13/4/17

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΟΔΟ


ΟΔΟΣ 13.4.2017 | 881 | Μεγάλη Πέμπτη


«Οι γενιές που έφυγαν και αυτές που έρχονται»


Έτσι σου γράφω περιλυπής, περιθρηνής, περιθωριοποιημένος, περίεργος για την περίπτωση της πλάνης μου. Επέστρεψα στο πόστο μου. Κλείστηκα στον εαυτό μου, βυθίστηκα στην σκέψη μου. Έκανα λάθος. Ο Λάζαρος δεν είχε αναστηθεί, η Καστοριά άξιζε τον Γολγοθά διαρκείας της...

Διαβάστε επίσης:

ΑΝΑΣΤΑΣΗ Κ. ΠΗΧΙΩΝ:
Στα χρόνια του πολέμου: Κοινωνική πρόνοια στην Καστοριά
Όταν καταλήφθηκε η Καστοριά από τούς Γερμανούς, στις 15 Απριλίου του 1941, Μεγάλη Τρίτη, η κοινωνική μέριμνα προς τους απόρους δεν σταμάτησε, αντιθέτως μάλιστα ενισχύθηκε...

ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΠΑΤΡΩΝΟΥ ΠΑΠΑΤΕΡΠΟΥ:
Ο Γιος του Εναερίτη
Άντε, και έρχεται και Πάσχα. Ας βάλει ένα χεράκι και ο καημένος ο Χριστός, που κάτι σαν και σας τον σταύρωσαν...

ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ-ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ:
Της προδοσίας…
Τέλειος Θεός ήταν, μα και τέλειος άνθρωπος, και ως τέλειος άνθρωπος το ήξερε καλά πως πολύ θα πονούσε όταν θα Τον σταύρωναν...

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΘ. ΚΑΚΑΓΙΑΝΝΗ:
Η έννοια της φορολογικής κατοικίας
Η έννοια της φορολογικής κατοικίας είναι σημαντική γιατί καθορίζεται σε ποιο τόπο, σε ποια χώρα και με ποιο φορολογικό σύστημα ποιου κράτους θα φορολογηθεί ένα φυσικό πρόσωπο, ένα νομικό πρόσωπο ή μια νομική οντότητα...

ΚΟΣΜΑ ΡΕΚΑΡΗ:
Άγνωστος για εκατό χρόνια
Την επόμενη εβδομάδα, στις 21 Απριλίου 2017 κλείνει τα εκατό χρόνια που δεν γνωρίζαμε πού είναι θαμμένος...

ΛΑΖΑΡΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗ:
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική
ήτοι περί του ορθώς γράφειν τε και λέγειν
Τροπάρια της Μεγάλης Εβδομάδος σε ελεύθερο νεοελληνικό λόγο

ΟΔΟΣ:
Ευγένιος Ονιέγκιν
Ηθικό δίδαγμα μετά την αδέκαστη στάση της Τατιάνας είναι σχεδόν αναπόφευκτο: όποιος περιφρονεί πρέπει να τιμωρείται.

Οι προβληματικές της κ. Γεννηματά

Αποφυλακίζεται ο Τσοχατζόπουλος

...κι άλλα.

ΟΔΟΣ
το βήμα της Καστοριάς
Μεγάλη Πέμπτη 13.4.2017 | 881

10 σχόλια:

  1. Θαυμασια φωτογραφία και η σύλληψη της σύνθεσης του εξωφύλλου.
    Μπραβο στον κ. Μπαϊρακτάρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος13/4/17

    Καταπληκτικός ο συμβολισμός της φωτογραφίας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αναγνώστης15/4/17

    Αδύνατον να μη σχολιασθεί η φωτο του εξώφυλλου κι ας τη σχολίασαν ήδη άλλοι. Από τα καλύτερα των καλύτερων της ΟΔΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος16/4/17

    Ναι, από τα καλύτερα εξώφυλλα! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος17/4/17

    (1) Η εκκλησιαστική ηγεσία στην Ελλάδα δείχνει διαρκώς μεγάλο ενδιαφέρον στην άσκηση κοσμικής εξουσίας. Με κάθε αφορμή οι ιεράρχες δεν χάνουν την ευκαιρία να προστατεύσουν το έδαφος που έχουν κερδίσει. Δείχνουν να απολαμβάνουν μια εξουσία, η οποία όχι απλώς δεν ταιριάζει με την πνευματική τους αποστολή, αλλά την αντιστρατεύεται.

    Πέρασαν 17 χρόνια από όταν η κυβέρνηση Σημίτη αποφάσισε να καταργήσει την αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες. Σε αυτά τα χρόνια κανείς Χριστιανός Ορθόδοξος πιστός δεν εμποδίστηκε στην εκδήλωση της πίστης του. Όπως δεν είχε εμποδιστεί και στην Κύπρο, όπου ποτέ δεν μπήκε το θρήσκευμα στις ταυτότητες. Όπως δεν εμποδίστηκε κανείς στην Ελλάδα πριν την κατοχή, όταν επίσης δεν υπήρχε αναφορά στις ταυτότητες για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των πολιτών.

    Καμία γραφή, κανένα κείμενο των πατέρων της εκκλησίας, καμία απόφαση οικουμενικής συνόδου συνάρτησαν ποτέ την πίστη με τις ταυτότητες. Ούτε στην ορθόδοξη παράδοση υπάρχει. Κι όμως τότε η Εκκλησία και οι πολιτικοί σύμμαχοί της παρουσίασαν την κατάργηση της αναγραφής σαν ένα διωγμό στην πίστη των ορθοδόξων Ελλήνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος17/4/17

    (2)
    Με την κινητοποίηση για τις ταυτότητες ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος απαιτούσε να έχει η Εκκλησία τον τελευταίο λόγο στη θέσπιση των νόμων. Η συλλογή υπογραφών για δημοψήφισμα ήταν μια επίδειξη δύναμης απέναντι στον πολιτικό κόσμο. Ο τότε Πρόεδρος της Δημοκρατίας έκλεισε το θέμα απαντώντας ότι «οι εκτός νομοθετημένης διαδικασίας συλλεγείσες υπογραφές δεν είναι δυνατόν να ανατρέψουν τις διατάξεις του Συντάγματος».

    Αντίθετα ο Κώστας Καραμανλής, αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης την εποχή εκείνη, έσπευσε να υπογράψει για το δημοψήφισμα του Χριστόδουλου. Όταν όμως έγινε πρωθυπουργός ξέχασε τις ταυτότητες, όπως τις ξέχασε και ο Χριστόδουλος και δεν έθεσε ποτέ το ζήτημα, για το οποίο προηγουμένως είχε ξεσηκώσει τον κόσμο. Αυτή η αλλαγή αποκάλυψε πόσο υποκριτική ήταν η στάση και των δύο στο θέμα των ταυτοτήτων.

    Η καύση των νεκρών, ο πολιτικός όρκος, η ανέγερση μουσουλμανικού τεμένους, η αντίθεση στον πολιτικό γάμο, τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων και πολλά ακόμη ζητήματα δείχνουν ότι οι ιεράρχες δεν ενδιαφέρονται για τους δικούς τους πιστούς, αλλά για να επιβάλουν την άποψή τους –μέσω της πολιτικής ισχύος– στους πολίτες που δεν εναρμονίζονται οικειοθελώς με τις προσταγές τους. Δεν τους αρκεί να επικοινωνούν με πιστούς τους και να τους πείθουν να ακολουθούν όσα ονομάζουν χριστιανικό τρόπο ζωής. Θέλουν να έχουν εξουσία και στις ζωές όσων δεν μπορούν να πείσουν.

    Οι ιεράρχες πολιτικολογούν για να διατηρήσουν την ισχύ τους. Με την εμπλοκή τους σε αντιδικίες δείχνουν στους πολιτικούς ότι μπορούν να επηρεάσουν τους ψηφοφόρους και γι’ αυτό τα κόμματα θα πρέπει να υπολογίζουν τη δύναμη της Εκκλησίας. Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε αναδειχθεί σε έναν ιδιότυπο λαϊκιστή ηγέτη της εθνικιστικής ακροδεξιάς και ήταν μέρος του πολιτικού παιχνιδιού.

    Η Εκκλησία δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, που έχουν ονομαστεί εθνικά θέματα. Πάντα μεγεθύνει τις αντιπαραθέσεις, προωθεί εθνικιστικές θέσεις και είναι επιθετική με εκείνους που θεωρεί εχθρούς, χωρίς ποτέ όμως να αναλαμβάνει την ευθύνη για τις αποτυχίες και τα αδιέξοδα.

    Την εποχή της μάχης για το «όνομα της Μακεδονίας» μητροπολίτες μιλούσαν για τους «Γυφτοσκοπιανούς». Σήμερα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος χαρακτηρίζει «αγκαθωτά βάτα» την Τρόικα, το ΔΝΤ και τον Σόιμπλε, που πληγώνουν τον Αλέξη Τσίπρα. Εννοεί ότι ο πρωθυπουργός δεν φταίει σε τίποτε για την κατάσταση της χώρας. Αυτοί που φταίνε είναι κάποιοι κακοί ξένοι που τον ταλαιπωρούν αδίκως που δεν του δίνουν λεφτά να μοιράσει.

    Ο Ιερώνυμος ταυτίζεται με τη μυθοπλασία των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τους αθωώνει. Εντάσσεται στο πολιτικό αλισβερίσι και παίρνει θέση εναντίον εκείνων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, τα οποία θεωρούν την κυβέρνηση υπεύθυνη για το βάλτωμα στην ύφεση και για τη συνέχιση της κρίσης. Δεν διστάζει μάλιστα να κατηγορήσει εκείνους στο εσωτερικό που δεν στηρίζουν τον πρωθυπουργό.

    Δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε ηγέτη εκκλησίας σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας που πολιτικολογεί και διαλέγει απροκάλυπτα στρατόπεδο στην πολιτική αντιπαράθεση. Όπως δεν υπάρχει καμιά χώρα που να υποδέχεται το άγιο φως με τιμές αρχηγού κράτους. Αυτά είναι ελληνικές ιδιαιτερότητες. Από τις πολλές που κρατούν τη χώρα στην καθυστέρηση.

    Ιεράρχες πολιτικάντηδες
    ΣΠΥΡΟΣ ΒΛΕΤΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μεγάλη Εβδομάδα ο αθεόφοβος!17/4/17

    Ο Σεραφείμ καλεί τον Ερντογάν να βαφτιστεί χριστιανός με ανάδοχο τον Πούτιν!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος18/4/17

    Ο Ερντογάν καλεί τον Σεραφείμ να βαφτιστεί μουσουλμάνος με ανάδοχο τον Χασάν Ρουχανί!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος20/4/17

    ... και πολλά ακόμη ζητήματα δείχνουν ότι οι ιεράρχες δεν ενδιαφέρονται για τους δικούς τους πιστούς, αλλά για να επιβάλουν την άποψή τους –μέσω της πολιτικής ισχύος– στους πολίτες που δεν εναρμονίζονται οικειοθελώς με τις προσταγές τους. Δεν τους αρκεί να επικοινωνούν με πιστούς τους και να τους πείθουν να ακολουθούν όσα ονομάζουν χριστιανικό τρόπο ζωής. Θέλουν να έχουν εξουσία και στις ζωές όσων δεν μπορούν να πείσουν...
    (έχει γραφτεί παραπάνω)

    Ναι, αυτό είναι όλο το πρόβλημα της σύγχρονης εκκλησίας που βιώνουμε.
    Κι όποιος το σκεφτεί λίγο, θα συμφωνήσει ότι είναι πράγματι αυτό τραγικό.
    Θυμίζουν το "και ως θεοί έσεσθε", αφού δεν αρκούνται να είναι μαθητές του Σωτήρος, αλλά θέλουν να γίνουν οι ίδιοι οι σωτήρες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χαράς ευαγγέλια!20/4/17

    Θεάρεστη η διάδοση του λόγου του Θεού, αδελφοί μου, αλλά είναι ολοφάνερο πλέον ότι δυστυχώς πολλά μυαλά έχουν πάρει αέρα (και το δικό μου πρώτο και χειρότερο, αν αυτό σας ικανοποιεί).
    Δε βλέπουμε πού προχωρούμε; Όλοι οι άλλοι είναι στραβοί κι εμείς οι ανοιχτομάτηδες; Πίσω από το δάχτυλό του μπορεί να κρυφτεί κανείς; Γιατί δεν παραδεχόμαστε τα λάθη μας;
    Δεν θέλω να κάνω τον προφήτη και ο Θεός να μη το βγάλει αληθινό, αλλά έτσι που πάμε, σε λίγα χρόνια, θα ψάχνουν να βρουν ανθρώπους να εκκλησιάζονται, να βαφτίζονται, να στεφανώνονται, να θάβουν τους νεκρούς τους... (αν δεν έχει απλωθεί ήδη το κακό αλλά το κρύβουν)
    Και για όλα αυτά, δεν θα φταίνε (μόνο) οι άλλοι, οι "κακοί", αλλά τα σκάνδαλα και αυτοί που τα προκαλούν.
    Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχια, ένα σας λέγω: χάσαμε την αγάπη μας.
    Τώρα όποιος βγει και αρχίσει πάλι τα κηρύγματα, ας το πάρει απόφαση ότι δεν τον πιστεύει κανείς μόνο με τα λόγια του, παρά μόνο κάτι γλύφτες συμφεροντολόγοι, που βολεύονται και την περνούν κοτσάνι μετά από τόσους τεμενάδες.
    Ας αποδείξει με τις πράξεις του, ότι εφαρμόζει αυτά που λέει στους άλλους να κάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας δεν θα εμφανισθεί αμέσως. Θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.