπικό θρόνο της Καστοριάς. 

Οι αναμνήσεις μιας θητείας που αναπόφευκτα στιγματίσθηκε έντονα, ιδίως στα πρώτα χρόνια της και ακόμη περισσότερο από πράξεις και παραλείψεις, τα κάπως παιδικά αντανακλαστικά του. Αλλά και αμφιλεγόμενες προσωπικές επιλογές, όπως να μηνύει και ακολούθως να οδηγεί σε ποινικά δικαστήρια, ανθρώπους της εκκλησίας εννοείται, ιδίως κληρικούς για αξιόποινες πράξεις που αφορούσαν «την τιμή και την υπόληψή» του. 

Ο εξανδραποδισμός των κληρικών της Μονής Αγίων Αναργύρων, η μερικές φορές υπερβολική οικονομική εκμετάλλευση κάθε περιουσιακού στοιχείου και μέσου, η διαχείριση της Μαυριώτισσας όπως και πρόσφατα, η επέλαση στο οικόπεδο του δημοτικού εστιατορίου της περιοχής με τις χλιαρές αντιδράσεις του Δήμου Καστοριάς, η προβολή περιουσιακών δικαιωμάτων στα πέριξ του Αγίου Νικολάου στον εσωτερικό παραλίμνιο (και αυτά μόνο ενδεικτικά), το σημαντικό σε συνεργασία με την πολιτεία και την Ε.Ε. φιλανθρωπικό έργο του σε ό,τι αφορά ακόμη και ζητήματα καθημερινής σίτισης απόρων (και ορισμένων ευπόρων), αλλά και η δημιουργία ή απλά ανοχή αυλής και αυλικών ως και η επίδειξη των καλών (και κακών σχέσεων του) με εμφανείς, διακριτικές μεταχειρίσεις. 

Και εν τέλει η εικόνα άσκησης ισχυρής πολιτικής παρέμβασης στα τοπικά θέματα, είναι κάποιες από πτυχές της περιόδου που άφησε πίσω του ο μακαριστός μητροπολίτης Σεραφείμ, που οχύρωνε το ταπεραμέντο του στον θεολογικό λόγο. Καθώς και της κατάστασης που θα συναντήσει ο νέος που θα εκλεγεί αύριο.


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς | Καλλίνικος

Το who is who του νέου μητροπολίτη, παραμένει για την ώρα άγνωστο.  Όμως, ονόματα μνηστήρων από Ναύπακτο, Κοζάνη, Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά κι από την ίδια την πόλη της Καστοριάς διακινήθηκαν και ζέσταναν «τα αίματα». Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαρρέουν, οι υποψηφιότητες για τον επισκοπικό θρόνο στην Καστοριά,  ήταν αρχικά  δύο. Κατέληξαν στην συνέχεια τρεις. 

Η πρώτη υποψηφιότητα του κ. Καλλινίκου Γεωργάτου, πρωτοσύγκελου της Μητροπόλεως Ναυπάκτου, διαθέτει μάλλον το επίσημο χρίσμα του αρχιεπισκόπου. Η δεύτερη, αποδίδεται σε προσπάθεια ιεραρχών της Βορείου Ελλάδος, να συγκροτήσουν μέτωπο. Πρόκειται για τον αρχιμανδρίτη Χριστοφόρο Αγγελόπουλο, πρωτοσύγκελο της Μητροπόλεως Σερβίων και Κοζάνης. Ενώ μέσα στις τελευταίες ημέρες προστέθηκε και η υποψηφιότητα του αρχιμανδρίτη Νικολάου Γιαννουσά, πρωτοσύγκελου της Μητροπόλεως  Καστοριάς και «πνευματικό» τέκνο του μακαριστού Σεραφείμ που επιχειρείται να φανεί ως outsider. 

Η υποψηφιότητά του επισημοποιήθηκε τις τελευταίες ώρες και ασφαλώς αυτό  έχει την δική του σημασία. Διότι πολύ απλά προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι με την νέα αυτή υποψηφιότητα σημειώνεται το αν όχι παράδοξο, σίγουρα πάντως σπάνιο φαινόμενο: Δύο φυσικοί αδελφοί με παρουσιαστική πραότητα,  που προέρχονται από το φυτώριο κληρικών που είχε ο Σεραφείμ στην Καστοριά και μάλιστα με υπερσυντηρητικές, κάπως τραχείες απόψεις ακόμη και για θέματα κοινωνικής διάστασης (όπως ο κορωνοϊός, οι εμβολιασμοί, οι αμβλώσεις και οι... εξορκισμοί των φοιτητικών διαμερισμάτων (!) της Καστοριάς κ.ο.κ.) να είναι νυν και υποψήφιος μητροπολίτης σε όμορες μητροπόλεις και γεωγραφικές περιφέρειες που επιχειρούν να περικλείσουν!  




Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι με την νέα αυτή υποψηφιότητα Ν. Γιαννουσά σημειώνεται το αν όχι παράδοξο, σίγουρα πάντως σπάνιο φαινόμενο: Δύο φυσικοί αδελφοί που προέρχονται από το φυτώριο κληρικών που είχε ο Σεραφείμ στην Καστοριά και μάλιστα με υπερσυντηρητικές, κάπως τραχείες απόψεις ακόμη και για θέματα κοινωνικής διάστασης (όπως ο κορωνοϊός, οι εμβολιασμοί, οι αμβλώσεις και οι... εξορκισμοί των φοιτητικών διαμερισμάτων (!) της Καστοριάς κ.ο.κ.) να είναι νυν και υποψήφιος μητροπολίτης σε όμορες μητροπόλεις και γεωγραφικές περιφέρειες που επιχειρούν να περικλείσουν!



Λέγεται δε ότι υποψηφιότητα του κ. Νικολάου Γιαννουσά αν και έπεσε στο τέλος στη μάχη θα κάνει τη διαφορά. Όπως λέγεται επίσης  ότι από τον θάνατο του μακαριστού μητροπολίτη άρχισε η διαδοχολογία στο εσωτερικό της Καστοριάς που είχε ως συνέπεια αντιπάθειες και καθόλου σεβασμό στον εκλιπόντα.  

Όμως αυτά είναι «λεπτομέρειες» που επί μήνες εξελίχθηκαν στους κόλπους της τοπικής επισκοπής και της Εκκλησίας της Ελλάδος, που μέσω των εκλογών για 5 κενές θέσεις μητροπολιτών σε μία μόνο ημέρα, επιχειρεί να αναδιατάξει σφαίρες επιρροής. 

Μετεκλογικά όμως, σε τοπικό επίπεδο, αναμένεται με την εκλογή του νέου μητροπολίτη να ξεκινήσει μια καινούργια επιχείρηση επίδειξης πίστης, αφοσίωσης και υποταγής, ενίοτε και κάπως γλοιώδους, αν όχι όλων, στα σίγουρα πάντως, εκείνων των πολιτικών και δημοσίων προσώπων που ρέπουν στον παραγοντισμό  ή την αλίευση ψήφων στις τάξεις των φανατιζόμενων πιστών. Επιχειρούν δηλαδή να αποκτήσουν την προνομιακή εύνοια του κλήρου για προσωπική εκμετάλλευση και εκλογική ρευστοποίηση ή απλά για να καμουφλάρουν την ανικανότητα και ακαταλληλότητα τους με πινελιές πίστης, της δικής τους συγκεκριμένα.




Οι αναμνήσεις μιας θητείας (του μακαριστού μητροπολίτη Σεραφείμ) που αναπόφευκτα στιγματίσθηκε έντονα, ιδίως στα πρώτα χρόνια της και ακόμη περισσότερο από πράξεις και παραλείψεις, τα κάπως παιδικά αντανακλαστικά του. Αλλά και αμφιλεγόμενες προσωπικές επιλογές, όπως να μηνύει και ακολούθως να οδηγεί σε ποινικά δικαστήρια, ανθρώπους της εκκλησίας εννοείται, ιδίως κληρικούς για αξιόποινες πράξεις που αφορούσαν «την τιμή και την υπόληψή» του.



Σε ένα τόπο που στήθηκε ένας κακόγουστος μεταλλικός σταυρός, φωτεινός την νύχτα τύπου Κου Κλουξ Κλάν,  όπου στην ΔΕΥΑ Καστοριάς, αναρτήθηκαν πανώ με την Παναγία και την Αγία Σοφία με ευθύνη του προέδρου της, πανώ που προσβάλλουν όσα υποτίθεται ότι προβάλλουν. Όπου οι εκπρόσωποί της φλερτάρουν με τις συνήθειες των ψεκασμένων. 

Και συγκεκριμένα σε μια ευρύτερη περιοχή στην οποία ανακαλύπτεται ότι ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας δεν έχει εμβολιαστεί. Όπου αποτελεί εφτασφράγιστο μυστικό ο εμβολιασμός (ή μη) των άλλων, όπως ενδεικτικά του δημάρχου Καστοριάς, κάτι που επιτρέπει υποθέσεις.

Και ο κυβερνητικός βουλευτής Καστοριάς περιφέρει σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης τις φωτογραφίες του από προσωπικές στιγμές που βρίσκονται στον πυρήνα της ιδιωτικότητας, σε στασίδια και ψαλτήρια, ακόμη και σε ταφικά, όπου η επικεφαλής της μεγαλύτερης μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς, χωρίς να διευκρινίζει τις δικές της απόψεις, καταφέρεται σε βάρος της κυβέρνησης και των υγειονομικών αρχών χαρακτηρίζοντας στην Καστοριά αντισυνταγματικά (!) και ρατσιστικά (!) τα μέτρα της σωτηρίας της ανθρώπινης ζωής για την δημόσια υγεία.

Σε μια περιοχή που δεν διαθέτει εμφανώς τουλάχιστον, ιεράρχες όπως ο μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος και ο αντίστοιχος Λάρισας Ιερώνυμος, που (ειδικά ο τελευταίος) είχε το θάρρος να επιτεθεί ευθέως κατά των αντιεμβολιαστών, αλλά και να επιτρέψει την διενέργεια εμβολιασμών έξω από ναούς, διεγείροντας ψεκασμένους σε ύβρεις, χειρονομίες και προσβολές σε βάρος του. 

Γι’ αυτό η Καστοριά, ίσως και χωρίς να το γνωρίζει ή να το έχει συνειδητοποιήσει απόλυτα, βρίσκεται σήμερα στο μεταίχμιο μιας μακράς ιστορικής περιόδου, που εκτιμάται ότι θα είναι και η πιο καίρια για τις ζωές μεγάλης μερίδας του ενήλικου πληθυσμού. 


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 7 Οκτωβρίου 2021, αρ. φύλλου 1098.


* * *

Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου


Μέ αἰσθήματα χαρᾶς καί συγκίνησης καί εὐχαριστίες πρός τόν ἐν Τριάδι Θεό ἡ Ἱερά Μητρόπολις Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου ἀναγγέλλει στό χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας τό χαρμόσυνο γεγονός τῆς ἐκλογῆς ἀπό τήν Σεπτή Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τοῦ Πρωτοσυγκέλλου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας, Ἀρχιμανδρίτου Καλλινίκου Γεωργάτου, σέ Νέο Μητροπολίτη Καστορίας. Ὁ ἐψηφισμένος Μητροπολίτης Καστορίας Καλλίνικος εἶναι ὁ πρῶτος χειροτονημένος καί ἐγγεγραμμένος στήν Ἱερά Μητρόπολή μας Κληρικός πού ἐκλέγεται Μητροπολίτης.

Ὁ Θεοφιλέστατος Καλλίνικος (κατά κόσμον Νικόλαος Γεωργᾶτος) γεννήθηκε στήν Ἔδεσσα τό 1966 [σ.σ. με καταγωγή από Κεφαλλονιά] καί μεγάλωσε καί ἀναπτύχθηκε μέσα σέ περιβάλλον ἐκκλησιαστικό, συνοδευόμενο πάντοτε ἀπό τήν παρουσία τοῦ Ἁγίου Καλλινίκου Μητροπολίτου Ἐδέσσης.

Σπούδασε στήν Παιδαγωγική Ἀκαδημία Ἡρακλείου Κρήτης καί στήν Θεολογική Σχολή τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ὑπηρέτησε ἑπτά χρόνια ὡς δάσκαλος σέ σχολεῖα τῆς Ἔδεσσας, τῆς Κρήτης, τῆς Ἀθήνας καί τῆς Αἰτωλοακαρνανίας.

Ἀπό μαθητής τοῦ Δημοτικοῦ συνδέθηκε πνευματικά μέ τόν Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Ἱερόθεο, Ἱεροκήρυκα τότε τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης καί, ὅταν ὁ Ἀρχιμανδρίτης Ἱερόθεος ἐξελέγη (τό 1995) Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, ἦλθε κοντά του. Ἀπό τότε ἐργάζεται στήν Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου, ἐπί 26 συναπτά ἔτη, κατ’ ἀρχήν ὡς λαϊκός γραμματεύς καί ὁδηγός τοῦ Μητροπολίτου καί ἕνας ἀπό τούς βασικούς συντελεστές στήν ἔκδοση τῆς ἐφημερίδας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως «Ἐκκλησιαστική Παρέμβαση» καί κατόπιν ὡς Κληρικός, ὅπου τόν τοποθετοῦσε ὁ Μητροπολίτης του. Στίς 18 Σεπτεμβρίου 1999 ἐκάρη μοναχός, λαμβάνοντας τό ὄνομα Καλλίνικος, καί στίς 19 Σεπτεμβρίου 1999 χειροτονήθηκε διάκονος στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου ἀπό τόν Μητροπολίτη μας κ. Ἱερόθεο. Τήν 1η Ἰανουαρίου 2000 χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος καί ἔλαβε τό ὀφφίκιο τοῦ Ἀρχιμανδρίτου ἀπό τόν ἴδιο Μητροπολίτη. Ἐργάσθηκε ὡς Διάκονος τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, ὡς Ἐφημέριος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου Κρυονερίων, κατόπιν ὡς Ἱεροκήρυξ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως καί ὑπεύθυνος τοῦ Τμήματος Νεότητας, καί ἀπό τόν Μάρτιο τοῦ 2017 ἕως σήμερα ὡς Πρωτοσύγκελλος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως μας.

Τά πτυχία τοῦ δασκάλου καί τοῦ θεολόγου, ἡ μαθητεία του στήν θεολογία πού ἐκφράζει ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Ιερόθεος καί ἡ πείρα του σέ θέματα νομοκανονικά, ὡς κατάλληλος ἐπιστημονικός ὁπλισμός, τόν καθιστᾶ πολύ ἀποδοτικό στήν ποιμαντική τῶν νέων καί στήν ἀντιμετώπιση δύσκολων ἐκκλησιαστικῶν θεμάτων.

Σήμερα, Παρασκευή 8 Ὀκτωβρίου 2021, ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τόν ἐξέλεξε μέ ψήφους 47 νέο Μητροπολίτη τῆς ἀκριτικῆς καί ἱστορικῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καστορίας.

Ἐκ μέρους τοῦ Κλήρου καί τοῦ λαοῦ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου τοῦ εὐχόμαστε καλή δύναμη στό νέο πολυϋπεύθυνο διακόνημα πού τοῦ ἐμπιστεύθηκε ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία καί πολύκαρπο καί ἀγλαόκαρπο ποιμαντορία.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως


* * *

Σημείωση της εφημερίδας

Το σώμα της Ιεραρχίας μετά από μυστική ψηφοφορία, εξέλεξε τον αρχιμανδρίτη Καλλίνικο Γεωργάτο, νέο μητροπολίτη Καστοριάς με 47 ψήφους επί συνόλου 77 ψηφισάντων. Επίσης, ο αρχιμανδρίτης Χριστοφόρος Αγγελόπουλος έλαβε 26 ψήφους, ενώ ο αρχιμανδρίτης Νικόλαος Γιαννουσάς 1 ψήφο. Επίσης ευρέθησαν 3 λευκές ψήφοι. 
Την Κυριακή 10 Οκτωβρίου στον μητροπολιτικό ναό Αθηνών θα πραγματοποιηθεί η χειροτονία του εψηφισμένου μητροπολίτη Καστοριάς κ. Καλλίνικου.


* * *

Βασικά βιογραφικά-σπουδές

Ὁ Ἀρχιμανδρίτης Καλλίνικος (Νικόλαος) Γεωργᾶτος τοῦ Εὐαγγέλου καί τῆς Μαρίας γεννήθηκε στήν Ἔδεσσα Πέλλης, τό 1966.
Ἐπεράτωσε τίς ἐγκύκλιες σπουδές στήν Ἔδεσσα (1984).
Ἔλαβε τό πτυχίο τῆς Παιδαγωγικῆς Ἀκαδημίας Ἡρακλείου Κρήτης (1986).
Ἔλαβε τό πτυχίο τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης, Θεολογικό Τμῆμα (2000).
Παρηκολούθησε τά Σεμινάρια Κατηχητῶν τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς (1994-1995).
Παρακολουθεῖ ἀνελλιπῶς ἀπό τά νεανικά του χρόνια τά θεολογικά μαθήματα τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου.

Ἐργασία-στράτευση
Ἐργάσθηκε ἀπό τά μαθητικά του χρόνια καί ἀργότερα ἐπί τετραετία βοηθώντας τόν πατέρα του σέ τεχνικές ἐργασίες (ψυκτικός-μηχανικός) παρακολουθώντας καί γιά ἕνα ἔτος ταχύρρυθμο τμῆμα Σχολῆς ΟΑΕΔ Θεσσαλονίκης.
Ὑπηρέτησε στόν Ἑλληνικό Στρατό, ὡς πυροβολητής μέσων ἁρμάτων μάχης, στήν Αὐλώνα Βοιωτίας, στήν Ρόδο καί στό Λιτόχωρο Πιερίας (1990-1991).
Μετά τήν ἀποστράτευσή του ἐργάσθηκε ὡς Διδάσκαλος στήν Πρωτοβάθμια Ἐκπαίδευση, στά Σεβαστιανά Ἐδέσσης, στήν Κρήτη, στήν Δυτική Ἀττική, στήν Ἀθήνα καί στήν Αἰτωλοακαρνανία (1991-1999).
Μετά τήν ἐνθρόνιση (1995) τοῦ πνευματικοῦ του πατρός Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου, τόν ἀκολούθησε στήν Ναύπακτο, ὅπου ἐργάσθηκε ὡς γραμματέας, ὁδηγός τοῦ αὐτοκινήτου καί ὡς ἀρχειοθέτης.

Ἱερατική ὑπηρεσία-διοίκηση
Στήν μοναχική κουρά του (1999) ἔλαβε τό ὄνομα τοῦ πνευματικοῦ του παπποῦ καί Μητροπολίτου τῆς ἰδιαιτέρας πατρίδος του, ἁγίου Καλλινίκου Ἐδέσσης.
Χειροτονήθηκε Διάκονος (1999) καί Πρεσβύτερος (2000) στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου ἀπό τόν Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεο, λαμβάνοντας καί τό ὀφφίκιο τοῦ Ἀρχιμανδρίτου (2000) καί τήν διακονία τῆς πνευματικῆς πατρότητος (2003).
Ὑπηρέτησε ἐπί τριετία ὡς Ἐφημέριος-Ἱεροκήρυξ στήν Ὀρεινή Ναυπακτία (2000-2003).
Διετέλεσε γραμματέας τοῦ Ἡγουμενοσυμβουλίου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἀμπελακιωτίσσης (2003-2017).
Διορίσθηκε τακτικός Ἱεροκήρυξ ἀπό τήν Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (2003).
Διορίσθηκε Πρωτοσύγκελλος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου μέ ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (2017).

Ὑπόλοιπη ἐκκλησιαστική διακονία-δραστηριότητα
Διηκόνησε ὡς Κατηχητής, ὡς ὑπεύθυνος τῆς Κατασκηνώσεως ἀρρένων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως (2001 καί ἐντεῦθεν) καί ὡς ὑπεύθυνος Νεότητος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως (2002 καί ἐντεῦθεν).
Συνόδευσε τόν Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου σέ ἱεραποστολικά ταξίδια του στό Ἐξωτερικό (Κωνσταντινούπολη, Ρουμανία, Γεωργία, Ρωσία, Βουλγαρία, Ἀμερική, Κύπρο, Αὐστρία).
Συνόδευσε τόν Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου στήν Μεγάλη Σύνοδο τῆς Κρήτης (2016).
Συντονίζει τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου (2013 καί ἐντεῦθεν).
Συντονίζει τήν λειτουργία τῆς ἱστοσελίδας καί τῆς σελίδας κοινωνικῆς δικτύωσης (facebook) τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου.
Ἐπιμελεῖται τήν ἐκπομπή Ἀνθολόγιον Θεολογίας στόν Ρ/Σ τῆς Πειραϊκῆς Ἐκκλησίας (2017 καί ἐντεῦθεν).
Βοηθᾶ στήν ἔκδοση τῶν βιβλίων τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱεροθέου.

Συγγραφή-ἐκδόσεις:
–Συντάκτης καί ὑπεύθυνος τυπογραφείου τῆς ἔκδοσης τῆς Ἐφημερίδος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως «Ἐκκλησιαστική Παρέμβαση» (1996-2017).
–Ἐπιμελήθηκε τήν ἔκδοση: Ἡ κιβωτός τῆς Ναυπακτίας - Ἱ.Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμπελακιωτίσσης (2004).
–Μιά φωνή ἀπό τήν Νινευή (2004).
–Ἐπικεφαλῆς τῆς Ἐπιτροπῆς ἔκδοσης τοῦ τόμου: Δεκαετία Ἀρχιερατείας Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἱεροθέου (2005).
–Σειρά 12 ἄρθρων – κηρυγμάτων στό περιοδικό Ἐφημέριος (2007).
–Ἐπιμελήθηκε τήν ἔκδοση: Ἕνα Ἐκκλησιολογικό πρόβλημα (2008).
–Ἐπιμελήθηκε τήν ἔκδοση: Τελετῆς Σύναξις, ἀναγόρευση Μητροπολίτου Ναυπάκτου σέ ἐπίτιμο διδάκτορα τῆς Ἰατρικῆς Ἰωαννίνων (2009).
–Ἡ ὁσιοπαρθενομάρτυς Παρασκευή κατά τόν ἅγιο Κοσμᾶ τόν Αἰτωλό (2019).
–Συνέγραψε σειρά θεατρικῶν ἔργων γιά τίς ἑορταστικές ἐκδηλώσεις Νεότητος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου (1999-2019, ἐνδεικτικῶς: «Τίμια δῶρα ἤ σ' εὐχαριστῶ», «Τά Χριστούγεννα τοῦ Παπαχαραλάμπους ἤ Τό λουλούδι τῆς ξενιτειᾶς», «Ἀπορίες πρός τόν Χριστό», «Τό ὄνειρο τοῦ Ὑπουργοῦ», «Ὁ Γέροντας Παΐσιος καί οἱ νέοι», «Τά Χριστούγεννα τοῦ μικροῦ Παΐσιου», «Φῶς ἱλαρόν», «Ἀναζήτηση: Ποῦ εἶναι ὁ Θεός σου;» κἄ.)


Αναδημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 7 Οκτωβρίου 2021, αρ. φύλλου 1098.

Σχετικά:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ