ΟΔΟΣ 25.10.2018 | 957 |
Προς αποφυγή κάθε παρανόησης να αποσαφηνιστεί και πάλι: Η ΟΔΟΣ εδώ και 20 χρόνια που κυκλοφορεί στην Καστοριά που διολισθαίνει φιλοδοξεί να συμβάλλει στην αναβάθμιση του δημόσιου λόγου. Με την σύμπραξη των αρθογράφων και χάρη στις αυξημένες προσδοκίες του αναγνωστικού κοινού της, ελπίζει ότι προασπίζει την ελευθεροτυπία, την αντικειμενικότητα. Όπως και την γόνιμη αντιπαράθεση των απόψεων. Και δεδομένου ότι δεν υποτάσσεται σε εξουσιαστικές αυθεντίες, δεν διατηρεί προκατάληψη απέναντι σε αιρετικές απόψεις ακόμη και στις ίδιες τις αιρέσεις.
Η εμπειρία του «μαντριού» όπως λειτουργεί ειδικά την Καστοριά, ο απόλυτος «λόγος» των ηγεσιών, η σύρραξη στους κόλπους των κυρίαρχων τάσεων σε πολιτική και εκκλησία, τις περισσότερες φορές για το χρήμα -όχι το κρίμα- ο νέος φονταμενταλισμός και η εσωστρέφεια της Καστοριάς, η κατάρρευση της κοινωνικής συνοχής, ο μετασχηματισμός της τοπικής κοινωνίας σε ένα συντηρητικό σύνολο που το μεταχειρίζονται ως κοπάδι, είναι μερικοί από τους λόγους που υπαγορεύουν την θέση και πρακτική της εφημερίδας.
Όμως διαφορετικό ζήτημα είναι η αίρεση και ο αιρετικός -που συχνά αδικούνται για την συμβολή τους στην εξέλιξη- και άλλο θέμα η προπαγάνδα· ακόμη χειρότερα ο προσηλυτισμός. Κι ακόμη περισσότερο ο κρυφός, ο πλάγιος. Πράξη η οποία επιπλέον είναι παράνομη.
Για παράδειγμα, στην περίπτωση των εθνικών και τοπικών θεμάτων, η ΟΔΟΣ προβάλλει ελεύθερα κάθε άποψη, ακόμη και εάν γενικά θεωρείται αιρετική. Όμως, δεν αφήνει χωρίς κριτική ή αντίλογο, ενέργειες προπαγάνδας και διασάλευσης των θεμελιωδών στοιχείων της Καστοριάς. Το θέμα των Σκοπίων και της προπαγάνδας τους που οργιάζει, αποτελεί μια χαρακτηριστική περίπτωση. Έχει δε παρατηρηθεί ότι συχνά το «όραμα» των άλλων μπορεί να είναι «εφιάλτης».
Έτσι, αναλογικά ενεργώντας, είναι η (μοναδική) εφημερίδα και το (μοναδικό) από τα κάθε είδους ΜΜΕ της Καστοριάς (και συνεπώς στην Ελλάδα, αφού μόνο η Καστοριά είχε την «προνομία» να ενταχθεί στην πορεία της... «παγκόσμιας ειρήνης»), που με την κυκλοφορία του πρ. φύλλου της, την περασμένη Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018, τρεις-τέσσερις ημέρες πριν την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2018, δηλαδή ακόμη και πριν το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Καστοριάς, που συνεδρίασε μεταξύ άλλων με θέμα του την έγκριση της σχετικής δράσης και δαπάνης, αποκάλυψε την γκάφα ολκής του Δήμου Καστοριάς.
* * *
Η επιλογή της Καστοριάς και η αποκλειστική στοχοθέτηση της στον χάρτη, επιβεβαιώνει τον κανόνα σύμφωνα με τον οποίο, αυτού του είδους οι «παγκόσμιες» παραθρησκείες, δραστηριοποιούνται σε υπανάπτυκτες, αναπτυσσόμενες ή σπαρασσόμενες περιοχές, ή περιοχές σε βαθειά κρίση, σε προβληματικές περιοχές.
* * *
Για την ΟΔΟ το θέμα αποδίδεται σε απλή γκάφα. Έστω κι’ αν στον Δήμο Καστοριάς κάποιοι συνεργάζονταν με την πορεία «ειρήνης» (που ήταν άγνωστη στο ευρύ κοινό) ήδη από τις αρχές Αυγούστου (!) και είχαν τον χρόνο να ερευνήσουν το «κίνημα» που προέκυψε.
Είχαν τον χρόνο να προβληματιστούν για τους λόγους, που το ποδηλατικό καραβάνι της «παγκόσμιας ειρήνης» για τα Βαλκάνια, που μέσα από χώρες των λεγόμενων κεντρικών και δυτικών Βαλκανίων, δηλαδή προβληματικών περιοχών, επιφύλαξε την ξεχωριστή «τιμή» την Καστοριά, να ενταχθεί στις δράσεις του, χωρίς όμως να παρεμβάλλεται στην φυσιολογική γεωγραφική πορεία του. Διότι ενώ με βάση το υλικό που υπάρχει η «πορεία» ξεκινούσε από τα Τίρανα και τελείωνε στο Σαράγεβο της Βοσνίας-Εργεγοβίνης, με ένα άλμα στον χάρτη, ξεκινούσε ένα άλλο ξεχωριστό «καραβανάκι» από την Κορυτσά αποκλειστικά στην Καστοριά.
Είχε επομένως –τουλάχιστον τρεις μήνες– ο Δήμος Καστοριάς όλα τα στοιχεία να αντιληφθεί έγκαιρα ότι, δεν αποτελεί μια συνηθισμένη εκδήλωση ρομαντικών και ότι είναι κάτι πολύ διαφορετικό: Ένα ουσιαστικό παρακλάδι μιας ιδιάζουσας παραθρησκείας. Με όραμα, δηλαδή μανιφέστο και ιδεολογία ιδιαίτερου τύπου. Που δραστηριοποιείται ανάλογα την περιοχή που... πορεύεται ακόμη και στο όνομα του Χριστού.
Αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα κίνημα με δικό του (αυτοανακηρυγμένο) «Μεσσία», τον ιδρυτή του, που δραστηριοποιείται υπό την ονομασία «Ενωτική Εκκλησία» και στόχους αμφιλεγόμενους [*]. Όπως είναι οι μαζικοί γάμοι που αποτελούν μια μορφή πολυγαμίας. Έχουν γίνει ήδη ακόμη και στην γειτονική Αλβανία, όπου ζευγάρια ενώθηκαν κάτω από το «όραμα» του «Μεσσία» της οργάνωσης: του Sun Myung Moon· όπως αναφέρθηκαν τα περί «οράματος» του ίδιου για την «ειρήνη» στην εκδήλωση της Καστοριάς την περασμένη Κυριακή στο Ενυδρείο.
Για οποιονδήποτε έχει στοιχειώδη αντίληψη και εμπειρία του κόσμου, έξω από την Καστοριά, όπου η αλήθεια δεν εξαντλείται σε στερεότυπα, ευχέλαια και τα πισώπλατα μαχαιρώματα αγάπης της ελληνικής πραγματικότητας και όπου η επικαιρότητα αναλώνεται σχεδόν αποκλειστικά σε θείες λειτουργίες, πανηγύρεις ιερών ναών, υποδοχές και περιφορές λειψάνων, δεν είναι δύσκολο να έχει αντανακλαστικά σε τέτοιες περιπτώσεις.
Ότι δηλαδή κατά πάσα πιθανότητα σύμβολα, όπως αυτά της «Παγκόσμιας Οργάνωσης» που περιέχουν αφηρημένα μοτίβα με ή χωρίς περιστέρια και ακαθόριστους τίτλους σύμπαντος, παγκοσμιότητας και ειρήνης, κατά κανόνα κρύβουν αιρέσεις και παραθρησκείες.
Η Λατινική Αμερική στο σύνολό της όπως και η Άπω Ανατολή, είναι περιοχές έντονης δραστηριότητας τέτοιων κινημάτων που συχνά είναι απλά γραφικά και κιτς. Συχνά όμως είναι κάτι το διαφορετικό που κανείς δεν γνωρίζει, αλλά έχει σχέση με το χρήμα, την πολιτική εξουσία και την εξαγορά.
Άλλωστε και μόνη η εύλογη απορία, για ποιο λόγο αυτό το παγκόσμιο καραβάνι της «ειρήνης», απ’ όλο τον κόσμο επέλεξε αυτή την φορά τα Βαλκάνια, και ακόμη χειρότερα, για ποιο λόγο ενέταξε στα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης Βαλκάνια τύπου Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, Κοσσυφοπεδίου, Αλβανίας, πΓΔΜ κλπ και την Καστοριά, και μάλιστα για μια μόνη διαδρομή ξεκομμένη από την κύρια, την διαδρομή Κορυτσά-Καστοριά, για την δήθεν τελετή κατάληξης της πορείας, σε μια χώρα της Δυτικής Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως την Ελλάδα, ήταν αρκετές ενδείξεις να εμπνεύσει υπόνοιες, ότι κάτι δεν πήγαινε και τόσο καλά.
Ο αιδεσιμότατος Sun Myung Moon με την σύζυγό του Hak Ja Han κατά την διάρκεια τελετής για την "Παγκόσμια Ειρήνη". |
Η υπόσχεση όχι απλά φιλίας, αλλά «μόνιμων σχέσεων μεταξύ των νέων», αποτελεί ελεύθερη απόδοση των τελικών σκοπών για την οικοδόμηση μιας universal κοινωνίας, με Μεσσία και μαζικούς γάμους. Πολύ περισσότερο όφειλαν να αναρωτηθούν στον Δήμο Καστοριάς, πώς γνώριζαν τόσα και τα κατάλληλα στοιχεία για τον δήμαρχο Καστοριάς προσωπικά, ώστε να τον βραβεύσουν για την προσφορά του και να τον κηρύξουν «πρεσβευτή» της... «παγκόσμιας ειρήνης» τους και του «οράματος» του Μουν. Και ποια είναι τα στοιχεία γι’ αυτήν την αναγνώριση; -Παρά ταύτα λοιπόν η ΟΔΟΣ δέχεται ως εξήγηση της γκάφας.
Διότι πράγματι αποδείχθηκε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Η επιλογή της Καστοριάς και η αποκλειστική στοχοθέτηση της στον χάρτη, επιβεβαιώνει τον κανόνα σύμφωνα με τον οποίο, αυτού του είδους οι «παγκόσμιες» παραθρησκείες, δραστηριοποιούνται σε υπανάπτυκτες, αναπτυσσόμενες ή σπαρασσόμενες περιοχές, ή περιοχές σε βαθειά κρίση, σε προβληματικές περιοχές.
* * *
Η ανάδειξη του δημάρχου Καστοριάς σε… «πρεσβευτή» του «οράματος» Μουν και η αποδοχή της τιμής που του έγινε, εν ονόματι του λαού της Καστοριάς με την ιδιόχειρη υπογραφή του, σε μια χάρτα με το «όραμα» του «Μεσσία» και τα άλλα γραφικά, δεν είναι προσωπική του υπόθεση.
* * *
Αυτές επιλέγουν για να ρίξουν τον σπόρο τους μεταξύ των νέων, τους οποίους επιχειρούν να στρατολογήσουν στις τάξεις της αίρεσής τους, με αόριστες υποσχέσεις για ένα όραμα μιας πνευματικής και ψυχικής υγείας που εξασφαλίζεται μέσα από τις λειτουργίες της «παγκόσμιας κοινότητας» σε μία «παγκόσμια ειρήνη» ενωμένων εθνών, πολιτισμών και θρησκειών.
Στην περίπτωση μας, αφού έχουν ήδη εδώ και χρόνια γερές βάσεις στην Αλβανία, αποφάσισαν να επεκταθούν στην Καστοριά, ενέργεια που αποδεικνύει την ζοφερή κρίση και παρακμή που αντιμετωπίζει η πόλη και η περιοχή. Δεν διάλεξαν Κοζάνη, ούτε Φλώρινα, ούτε καν Γρεβενά (φυσικά κανείς λόγος για Ιωάννινα ή Θεσσαλονίκη που τους ήταν πολύ πιο εύκολο γεωγραφικά, πληθυσμιακά και πρακτικά) αλλά την Καστοριά, είτε επειδή είναι πιο καθυστερημένη πόλη της ευρύτερης περιοχής, είτε επειδή έχουν ήδη εδώ τους πράκτορές τους, μέσα ή έξω από τα θεσμικά πόστα.
Είτε και για όλους αυτούς τους λόγους. Αλλά προπαντός επειδή προφανώς έκριναν πώς οι αντιστάσεις και τα αντανακλαστικά που απέμειναν στους (εναπομείναντες) νέους ανθρώπους της Καστοριάς από τις αμφιλεγόμενες πρακτικές της πολιτείας (και της Εκκλησίας) στον δημόσιο βίο προσέφεραν εύφορο έδαφος. Καστοριά – Τέτοβο, Καστοριά – Σεράγεβο, ισοπαλία.
Το να προσχωρεί κάποιος σ’ αυτές με δική του θέληση είναι προσωπικό δικαίωμά του, αλλά δεν είναι υποχρέωση κανενός να ανέχεται ενέργειες που απευθύνονται στο κοινωνικό σύνολο. Ούτε τον έμμεσο προσηλυτισμό και μάλιστα στο όνομα της «παγκόσμιας ειρήνης» και των «μαζικών γάμων», κάτω από ένα εξόχως θρησκειολογικό «όραμα» του ιδρυτή-«Μεσσία».
Αντί ο Δήμος Καστοριάς, ύστερα από την έγκαιρη αποκάλυψη της ΟΔΟΥ [ στις 18.10.2018 "εδώ"], να αντιληφθεί έστω και τότε τον τραγέλαφο που κατευθυνόταν και την γκάφα ολκής, χωρίς όλο αυτό το... happening να είναι επίσημα συνειδητή επιλογή (διαφορετικά ασφαλώς και η κριτική θα εστιαζόταν αλλού), συμπεριφέρθηκε σαν να μην αντιλήφθηκε κάτι από την αποκάλυψη της εφημερίδας.
Ομαδικοί γάμοι (μεταξύ αγνώστων) στα Τίρανα της Αλβανίας της Ενωτικής Εκκλησίας. |
* * *
Συνέχισε τις αιγίδες της συνδιοργάνωσης με τους απεσταλμένους ενός αγνώστου ως χθες «παγκόσμιου» «Μεσσία», που περιέλαβε στο «όραμά» του και την Καστοριά, με τον δήμαρχό της επικεφαλής!
Όλα αυτά σε μια πόλη που αποδεικνύεται -για μια ακόμη φορά- ότι είναι τουλάχιστον ξέφραγο αμπέλι κάθε προπαγάνδας, τώρα πια και παραθρησκευτικής, στο πλαίσιο ασυνείδητης συμμετοχής στο «δρώμενο», στο οποίο αντιδήμαρχος της Καστοριάς δήλωσε ότι «Είναι πραγματικά τιμή μας που η Καστοριά είναι ο τελευταίος σταθμός αυτής της διαδρομής».
Δευτερευόντως, η Ι. Μητρόπολη Καστοριάς, που πληροφορείται από τα «δεύτερα» γραφεία κάθε λέξη που την αφορά και δημοσιεύεται (και στην ΟΔΟ) ποιήθηκε την νύσσα. Ή την νύστα.
Υπήρχε άραγε κάποια σιωπηλή συμφωνία ανοχής με τον Δήμο Καστοριάς; Κάποια συνεννόηση; Κάποια αδιαφορία; Μήπως τελικά η αρχική απάθεια εξηγείται από την τάση να φανεί ότι αγνοεί την ΟΔΟ που αποκάλυψε το «όραμα», στην οποία η Ιερά Μητρόπολη συστηματικά, αν και δημόσια υπηρεσία σε τομείς που δεν σχετίζονται με το αμιγώς θρησκευτικό έργο της, έχει κηρύξει «ιερό» εμπάργκο στην εφημερίδα και τους αναγνώστες της, αφού δεν αποστέλλει ποτέ οποιοδήποτε δελτίο τύπου. Στο πλαίσιο ενός άλλου «οράματος» προφανώς.
* * *
Έτσι εξηγείται ότι αυτή την φορά έδειξε να είναι ανίδεη, ανήξερη, να έχει προσβληθεί από άγνοια. Και δεν προέβη σε καμιά απολύτως έγκαιρη ενέργεια ενημέρωσης του Δήμου Καστοριάς, αλλά και των πιστών της τουλάχιστον, που ίσως έσπευδαν πιο μαζικά να πυκνώσουν το μεσσιανικό έργο της Ενωτικής Εκκλησίας, το ασκέρι της στρατολόγησης νέων της Καστοριάς για «μόνιμες σχέσεις», στην καρδιά της Καστοριάς. Μόνο και μόνο επειδή την αποκάλυψη την έκανε η ΟΔΟΣ.
Έπρεπε να ενημερωθεί αργά το βράδυ του περασμένου Σαββάτου -σύμφωνα με πληροφορίες από αναγνώστη της ΟΔΟΥ- η Ιερά Σύνοδος της Ελλάδος και να ζητήσει την αντίδραση της «Ιεράς Μητρόπολης», ώστε την επομένη ημέρα ["εδώ"], μόλις 1 ώρα πριν την άφιξη της «παγκόσμιας ειρήνης» στην Καστοριά με οικοδεσπότη τον Δήμο Καστοριάς και προσωπικά τον ίδιο τον δήμαρχο κ. Ανέστη Αγγελή και τον φιλόδοξο δημοτικό σύμβουλο κ. Γεώργιο Πετκανά να πλαισιώνει το καστ, να ενημερώσει το «χριστεπώνυμο» πλήρωμα ότι υπάρχει θέμα.
Ότι πίσω από το καραβάνι Δήμου και της «παγκόσμιας ειρήνης» κρύβεται ένας άλλος «Μεσσίας», και ένα διαφορετικού τύπου «όραμα», και ποιος ξέρει τι άλλου είδους σχέδια και σχεδιασμοί. Το γεγονός ότι κάποτε απαγορεύθηκαν οι δράσεις της «παγκόσμιας οργάνωσης» σε ευρωπαϊκές χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία και η Γερμανία [1], όπου ανεξιθρησκεία αλλά και κοινοβουλευτική δημοκρατία είναι αδιαμφισβήτητες, κάτι σημαίνει.
[1] α) Ο «Ενωτική Εκκλησία» αποκλείστηκε από τη Βρετανία πριν από μια δεκαετία για ανησυχίες σχετικά με τις μεθόδους πρόσληψης και προσηλυτισμού. Υπήρξαν ισχυρισμοί ότι η «Ενωτική Εκκλησία» έχει χρησιμοποιήσει ακατάλληλες μεθόδους για την πρόσληψη νέων οπαδών-μελών | πηγή: BBC. β) Ο Sun Myung Moon και η σύζυγός του απαγορεύτηκαν να εισέλθουν στην Γερμανία και άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης με την συμφωνία του Σένγκεν, με το σκεπτικό ότι «ως ηγέτες μιας "λατρείας" θέτουν σε κίνδυνο την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των νέων» | πηγή: Germany: International Religious Freedom Report 2006 U.S. Department of State.
* * *
Αλλά το τριτεύον, πλην όμως εξ ίσου σημαντικό, είναι ότι εκτός από τους ανωτέρω, δεν αντέδρασε ούτε και η Αντιπεριφέρεια Καστοριάς, που ούτως ή άλλως όμως έχει ταχθεί υπέρ της... βαλκανικής αλληλεπίδρασης. Δεν αντέδρασαν όμως έγκαιρα (παρά μόνο μία ώρα πριν την τελετή... μύησης της Καστοριάς), ούτε και (τα) πολλά ηλεκτρονικά ΜΜΕ της Καστοριάς.
Όλοι όσοι συνήθως δεν παραλείπουν να ενημερώνουν για όλες τις αγρυπνίες, τις εμφανίσεις του μητροπολίτη, τα δελτία τύπου, τα κηρύγματα, τις οσίες και αγίους κάθε εποχής και μόδας, για τις εικόνες που δακρύζουν και τις ενοράσεις μοναχών και όχι μόνο. Αυτή την φορά ξέφυγε από το οπτικό τους πεδίο ο «Μεσσίας», που μέσω των επιγόνων του και με την ανεκδιήγητη αφέλεια του Δήμου Καστοριάς, ήθελε να οικοδομήσει στην Καστοριά, ένα οχυρό, ένα στρατηγείο διάδοσης της προπαγάνδας και του προσηλυτισμού του με τις ευλογίες του Δήμου Καστοριάς.
Ανακηρύσσοντας «πρεσβευτή του» τον ίδιο τον δήμαρχο Καστοριάς, που αποδέχθηκε την τιμή χωρίς καν να αναρωτηθεί για ποιον λόγο, από κάποιο άγνωστο σημείο του ορίζοντα της Άπω Ανατολής, οι φιλοξενούμενοί του δρασκέλισαν τον μισό πλανήτη, για να βραβεύσουν ειδικά τον ίδιο. Και στο κάτω-κάτω γιατί να τον βραβεύσουν;
Στιγμιότυπο της απονομής του δημάρχου Καστοριάς ως "Πρεσβευτή για την Ειρήνη", «επ’ ωφελεία της τοπικής κοινωνίας». |
Το σχετικό δίπλωμα του "Πρεσβευτή για την Ειρήνη", πλαισιωμένο με τους δράκους της "Ενωτικής Εκκλησίας". |
Ο... "Μεσσίας" με την σύζυγό του, μεταξύ των συμβόλων της "Ενωτικής Εκκλησίας". |
Παρασύρθηκε σε ένα event παραθρησκείας που και ακόμη και στην (μάλλον απίθανη περίπτωση) να τον εκφράζει προσωπικά, δεν είχε ακριβώς την εντολή να εκπροσωπήσει τους δημότες της Καστοριάς. Η ανάδειξη του σε... «πρεσβευτή» του «οράματος» Μουν και η αποδοχή της τιμής που του έγινε, εν ονόματι του λαού της Καστοριάς με την ιδιόχειρη υπογραφή του, σε μια χάρτα με το «όραμα» του «Μεσσία» και τα άλλα γραφικά, δεν είναι προσωπική του υπόθεση.
Πρόκειται ασφαλώς για πολιτική γκάφα ολκής, ίσως από τις μέγιστες όλων των εποχών στην Καστοριά, κυρίως εξ αιτίας της πολιτικής απροθυμίας του να αποστασιοποιηθεί -έστω και την τελευταία στιγμή.
Αντίθετα, επέλεξε να αντιδράσει με διακηρύξεις για τον ανεξίθρησκο προσανατολισμό του Δήμου Καστοριάς, ο οποίος όμως είναι άγνωστο πώς υπηρετείται μέσα από την συγκεκριμένη στρατολόγηση στην παραθρησκεία του... «Μεσσία» Μουν, όπου το δικό του «όραμα» μπορεί να είναι εφιάλτης για τους άλλους. Για γέλια ή για κλάματα.
Vision = Όραμα. [Από το Vision of Founders (Το Όραμα των Ιδρυτών) του Peace Road Balkan 2018, του αιδεσιμότατου Sun Myung Moon και της συζύγου του Hak Ja Han για την One Family under God (Mία Oικογένεια υπό την σκέπη του Θεού), που υπέγραψε ο Δήμος Καστοριάς την περασμένη Κυριακή, «επ’ ωφελεία της τοπικής κοινωνίας»]
Φωτογραφία εξωφύλλου: Στιγμιότυπο των Ιπποτών από τον Πάρσιφαλ του Ρίχαρντ Βάγκνερ, με σκηνοθετική έμφαση στην «βαρβαρότητα» της πίστης από τον Dmitri Tcherniakov, που ανέβηκε πέρσι στην κρατική όπερα της Γερμανίας (Staatsoper-Schiller). Ο Parsifal βασίζεται εν μέρει στο επικό ποίημα του Βόλφραμ φον Έσενμπαχ Πάρτσιφαλ, το οποίο γράφτηκε τον 13ο αιώνα για τον αρθουριανό ιππότη Πέρσιβαλ και την αναζήτησή του για το Άγιο Δισκοπότηρο.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 25 Οκτωβρίου 2018, αρ. φύλλου 957
* * *
Η έδρα της Ενωτικής Εκκλησίας του Μουν |
Η τελετή του πρώτου ομαδικού γάμου έγινε στη Σεούλ στις αρχές της δεκαετίας του 1960 με μερικά μόνο ζευγάρια. Είκοσι-δύο χρόνια αργότερα, το 1982, χιλιάδες ζευγάρια «ενώνονται» στον κήπο της πλατείας Μάντισον της Νέας Υόρκης. Σήμερα σε όλον τον κόσμο τελούνται παρόμοιοι γάμοι.
Όπως εξηγεί ο ίδιος ο Moon, μέσα σε μία αυτοβιογραφία του, αυτοί οι διαπολιτισμικοί γάμοι, ανάμεσα σε άγνωστα άτομα διαφορετικών εθνοτήτων, «ήταν το πιο γρήγορο μέσον για να φθάσουμε στον υπέρτατο κόσμο της Ειρήνης».
Ο ίδιος στο ερώτημα που τίθεται συχνά: «Με ποιον τρόπο θα εγκαθιδρυθεί η βασιλεία του Θεού» απαντά: «Με τον γάμο. Ο γάμος είναι το πιο σημαντικό μέσον για την εγκαθίδρυση της βασιλείας του Θεού πάνω στη γη».
Πράγματι, αναφέρει ο Μουν, αν επιτρεπόταν στον Ιησού να παντρευτεί, «η αναμάρτητη κατάσταση της βασιλείας του Θεού θα μπορούσε να είχε γίνει πραγματικότητα εδώ και 2.000 χρόνια».
Ο Μουν τονίζει παρά πολύ το θέμα αυτό. «Στον Ιησού δεν δόθηκε η ευκαιρία να πάρει μια νύφη στην θέση της αποκαταστημένης Εύας και να εγκαθιδρύσει την πρώτη θεοσεβή ουράνια οικογένεια. Απεναντίας, ο λαός του Ισραήλ τον κάρφωσε πάνω στο σταυρό».
Σύμφωνα με τον Μουν, όταν ο Ιησούς προσευχήθηκε στον κήπο της Γεθσημανή και είπε «Πάτερ μου, εάν ήναι δυνατόν, ας παρέλθη απ' εμού το ποτήριον τούτο» (Ματθαίος 26:39), αυτό το είπε γιατί «ο Ιησούς ήθελε να ζήσει και να εκπληρώσει την αποστολή του, δηλαδή να παντρευτεί και να αναστήσει οικογένεια».
Επειδή η αποστολή του Ιησού δεν εκπληρώθηκε, έπρεπε να έρθει στην σημερινή εποχή ένας άλλος Μεσσίας, για να παντρευτεί και να αναστήσει την τέλεια οικογένεια και να βοηθήσει το ανθρώπινο γένος να φτάσει στην τελειότητα μέσω της Παγκόσμιας Ειρήνης.
Το Κίνημα Ενοποίησης πιστεύει έντονα ότι η αρχική πρόθεση του Θεού ήταν ο Ιησούς να σχηματίσει έναν τέλειο γάμο για να εξαγοράσει την ανθρωπότητα και να ανατρέψει την αμαρτία που διέπραξε ο Αδάμ και η Εύα.
Επειδή ο Ιησούς (ο δεύτερος Αδάμ) εκτελέστηκε πριν ολοκληρώσει την αποστολή του, χρειάστηκε ένας τρίτος Αδάμ για να διαμορφώσει αυτόν τον τέλειο γάμο και να ολοκληρώσει το έργο του Ιησού.
Αυτός ο "τρίτος Αδάμ" (ο ίδιος!) θα αναγνωριζόταν ως η δεύτερη έλευση του Χριστού. Ως ο τέλειος άνθρωπος ο οποίος θα παντρευτεί την τέλεια γυναίκα και θα γίνουν «οι Αληθινοί Πνευματικοί Γονείς της Ανθρωπότητας».
Τα μέλη της Ενωμένης Εκκλησίας θεωρούν τον Moon και την δεύτερη σύζυγό του Χακ Ζαν Χαν σαν αυτούς τους "Αληθινούς Γονείς".
Τα παντρεμένα ζευγάρια και οι οικογένειές τους θεωρούνται "Αληθινά Παιδιά" και συνδέεται με το Θεό μέσω των "Αληθινών Γονέων".
Στόχος τους: η Παγκόσμια Ειρήνη και η ενοποίηση όλων των θρησκειών που θα οδηγήσει στην Παγκόσμια Σωτηρία.
Η ίδια η αίρεση ισχυρίζεται ότι έχει 3.000.000 πιστούς σε 200 περίπου χώρες, αριθμός που αμφισβητήθηκε από πολλούς ερευνητές οι οποίοι ισχυρίζονται ότι οι οπαδοί του δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 100.000.
Όπως εξηγεί ο Hervè Machi, γενικός γραμματέας της Διϋπουργικής Επιτροπής για την Επαγρύπνηση και τον Αγώνα εναντίον των Αιρετικών Παρεκτροπών της Γαλλίας (Μiviludes), η επίδραση της «Ενωτικής Εκκλησίας» άπλωσε τα διεθνή πλοκάμια της δημιουργώντας παραποιημένες ενώσεις και οργανισμούς, ισχυριζόμενη πάντα ότι υπερασπίζεται την Ειρήνη ή την Οικογένεια.
Ένας από αυτούς του καμουφλαρισμένους οργανισμούς είναι και η «Παγκόσμια Ομοσπονδία Ειρήνης» (σ.σ. συνδιοργάνωσε το Peace Road Balkan 2018 και με τον Δήμο Καστοριάς).
Κάποιοι από αυτούς τους πολλούς «παραποιημένους» οργανισμούς του Moon, έχουν καταστατικό που προβλέπουν τον συμβουλευτικό τους χαρακτήρα προς Διεθνείς Οργανισμούς, όπως π.χ. τα Ηνωμένα Έθνη.
Τα καταστατικά αυτά των ΜΗΚΥΟ, με τα οποία κάτω από την ομπρέλα τους δρα η «Ενωτική Εκκλησία», παρέχουν την δυνατότητα να παρεμβαίνουν κατά την διάρκεια διεθνών Συνεδρίων, με αποτέλεσμα η γνώμη της να γίνεται τελικά σεβαστή.
Σχετικά:
- ΟΔΟΣ: Αναπόφευκτα
- H πρόσκληση του Δήμου Καστοριάς για το Peace Road Balkans 2018
- Ανακοίνωση της Ι. Μητροπόλεως Καστοριάς
- http://peaceroadbalkans.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.