Όπως γνωρίζετε, το Υπουργείο Παιδείας έχει φέρει προς ψήφιση, με τη διαβούλευση να γίνεται εν μέσω πανδημίας μάλιστα, ένα ακόμη πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, ενώ έχει ήδη ψηφιστεί πρόσφατα και τροπολογία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση εισάγοντας ακόμα και την ζωντανή μετάδοση μαθήματος από τη σχολική τάξη.
Το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία περιλαμβάνει μία σειρά αντιπαιδαγωγικών - αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων από την προσχολική αγωγή μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που μπορούμε να τις συνοψίσουμε στα εξής:
• Εντάσσει στο Νηπιαγωγείο ως ξεχωριστά γνωστικά αντικείμενα τα Αγγλικά, τη Φυσική Αγωγή και την Πληροφορική, ενώ ήδη η Φυσική Αγωγή και η Πληροφορική είναι ενταγμένα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου στο πλαίσιο της διαθεματικότητας και αλλοτριώνει τον χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου.
Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση για την ένταξη των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο και η Ολομέλεια των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων έχει εκφράσει την αντίθεσή της.
• Αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε 25 και μάλιστα εν μέσω πανδημίας με κατώτερο αριθμό των 15 μαθητών ανά τμήμα στα επταθέσια και άνω Δημοτικά σχολεία με αποτέλεσμα την μετακίνηση μαθητών σε όμορα σχολεία με ότι αυτό συνεπάγεται και την κατάργηση εκατοντάδων οργανικών θέσεων.
• Εμμένει σε ένα σκληρό και εξετασιοκεντρικό σύστημα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο αυξάνοντας τον αριθμό των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων, επαναφέροντας την τράπεζα θεμάτων, δυσκολεύοντας την προαγωγή και απόλυση, κατηγοριοποιώντας μαθήματα κ.ά.
• Επαναφέρει την αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων, που νομοτελειακά οδηγούν σε κατηγοριοποίηση των σχολείων και κατ’ επέκταση σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις.
• Επαναφέρει τον χαρακτηρισμό της διαγωγής των μαθητών, που στιγματίζει τον μαθητή.
• Επαναφέρει τιμωρητικές ρυθμίσεις στους αναπληρωτές σε περίπτωση που δεν αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
• Προχωράει στην ίδρυση και λειτουργία πρότυπων σχολείων δημιουργώντας αυτομάτως διαφορετικές ταχύτητες σχολείων στη δημόσια εκπαίδευση, τα οποία μάλιστα θα υπόκεινται και σε διαφορετικό καθεστώς χρηματοδότησης.
Ένα νομοσχέδιο, που μόνο αναβάθμιση δεν μπορεί να φέρει στον χώρο της Εκπαίδευσης. Δεν προβλέπει κανένα μέτρο για ενίσχυση της ποιότητας, αποσιωπά τις κοινωνικές ανισότητες και πως μπορούν αυτές να αμβλυνθούν, δε γίνεται καμία αναφορά στην Ειδική Αγωγή, στα αναλυτικά προγράμματα, στα σχολικά εγχειρίδια, τις νέες τεχνολογίες και νέες πρακτικές στο σχολείο του μέλλοντος.
Η σχετική με την τηλεκπαίδευση τροπολογία που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή είναι προφανές ότι παραβιάζει κατάφωρα τα προσωπικά δεδομένα ανήλικων μαθητών και εκπαιδευτικών. Επίσης, θίγει τα εργασιακά μας δικαιώματα, αφού θεωρείται δεδομένο ότι θα χρησιμοποιηθεί ως μέσο κάλυψης αναγκών σε εκπαιδευτικούς. Η πιθανή δε εργαλειοποίησή της στην αξιολόγηση έρχεται σε αντίθεση με το δημοκρατικό, παιδαγωγικά ελεύθερο σχολείο που όλοι επιθυμούμε.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς και η Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς δηλώνουμε την πλήρη αντίθεση μας σε όλες τις τελευταίες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου για την παιδεία και την κατάργηση της τροπολογίας για την τηλεκπαίδευση και ζωντανή μετάδοση του μαθήματος από την σχολική τάξη, γιατί μόνο επιζήμια θα είναι για το Δημόσιο Σχολείο ενώ άκρως ευεργετικά για τους ιδιοκτήτες Ιδιωτικών σχολείων και Φροντιστηρίων.
Σας καλούμε, αφουγκραζόμενοι την αγωνία μας, να ταχθείτε με τους εκπαιδευτικούς της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς και όλης της Ελλάδας και αναλόγως να λειτουργήσετε κατά το βουλευτικό σας έργο.
Για τον Σ.Ε.Π.Ε. Καστοριάς
Αγγελική Βόλτση
Για την Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς
Σπυρίδων Παρίσσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.