16.2.19

ΟΔΟΣ: Αναπόφευκτα


ODOS newspaper of Kastoria Greece
ΟΔΟΣ 18.10.2018 | 956

Οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες στα Σκόπια, όπου η ισχνή κυβερνητική πλειοψηφία υπό τον κ. Ζόραν Ζάεφ επιχειρεί αυτές τις ημέρες να εφαρμόσει την συμφωνία των Πρεσπών για το ονοματολογικό και συγκεκριμένα να επιτύχει την τροποποίηση του συντάγματος, αναμένεται να καθορίσουν τις πολιτικές εξελίξεις. Η εναρμόνιση των Σκοπίων με τις επιταγές συγκεκριμένων διατάξεων της διμερούς συμφωνίας, αποδεικνύεται παγίδα.

Παγίδα, όχι μόνο στην γειτονική χώρα ούτε μόνο στην Ελλάδα. Διότι εν όψει του διαφαινόμενου αδιεξόδου στα Σκόπια, ανοίγει μια πόρτα φρενοκομείου που ίσως προκαλέσει σοβαρές ανακατανομές εδαφών και σφαιρών επιρροής στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή.

Η κατάσταση στην γειτονική χώρα μοιάζει πάντως να εξελίσσεται σε οριακή. Δοκιμάζει τις συνθήκες σταθερότητας στα Σκόπια, οδηγώντας το κράτος αυτό επί ξηρού ακμής. Το πολιτικό μέλλον του ίδιου του Ζόραν Ζάεφ καθίσταται εξαιρετικά αμφίβολο, αφού σε περίπτωση εκλογικής αναμέτρησης στις αρχές Δεκεμβρίου, δεν είναι καθόλου απίθανο να σημειωθούν εκπλήξεις. Και θεαματικές αλλαγές που αναπόφευκτα θα επιταχύνουν άλλες εξελίξεις.

Μια βαθύτερη ανάλυση των γεγονότων πείθει ότι, η εσωτερική αμφισβήτηση που εκδηλώνεται εκεί (στα Σκόπια), δεν περιορίζεται απλά στις σχέσεις με την Ελλάδα ή την προοπτική ένταξής τους σε ΝΑΤΟ και Ευρωπαϊκή Ένωση. Η κρίσιμη κατάσταση έχει κατά βάση υπαρξιακά χαρακτηριστικά εν όψει της δραστηριότητας της αλβανικής μειονότητας. Που έχει το βλέμμα στραμμένο στην εθνική ολοκλήρωση μιας ενιαίας Μεγάλης Αλβανίας, ενός ζωτικού χώρου, ήδη μέλους του ΝΑΤΟ.

Αλλά και εν όψει της ακραίας στάσης σλαβικών κομμάτων, που απηχούν τις απόψεις και επιδιώξεις των εθνικιστών, έχοντας απροκάλυπτα ειλικρινείς και οπωσδήποτε εχθρικές βλέψεις σε βάρος της Ελλάδας. Με την Καστοριά, όπως δείχνουν τα πράγματα, να τίθεται για τα καλά στο επίκεντρο των στόχων αυτών.


Το σιντριβάνι με τις «Τρεις Mητέρες της Μακεδονίας» στην πλατεία των Σκοπίων και στο βάθος το άγαλμα του Φιλίππου Β’ της Μακεδονίας, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. 

* * * 

Στο παζλ της ρευστής κατάστασης συμμετέχουν και άλλοι παράγοντες. Που οφείλονται σε αφέλεια ή εκ του πονηρού. Ανήκουν και φαινομενικά άσχετα γεγονότα, όπως οι πρωτοφανείς εξελίξεις στο σχίσμα που κήρυξε η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, με συμμάχους σλαβικές εκκλησίες της ευρύτερης περιοχής, απέναντι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

Στο οποίο υπάγεται πνευματικά η Καστοριά, γεγονός που επεκτείνει την σοβαρή κρίση που φθάνει ως το επίπεδο των πιστών. Αλλά και εγχώριων κληρικών, που με μοναδικό κίνητρο τον φανατικό αντιδυτικισμό (με εξαίρεση τα χρηματικά κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης), φλερτάρουν από χρόνια τώρα με την νεοσλαβική εκδοχή του ορθόδοξου δόγματος.

Κοντά σε όλα αυτά, λειτουργούν και άλλα, φαινομενικά ακόμη πιο άσχετα γεγονότα. Όπως η αφελώς (;) προγραμματισμένη για την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2018, δηλαδή σε 2-3 ημέρες από σήμερα, κατάληξη της αυτοαποκαλούμενης «παγκόσμιας» «ειρηνευτικής πορείας» στην Καστοριά. Και μάλιστα όχι απλά με την συναίνεση, αλλά και υπό την αιγίδα των αυτοδιοικητικών αρχών και συγκεκριμένα του Δήμου Καστοριάς, που με σχετική ανακοίνωση όχι απλά επιχαίρει, αλλά και καλεί τους πολίτες στις «εκδηλώσεις».


* * *


ΔΗΜΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
16.10.2018
«PEACE ROAD BALKANS 2018»

O Δήμος Καστοριάς, μετά από πρόσκληση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ειρήνης, πρόκειται να συμμετέχει στην εκδήλωση Peace Road Balkans 2018, η οποία επιδιώκει να δημιουργήσει νέες μόνιμες σχέσεις μεταξύ των νέων και να τους δώσει το μήνυμα της ειρήνης, της αμοιβαίας ευημερίας και ανάπτυξης για χάρη κάθε χώρας και των Βαλκανίων συνολικά.

Νέοι ποδηλάτες (περίπου 15) από την Αλβανία, το Μαυροβούνιο, τη Βοσνία και Ερζεγοβίνη, τη Σερβία, την ΠΓΔΜ, το Κοσσυφοπέδιο, την Ελλάδα και πολλές άλλες χώρες από την Ευρώπη, Ασία, ΗΠΑ θα ταξιδέψουν περίπου 1500 χιλιόμετρα με ποδήλατο για να παραδώσουν μηνύματα ειρήνης και συνεργασίας. Τελευταία στάση της διαδρομής αυτής είναι η Καστοριά.

Ο Δήμος Καστοριάς καλεί όσους επιθυμούν να συμμετέχουν, για να μεταδώσουν το μήνυμα της συνεργασίας, για χάρη της ειρήνης και της ανάπτυξης των Βαλκανίων.

Οι Αγώνες θα διεξαχθούν την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2018 στην Καστοριά, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
• 4.00 μ.μ. έναρξη Πάρκο Ολυμπιακής Φλόγας
• Μεγάλου Αλεξάνδρου – Ορεστιάδος
• μικρό γύρο της λίμνης (Μαυριωτίσσης - Σουγαρίδη)
• Λεωφόρο Νίκης 
• Ιουστινιανού
• 5.00 μ.μ. τελετή λήξης στο Ενυδρείο Καστοριάς - Χαιρετισμοί.




* * *

Λιγότερο από τρεις μήνες πριν την αναμενόμενη υποδοχή των προπαγανδιστών της μουσικής «αλληλεπίδρασης» από τα Σκόπια την περίοδο των Καρναβαλιών, ένα μικρό βαλκανικό καραβάνι καταλήγει στην Καστοριά.

Αυτό περιπλέκει τα πράγματα. Προκαλείται η εύλογη απορία για τον λόγο (και τον υπεύθυνο), που η Καστοριά είναι η μοναδική πόλη στην Ελλάδα που εντάχθηκε στην πορεία της… παγκόσμιας ειρήνης. Σε καμιά άλλη πόλη (ούτε καν της Δυτικής Μακεδονίας) δεν θα σταματήσει αυτή η ιδιόρρυθμη και με σαφή στοιχεία παραθρησκευτικής οργάνωσης παράλληλων δράσεων εκδήλωση. Που αναπτύσσεται στο όνομα της ειρήνευσης και συναδέλφωσης των λαών της βαλκανικής, στην οποία περιλαμβάνουν με πολιτικούς όρους, εντελώς άστοχα την Ελλάδα. Ή για την ακρίβεια, μόνο την Καστοριά απ’ όλη την Ελλάδα!

Μιας «παγκόσμιας πορείας» η οποία στις επίσημες ανακοινώσεις της... χαρακτηρίζει την γειτονική χώρα νέτα-σκέτα και απροσχημάτιστα ως «Μακεδονία», γεγονός που αποτελεί ένδειξη ότι η πόλη της Καστοριάς έχει πράγματι τεθεί στο επίκεντρο σοβαρής προσπάθειας προπαγάνδας.

Παραθρησκευτικής και παραπολιτικής προπαγάνδας, που ξέφυγε (;) της προσοχής των αρμόδιων περιφερειακών αρχών και της Δημοτικής αρχής Καστοριάς, που βαφτίζουν όλο αυτό το ρηχό πανηγύρι ως αφορμή αλληλογνωριμίας και ειρήνης.

Πλην όμως, πρόκειται για δομημένη οργάνωση με ηγεσία που εντάσσεται σε δράσεις με ισχυρά πλοκάμια στην ίδια την Αλβανία και μάλιστα με τους «Μακεδόνες» των Σκοπίων. Από την επίσημη πρόσκλησηδελτίο τύπου του Δήμου Καστοριάς για την... παγκόσμια πορεία, αποδεικνύεται ότι πιάστηκε (;) στον ύπνο για μια ακόμη φορά.




Όπως είχε γίνει στο μακρινό 2006*, όταν ο Δήμος Καστοριάς είχε αρχικά χρηματοδοτήσει και  παραχωρήσει την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς για την πραγματοποίηση συνεδρίου στο οποίο θα παρουσιαζόταν ο Μακεδονικός Αγώνας, ως… εμφύλιος !

Ή όπως συνέβη στο τέλος Φεβρουαρίου του 2011*, όταν και πάλι ο Δήμος Καστοριάς – γραφείο Αντιδημάρχου Πολιτισμού Τουρισμού Υγείας Πρόνοιας Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ανακοίνωνε θριαμβευτικά ότι στο πλαίσιο των τριήμερων εορταστικών εκδηλώσεων της Αποκριάς, θα φιλοξενούσε το συγκρότημα δημοτικής μουσικής Γκότσε Ντέλτσεφ (!) από τη Σόφια Βουλγαρίας, σε μία μοναδική εμφάνιση στο πάρκο «Ολυμπιακής Φλόγας» στην Καστοριά.

Αν και στην τωρινή πρόσκληση-δελτίο τύπου του Δήμου Καστοριάς το γειτονικό κράτος (από το οποίο θα περάσει το… καραβάνι) αναφέρεται ως πΓΔΜ, ωστόσο στις επίσημες ιστοσελίδες της πορείας που θα καταλήξει στην Καστοριά αναφέρεται ως… «Μακεδονία».

Η ΟΔΟΣ διευκρινίζει ότι δεν θεωρεί πρόβλημα τον παραθρησκευτικό χαρακτήρα της «Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ειρήνης», εάν φυσικά ο Δήμος Καστοριάς το γνωρίζει, αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη και το γνωστοποιεί στους δημότες του. Όπως άλλωστε την αναλαμβάνει με το παρεμφερές -βαλκανικό κατά τον τίτλο- αλλά αμιγώς σλαβικό, φεστιβάλ των καρναβαλιών στην πλατεία Ομονοίας.


* * *


Ο αιδεσιμότατος Sun Myung Moon με την σύζυγό του Hak Ja Han κατά την διάρκεια της παραδοσιακής επίκλησης μιας ευλογίας σε ένα μαζικό γάμο στο Chamsil της Σεούλ όπου 6.000 ζευγάρια από περίπου 80 χώρες, άγνωστοι μεταξύ τους, τέλεσαν τους γάμους τους που «ήταν το πιο γρήγορο μέσον για να φθάσουν στον υπέρτατο κόσμο της Ειρήνης». 

Ο Moon, αυτοανακηρυγμένος μεσσίας, ίδρυσε το 1954 την θρησκευτική οργάνωση-κίνημα «Άγιο Πνεύμα για την Ενοποίηση του Παγκόσμιου Χριστιανισμού» (HSA-UWC) στην Σεούλ της Νοτίου Κορέας. Το 1994 η HSA-UWC αντικαταστάθηκε από τον ίδιο με μια νέα θρησκευτική οργάνωση-κίνημα την Οικογενειακή Ομοσπονδία για την Παγκόσμια Ειρήνη και Ενοποίηση (FF WPU) – γνωστή ως Ενοποιημένη Εκκλησία (Εκκλησία Ενοποίησης ή Ενωτική Εκκλησία) φωτογραφία κάτω.

Στην συνέχεια ιδρύθηκαν αρκετά παραρτήματα, ενώσεις και οργανισμοί, όπως η UPF (Παγκόσμια Ομοσπονδία Ειρήνης που διοργανώνει τις αθλητικές εκδηλώσεις την προσεχή Κυριακή στην Καστοριά (*), η IRFWP (Διαθρησκευτική Ομοσπονδία για την Παγκόσμια Ειρήνη), η IOWC (Διεθνής Σταυροφορία για Ενοποιημένο Κόσμο),η CAUSA International κ.ά.

Στον κατάλογο της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, που καταρτίστηκε από την Ζ΄ Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και Παραθρησκείας, αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Εάν οι νεοφανείς αιρέσεις και παραθρησκευτικές ομάδες απεκάλυπταν το αληθινό τους πρόσωπο και δεν εμφανίζονταν με ποικίλα προσωπεία και με τον ισχυρισμό ότι συμβιβάζονται απόλυτα με την Ορθόδοξη πίστη, η όλη αυτή ερευνητική εργασία θα ήταν περιττή».


(*) Σημειώνεται ότι στο αυριανό δημοτικό συμβούλιο στις 18:30, το 24ο θέμα συζήτησης είναι η «Έγκριση συμμετοχής του Δήμου Καστοριάς στην εκδήλωση Peace Road Balkans 2018, που διοργανώνει η "Παγκόσμια Ομοσπονδία Ειρήνης"», εισήγηση της αντιδημάρχου Καστοριάς κ. Α. Πετσάλνικου.



* * *

Όμως, με ένα δελτίο τύπου να αγγέλλει θριαμβευτικά ότι μετά από πρόσκληση της «Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ειρήνης», ο Δήμος Καστοριάς πρόκειται να συμμετέχει στην εκδήλωση «Peace Road Balkans 2018», η οποία επιδιώκει «να δημιουργήσει... νέες μόνιμες σχέσεις μεταξύ των νέων και να τους δώσει το μήνυμα της ειρήνης, της αμοιβαίας ευημερίας και ανάπτυξης, για χάρη κάθε χώρας και των Βαλκανίων», εγείρονται εύλογα απορίες αν ο Δήμος Καστοριάς γνωρίζει θετικά ποιούς υποστηρίζει.

Και εάν αφελώς, κάτω από την μύτη του, διευκολύνει την δραστηριότητα μιας εξόχως αμφιλεγόμενης «παγκόσμιας κίνησης», με στοιχεία αίρεσης και παραθρησκείας, που θέτει την Καστοριά στο επίκεντρό της. Κάτι σαν την εκστρατεία εκ πολιτισμού -όπως διδάσκονταν παλιά- του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ανατολή, ως τις Ινδίες.

Στην επιτακτική απορία, για ποιον ακριβώς λογικό λόγο επιλέχθηκε η Καστοριά και ποιος ευθύνεται πολιτικά για την ένταξη της Καστοριάς στο επισημότερο δυνατό επίπεδο στους ευρύτερους μηχανισμούς προπαγάνδας των Σκοπίων, δεν υπάρχει εκ προοιμίου ασφαλής απάντηση.

Όπως δεν υπάρχει στην αφελή απορία για την συμφωνία Ελλάδος Σκοπίων – πέρα από το timing του φερόμενου μετριοπαθούς Ζόραν Ζάεφ, πρωθυπουργού της γειτονικής χώρας, επικεφαλής μιας εύθραυστης κομματικής συμμαχίας με το αλβανικό κόμμα. Μιας συμφωνίας για μια εκκρεμότητα που ανακινήθηκε από την Ελλάδα και κατέληξε εκεί που κατέληξε και για την εξήγηση της οποίας κανείς δεν μπορεί να δώσει απάντηση.



Η αψίδα του θριάμβου της Μακεδονίας στην πλατεία Πέλλας των Σκοπίων.  

* * *

Στην φωτογραφία του πρωτοσέλιδου της ΟΔΟΥ (αλλά και στις εσωτερικές σελίδες της εφημερίδας), τα τεράστια ψευδομνημεία που «κοσμούν» αλα Λας Βέγκας την κεντρική πλατεία των Σκοπίων, αποδεικνύουν το σοβαρό μαζικό παροξυσμό που εξακολουθεί να κινεί τα νήματα και να επιβάλλεται.

Έτσι, ύστερα από το άκρως αποτυχημένο δημοψήφισμα στις 30 Σεπτεμβρίου, που αποδείχθηκε μια εντελώς λανθασμένη πρωτοβουλία από την πλευρά Ζόραν Ζάεφ, καθώς αναθέρμανε τις αντιρρήσεις όσων θέλουν στην γειτονική χώρα και την πίτα γεμάτη, αλλά και ιδίως αυτών που τα θέλουν όλα, επιτρέποντας το εθνικιστικό κόμμα VMRO να σηκώσει κεφάλι παρά τα σκάνδαλα και τις αποκαλύψεις, εξασφαλίζοντάς του σημαντική προοπτική... για τις επόμενες εκλογές, που θεωρείται περίπου αναπόφευκτο ότι θα διεξαχθούν σύντομα, το μήνυμα του λαού των Σκοπίων είναι διπλά πιεστικό σε μία μόνο κατεύθυνση: σε βάρος της ακεραιότητας της Ελλάδος.

Είναι αφέλεια να υποστηρίζεται ότι η προπαγάνδα των Σκοπίων, αρκείται μόνο στο επίπεδο της φρασεολογίας και ότι όσα μυστήρια εξελίσσονται γύρω μας, εδώ στην Καστοριά ακόμη και τα φαινομενικά άσχετα ή συμπτωματικά, δεν εντάσσονται σε συγκεκριμένη στρατηγική.

Γι’ αυτό οι εξελίξεις στην Ελλάδα θα είναι αναπόφευκτες και πιο συγκεκριμένα θα συνδεθούν με τις εκλογές που πλησιάζουν και θα διεξαχθούν οποτεδήποτε έως ή και πριν τον Μάιο 2019, αφού η αίσθηση ότι δεν προχωρεί άλλο αυτή η κατάσταση είναι γενικευμένη.

Απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση, η Ελλάδα και τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν έχουν σαφή θέση για τις προθέσεις τους. Οι διαβεβαιώσεις του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι εφ όσον η Νέα Δημοκρατία κερδίσει τις εκλογές δεν θα κυρώσει στην Βουλή την εν λόγω συμφωνία, παρουσιάζει κενά και επιτρέπει αστερίσκους.

Ως αποτέλεσμα αυτής της αβεβαιότητας είναι να τίθενται επικεφαλής του κύματος δυσφορίας, είτε ακραίοι πολιτικοί σχηματισμοί, συνήθως από την εξτρεμιστική δεξιά, είτε κόμματα που αποζητούν σανίδα σωτηρίας σε ένα πρόσχημα (όπως οι ΑνΕλ), είτε εξωπολιτικοί φαινομενικά παράγοντες. Με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την Εκκλησία, που αναγορεύεται σε θεματοφύλακα πολιτικών ζητημάτων και δη επί διεθνών σχέσεων. Όπως επί της συνθήκης των Πρεσπών.



Ομαδικοί γάμοι (μεταξύ αγνώστων) στα Τίρανα της Αλβανίας της Ενωτικής Εκκλησίας (παράρτημα της οποίας είναι η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ειρήνης που συνεργάζεται ο Δήμος Καστοριάς ) στην οποία απέστειλε συγχαρητήριο μήνυμα ο επικεφαλής του εθνικού συμβουλίου Ειρήνης της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ειρήνης κ. Shezai Rrokaj και ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ειρήνης κ. Gaqo Apostoli.
* * *

Την ίδια στιγμή η Εκκλησία –που προσωποποιεί εχθρούς σε όσους δεν αποτελούν πειθήνια παπαγαλάκια των ανθρώπινων αδυναμιών και στοχοποιεί αυτούς που έχουν λόγο– παρακολουθεί χωρίς αντανακλαστικά την πορεία της «Παγκόσμιας ομοσπονδίας ειρήνης» στην Καστοριά την προσεχή Κυριακή, ενώ κατά τα άλλα διεκδικεί πολιτικό λόγο, παρέμβασης στα πολιτικά πράγματα ακόμη και σε επίπεδο Ιερών Μονών, όπως συνέβη την περασμένη εβδομάδα με την ανακοίνωση της «Ιεράς Μονής» Μαυριώτισσας, η οποία περιείχε αιχμές με δόσεις προειδοποίησης των επίδοξων πολιτικών.

Το γεγονός ότι η Εκκλησία της Ελλάδος φλυαρώντας για τα εθνικά δίκαια, μέσω συγκεκριμένων εκπροσώπων της, στους οποίους περιλαμβάνονται μητροπολίτες της Μακεδονίας -μεταξύ των οποίων και ο Καστορίας, που συχνά φιλοξενείται σε τηλεοπτικά πάνελ που τοποθετείται διαρκώς πάνω σε ένα εθνικό θέμα εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής, σχετίζεται με την ιστορία και τον ζωτικό χώρο της Ελλάδας, σε σχέσεις που δεν περιορίζονται με τα Σκόπια αλλά και με άλλες χώρες όπως την Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Ρωσία και φυσικά την Τουρκία, πείθει ότι απαιτείται επαναπροσδιορισμός.

Δεν νοείται σε μία δημοκρατική χώρα, να είναι μουγγοί οι πολιτικοί και να φλυαρούν οι κληρικοί επί πολιτικών ζητημάτων. Με φορείς όπως στην αυτοδιοίκηση να μετατρέπονται σε κομπάρσους.

Δεν νοείται το γεγονός ότι σε επίπεδο Καστοριάς, όχι μόνο η βουλευτής κ. Ολυμπία Τεληγιορίδου από την πλευρά της κυβέρνησης, αλλά και η βουλευτής κ Μαρία Αντωνίου (της Ν.Δ.), με τους αμέτρητους πολιτευτές τους, δεν αναφέρουν οτιδήποτε για το αμιγώς πολιτικό ζήτημα της συμφωνίας των Πρεσπών· όπως και η Αντιπεριφέρεια Καστοριάς, αλλά και οι δήμοι, που από την άλλη πλευρά καλλιεργούν το «ιδανικό» make Peace Road Balkans 2018, not war.




Στην φωτογραφία του εξωφύλλου, παρένθετα σε μικρότερο μέγεθος και ανάλυση, δημοσιεύονται τμήματα από την θαυμάσια μεγάλη τοιχογραφία που κοσμεί από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα το εσωτερικό καστοριανού αρχοντόσπιτου –του οποίου η ΟΔΟΣ αποφεύγει να αποκαλύψει την ταυτότητα για λόγους ασφάλειας, μήπως και επαναληφθεί η λεηλασία και κλοπή που σημειώθηκε από το αρχοντικό Σομαλιά.

Αν και η ιδιωτική αυτή κατοικία αποτελεί ιστορικό κτήριο και μάλιστα ανήκει στην κυριότητα του Δήμου Καστοριάς, η εξαίσια αυτή τοιχογραφία του 1921 (με τους Γάμους του Μεγάλου Αλεξάνδρου), δημιουργία καστοριανού ζωγράφου που αποδεικνύει την επίδραση του ρομαντικού πνεύματος στην αστική Καστοριά 100 χρόνια πριν, κανείς σχεδόν δεν γνωρίζει αυτόν τον πλούτο (μεταξύ άλλων), από τους σημερινούς υπευθύνους· που αναπόφευκτα και σιωπηλά παρακολουθεί την πορεία της Καστοριάς από την ακμή και την χαρά, στην παρακμή. Αρκούνται οι σημερινοί στην βαλκανική και βουκολική Καστοριά, με τα χάλκινα και τις παγκόσμιες ειρήνες.

Χωρίς αμφιβολία, η Καστοριά κινδυνεύει να προσδιορίζεται από απρόθυμους, διστακτικούς και εν πολλοίς άσχετους, σε μια κρίσιμη και λεπτή περίοδο. Σε όλα αυτά προστέθηκε τώρα και το παγκόσμιο καραβάνι της ειρήνης. Αναπόφευκτα.



(*) Σχετικά αποκλειστικά δημοσιεύματα 
σε φύλλα της ΟΔΟΥ το 2006 και 2011 αντίστοιχα.



Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 18 Οκτωβρίου 2018, αρ. φύλλου 956

Σχετικά:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ