9.5.23

ΟΔΟΣ: Κρέας | Ψάρι


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 17.11.2022 | 1149


Παράξενο στ’ αλήθεια να ισχυρίζεται ένας πολιτικός ότι η σήραγγα της Κλεισούρας είναι σημαντική, επειδή έτσι θα προτιμούν οι βόρειοι γείτονες το αεροδρόμιο της Καστοριάς! Που κυνηγάει μύγες και με τον... νέο πύργο ελέγχου που πάλιωσε πριν ακόμη κατασκευαστεί και θα συμβολίζει το «ανοίξαμε και σας περιμένουμε».


Στις 14 Νοεμβρίου μόλις 3 μέρες μετά την τοπική εορτή του πολιούχου Αγίου Μηνά και της 110ης επετείου για την απελευθέρωση της Καστοριάς από την οθωμανική αυτοκρατορία, επανήλθαν οι 37 επαγγελματικοί φορείς του συλλαλητηρίου που είχε πραγματοποιηθεί στην Καστοριά λίγες εβδομάδες προηγουμένως, εστιάζοντας στην κυβερνητική αδιαφορία. Και εκπέμποντας ένα τεράστιο sos ["εδώ"]. 

Παρεμπιπτόντως, μέρες επετειακές που πέρασαν με λαμπρότητες και εξοχότητες, ωφελεί και δεν βλάπτει να υπενθυμίζεται ότι στην διάρκεια της μεγάλης κατάρρευσης στην ελληνική οικονομία πριν από μερικά χρόνια, μερικοί, είχαν νοσταλγήσει τόσο την οθωμανική κατοχή, όπως είχαν επιθυμήσει και τους προέδρους της (σύγχρονης) Τουρκίας Ρετζέπ Ερντογάν και Ρωσίας Βλαντιμήρ Πούτιν. Μάλιστα κάποιοι, «τολμηροί» απ’ αυτούς, εκδηλώθηκαν μέχρι και στην Καστοριά (σχετικά δημοσιεύματα φιλοξενήθηκαν στην ΟΔΟ). Κάποιοι πάλι επιχειρηματολογούσαν, στα σοβαρά, επώνυμα ή και ανώνυμα, για την έξοδο της Ελλάδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την προσχώρησή της στην Ρωσία του Πούτιν μέχρι και την... ένωση Ελλάδος με την Τουρκία του Ερντογάν, για τον οποίο δεν έκρυβαν τον θαυμασμό τους. Προκειμένου να κάνουν τα οικονομικά ταχυδακτυλουργικά τους οι ηγέτες τους. Ήταν τότε που άνθιζε η ρωσοτουρκική προπαγάνδα, μέσω του δήθεν ορθόδοξου τόξου ή και της τουρκογνωσίας.

Σήμερα, στο 2022 και στις παραμονές ενός χειμώνα που αναμένεται να είναι βαρύς και θα οδηγήσει στο 2023, μια εκλογική χρονιά, οι κομματικοί όλων των παρατάξεων και ειδικά οι εκπρόσωποι της κυβερνητικής Νέας Δημοκρατίας, είτε προτιμούν την αφάνεια και την σιωπή, είτε επιχειρούν να εξωραΐσουν την κατάσταση. Ακόμη και ο κ. Ζ. Τζηκαλάγιας, που ξεκίνησε την πολιτική του σταδιοδρομία στην κεντρική πολιτική σκηνή με αρκετή μετριοπάθεια, άλλαξε την εικόνα του. 

Προηγήθηκε η πολυσχιδής προβολή ενός μη πολιτικού έργου, καθημερινών και εθιμοτυπικών ασχολιών στους λογαριασμούς που τηρεί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην προσωπική του ιστοσελίδα. Στην συνέχεια με δηλώσεις και πρόσφατα με μια συνέντευξη κάπως χειμαρρώδη, που «παραχώρησε» ως βουλευτής Καστοριάς με την Νέα Δημοκρατία. Έδειξε να παίρνει την σκυτάλη της μακράς προεκλογικής περιόδου και θέση μάχης σε ένα κόμμα που φαίνεται να μην αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι πολιτικά σώφρον να επιτρέπει για περίπου 20 χρόνια τώρα στα παιδία να παίζει. Και να μονοπωλούν την πολιτική έκφραση και εκπροσώπηση στελέχη που δεν ενσαρκώνουν προσδοκίες. 

Πάντως με την συνέντευξή του δήλωσε σαφώς παρών στις επάλξεις των επόμενων εκλογών και ότι διεκδικεί εκ νέου ουσιαστικά την τρίτη βουλευτική εκλογή, ενώ όπως γίνεται γνωστό από διαρροές, εκ νέου θα είναι υποψήφια και η τέως βουλευτής και επικεφαλής του γραφείου του πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη κ. Μαρία Αντωνίου. Αποκτά έτσι μεγάλο ενδιαφέρον η υπόλοιπη στελέχωση του ψηφοδελτίου της Νέας Δημοκρατίας για τις εκλογές στο 2023. 



Αεροδρόμιο Αριστοτέλης

Αποστολικό Αεροδρόμιο Άγιος Παύλος


Ο κ. Τζηκαλάγιας αμφισβήτησε τα (επίσημα) αριθμητικά στοιχεία που δημοσίευσε η ΟΔΟΣ, που μπορεί ο καθένας να αναζητήσει, χαρακτηρίζοντάς τα... «εξωφρενικά»! Επέμενε στο όραμά του που είναι η ανάδειξη του αερολιμένα "Αριστοτέλης" σε διεθνές αεροδρόμιο των νοτιοδυτικών Βαλκανίων, contra στο αεροδρόμιο της Αχρίδας, την στιγμή που η κίνηση  στο αεροδρόμιο της Καστοριάς το 2019  ήταν μόλις 4.301 επιβάτες, ενώ στο αεροδρόμιο Αχρίδας 317.218 επιβάτες.



* * *

Ωστόσο τουλάχιστον για την ώρα και για σήμερα, η ΟΔΟΣ εστιάζει στην πρόσφατη συνέντευξη [1] και ειδικά στις απαντήσεις του βουλευτή Καστοριάς. Μίλησε αναφορικά με το όραμά του, που είναι η ανάδειξη του αερολιμένα "Αριστοτέλης" σε διεθνές αεροδρόμιο των νοτιοδυτικών Βαλκανίων, contra στο αεροδρόμιο της Αχρίδας της Βόρειας Μακεδονίας. Η σύγκριση της σημερινής Καστοριάς με το αεροδρόμιο αυτό που είναι διεθνές από δεκαετίες, διεθνές όχι στα λόγια αλλά στις πράξεις, προκαλεί πολλά ερωτηματικά.

Στην ίδια συνέντευξη, στα σχόλιά του ο κ. Τζηκαλάγιας χωρίς να κατονομάζει, προφανώς αναφέρθηκε και στην ΟΔΟ [2]. Και συγκεκριμένα στα αριθμητικά στοιχεία της επιβατικής κίνησης των δύο αεροδρομίων που παρουσίασε η εφημερίδα σε αναδημοσίευση σε προηγούμενο φύλλο της. Το εντυπωσιακό είναι ότι χωρίς να το κάνει ευθέως και απερίφραστα, ο κ. Τζηκαλάγιας αμφισβήτησε τα (επίσημα) αριθμητικά στοιχεία που μπορεί ο καθένας να αναζητήσει στην κοινωνία της πληροφορίας και στα στοιχεία, χαρακτηρίζοντάς τα... «εξωφρενικά» [2]

Η ενέργεια του βουλευτή Καστοριάς να αμφισβητεί αληθινά και επίσημα στατιστικά και συγκεντρωτικά στοιχεία, που επιβεβαιώνονται και διασταυρώνονται αλλεπάλληλες χρονιές σε όλες τις κρατικές πηγές της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας  και αποτυπώνουν την δυσμενή πραγματικότητα της Καστοριάς, δεν μπορεί να εξηγηθεί πολιτικά. Ούτε φυσικά και από την δημοσιογράφο η οποία σιώπησε. Ασφαλώς και έχει ο ίδιος κάθε λόγο να εξωραΐζει το όποιο έργο του, να βαφτίζει το κρέας, ψάρι [3] —όπως θα έλεγαν εκεί στον ΣυΡιζΑ κάποτε. 

Ακόμη και να παρουσιάζει το…  τολμηρό όραμά του, για την αναβάθμιση του αερολιμένα "Αριστοτέλης". Ακόμη και να το αναδεικνύει διαφημίζοντας την προσωπική προεκλογική του ατζέντα ή και το αφήγημα «για το πόσο σύντομα γίνονται τα έργα επί Κυριάκου Μητσοτάκη», όπως εμφατικά τόνισε για τα μέχρι στιγμής φαντάσματα έργα και για τον... νέο πύργο ελέγχου του αεροδρομίου, που βρίσκεται... στα χαρτιά. Αλλά σίγουρα δεν ωφελεί ούτε καν τον ίδιο να διαψεύδει τα πραγματικά στοιχεία. Και τα συμπεράσματα των Καστοριανών για την κυβερνητική αδιαφορία απέναντι στην περιοχή. 

Είναι πολλά τα κριτικά σχόλια που μπορούν να βασιστούν στις απαντήσεις του βουλευτή Καστοριάς στην ίδια συνέντευξη. Καθώς με περίεργο αυθορμητισμό ισχυρίζεται ότι ήταν (προφανώς ως μαθητής) καλός στην… γεωγραφία. Και ως εκ τούτου τα όσα απαντούσε ως βουλευτής πια περίπου 50 χρόνια μετά, είναι ρεαλιστικά. Όπως και στην επίκληση των Ιωαννίνων που από την περιοχή μας ήταν «τόσο μακριά» πριν το 2008. Ενώ για την ακρίβεια τα Ιωάννινα είναι ακόμη πιο μακριά το 2022 από την Καστοριά, αφού αυτά έχουν εκτοξευθεί αναπτυξιακά. Ενώ η Καστοριά βρίσκεται στα τάρταρα. 

* * *


Η ενέργεια του βουλευτή Καστοριάς να αμφισβητεί αληθινά και επίσημα στατιστικά και συγκεντρωτικά στοιχεία που αποτυπώνουν την δυσμενή πραγματικότητα της Καστοριάς, δεν μπορεί να εξηγηθεί πολιτικά. Ασφαλώς και έχει ο ίδιος κάθε λόγο να εξωραΐζει το όποιο έργο του, να βαφτίζει το κρέας ψάρι –όπως θα έλεγαν εκεί στον ΣυΡιζΑ κάποτε.



* * *

Κριτική αρμόζει και στον ισχυρισμό του, πως η σήραγγα της Κλεισούρας είναι πολύ πιο σημαντικό έργο από τον οδικό άξονα Ε65[1] (*) που φέρνει πιο κοντά την Αττική μέσω της κεντρικής Ελλάδος. Επειδή όπως συμπλήρωσε…  θα λειτουργήσει κάποια στιγμή η συνοριακή διάβαση του Λαιμού στις Πρέσπες! 

Παράξενο στ’ αλήθεια να ισχυρίζεται ένας πολιτικός ότι η σήραγγα της Κλεισούρας είναι σημαντική, επειδή έτσι θα προτιμούν οι βόρειοι γείτονες το... αεροδρόμιο της Καστοριάς! Που κυνηγάει μύγες και με τον... νέο πύργο ελέγχου που πάλιωσε πριν ακόμη κατασκευαστεί και θα συμβολίζει το «ανοίξαμε και σας περιμένουμε». 

Και ενώ εύλογα διερωτάται κάποιος για ποιον ακριβώς λόγο θα προτιμούν την Καστοριά και όχι τα Σκόπια για τις αεροπορικές μετακινήσεις τους στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη. Με τις οποίες συνδέεται το ήδη εδώ και δεκαετίες διεθνές αεροδρόμιο της Αχριδας. Στο οποίο θα μπορούσε να παρατηρηθεί και αντίστροφη κίνηση στο μέλλον. Δηλαδή να μεταβαίνουν εκεί από Καστοριά και Φλώρινα όπως και ήδη συμβαίνει για άλλους λόγους. 

Πέρα δε και από την προφανώς ανεπίκαιρη αναφορά του στο ζήτημα της «γούνας έξω από τα φανάρια» που χαρακτήρισε στρατηγικό λάθος, λάθος ηλικίας 60, ετών χωρίς βέβαια να εξηγήσει την καταστροφή της γούνας που προκλήθηκε μετά την έξοδό της, σίγουρα δεν μπορεί να μείνει χωρίς σχόλιο και το γεγονός ότι ο ίδιος, κάλεσε μερικούς «που δεν καταλαβαίνουν αυτά που σκεφτόμαστε, αυτά που οραματιζόμαστε» (αναφερόμενος στον εαυτό του με πληθυντικό αριθμό), να «προσγειωθούν στην πραγματικότητα». Δηλαδή περιέγραψε ως πραγματικότητα τα συγκεκριμένα οράματά του.  Ενώ τόνισε εμφατικά εάν δεν έχεις μία σφαιρική εικόνα της περιοχής, «τότε δεν κάνεις τίποτα». Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

Και ύστερα από μερικές ημέρες, ακολούθησαν οι εορταστικές εκδηλώσεις και μετά απ’ αυτές οι νέες διαμαρτυρίες των 37 φορέων της Καστοριάς, όλων κατά κανόνα και κατά πλειοψηφία φιλικά διακείμενων στην Νέα Δημοκρατία, που στέλνει την Καστοριά όχι μόνο στην περιφέρεια αλλά στο περιθώριο. Θα χρειάζεται καθώς φαίνεται να προσγειωθούν στην πραγματικότητα των οραμάτων. Με τα οποία μπορούν να ζήσουν και να ζεσταθούν ακόμη και οι αγεωγράφητοι. 



Υποσημειώσεις

[1] Ζήσης Τζηκαλάγιας: «[...] Επόμενος στρατηγικός στόχος είναι να γίνει το αεροδρόμιό μας πραγματικά διεθνές αεροδρόμιο της Δυτικής Μακεδονίας που θα εξυπηρετεί και τα Νοτιο-Δυτικά Βαλκάνια. Αυτός είναι ο στόχος και αυτός θα μας εκφράζει τα επόμενα 3-4 χρόνια. 

»Πόσο μακριά βλέπαμε πριν το 2008 τα Γιάννενα και πόσο κοντά είναι τώρα. Τότε πολλοί δεν το καταλάβαιναν και φέτος στην αρχή της χρονιάς πολλοί έλεγαν για την σήραγγα της Κλεισούρας ότι είναι όνειρα θερινής νυκτός. Ή τώρα πολλοί να χαριτολογούν ή να ευθυμολογούν όταν ακούν αυτό που λέω για το αεροδρόμιο. Θα γίνει όμως τα επόμενα 3-4 χρόνια. Να είναι σίγουροι οι αμφισβητίες. 

»Είμαστε πολύ κοντά στο τέλειωμα των μελετών για τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου. Δεν το βάζουμε όμως πρώτο στην ατζέντα, αυτό όπου που πρέπει να γίνει γίνεται, και σίγουρα να κατασκευαστεί ο βελτιωμένος πύργος ελέγχου είναι πολύ πιο εύκολο από ό,τι είναι η σήραγγα της Κλεισούρας. Άρα σίγουρα, αυτά τα δύο θα συμπέσουν, και αυτό που λέγαμε πριν, για τον στρατηγικό στόχο που θα παίξει το αεροδρόμιο με την σήραγγα της Κλεισούρας θα πάνε μαζί.

»Ένα από τα μαθήματα στα οποία είχα άριστες επιδόσεις και το καλλιεργώ είναι το μάθημα της γεωγραφίας. Να πω λοιπόν ότι σήραγγα της Κλεισούρας, είναι πολύ-πολύ σπουδαιότερη από τον Ε65 (*) για εμάς. Γιατί; Γιατί στην Αθήνα μπορούμε να πάμε και από την Ιόνια Οδό εξ ίσου γρήγορα. Θα γίνει λίγο γρηγορότερα. Τώρα αν τα ζυγίσουμε δηλαδή για σπουδαιότητα, η σήραγγα της Κλεισούρας, είναι πολύ-πολύ σημαντικότερη για εμάς από ό,τι ο Ε65. Βεβαίως και ο Ε65 είναι μία πολύ καλή εργολαβία που εκτελείται με γρήγορους ρυθμούς, τον θέλουμε, είναι και αυτό ένα επιπλέον βοηθητικό…. βλέπετε πόσο πολύ γρήγορα προχωρούν τα μεγάλα έργα με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

»Εστίασα στην θητεία μου, σε τέσσερα έργα και αυτός είναι ο ρόλος του βουλευτή: την σήραγγα Κλεισούρας, το φυσικό αέριο, το αεροδρόμιο και το φράγμα Νεστορίου. Δεν ασχολήθηκα ιδιαίτερα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αυτό είναι έργο της επόμενης δεκαετίας, να είμαστε καλά… Εφ’ όσον είμαι εγώ στην επόμενη τετραετία, σίγουρα το σιδηροδρομικό δίκτυο θα είναι μέσα στις προτεραιότητες για να το τρέξουμε το επόμενο διάστημα. Δεν μπορεί να ασχολείσαι με δέκα ταυτόχρονα, πρέπει να κάνεις μία ιεράρχηση των προτεραιοτήτων σε ποιο στάδιο βρίσκονται αυτά που έχεις στο μυαλό σου.

»Στην αναβάθμιση του αεροδρομίου θα παίξει ρόλο και η συνοριακή διάβαση στο Λαιμό των Πρεσπών, και προχωρούν αρκετά πράγματα. Είναι σίγουρο, δεν ξέρω πότε ακριβώς, πολύ πριν τελειώσει η σήραγγα της Κλεισούρας, θα υπάρχει και επικοινωνία με το Κράτος των Σκοπίων, γιατί εκεί στοχεύουμε στην Αχρίδα. Σήμερα διάβαζα σε μία εφημερίδα, παρά του ότι έκανε αρνητικά σχόλια για διάφορα πράγματα, και καλώς έκανε έτσι λέει η δημοκρατία, ότι το 2019 εμείς είχαμε 4.000 αφίξεις ενώ στην Αχρίδα είχε, ξέρω εγώ, 300.000, δηλαδή τα νούμερα είναι εξωφρενικά. Γι’ αυτό και μερικοί που δεν καταλαβαίνουν αυτά που σκεφτόμαστε, αυτά που οραματιζόμαστε, ας προσγειωθούν στην πραγματικότητα. Γιατί εάν δεν έχεις μία σφαιρική εικόνα της περιοχής, τότε δεν κάνεις τίποτα. Όταν εστιάζαμε η γούνα να μην φύγει από το φανάρι, πριν 50 χρόνια, αυτό ήταν το πρώτο λάθος θύμα και τελικά το χάσαμε το τραίνο της γούνας [...]». 

(*) Η Ευρωπαϊκή Οδός Ε65 του Διεθνούς Δικτύου Εθνικών Οδών ξεκινάει στο Μάλμοε της Σουηδίας και καταλήγει στα Χανιά της Κρήτης. Έχει συνολικό μήκος 3.800 χιλιομέτρων και διέρχεται από 12 ευρωπαϊκές χώρες. Η Ευρωπαϊκή Οδός 65 κοντά στην Πάτρα, Ελλάδα (Σημείωση: Στην ταμπέλα ο κωδικός Ε95 είναι λάθος). Επίσης στις 30 Ιανουαρίου 2021 εγκρίθηκε η φυσική συνέχεια του Ελληνικού τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Ε65 προς τα Γρεβενά, όπου θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2024.  Το τμήμα αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο για πολλούς λόγους. Από την μία εκτιμάται πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Από την άλλη με την σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό, η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν νέα πρόσβαση προς την Κεντρική και Νότια Ελλάδα. Παράλληλα επιτυγχάνεται ο στόχος της απευθείας οδικής σύνδεσης των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αναπτυξιακή πορεία συνολικά τις δύο περιοχές.


[2]
ΟΔΟΣ: «[...] Πριν τρία χρόνια η σήραγγα ήταν ξεχασμένη» πρόσθεσε με νόημα ο κ.  Τζηκαλάγιας, αλλά «σήμερα όμως γίνεται πραγματικότητα. Σε τρία χρόνια η Πτολεμαΐδα, το Αμύνταιο και η Έδεσσα θα έρθουν ΠΟΛΥ κοντύτερα». Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «Και ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΜΕ. Σήμερα βρισκόμαστε πολύ πιο κοντά στον στρατηγικό μας στόχο. Το Αεροδρόμιο στο Άργος Ορεστικό ΓΙΝΕΤΑΙ το μεγάλο Διεθνές Αεροδρόμιο Δυτικής Μακεδονίας-Νοτιοδυτικών Βαλκανίων (*)», ανάφερε ο κ. Τζηκαλάγιας. Δεν χωρεί αμφιβολία ότι ο βουλευτής με την Νέα Δημοκρατία στην Καστοριά, πανηγυρίζει και αισθάνεται δικαιωμένος.
(*) Η κίνηση  στο αεροδρόμιο της Καστοριάς "Αριστοτέλης" (που το χρησιμοποιεί μία μόνο αεροπορική εταιρεία) το 2019  ήταν μόλις 4.301 επιβάτες, ενώ στο "Άγιος Παύλος το Αποστολικό Αεροδρόμιο" της Αχρίδας (με 9 αεροπορικές εταιρείες εποχιακές και τσάρτερ) 317.218 επιβάτες.  Στο δε διεθνές αεροδρόμιο Σκοπίων 2.360.000 επιβάτες.
ΟΔΟΣ: Καμινάδες 3.11.2022 | 1147

Ζήσης Τζηκαλάγιας: «Σήμερα διάβαζα σε μία εφημερίδα, παρά του ότι έκανε αρνητικά σχόλια για διάφορα πράγματα, και καλώς έκανε έτσι λέει η δημοκρατία, ότι το 2019 εμείς είχαμε 4.000 αφίξεις ενώ στην Αχρίδα είχε, ξέρω εγώ, 300.000, δηλαδή τα νούμερα είναι εξωφρενικά. Γι’ αυτό και μερικοί που δεν καταλαβαίνουν αυτά που σκεφτόμαστε, αυτά που οραματιζόμαστε, ας προσγειωθούν στην πραγματικότητα. Γιατί εάν δεν έχεις μία σφαιρική εικόνα της περιοχής, τότε δεν κάνεις τίποτα». 


[3] Ο μύθος αναφέρει ότι παλιά οι καλόγεροι για να ανταπεξέλθουν στις στερήσεις της Σαρακοστής, βάφτιζαν το κρέας ψάρι και έτρωγαν με ήσυχη την συνείδησή τους.


* * *




Ήδη από την δεκαετία του ’80, εκτός των άλλων και η Transavia Holland είχε πτήσεις από την Ολλανδία στο διεθνές (όχι στα χαρτιά) αεροδρόμιο Αχρίδας της τότε Γιουγκοσλαβίας.





Νέοι προορισμοί προστέθηκαν φέτος από το αεροδρόμιο της Αχρίδας: Μέμινγκεν, Ντόρτμουντ και Μάλμε (κανονικά δρομολόγια, όλο το χρόνο, μαζί με Ζυρίχη, Βιέννη, Βασιλεία και Μιλάνο), καθώς και Στουτγάρδη, Ντίσελντορφ, Μάαστριχτ και Άδανα (εποχιακά δρομολόγια). 




Το "Άγιος Παύλος το Αποστολικό Αεροδρόμιο" Αχρίδας (με 317.218 επιβάτες το 2019 ενώ το «διεθνές» αεροδρόμιο Καστοριάς μόλις 4.301 επιβάτες) εξυπηρετεί 22 προορισμούς (μεταξύ αυτών: Άμστερνταμ, Βρυξέλλες, Τελ Αβίβ, Βαρσοβία, Κατοβίτσε, Κωνσταντινούπολη, Αϊντχόβεν, Ταλίν και Θεσσαλονίκη) εκ των οποίων οι 11 εκτελούνται κανονικά όλο το χρόνο χρόνο με διάφορες αεροπορικές εταιρείες (Arkia Israeli Airlines, Germania Flug, Helvetic Airways, Brussels Airlines, TUI Airways, TUI fly Netherlands, Chair Airlines, Onur Air, Enter Air, Nordica, Corendon Dutch Airlines LOT Polish Airlines, Εdelweiss Air και Wizz Air).





ΣΤΟΙΧΕΙΑ



Το ανακαινισμένο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, αρχικού κόστους ανακατασκευής 52 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρησιμοποιούν και αρκετοί Καστοριανοί.


Επιβατική κίνηση αεροδρομίων 2019

Αθηνών: 25.574.030
Ηρακλείου: 7.933.558
Θεσσαλονίκης: 6.897.057
Ρόδου: 5.542.567
Κερκύρας: 3.275.897
Χανίων: 2.983.542
Κω:  2.676.644
Σαντορίνης:  2.300.408
Ζακύνθου: 1.810.427
Μυκόνου: 1.520.145
Κεφαλονιάς: 774.170
Πρεβέζης: 625.790
Μυτιλήνης: 496.577
Σάμου: 467.395
Σκιάθου: 446.219
Καβάλας: 323.310
Καλαμάτας: 278.96
Χίου: 229.749
Καρπάθου: 222.812
Αλεξανδρούπολης: 211.954
Αράξου: 182.129
Ιωαννίνων: 134.011
Λήμνου: 94.227
Νάξου: 86.210
Μήλου: 77.501
Σητείας: 61.877
Ικαρίας: 41.521
Αγχιάλου: 41.357
Κυθήρων: 37.031
Λέρου: 27.606
Σκύρου: 18.103
Σύρου: 18.047
Αστυπάλαιας: 14.029
Καλύμνου: 10.976
Καστελόριζου: 5.434
Καστοριάς: 4.301
Κοζάνης: 4.239
Κάσου: 3.048
Αεροδρόμιο Αχρίδας: 317.218

Πηγές: α) ΥΠΑ: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορία Ελλάδος β) Στατιστικά αεροδρομίου Αχρίδας EX-YU airport race 2019 γ) Κρατική Στατιστική Υπηρεσίας της Δημοκρατίας της Β. Μακεδονίας
    

«Τα νούμερα είναι εξωφρενικά»
Ζ. Τζηκαλάγιας


* * *



Φωτογραφία εξωφύλλου: Η μακρόκερη αγελάδα (Lactoria cornuta), γνωστή και ως κερασφόρο κουτόψαρο,  κορμόψαρο, boxfish ή longhorn cowfish είναι ντροπαλό ψάρι της οικογένειας Ostraciidae και απαντάται στον Ινδικό και Ειρηνικό Ωκεανό σε τροπικά και υποτροπικά νερά. Αναγνωρίζονται εύκολα από την μάλλον κωμική εμφάνισή τους και δύο ζεύγη μακριών κεράτων, όπως αυτά μιας αγελάδας ή του ταύρου, που βρίσκονται στο κεφάλι και κάτω από την ουρά τους. Τα κέρατά τους πιστεύεται ότι έχουν εξελιχθεί επειδή κάνουν τα ψάρια δύσκολο να τα καταπιούν τα περισσότερα αρπακτικά. Τα κέρατά τους στην πραγματικότητα σπάνε αρκετά συχνά, αλλά τα μεγαλώνουν ξανά μέσα σε λίγους μήνες. Μεγαλώνει μέχρι 46 εκατοστά σε μήκος, το στόμα της είναι υποβάθμιο (στο κάτω μέρος του κεφαλιού της) και έχει προεξέχοντα χείλη. Δεν έχει καλύμματα βραγχίων, αλλά έχει μια μικρή σχισμή ή τρύπα. Τα λέπια της είναι εξαγωνικά και σαν πλάκες, τα οποία συγχωνεύονται σε ένα συμπαγές, τριγωνικό, κουτί καβούκι, από το οποίο προεξέχουν τα πτερύγια και η ουρά της. Εάν υποστεί στρες μπορεί να εκκρίνει θανατηφόρα τοξίνη.


Δημοσιεύθηκαν στην ΟΔΟ στις 17 Νοεμβρίου 2022, αρ. φύλλου 1149.

Σχετικά: 


13 σχόλια:

  1. Ανώνυμος9/5/23

    Ακόμα με τον βουλευτή των Δυτικών Βαλκανίων ασχολείστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος9/5/23

      "Βουλευτής Καστοριάς, Δυτικών Βαλκανίων και υπερπόντιων περιοχών εκτός νομού", ακούγεται καλύτερα.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος9/5/23

    Στις εκλογές της 21ης Μαΐου οι Έλληνες κάτοικοι της Βόρειας Μακεδονίας ψηφίζουν στη Σόφια. Ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι η σήραγγα Τζηκαλάγια δεν έχει γίνει ακόμα για να μπορούν να ψηφίσουν στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος9/5/23

      Τώρα κατάλαβα τι ρόλο παίζει η σήραγγα.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος9/5/23

    Όταν ένα αεροδρόμιο έχει λιγότερους επιβάτες από το αεροδρόμιο του Καστελόριζου των 594 κατοίκων απλά δεν χρειάζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος9/5/23

    Τουλάχιστον είμαστε πάνω από την Κοζάνη, αυτό είναι που μετράει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος10/5/23

      Αυτό σημαίνει ότι ούτε η Κοζάνη χρειάζεται αεροδρόμιο.

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος9/5/23

    Αποτελεί κοινή πρακτική παγκοσμίως τα αεροδρόμια όταν κατασκευάζονται και λειτουργούν να εξυπηρεούν συγκεκριμένους σκοπούς ( επιβατική κίνηση, μεταφορά εμπορευμάτων, σύνδεση απομονωμένων περιοχών, κοινωνικές υπηρεσίες κλπ).
    Τα παραπάνω διεκπεραιώνονται είτε από κρατικούς φορείς,είτε από ιδιώτες). Το ζητούμενο στην περίπτωση της Καστοριάς είναι η εισρροή επιβατών/τουριστών πρωτίστως και δευτερευόντως η πιθανή μεταφορά εμπορευμάτων σωστά; Αυτά πώς θα γίνουν όταν δεν υπάρχει σύνδεση προορισμών πλήν Κοζάνης και Αθηνών; Επίσης τι εμπορεύματα θα διακινηθούν και προς τα πού; Τι έχουν κάνει οι τοπικές αρχές για να συμβούν τα παραπάνω; Οι τοπικοί βουλευτές πίεσαν το υδροκέφαλο βαρβαρικό αθηναικό κρατίδιο; Επειδη ο Τζήκας κοπανάει όλη την ώρα κι όχι μόνο αυτός την δημιουργία πύργου ελέγχου στο Αριστοτέλης. Ο πύργος ελέγχου δεν είναι πανάκεια. Δεν θα φέρει επιβάτες. Είχα μιλήσει πριν χρόνια κατ'ιδίαν με τον κύριο Άφκο και παρουσία σημαντικών επιχειρηματιών της πόλης στο ξενοδοχείο του στο Νεστόριο την προοπτική δημιουργίας μιας αεροπορικής εταιρείας με μετόχους μερισματικά ιδιοκτήτες μεγάλων ξενοδοχείων της πόλης αλλά και γουνοποιών και η οποία θα εκτελούσε δρομολόγια πανελλαδικά και με την συχνότητα που οι ίδιοι θα επιθυμούσαν. Συμφώνησε ενθουσιωδώς. Προσπαθήσαμε να οργανώσουμε μια ημερίδα μέσω του επιμελητηρίου. Ακόμα περιμένουμε στο ακουστικό μας όπως ο Κωνσταντίνος τον κουφό......
    Καληνύχτα Καστοριά όπου κι αν είσαι

    Έρρωσθε

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος10/5/23

      Ας καθαρίσουμε πρώτα την λίμνη και μετά συζητάμε για πράσινο τουρισμό και τα υπόλοιπα.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος10/5/23

      Πριν αρχίσει η κατασκευή ενός αεροδρομίου πρέπει να κάνουμε μια μελέτη αν χρειάζεται. Στην περίπτωσή μας κατασκευάσθηκε ένα αεροδρόμιο, επειδή απλά βρέθηκε μια επίπεδη έκταση από ένα πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο και εκ των υστέρων σκεφτόμαστε τι να κάνουμε ένα αεροδρόμιο που δεν χρειάζεται κανείς.

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος11/5/23

    Το σωστό θα ήταν να αφαιρεθούν από τον συνολικό αριθμό των επιβατών όλα τα εισιτήρια που πληρώθηκαν από το κράτος για να έχουμε τον ακριβή αριθμό των επιβατών που είναι διατεθειμένοι να πάνε με αεροπλάνο στην Αθήνα πληρώνοντας οι ίδιοι το εισιτήριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος12/5/23

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος12/5/23

      Εννοείς τα εισιτήρια ορισμένων πολιτευτών και των ιπτάμενων καθηγητών; Τότε θα πέφταμε στα μισά.

      Διαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ