1.4.14

ΟΔΟΣ: Τμήματα


ΟΔΟΣ 21.11.2014 | 716

H απόφαση της ΟΔΟΥ από πολλά χρόνια τώρα να αποκαλύπτει τις μεθόδους με τις οποίες εξελίσσεται η προπαγάνδα σε βάρος της ελληνικότητας της Μακεδονίας, στην περιοχή της Καστοριάς, δεν είναι αδικαιολόγητη.

Tο πρόβλημα βέβαια αρχικά εμφανίστηκε μόνο με τους Σκοπιανούς και την ευθεία προπαγάνδα, την αμφισβήτηση δηλαδή της ελληνικότητας της Μακεδονίας. Στην συνέχεια άρχισε να εκδηλώνεται και με άλλους τρόπους, και την πλύση εγκεφάλου με απώτερο στόχο την σύγχυση, δηλαδή την αποσταθεροποίηση.

Η κρίση στην ελληνική οικονομία είχε μάλιστα σαν συνέπεια να καλλιεργηθεί, από ορισμένους η εντύπωση ότι η εκπροσώπηση των εθνικών ζητημάτων αυτοπροσδιορισμού και ανάπτυξης, ήταν πιο επιτυχής και ασφαλής στον τελευταίο τουλάχιστον αιώνα της κατοχής εντός των ορίων του πολυεθνικού οθωμανικού κράτους. Και αυτή είναι μια ακόμη προπαγάνδα που ολοφάνερα εξελίσσεται, ιδιαίτερα στην Βόρεια Ελλάδα (Μακεδονία και Θράκη) γεγονός που δεν μπορεί να είναι τυχαίο.

Μέσα σ’ αυτή την κατάσταση, που αποτελεί τεκμήριο της αμορφωσιάς, αλλά και της βαθειάς κρίσης, όπως και σύμπτωμα της απόγνωσης, η προπαγάνδα των Σκοπίων στην βορειοδυτική Μακεδονία καλά κρατεί. Πότε με τα πανηγύρια, τις «σχολικές» «γιορτές» και άλλου είδους πρωτάκουστες, άγνωστες δηλαδή μέχρι πρόσφατα πολιτιστικές πρωτοβουλίες, ήδη έχουν μεταδώσει το σαράκι της αμφιβολίας.

Χωρίς αυτά να σημαίνουν ότι, προς ώρας τουλάχιστον, δημιουργείται ζήτημα πραγματικού κινδύνου για την εδαφική ακεραιότητα της χώρας, μόνο όσοι εθελοτυφλούν ή τίποτε γραφικοί ή απολιθωμένοι σύλλογοι, φιλελληνικοί και φιλίστορες βεβαίως, που περιορίζονται σε μνημόσυνα και απονομές διακρίσεων, ενοχλούνται από την ΟΔΟ και επιτίθενται στην εφημερίδα για τις αποκαλύψεις και την διαρκή επαναφορά του θέματος, μόνο αυτοί, επιμένουν να μην αντιλαμβάνονται ότι, έστω κι’ αν δεν υπάρχει πρακτικός κίνδυνος, κανείς δεν μπορεί να εφησυχάζει.

Περισσότερη ευαισθησία και αντανακλαστικά εκδηλώνει ο Σύλλογος Απογόνων Βετεράνων και πεσόντων Νεοζηλανδών για τον ελεύθερο διάπλου στα Δαρδανέλια ή για τις επιπτώσεις της κλιματική αλλαγής στα στρείδια του Ελλησπόντου, απ’ αυτή που αποδεικνύουν αντίστοιχοι ελληνικοί στην Καστοριά, για την προάσπιση της αλήθειας και της αξιοπρέπειας σήμερα.

Πλησιάζουν τα καρναβάλια της Καστοριάς και ήδη, η αποκάλυψη ότι το τμήμα της Καστοριάς μιας σημαντικής ευρωπαϊκής φοιτητικής οργάνωσης με τον τίτλο «Aegee» ακούσια, επιπόλαια ή όχι, προσχώρησε στον μηχανισμό της προπαγάνδας σε βάρος της Μακεδονίας, υιοθετώντας στερεότυπα και παραδοχές που δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα, τις εθνικές θέσεις και την τοπική ιστορία της Καστοριάς, προκαλεί. Και προκαλεί ανοικτά.

Κάτω από τον τίτλο «Ραγκουτσάρια» και τον στόχο ανάδειξης των κοινών στοιχείων παράδοσης ενός λαού σε ευρωπαϊκό κράτος, δηλαδή της Ελλάδας με τα Βαλκάνια και ψευδεπίγραφα στερεότυπα για μια Καστοριά, «σταυροδρόμι της Ελλάδας με τα Βαλκάνια» - σαν να μην είναι όλη η Γη το άθροισμα σταυροδρομίων- προβάλλεται το καρναβάλι της Καστοριάς κάτω από μουσική επένδυση αμιγώς σλαβική.

Το θέμα του αν η Ελλάδα πολιτικά τουλάχιστον είναι δυτικό κράτος ή βαλκανικό, υποτίθεται ότι έχει διευθετηθεί οριστικά από την γέννηση του νεοελληνικού κράτους. Στον περασμένο 20ο αιώνα, η Συνθήκη της Γιάλτας, η ένταξη στο ΝΑΤΟ, η προσχώρηση στην ΕΟΚ της εποχής εκείνης, αποτελούν τις πιστοποιήσεις του αυτονόητου: Η Ελλάδα αποτελεί την αρχή του ευρωπαϊκού και πιο γενικά του δυτικού κόσμου.

Και έχει σχέση με τα Βαλκάνια, όση και με την Σουηδία. Όση έχει το Ισραήλ με την Μέση Ανατολή, όση οι σημερινοί Αμερικανοί πολίτες με τους Ινδιάνους και οι Αυστραλοί με τους Παπούα, η Αίγυπτος με την Μποτσουάνα.

Όχι βεβαίως ότι δεν υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες, αλλά δεν μπορεί να είναι τυχαίο, ότι σε όλο τον κόσμο, από την ολοκλήρωση της ανεξαρτησίας, κατατάσσουν την Ελλάδα αναμφίβολα στην Δυτική Ευρώπη.

Συνεπώς το θέμα δεν είναι λεπτό. Αλλά χονδροειδής η προσπάθεια αποπροσανατολισμού του σύγχρονου ελληνικού λαού, η οποία δυστυχώς ενισχύεται από την σε μεγάλο βαθμό απροθυμία του ελληνικού κλήρου που είναι κατά βάση ημιμαθής, του πνευματικού και καλλιτεχνικού κόσμου να καταστήσει σαφείς τις ιστορικές αλήθειες.

Και να που τώρα, το καστοριανό τμήμα της φοιτητικής οργάνωσης (Aegee-Kastoria) του ΤΕΙ Καστοριάς, διαπράττει τεράστια λάθη. Και μάλιστα με την αρωγή του Δήμου Καστοριάς που θα όφειλε να αντιδράσει αμέσως. Να διακόψει κάθε ενίσχυση και κάθε συνεργασία με ένα φοιτητικό σύλλογο, ο οποίος, έχει το θράσος να διαδίδει στο διαδίκτυο, στο κείμενο «πρόσκληση» για τα προσεχή καρναβάλια της Καστοριάς, ότι αυτά, ως «Ραγκουτσάρια» συνηθίζονται (στην Θεσσαλία αλλά και) στο… ελληνικό τμήμα της Μακεδονίας! Η αναφορά είναι τρομακτική, γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σ’ αυτό το επίπεδο, και αποδεικνύει το σοβαρό πρόβλημα που έχει ήδη προκαλέσει στην ελληνική κοινωνία και ειδικά στην νεολαία, η προπαγάνδα.

Η έκφραση στην πιο ανώδυνη εξήγησή της, απηχεί την γνώμη και… την εκτίμηση που ενδεχομένως έχουν αποκομίσει για την Καστοριά και τους κατοίκους της, ορισμένοι φοιτητές που έρχονται από άλλες περιοχές της Ελλάδος. Αλλά προφανώς και καστοριανοί φοιτητές. Στην χειρότερη, που κατά την άποψη της ΟΔΟΥ φαίνεται να υπερισχύει, αποδεικνύει το μέγεθος του δικτύου που σήμερα είναι θεωρητικό, μεθαύριο μπορεί να αποδειχθεί σε κάτι ακόμη χειρότερο.

Σε συνδυασμό με την σλαβική μουσική κάλυψη  του σχετικού video που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο με το οποίο απευθύνεται «κάλεσμα» στους νέους της Ευρώπης να συμμετάσχουν στα Καρναβάλια του 2014, είναι προφανές, ότι κάποιοι έχουν ταχθεί στο να εκμεταλλευθούν την εκτεταμένη πλαστογραφία για να αποπροσανατολίσουν τα fora και την διεθνή κοινή γνώμη και μάλιστα των ευρωπαϊκών νεολαιών. Βεβαίως κατά τα λοιπά το περιεχόμενο της «διαφήμισης» για τα καρναβάλια της Καστοριάς, τονίζει την προέλευση του εθίμου από την αρχαία Ελλάδα και τα Διονύσια, όμως είναι προφανές ότι το υπόλοιπο σοκ, σκεπάζει κάθε άλλη αναφορά, έστω κι’ αν κινείται στα προσχήματα. Και οι Κύριλλος και Μεθόδιος που διέδωσαν τον Χριστιανισμό στου Σλάβους ήταν Έλληνες Θεσσαλονικείς, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους βόρειους γείτονες να διεκδικούν την Θεσσαλονίκη.

Η «διαφήμιση» - πρόσκληση, με την ανιστόρητη εξήγηση της ονομασίας «Ραγκουτσάρια» (ονομασία που απαντάται στην Θεσσαλία και στο... «ελληνικό τμήμα της Μακεδονίας») που αποδίδει στο έθιμο των Καρναβαλιών της Καστοριάς, επιβάλλει στον Δήμο Καστοριάς, σήμερα κιόλας, να αποκαταστήσει την αλήθεια. Με βάση στοιχεία από τα αρχεία του, να παραδεχθεί το γεγονός ότι η ονομασία αυτή, αποφασίστηκε μεταξύ άλλων ονομασιών που προτάθηκαν από επιτροπή του Δήμου Καστοριάς, λίγες δεκαετίες πίσω, από τον ίδιο τον Δήμο Καστοριάς, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας για την δημιουργία ενός οργανωμένου θεσμού, πιο επίσημα, με αναγνωρίσιμη ονομασία προέλευσης για προσέλκυση τουριστών. Και ότι δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματική ονομασία που δεν ήταν άλλη, από «Καρναβάλια».

Κατά την άποψη της ΟΔΟΥ, ο Δήμος Καστοριάς, οφείλει ακόμη, ως φορέας τοπικής αυτοδιοίκησης και εκπρόσωπος του λαού της Καστοριάς, όχι μόνο να απαιτήσει την απάλειψη των προσβλητικών χαρακτηρισμών περί «ελληνικού τμήματος της Μακεδονίας» (!!) και την απομάκρυνση του απαράδεκτου, δυσφημιστικού video, αλλά και να προβάλλει την αυθεντικότητα του εθίμου, ως απλού γνήσιου καρναβαλικού του κόσμου, στον οποίο άλλωστε, σε πλείστες περιοχές (στην Ευρώπη, Καραϊβική, Βραζιλία, ΗΠΑ κοκ) οι εκδηλώσεις του Καρναβαλιού, που βεβαίως κορυφώνονται την περίοδο της Αποκριάς, ξεκινούν τις ίδιες περίπου ημέρες, από τον Ιανουάριο κάθε χρονιάς και έχουν ρίζες κυρίως στην αρχαία Ελλάδα και Ρώμη. Το καρναβάλι είναι καρναβάλι, όπως κι αν το μετονομάσουμε.

Το θέμα, είναι σοβαρό. Και οι ευθύνες ακόμη πιο επιτακτικές. Ο Δήμος Καστοριάς δεν μπορεί να συνεχίζει να παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο και να ανέχεται προσβολές ότι η Καστοριά βρίσκεται στο «ελληνικό τμήμα της Μακεδονίας».

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 21 Νοεμβρίου 2013, αρ. φύλλου 716.


Επιλογή σχετικών κειμένων:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ