11/7/17

Λόγος & Αντίλογος

Είπαν... ακροβολισμοί

-Η ΕΡΤ μεταδίδει λίαν ωφέλιμες εκπομπές για την ελληνική και την ελληνιστική αρχαιότητα-ντοκιμαντέρ-μεταφρασμένα από τα αγγλικά ή τα γαλλικά. (π.χ. Αρχιμήδης, επιστήμων – μηχανικός, άλλη φορά, Ήρων ο Αλεξανδρεύς, επίσης μηχανικός). Οι ξένοι μελετούν κι εκμεταλλεύονται, με καλό νόημα, περισσότερο από εμάς την αρχαιότητά μας! Ακούεις και μένεις κατάπληκτος για τις έρευνες, επινοήσεις, εφευρέσεις και τα επιτεύγματα των προγόνων μας, που καταφανώς βοήθησαν τα μέγιστα και συνέβαλαν αφάνταστα στην τεχνολογία των νεοτέρων και συγχρόνων εφευρέσεων (ποικίλων μηχανών, τροχών, τροχαλιών, κλπ.).
Σε μια εκπομπή, π.χ. για τον Αρχιμήδη, ο ευρωπαίος ιστορικός-σχολιαστής είπε ότι διέθετε εγκέφαλο-μυαλό, μεγαλύτερο από τον Αινστάιν! (με στοιχεία και πλείστες πληροφορίες για τις γνώσεις του και εφαρμογές των μηχανιστικών εφευρέσεων). Αναλογίζομαι πόσα ελάχιστα στα σφιχτά προγράμματα των γυμνασίων και λυκείων διδάσκαμε, π.χ. η αρχή του Αρχιμήδους στην Φυσική, ότι ήταν μαθηματικός, έτσι, περιορισμένα πράγματα. Έλειπε βέβαια και η βιβλιογραφία και τα κατάλληλα βιβλία. Σήμερα, με τους υπολογιστές και τους βιντεοπροβολείς, έχουν περισσότερες δυνατότητες οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί. Λίγα, περιορισμένα διδάσκαμε, ενώ η δράση του Αρχιμήδους ήταν πλουσιότατη ως επιστήμονος μαθηματικού και μηχανικού. Και ξέρουμε ότι από την ελληνιστική περίοδο ξεπήδησε και μεγαλούργησε ο βυζαντινός-ελληνικός-πολιτισμός.

-Μου το θυμίζει ο φίλτατος Βασίλης Σταμπουλίδης. Ο Μέγας Αλέξανδρος, κάποιες μικρασιατικές πόλεις που του αντιστάθηκαν, τις κατέλαβε τελικά, αλλά δεν τις τιμώρησε. Τιμώρησε όμως την πόλη των Σόλων, γιατί οι κάτοικοί τους δεν μιλούσαν σωστά τα ελληνικά (εξ ού και ο σολοικισμός: λάθη συντακτικά στον προφορικό ή γραπτό λόγο). Όσο και αν φαίνεται ως ανέκδοτο, έχει την αξία του για την θρασύτητα και την άνοια των Σκοπιανών. Ο «δικός τους» Μέγας Αλέξανδρος τιμώρησε για τη μη καλή χρήση της ελληνικής γλώσσας! Τετράγωνη... λογική Gruefski, γέννημα γενιτσαρισμού, και οι όμοιοί σου, προκλητικά ανιστόρητοι.

-Στην θεία Λειτουργία της Κυριακής (22/1) -μνήμη του Αγ. Αποστόλου Τιμοθέου- επειδή συνέπεσε με την εορτή του και η αναγνωσθείσα προς αυτόν επιστολή του Απ. Παύλου (Προς Τιμόθεον, Δ’, 9-16), θέλω να μεταφέρω σε ελεύθερο νεοελληνικό λόγο την περικοπή αυτή με σχετικό σχολιασμό:
«Τιμόθεε, παιδί μου, όσα σου λέω είναι αξιόπιστα και αξίζουν να γίνουν αποδεκτά με όλη την καρδιά. Γι’ αυτό ακριβώς κι εμείς καταβάλλουμε κόπο και γινόμαστε αντικείμενο εμπαιγμών (από άλλους μη πιστεύοντες), επειδή έχομε τις ελπίδες μας στον ζώντα Θεό… Αυτά να παραγγέλνεις συνεχώς, αυτά που σου γράφω να διδάσκεις. Κανείς από προκατάληψη ας μην περιφρονεί το νεαρό της ηλικίας σου (τη νεότητά σου), αλλά εσύ, παρότι είσαι νέος ακόμη, να γίνεις τύπος και παράδειγμα των πιστών στον λόγο σου, στην συναναστροφή σου με τους άλλους, στην αγάπη προς όλους, στην πνευματική ζωή, στην φωτισμένη πίστη, στην αγνότητα και καθαρότητα της ζωής σου. Έως ότου έλθω, να επιδίδεσαι στην ανάγνωση των Γραφών με προσοχή, επίσης στην παρηγοριά και νουθεσία των πιστών, στην διδασκαλία όλων. Μη αδιαφορείς και μη παραμελείς το χάρισμα που έχεις, δοσμένο από τον Θεό...».

-Δύο παρατηρήσεις:
α) Ο Απόστολος των Εθνών Παύλος, γνώστης βαθύς και έμπειρος κοινωνικών αντιλήψεων και καταστάσεων, θέτει πρόβλημα ηλικίας για οποιονδήποτε αναλαμβάνει μιαν ευθύνη. (εν προκειμένω για τον μαθητή του Τιμόθεο.). Και στην εποχή μας γίνονται σχετικές συζητήσεις, ιδίως όταν πρόκειται περί της πολιτικής. Μια άποψη: Νέοι στην πολιτική κονίστρα, να φύγουν οι παλιοί, κλπ. Έχει η άποψη πολλούς αποδέκτες, εφ’ όσον ο νέος που αποφασίζει να αναμειχθεί στην πολιτική, έχει κάποια κατάρτιση και ενημέρωση για τα κοινά και πρό παντός να διαθέτει ήθος και διάθεση προσφοράς, όχι προσερχόμενος από ρηχή φιλοδοξία και προσδοκία εξασφαλίσεως μιας θέσης στο..Δημόσιο. ...Να φύγουν οι παλιοί: Διατυπωμένο δογματικά και συλλήβδην, είναι μέγα λάθος. Μας χρειάζεται η πείρα, η εμπειρία. Εφ’ όσον είναι γνωστή και αναγνωρισμένη η προσφορά του πολιτικού και διαθέτει ακόμη δυνάμεις και θέληση να συνεχίσει να προσφέρει, ποιος νόμος και ποια λογική θα του ανακόψει την περαιτέρω πολιτική του δράση;

β) Στην παράγραφο «Αλλά εσύ να γίνεις τύπος και παράδειγμα καθαρότητα ψυχής». Αυτές οι προτροπές και θεσπέσιες παραινέσεις και συμβουλές, που ισχύουν, που πρέπει και είναι ανάγκη να ισχύουν, αν εξεπέμποντο από τα γραφεία του υπουργείου Παιδείας και από τα χείλη όλων των γονέων προς τα παιδιά, τη νεολαία μας, δίδοντας οι ίδιοι το παράδειγμα, ασφαλώς θα ζούσαμε σε μια πολύ καλύτερη κοινωνία, με λιγότερα εγκλήματα και διαζύγια.

-Αρχαιολογικό συνέδριο στο Βερολίνο προ ετών. Παρουσίαζε ο αρχαιολόγος καθηγητής ευρήματα-αγάλματα, αγγεία, κλπ- της ελληνικής αρχαιότητας. Ένας Σκοπιανός, μέλος του συνεδρίου, διαμαρτυρήθηκε: Κύριε καθηγητά, γιατί παρουσιάζετε μόνο ελληνικά δημιουργήματα; Γιατί δεν παρουσιάζετε και ευρήματα από την περιοχή – χώρα – των Σκοπίων; Η απάντηση ήταν: Τα δικά σας ευρήματα είναι τόσο βαθιά στη γη που δεν φτάνει η αρχαιολογική σκαπάνη! Και όταν ευρίσκονται ελληνικά ή ελληνορωμαϊκά, τα βαπτίζετε σλαβικά!

-Προ ολίγων ημερών ο γερο-Λαέρτης του ΣυΡιζΑ, υπουργός Επικρατείας (;) σύντροφος Φλαμπουράρης προέβη σε βαρύγδουπη… δήλωση: Βγαίνω έξω, περπατώ, πουθενά δεν βλέπω άνδρα ή γυναίκα, να ψάχνει στους κάδους για να φάει (!)... Τι να σας πω για το αλάθητο... κριτήριο ενός υπουργού της Αριστεράς! Αφού δεν ψάχνουν στα σκουπίδια οι Έλληνες, άρα έχουν ποιοτικό βιοτικό επίπεδο ανεβασμένο[1]. Δεν ανησυχούμε εμείς οι Αριστερά. Καλά στρογγυλοκαθήσαμε στις καρέκλες..

Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Λάζαρος Γ. Νικηφορίδης


[1] Ευημερεί υπερηφάνως. Επιβιώνει χάρις στην στήριξη της κυβέρνησης ΣυΡιζΑ-ΑνΕλ.



Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 9 Φεβρουαρίου 2017, αρ. φύλλου 872



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας δεν θα εμφανισθεί αμέσως. Θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.