22.7.17

Διαξιφισμοί για τους νέους σταθμούς διοδίων επί της Εγνατίας Οδού




Ο...ειλικρινής κ. Καρυπίδης και το πώς το νέο μνημόνιο 
τον εκθέτει ανεπανόρθωτα!

“Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί”, λέει ο σοφός λαός μας. Αλλά, μάλλον, ούτε αυτό έλαβε υπόψη του ο κ. Καρυπίδης όταν έσπευσε να μας κατηγορήσει ότι λέμε ψέματα.
Και να γιατί: Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου μνημονίου με ημερομηνία 21 Ιουνίου 2017, αλλά και η έκθεση συμμόρφωσης επιβεβαιώνει όσα καταγγείλαμε.Τα διόδια, δυστυχώς, φορτώνονται στη Δυτική Μακεδονία χωρίς κανένα αστερίσκο για όσα υποτίθεται πως συμφώνησαν με τον κ. Σπίρτζη.
Φυσικά στο ίδιο κείμενο γίνεται σαφέστατη αναφορά και για την πώληση του 40% της ΔΕΗ! (την ίδια ΔΕΗ για την οποία θα παραιτούνταν αν πωλούνταν έστω και μια μετοχή).
Όλα, δηλαδή, για τα οποία αγωνίστηκε με επαναστατικό τρόπο ο κ. Καρυπίδης!
Το τραγικό είναι πως στο επικαιροποιημένο μνημόνιο παραμένει μια φράση που χτυπάει το κουδούνι του κινδύνου και για τα υδροηλεκτρικά. Είναι η φράση "...και πιθανά πρόσθετα διαρθρωτικά μέτρα...." (ii. Nome auctions and possible additional structural measures)"
Τελικά  “το ψέμα έχει κοντά ποδάρια” και ο κος Καρυπίδης πιάστηκε για μια ακόμα φορά ψευδόμενος ή αδιάβαστος. Ας διαλέξει ό,τι του ταιριάζει περισσότερο.  

Γεωργία Ζεμπιλιάδου
περιφερειακή σύμβουλος
επικεφαλής του συνδυασμού «Ελπίδα»

* * *

Όταν ο κ. Καρυπίδης επαναλαμβάνει συνεχώς τον εαυτό του!
Επαναστάτης στη Δυτική Μακεδονία, 
«ναι σε όλα» στην Αθήνα!

Πήγε, τον τούμπαραν (;), επέστρεψε. Ξεκίνησε… επαναστάτης απ’ τη Δυτική Μακεδονία και στο θέμα των νέων διοδίων ο κ. Καρυπίδης, στην Αθήνα μεταπείστηκε (ως συνήθως) και επέστρεψε φορώντας και πάλι τη στολή του κυβερνητικού εκπροσώπου. Επειδή το θέμα των διοδίων θα αποτελεί μόνιμη αφαίμαξη του πενιχρού εισοδήματος των Δυτικομακεδόνων, γι’ αυτό αξίζει μια προσεκτική ματιά στον τρόπο που ο Περιφερειάρχης το χειρίσθηκε.
Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τον Ιανουάριο του 2017 γίνεται γνωστή η πρόθεση της Κυβέρνησης να αυξήσει τα διόδια στη Δυτική Μακεδονία από δύο (Πολύμυλο και Ιεροπηγή) σε πέντε. Το Περιφερειακό Συμβούλιο, με ομόφωνη απόφασή του στις 31.1.17 εξέφρασε την αγωνία των δήμων και των φορέων και με ψήφισμα που εξέδωσε καταδίκασε την εγκατάσταση των τριών νέων σταθμών διοδίων στην Περιφέρεια.
Στο ψήφισμα τονιζόταν ότι η Περιφερειακή οικονομία δοκιμάζεται ήδη σκληρά από την υψηλή ανεργία και ότι οι πέντε σταθμοί προκαλούσαν «…ετεροβαρή επιβάρυνση της Δυτικής Μακεδονίας σε σχέση με άλλες Περιφέρειες, καθώς ο σταθμός διοδίων στην Ιεροπηγή υπερκαλύπτει (σημ. μαζί με τον Πολύμυλο) τη συμμετοχή της Περιφέρειάς μας στο Εθνικό κόστος μεταφορών».
Από τον Ιανουάριο μέχρι και το τέλος Μαΐου που τελικά βγήκε το γνωστό Φ.Ε.Κ. για τα διόδια, ο κ. Καρυπίδης δεν έκανε απολύτως τίποτε. Λειτουργώντας για άλλη μια φορά ως «αναισθησιολόγος» της Κυβέρνησης, διαβεβαίωνε σε όλους τους τόνους ότι το θέμα το «χειρίζεται».  Τα διόδια στον άξονα της Εγνατίας από 16 που προέβλεπε ο νόμος του 20 14 γίνονται πλέον και με τη «βούλα», δηλαδή την Κοινή Υπουργική Απόφαση Τσακαλώτου-Σπίρτζη 38 (18 μετωπικοί και 20 πλευρικοί σταθμοί).
Η Δυτική Μακεδονία φορτώνεται με το νέο νόμο τρεις επιπλέον σταθμούς διοδίων.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Ό,τι ακριβώς έγινε με την πώληση της ΔΕΗ! Ο κ. Καρυπίδης επανέλαβε το γνωστό του ρόλο, με σοβαρή ζημιά και πάλι για τους πολίτες και τον τόπο. Η γνωστή συνάντηση των τεσσάρων Περιφερειαρχών για την από κοινού αντιμετώπιση του θέματος, κατέληξε σε μια απόφαση που, τουλάχιστον για την Περιφέρειά μας. δεν είχε καμιά σχέση με όσα το Περιφερειακό Συμβούλιο είχε εξουσιοδοτήσει τον Περιφερειάρχη να παλέψει και να διεκδικήσει.
Αντί να ζητήσουν την κατάργηση των επιπλέον 22 διοδίων, οι 4 περιφερειάρχες διαμόρφωσαν ένα αίτημα μάλλον καθ’ υπαγόρευση, αφού τελικά έγινε δεκτό μετ’ επαίνων από τον αρμόδιο υπουργό. Ένα αίτημα που προβλέπει αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης. Να υπάρξει δε και ειδική μέριμνα για τις μετακινήσεις εντός των Περιφερειαών Ενοτήτων και για τους κλειστούς αυτοκινητόδρομους.
Όμως πουθενά στην απόφασή του το περιφερειακό συμβούλιο δεν εξουσιοδοτούσε τον περιφερειάρχη να δεχθεί την αύξηση του αριθμού των διοδίων και να δεχθεί να παραμείνουν εφόσον γίνονταν «αναλογικοί». Λες και αυτό ήταν το πρόβλημα. Το πώς θα χρεώνεται το τίμημα. Το επιχείρημα του κ. Καρυπίδη στην ενημέρωση που έκανε στο περιφερειακό συμβούλιο μετά από επερώτηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν εξοργιστικό. Θα πληρώνουμε λιγότερα από τον ΠΑ ΘΕ! Λες και αν πουληθεί η Εγνατία ο όποιος επενδυτής προκύψει δεν θα φροντίσει να διαμορφώσει ο ίδιος το ύψος των διοδίων κατά το δοκούν. Και όμως επιχειρήματα υπήρχαν. Οι 16 σταθμοί διοδίων κάλυπταν τις μνημονιακές υποχρεώσεις. Τα 22 επιπλέον διόδια είναι η «προίκα» που η Κυβέρνηση δίνει στον επενδυτή μαζί με το ξεπούλημα για 40 χρόνια της Εγνατίας οδού και των καθέτων αξόνων. Αυτή την προίκα ο κ. Καρυπίδης δεν είχε κανένα δικαίωμα να τη φορτώσει για να την εξοφλούν από εδώ και στο εξής καθημερινά οι πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας.
 Όφειλε να γυρίσει πίσω και να ενημερώσει το περιφερειακό συμβούλιο και να γίνει μια συλλογική προσπάθεια για να αποτρέψουμε όλοι μαζί το έγκλημα που ετοιμάζεται. Με τα διόδια ο κ. Καρυπίδης απέδειξε για μια ακόμα φορά πόσο καλός είναι στο ρόλο του να παραπλανά (ή έτσι να νομίζει ο ίδιος) τους πολίτες. Ελπίζουμε να μην το επιχειρήσει και με τα άλλα θέματα που είναι ανοικτά ακόμα και για τα οποία ήδη ακούστηκαν βαρύγδουπες ανακοινώσεις. Θα περιμένουμε, θα κρίνουμε και αναλόγως θα τοποθετηθούμε και θα αντιδράσουμε…

Γεωργία Ζεμπιλιάδου
περιφερειακή σύμβουλος
επικεφαλής του συνδυασμού «Ελπίδα»

* * * 

Απάντηση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
Η «εφευρέτρια του ψέματος» Γεωργία Ζεμπιλιάδου ξαναχτύπησε…

Μετά τις τελευταίες πολύ θετικές εξελίξεις για τη Δυτική Μακεδονία που φέρουν τη σφραγίδα του περιφερειάρχη Θ. Καρυπίδη, όπως τα εγκαίνια και η λειτουργία της Πυροσβεστικής Σχολής, η απόφαση για άμεση μετεγκατάσταση των οικισμών Αναργύρων και Ακρινής, η άμεση καταβολή 20 εκ ευρώ από τον τοπικό πόρο, η αλλαγή της διακρατικής συμφωνίας με αποτέλεσμα τη διασφάλιση παροχής φυσικού αερίου στην περιοχή με 2 σταθμούς απομάστευσης και τα ανταποδοτικά οφέλη από τον TAP, η κυρία Ζεμπιλιάδου ξανάπιασε το πληκτρολόγιο και για ακόμη μια φορά προσπαθεί να αλλοιώσει την πραγματικότητα.
Για το φλέγον θέμα των διοδίων να υπενθυμίσουμε στην κυρία Ζεμπιλιάδου ότι ο Περιφερειάρχης Θ. Καρυπίδης ανέλαβε πρωτοβουλία, η οποία οδήγησε σε έκδοση κοινών θέσεων από πλευράς των περιφερειαρχών της Β. Ελλάδας, με τις οποίες συμφωνούν και οι δήμαρχοι των δήμων από τους οποίους περνά η Εγνατία.
Να σημειώσουμε εδώ, την απόφαση του 2014, της προηγούμενης συγκυβέρνησης για τη δημιουργία δύο διοδίων, ένα στον Αλιάκμονα και ένα στον Βενέτικο και να τονίσουμε στην κυρία Ζεμπιλιάδου πως ο υπουργός κ. Σπίρτζης ταυτίστηκε απόλυτα, με τις θέσεις των περιφερειαρχών δηλώνοντας σχετικά «οι απόψεις μας συμπίπτουν και για το πώς πρέπει να διαμορφωθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων, αλλά και για την ειδική μέριμνα που πρέπει να ληφθεί για τους μόνιμους κατοίκους και τις ειδικές κοινωνικές ομάδες. Η Εγνατία Οδός πρέπει να παίξει ένα σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο, προκειμένου να πάμε σε μια άλλη λογική από αυτή που είχε επικρατήσει από τις δανειακές υποχρεώσεις της χώρας».
Κυρία Ζεμπιλιάδου,
Ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θ. Καρυπίδης είναι επαναστάτης και στην Δυτική Μακεδονία και στην Αθήνα. Οι τεκμηριωμένες προτάσεις του, έχουν την πλήρη αποδοχή και από την ΕΝΠΕ και από την Κυβέρνηση και αυτό δείχνουν τα αποτελέσματα μέχρι τώρα. Αποδεχθείτε την πραγματικότητα και αποβάλλετε την εμμονή σας με την εξουσία.
Κυρία Ζεμπιλιάδου,
Η αλήθεια υπάρχει. Το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί… Και από την μέχρι τώρα λειτουργία σας φαίνεται πως είστε «η εφευρέτρια του ψέματος» στη Δυτική Μακεδονία.


Η εμμονή σας για την εξουσία δεν 
έχει όρια… Ο λαός όμως δεν ξεχνά!

Είναι πραγματικά μοναδική η ικανότητα της κυρίας Ζεμπιλιάδου να διαστρεβλώνει τα πάντα και να προσπαθεί να πείσει τους πολίτες ότι ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης είναι εκτεθειμένος με το «νέο επικαιροποιημένο μνημόνιο». 
Να τονίσουμε στην κυρία Ζεμπιλιάδου πως οι πρωτοβουλίες και ενέργειες του περιφερειάρχη Θ. Καρυπίδη ήταν άμεσες και ουσιαστικές, με αποτέλεσμα την αποδοχή της κοινής πρότασης των περιφερειαρχών για τα διόδια από την κυβέρνηση με τη δέσμευση να μη λειτουργήσει κανένας επιπλέον σταθμός μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος. 
Σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις για τη ΔΕΗ, τα προτάγματα της Περιφερειακής Αρχής παραμένουν ίδια και αναλλοίωτα: «Η ενέργεια και τα νερά είναι δημόσια αγαθά και θα δώσουμε τον αγώνα μέχρι τέλους» 
Κυρία Ζεμπιλιάδου, people who live in glass houses shouldn't throw stones.
Τα μνημόνια ταλαιπωρούν τη χώρα μας από το 2010. Το νομοσχέδιο για τη μικρή ΔΕΗ το 2014, φέρει την υπογραφή της συγκυβέρνησης ΠαΣοΚ – ΝΔ. Όπως επίσης και η ΚΥΑ που υπέγραψαν οι πρώην υπουργοί Χαρδούβελης και Χρυσοχοΐδης για την κατασκευή και λειτουργία 18 νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και πρέπει να την αποδεχθείτε. Όσο σας το επιτρέπει η χωρίς όρια εμμονή σας για την εξουσία…
Η Περιφερειακή Αρχή θα συνεχίσει να αγωνίζεται μαζί με τους πολίτες, για το συμφέρον της περιοχής, για δικαιοσύνη και αξιοπρέπεια. 
Εσάς, θα σας αφήσουμε στην μοναξιά του πληκτρολογίου και στην εικονική σας πραγματικότητα. 


* * *

Γ. Δακής: 
«Περί αξιοπιστίας του περιφερειάρχη για τα νέα διόδια»

Ο κος Καρυπίδης πιστός στην τακτική του, να προσπαθεί να πετάξει την μπάλα στην εξέδρα, επιβεβαιώνει περίτρανα την αξιοπιστία του.
Μας παραθέτει ενέργειες που έγιναν αφού υπογράφηκε και ανακοινώθηκε η επιβολή νέων διοδίων.
Για το διάστημα από την 31η Ιανουαρίου 2017 μέχρι 29η Μαΐου 2017 ημέρα που γνωστοποιήθηκε η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση «τουμπεκί».
Για να φρεσκάρουμε τη μνήμη του, το περιφερειακό συμβούλιο στην συνεδρίαση της 31-1-2017, αποφάσισε ομόφωνα «να εκφράσει την απόλυτη αντίθεσή του στην εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων, στον κάθετο άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή» και επίσης, όπως έχουν καταγραφεί στην απόφαση:
4. Να αναθέσει τη σύνταξη μελέτης κόστους -οφέλους, με την καθοδήγηση του ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας.
5. Να εξουσιοδοτήσει τον περιφερειάρχη, σε συνεργασία με τους βουλευτές της Δυτικής Μακεδονίας και ταυτόχρονα τους Δημάρχους των περιοχών που πλήττονται άμεσα, να προβεί σε όλες τις νόμιμες ενέργειες με παράσταση στα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, για αποτροπή της παραπάνω εγκατάστασης».
Ας απαντήσει ο κ. περιφερειάρχης για να γνωρίζουν οι Δυτικομακεδόνες:
Ανατέθηκε η σύνταξη μελέτης κόστους-οφέλους, με την καθοδήγηση του ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας, όπως ορίζει η σχετική 8/17 απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου;
Συναντήθηκε, πότε και με ποιους αρμόδιους των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, τι τους μετέφερε και τι του διαμήνυσαν;
Κατέθεσε υπόμνημα για το θέμα των διοδίων σύμφωνο με την απόφαση 8/17 του Περιφερειακού Συμβουλίου; Που το κατέθεσε ή το απέστειλε και ποια η απάντηση των αρμόδιων; Αν απαντήθηκε.
Αυτά δεσμευτήκατε να πράξετε κ. Καρυπίδη από την ομόφωνη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου.
Και βέβαια επαναλαμβάνουμε: Αν είχατε ενημερωθεί για τη χωροθέτηση των νέων διοδίων και το αποκρύψατε από το περιφερειακό συμβούλιο και τους Δυτικομακεδόνες, είναι προφανέστατο ότι προτάσσετε το κυβερνητικό-κομματικό συμφέρον των ΣυΡιζΑνΕλ και όχι της Περιφέρειας μας.
Αν, κατά τις συναντήσεις που είχατε με τους αρμόδιους, δεν σας ενημέρωσαν για την πρόθεση τους, τότε σας ενέπαιξαν και εσάς και τους Δυτικομακεδόνες αλλά, ταυτόχρονα, και τον θεσμό της Περιφέρειας.
Και όλα αυτά με την υπόθεση ότι ενεργήσατε σύμφωνα με την εντολή και εξουσιοδότηση που σας εμπιστεύτηκε ομόφωνα το Περιφερειακό Συμβούλιο να μην εγκατασταθούν και λειτουργήσουν νέα διόδια.

Γιώργος Κ. Δακής
Επικεφαλής του Συνδυασμού
Συμμαχία των Πολιτών για τη Δυτική Μακεδονία


* * * 

Απάντηση της Περιφέρειας 
Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θ. Καρυπίδης:  
«Ότι δεσμευτήκαμε γίνονται πράξη. 
Και τα καλύτερα …έρχονται!»

Ιδιαίτερη έκπληξη μας προκαλεί το ερώτημα του κ. Δακή περί αξιοπιστίας του περιφερειάρχη για τους χειρισμούς του, ως προς το θέμα των διοδίων της Εγνατίας Οδού. Σε ένα φλέγον ζήτημα που οι πρωτοβουλίες και οι ενέργειες του Θ. Καρυπίδη βρήκαν ανταπόκριση από όλους τους περιφερειάρχες της Βόρειας Ελλάδας, από τους δημάρχους των περιοχών που διέρχεται η Εγνατία αλλά και από τον ίδιο τον υπουργό κ. Σπίρτζη.
Έτσι, μετά τις τελευταίες θετικές εξελίξεις για το θέμα, θα θέλαμε να θέσουμε στον κ. Δακή δύο ερωτήματα: 
1) Συμφωνεί ή διαφωνεί με την ομόφωνη πρόταση των περιφερειαρχών και δημάρχων της Β. Ελλάδας για τα διόδια, και
2) Σε ποιο σημείο η πρόταση των περιφερειαρχών έρχεται σε ουσιαστική αντίθεση με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας; 
Η ομόφωνη πρόταση των περιφερειαρχών και δημάρχων, έγινε πλήρης αποδεκτή από τον υπουργό κ. Σπίρτζη, ο οποίος δήλωσε σχετικά «οι απόψεις μας συμπίπτουν και για το πώς πρέπει να διαμορφωθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων, αλλά και για την ειδική μέριμνα που πρέπει να ληφθεί για τους μόνιμους κατοίκους και τις ειδικές κοινωνικές ομάδες. Η Εγνατία Οδός πρέπει να παίξει ένα σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο, προκειμένου να πάμε σε μια άλλη λογική από αυτή που είχε επικρατήσει από τις δανειακές υποχρεώσεις της χώρας». 
Να αναφέρουμε στο σημείο αυτό την ομόφωνη πρόταση των περιφερειαρχών:
1.Να εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο μέλλον.
2.Να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης.
3.Για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις να μην υπάρχει χρέωση.
4.Σε Περιφερειακές Ενότητες όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
5. Να θεσπιστεί ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας Οδού.
6. Να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου.
Να ρωτήσουμε επίσης, και κάτι ακόμη τον κ. Δακή. Συμφωνεί με την ΚΥΑ που υπέγραψαν ο πρώην υπ. Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης και Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, (2014) της προηγούμενης συγκυβέρνησης ΠαΣοΚ–ΝΔ, που προέβλεπε την κατασκευή και λειτουργία 18 νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία, 14 στον οριζόντιο άξονα και 4 σε βασικούς καθέτους, εκ των οποίων οι 4 θα λειτουργούσαν στη Δυτική Μακεδονία;
Η ξεκάθαρη τοποθέτηση του κ. υπουργού στους περιφερειάρχες είναι ότι ταυτίζεται πλήρως με την πρότασή τους και πως δεν πρόκειται να λειτουργήσει κανένας επιπλέον σταθμός διοδίων μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος. Άρα δεν υπάρχει καμμία επιβολή νέων διοδίων και καμμία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση στους Δυτικομακεδόνες.
Ότι δεσμεύτηκε η Περιφερειακή Αρχή γίνεται πράξη. Και τα καλύτερα έρχονται…. Είναι καιρός ο κ. Δακής και η παράταξή του να α-ποδεχθούν την πραγματικότητα.


Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ