16/9/18

ΟΔΟΣ: Η διάδοση της χαράς


ΟΔΟΣ 3 Μαΐου 2018 | 934


Συγκρατημένα φαινομενικά, αλλά και έκδηλη ικανοποίηση, ο δήμαρχος Καστοριάς κ. Ανέστης Αγγελής, που τους τελευταίους μήνες υποδέχθηκε διαδοχικά στο γραφείο του εκπροσώπους της κινεζικής διπλωματικής αποστολής στην Ελλάδα όπως και εμπορικούς οίκους, ανακοίνωσε ότι υπάρχει «σοβαρό» ενδιαφέρον από την Κίνα για την… Καστοριά.

Ναι. Δεν πρόκειται (;) για καθυστερημένο πρωταπριλιάτικο αστείο, αλλά για εξέλιξη στην οποία ο κ. Αγγελής, δείχνει να πιστεύει και να ελπίζει. Καθώς φήμες επιμένουν ότι ο ίδιος, τελικά αποφάσισε και νέα υποψηφιότητά του για τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, διεκδικώντας την επανεκλογή του στον θώκο του δημάρχου Καστοριάς, δεν είναι λίγοι που προσπάθησαν να ερμηνεύσουν τις «σεμνές» ανακοινώσεις σε όλο αυτό το (πρόωρο) προεκλογικό σκηνικό.

Μετά την έλευση παλαιότερα των Τούρκων, Ρώσων και  Ισραηλιτών –που ευαγγελίστηκαν και υποσχέθηκαν νυν, αλλά και όλοι οι προηγούμενοι δήμαρχοι– από τους οποίους κανείς δεν ήλθε, αφού τα καραβάνια των επενδυτών και επισκεπτών δεν φάνηκαν ακόμη στον ορίζοντα –κι’ ας έγιναν δεκάδες όμορφα ταξίδια των αρμοδίων δημάρχων και αντιδημάρχων– ήλθε φαίνεται η ώρα του κινέζου δράκου, του κινέζου γίγαντα.

Έτσι, ο νυν δήμαρχος, αντί να κάνει ο ίδιος τον Κινέζο –σύμφωνα με την παροιμία της εποχής που οι Κινέζοι είχαν διαφορετικό διαμέτρημα στην παγκόσμια οικονομία και πραγματικότητα– αποφάσισε σύμφωνα με τις δηλώσεις του να τον βοηθήσει να έλθει εδώ. Εάν βέβαια ισχύουν και είναι αληθή έστω και κατ’ ελάχιστον όσα ανακοινώθηκαν και προκύπτουν από τις περιχαρείς ανακοινώσεις και τις συνεντεύξεις στην τηλεόραση.

Διότι ο λόγος για τον οποίο θα μπορούσαν οι Κινέζοι της Κίνας να θεωρήσουν την Καστοριά κατάλληλη για... πύλη στα Βαλκάνια και όχι για παράδειγμα την Θεσσαλονίκη, την Βέροια, το Κιλκίς ή ακόμη και την Κατερίνη, κανείς δεν τον κατάλαβε. Και κανείς δεν τον εξήγησε.

Θα υπάρχει φαίνεται συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο δεν έχουν οι άλλες πόλεις, αν πράγματι ενδιαφέρονται οι Κινέζοι να αποκτήσουν «βάση» στην βόρειο Ελλάδα, και εάν πιστέψει κανείς ότι νοιάζονται για την Καστοριά και όχι για τον Πειραιά ή την Θεσσαλονίκη.

Μάλιστα όπως ανακοινώθηκε, το ενδιαφέρον των Κινέζων για την Καστοριά αφορά στον ρόλο που θα είχε για το διαμετακομιστικό εμπόριο (!) τις επενδύσεις (!!) τον τουρισμό (!!!) και την...επιχειρηματικότητα (!!!!). Πόσα άλλα θαυμαστικά να προσθέσει κανείς; Κάτι άλλο πιο συγκεκριμένο πέρα απ’ αυτές τις γενικότητες, δεν αναφέρθηκε. Θα πρόκειται φαίνεται για υψίστης σημασίας απόρρητο.

Φήμες ότι οι Κινέζοι έδειξαν ενδιαφέρον να αναλάβουν την νηολόγηση του πλοιαρίου «Ορεστιάς» στην γραμμή Μαυροχωρίου-Καστοριάς, όπως και ότι επενδυτές ενδιαφέρθηκαν για την Σπηλιά του Δράκου, ζητώντας να ιδιωτικοποιηθεί η εκμετάλλευσή της, δεν επιβεβαιώνονται.

Προφανώς οι Κινέζοι «ζήλεψαν» το εμπόριο της Καστοριάς και αποφάσισαν να το μιμηθούν και να το αντιγράψουν. Προφανώς συγκροτείται ένα (για την ώρα πάντως παγκοσμίως άγνωστο) τουριστικό ρεύμα Κινέζων, που σύμφωνα με τον δήμαρχο, ενδιαφέρονται να επισκεφθούν την Κουμπελίδικη και τον Απόσκεπο.

Προφανώς συμβαίνουν κοσμογονικά γεγονότα στην Καστοριά, και ξύπνησε ο Κινέζος Γίγας. Πού άλλου θα βρει τόσες έτοιμες υποδομές, για την διείσδυσή του στα... Βαλκάνια; 

Ακόμη πιο προφανώς, έμαθαν, εκεί στο Πεκίνο, ότι όπως ανακοινώθηκε επιτέλους «ένα αίτημα πολλών ετών των κατοίκων της Κορησού» (σελίδα 8), «έγινε πραγματικότητα με την διαμόρφωση-ανάπλαση της Μεγάλης Βρύσης Κορησού» και αποφάσισαν να μην αφήσουν την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη.

Με τέτοια «Μεγάλη Βρύση», είναι δυνατό να μείνει ασυγκίνητος ο Κινέζος Δράκος;



Φωτογραφία: Το φημισμένο τεράστιο πλαστικό παπάκι του καλλιτέχνη Florentijn Hofman, που φέρει τον τίτλο «Η διάδοση της χαράς σε όλο τον κόσμο», στην λίμνη Κούν-μινγκ του Πεκίνου, όπου βρίσκονται και τα θερινά αυτοκρατορικά ανάκτορα.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 3 Μαΐου 2018, αρ. φύλλου 934


Σχετικά:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.