14.7.17

Σε πλήρη ανάπτυξη και κυκλοφορία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή»




Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε σήμερα σε πλήρη λειτουργία και ανάπτυξη τον κάθετο άξονα «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή». Με την ολοκλήρωση και την σημερινή απόδοση σε κυκλοφορία και του τελευταίου τμήματος «Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή», η Εγνατία οδός αποκτά ένα ακόμη κάθετο άξονα, ο οποίος θα αναβαθμίσει τόσο τις μεταφορές όσο και την ασφάλεια των μετακινήσεων, ενώ θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη της περιοχής στους τομείς της επιχειρηματικότητας, του τουρισμού και του εμπορίου.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της Εγνατίας Οδού αε κ. Α.Αντωνούδη, πραγματοποίησε νωρίτερα σύσκεψη στο τελωνείο της Κρυσταλλοπηγής, με εκπροσώπους των περιφερειακών και τοπικών αρχών, βουλευτές και φορείς της περιοχής, όπου συζήτησε εκτενώς το σχεδιασμό για την αναβάθμιση των υποδομών και των συνδυασμένων μεταφορών στην Δυτική Μακεδονία. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, στόχος της κυβέρνησης είναι: «Περιοχές όπως είναι η Καστοριά, η Φλώρινα, άλλες περιοχές μας, στη Θράκη και την Ήπειρο, να σταματήσουν να είναι οι εσχατιές της χώρας, αλλά να είναι η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων. Προχωράμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, για τη δίκαιη ανάπτυξη».

Για το έργο που παραδόθηκε ο υπουργός δήλωσε σχετικά: «Δώσαμε σήμερα στην κυκλοφορία ένα έργο, τον κάθετο άξονα της Εγνατίας προς την Κρυσταλλοπηγή. Δυστυχώς δεν υπήρχε ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τους κάθετους άξονες, για τις συνδέσεις που έπρεπε να έχει η Εγνατία, η οποία είναι ένα πολύ μεγάλο έργο. Ο στόχος μας είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε να συνεχίσει τη δραστηριότητα της στις υποδομές της Βορείου Ελλάδος. Να ολοκληρωθούν οι κάθετοι άξονες στην Εγνατία και οι συνδέσεις με όλες τις παραγωγικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος. Το δεύτερο που γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, είναι η προσπάθεια που κάνουμε να μην έχουμε μόνο την οδική Εγνατία, αλλά να έχουμε και την σιδηροδρομική Εγνατία μαζί με τις κάθετες συνδέσεις».

Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τις σκέψεις και το σχεδιασμό της πολιτικής ηγεσίας σε σχέση με τα διόδια στην περιοχή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε: «Δεν σκεφτόμαστε απλώς εμείς. Εμείς τα έχουμε σκεφτεί πολύ καιρό, τα υλοποιούμε. Δεν τα σκεφτόμαστε. Μες στη χρονιά θα υπάρχει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Έχουμε κάνει μια σκληρή διαπραγμάτευση και με τους δανειστές, για μπορέσουμε να εφαρμόσουμε αυτό το σύστημα και βεβαίως, με το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό που έχει ζητήσει υπουργείο από τους μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ είναι να εξεταστεί το οικονομικό βάρος, που κατά την γνώμη μας είναι αμελητέο για την απαλλαγή από τα διόδια, είτε έχουμε ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα, είτε υπάρχουν, μέχρι να ολοκληρωθεί, οι μετωπικοί και οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων, να απαλλαγούν οι ακριτικοί νομοί της χώρας μας και στη Θράκη και στη Μακεδονία και στην Ήπειρο και περιμένουμε τα αποτελέσματα που θα δώσουν οι μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε».

Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο απόδοσης καρτών διέλευσης σε μόνιμους κατοίκους ή σε ειδικές κατηγορίες πολιτών, ο υπουργός ανέφερε: «Όταν θα έχουμε ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα ο καθένας θα έχει το δική του. Και επομένως, αν ανήκει στις περιπτώσεις είτε των μόνιμων κατοίκων είτε των ειδικών κατηγοριών που θα προβλεφθούν να μην πληρώνουν διόδια, θα τους δοθούν τέτοιες διελεύσεις».



Ο άξονας «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή» με συνολικό μήκος 72 χιλιομέτρων, συνδέει την Εγνατία Οδό, μέσω του ανισόπεδου κόμβου Σιάτιστας, με το συνοριακό σταθμό Κρυσταλλοπηγής στα ελληνο-αλβανικά σύνορα. Αποτελεί τμήμα του Αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Μεταφορών Δικτύου (ΔΕΔ-Μ) επί του ελληνικού εδάφους και η μοναδική εν λειτουργία οδική σύνδεση με την Αλβανία. Μέσω της σύνδεσής του με τον Πανευρωπαϊκό Άξονα VIII, ο οποίος διατρέχει την Αλβανία από δυσμάς προς ανατολάς, εξασφαλίζει την πρόσβαση προς τα Τίρανα και το Δυρράχιο καθώς και προς ενδιάμεσους σταθμούς όπως η Κορυτσά, το Πόγραδετς και το Ελμπασάν.

Η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Σιάτιστα –Κρυσταλλοπηγή θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του νομού Καστοριάς αλλά και της ευρύτερης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, παρέχοντας βελτιωμένες υποδομές μεταφορών. Σημαντικά οφέλη αναμένονται στους παραγωγικούς κλάδους της περιφέρειας. Η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών μεταφορών αναμένεται να έχει ευνοϊκές συνέπειες για την ανταγωνιστικότητα του τοπικού παραγωγικού συστήματος. Ιδιαίτερα ωφελούνται οι ασχολούμενοι στους τομείς του εμπορίου, του τουρισμού και του πολιτισμού, λόγω των πολλαπλασιαστικών ωφελειών που παρέχουν τα διευρωπαϊκά δίκτυα στην βελτίωση της ελκυστικότητας και συνολικής ανταγωνιστικότητας των περιοχών από όπου διέρχονται. Επίσης ωφελούμενοι είναι οι διερχόμενοι χρήστες της οδού λόγω του διασυνοριακού χαρακτήρα της και της προοπτικής που παρέχει για την ανάπτυξη των συνδέσεων με τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων και κυρίως την Αλβανία.

Συνοπτικά, τα σπουδαιότερα κοινωνικοοικονομικά οφέλη από την ολοκλήρωση του άξονα είναι:
• Βελτίωση στην εξυπηρέτηση της διεθνούς ροής κυκλοφορίας από και προς την Ελλάδα.
• Διευκόλυνση της ενδοπεριφερειακής και διασυνοριακής συνεργασίας με ταυτόχρονη άρση της απομόνωσης στη διασυνοριακή περιοχή.
• Ανάδειξη του κομβικού ρόλου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στα Δυτικά Βαλκάνια.
• Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και περαιτέρω ανάπτυξη των Νομών Καστοριάς και Κοζάνης.
• Εξοικονόμηση του χρόνου μετακίνησης, λόγω αύξησης της ταχύτητας κυκλοφορίας. Ο χρόνος διέλευσης ολόκληρου του άξονα μειώνεται κατά 13 λεπτά.
• Βελτίωση της οδικής ασφάλειας και μείωση του αριθμού των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ