3-6 Μαΐου 2018
Με φόντο την παλιά πόλη, τα καλντερίμια και τα αρχοντικά όπου γεννήθηκε και αναπτύχθηκε η τέχνη της γουνοποιίας, θα ξεκινήσει η 43η Διεθνής Έκθεση Γούνας Καστοριάς, η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως τις 6 Μαΐου 2018, στο Εκθεσιακό Κέντρο Γούνας Δυτικής Μακεδονίας. Δεν ήταν άλλωστε τυχαία η επιλογή του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς “Ο Προφήτης Ηλίας” να διοργανώσει το gala fashion show στον αύλειο χώρο του εξαίσιου αρχοντικού Μόραλη-Τσιατσιαπά στο Απόζαρι (φωτογραφία), το οποίο είναι ενδεικτικό της αρχιτεκτονικής της Καστοριάς των αρχών του 18ου αιώνα, με σκοπό να αναδειχθεί η τέχνη του πολυτελούς προϊόντος της γούνας, αλλά και η ιστορία και ο πολιτισμός της περιοχής.
Το gala που σηματοδοτεί την έναρξη της έκθεσης, θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 3 Μαΐου. Η παρουσίαση του show θα γίνει από την ηθοποιό Ζέτα Μακρυπούλια, και θα παραστούν οι κ.κ. Λάκης Γαβαλάς και Γιάννης Σπαλιάρας, ενώ το μεσημέρι της ίδιας ημέρας (12:00) θα γίνει η τελετή εγκαινίων από τον υφυπουργό Ανάπτυξης, κ. Στέργιο Πιτσιόρλα.
Μεγάλο αναμένεται να είναι το ενδιαφέρον και από πλευράς εμπορικών επισκεπτών, καθώς προεγγραφή έχει γίνει από έναν μεγάλο αριθμό εμπόρων από 43 χώρες, ως αποτέλεσμα μίας μεγάλης καμπάνιας την οποία πραγματοποίησαν οι διοργανωτές με διαφημιστικές καταχωρήσεις στα κλαδικά περιοδικά, προωθητικές ενέργειες στα social media και μέσω newsletters, τα οποία αποστέλ- λονται, στοχευμένα σε 6.000 εμπορικές επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο. Ωστόσο, τα μέλη της διοίκησης του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς, κρατούν χαμηλά τον «πήχη», δεδομένου του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος και της συνεχιζόμενης κρίσης στην γουνοποιία, ευελπιστώντας βέβαια, ότι η 43η ΔΕΚΓ θα δώσει το έναυσμα για τηn βελτίωση των αρνητικών συνθηκών που επικρατούν παγκοσμίως στον κλάδο.Την έκθεση διοργανώνουν ο Σύνδεσμος Γουνοποιών Καστοριάς “Ο Προφήτης Ηλίας”, η ΔΕΘ-Helexpo και η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Το αρχοντικό Μόραλη-Τσιατσαπά κτίστηκε στις αρχές του 18ου αιώνα από τον άρχοντα Μόραλη. Επισκευές πρέπει να έγιναν το 1754 από τον Δαμιανό Τσιατσαπά που το αγοράζει από τον Μόραλη όπως φανερώνει επιγραφή σε τοίχο της νότιας πλευράς καθώς και σε τοιχογραφία στον «οντά». Στην συνέχεια το αρχοντικό περιέρχεται σε δύο οικογένειες των Αγγελίνα και Σιώμκου.
Πρόκειται για κτήριο μεγαλόπρεπο με ορθογώνια κάτοψη, τρεις ορόφους και ισόγειο, ένδειξη της οικονομικής άνθησης που γνώρισε η πόλη στα μέσα του 18ου αιώνα, οικονομική άνθιση η οποία ξεκίνησε από τον 17ο αιώνα.
Πλούσια διακοσμημένοι, με τοιχογραφίες και ξυλόγλυπτα, είναι οι χώροι του τρίτου ορόφου, αν και σε πολλά σημεία έχουν υποστεί ανεπανόρθωτες καταστροφές. Εντυπωσιακές αλλά και σημαντικές για την γνώση της λαϊκής ζωγραφικής είναι η τοιχογραφία μιας φανταστικής πόλης σε τοίχο του «δοξάτου» και η σχηματική παράσταση της Κωνσταντινούπολης στο νοτιοδυτικό δωμάτιο, χρονολογημένη με επιγραφή στα 1798. Οι επιρροές από τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα του μπαρόκ και του ροκοκό είναι εμφανείς στις διακοσμήσεις των καλών οντάδων τόσο στις τοιχογραφίες, όσο και στις μεσάντρες και στα ταβάνια, αποδοσμένα ωστόσο, με έναν ιδιαίτερο τρόπο από τεχνίτες με σεβασμό στις αρχές της βυζαντινής και μεταβυζαντινής τέχνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.