1.9.18

Λόγος & Αντίλογος




Είπαν… Ακροβολισμοί



● Στο κύριο άρθρο της ΟΔΟΥ 15/3/2018 ["εδώ"] αλλά και 22/3/2018 ["εδώ"], μεταξύ άλλων σοβαρών θεμάτων, όπως π.χ. αυτό των Ελλήνων Αξιωματικών, που κρατούνται από την Τουρκία στη φυλακή της Αδριανούπολης, σχολιάζεται η πλούσια δραστηριότητα γυναικείων συλλόγων της Καστοριάς με «τρικούβερτα γλέντια» και υπερφιλότιμο ζήλο να εξάρουν την εικόνα-πρόσωπο και προσωπικότητα...της ρεμπέτισσας γυναίκας! Ακριβώς, στην πολλαπλή κρίση που διέρχεται η πατρίδα, για τους...προοδευτικούς Συλλόγους των Καστοριανών γυναικών, μεγάλο, φλέγον θέμα είναι η ρεμπέτισσα, ίσως την προβάλλουν και για μίμηση στα νεαρά κορίτσια και στις μαθήτριες. Παρενθετικά, θέλω να σχολιάσω επίσης, μήπως και η εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου «Στην Υγειά Μας» το παρακάνει με το ρεμπέτικο και τις ζεμπεκιές. Παλαιότερα, ήταν πιο προσεγμένες οι εκπομπές του με παρουσιάσεις χορών και τραγουδιών από όλα τα διαμερίσματα της Ελλάδος. Τώρα, συχνότατα στροβιλίζονται τραγουδίστριες – τεμέκ – καλλιτέχνιδες, σε ζεμπεκιές σχεδόν ημίγυμνες! Εντάξει, είναι και το ζεμπέκικο χορός των Νεοελλήνων, αλλ’ όχι να το αναγάγωμε και σε εθνικό μας άθλημα!

● Η ΟΔΟΣ αναφέρεται και σε διοργανώσεις με γλέντια «αλληλεπίδρασης» με όλους: Μάλιστα με τους απροκάλυπτα εχθρικούς σε βάρος της εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδος λαούς! Σχετικώς, εδώ και αρκετά χρόνια παρακολουθώ εκδηλώσεις «πολιτιστικές» σε 3-4 χωριά του νομού μας, οι οποίες και σε πολλούς άλλους εγείρουν υποψίες για την γνησιότητα των χορών. Μερικά μέλη των πολιτιστικών αυτών συλλόγων ή έχουν πνευματική στεγνότητα ή εσκεμμένη εθελοτύφλωση ή νομίζουν ότι έχουν ακροατές και θεατές των χορών τους αφελείς, που δεν καταλαβαίνουν τι τους «σερβίρουν» οι εν λόγω σύλλογοι. Τα μέλη αυτών των συλλόγων δεν βλέπουν εκδηλώσεις νησιωτών, π.χ. Κρητών, Θρακών, Ηπειρωτών, και ιδίως την εκπομπή «Το Αλάτι Της Γης»; Από όλες τις εκδηλώσεις νιώθει κανείς και χαίρεται τον Ελληνισμό που εκφράζουν, αποπνέουν και εμπνέουν. Το αξιόμεμπτο και ψευδές των παρουσιάσεων από αυτούς τους συλλόγους είναι ότι «βαπτίζουν» ως μακεδονικούς χορούς ξενότροπους, άλλων λαών γειτόνων. Και πού έγκειται η πονηρία; Δεν αναφέραν ποτέ σε ποιο μακεδονικό ελληνικό τραγούδι αντιστοιχεί ο χορός! Μακριά από εμάς ο ρατσισμός! Αλλά την εσκεμμένη απάτη και το ψεύδος είναι αδύνατο να αποδεχθούμε. Σε κάθε χορό, ας αναγγέλουν: π.χ. χορός Καστοριανός, ο τάδε, με το όνομά τους, χορός Εδέσσης, ο τάδε, με αυτό το τραγούδι, χορός Ιταλικός, χορός Βουλγαρικός, το όνομά του και το τραγούδι του, να ξέρει ο θεατής τι βλέπει και να αξιολογεί την αισθητική ποιότητα του καθενός.
Πρό δύο ετών βρέθηκα σε παρόμοια εκδήλωση. Μαγνητοφωνημένοι πέντε χορευτικοί σκοποί, χωρίς τραγούδι και τίτλους, ενώ οφθαλμοφανώς από την μουσική και τις κινήσεις φαίνονταν ότι δεν είναι γνήσιοι της Μακεδονίας. Τελεία και παύλα. Δεν είμαστε, τουλάχιστον, αφελείς.
Συμπερασματικώς, οι διοργανωτές χορευτικών – μουσικών – εκδηλώσεων ας είναι προσεκτικοί. Βλέπουμε εκπομπές τοπικών χορών Κοζάνης ή Πτολεμαΐδας π.χ. και χαιρόμεθα το τοπικό χρώμα, την ελληνική παράδοση, που γίνεται παρόν.

● ΕΡΤ 22/3/2018 Δήλωση του Υπουργού κυρίου Βίτσα. «Η Ιλιάνα (;) (η διαβόητη δηλαδή υπόδικος συναγωνίστρια της εξτρεμιστικής οργάνωσης «Πυρήνες της Φωτιάς») έπρεπε κατά τη γνώμη μου να είναι έξω». Εξέδωσε ήδη και προεξόφλησε ο Υπουργός την ετυμηγορία! Οι άνθρωποι ξέρουν και υποψιάζονται, τουλάχιστον, ότι τα άτομα σαν την Ιλιάνα προέρχονται από την ιδεολογία τους. Πώς λοιπόν να μην θέλουν και να μη ζητούν την αθώωσή της;

● ΕΡΤ 22/3/2018 Για την απόρριψη από το ΣτΕ του βιβλίου των θρησκευτικών ως ακαταλλήλου, δήλωσε ο τέως υπουργός κ. Ν. Φίλης μεταξύ άλλων, ο οποίος –ειρήσθω εν παρόδω– νιώθει υπερήφανος, που ως… «καινοτόμος» αγωνίσθηκε το υπουργείο του να το καταστήσει «Απαιδείας»: «Το μάθημα των θρησκευτικών δεν είναι κατηχητικό και η απόφαση μας πηγαίνει πίσω». Ως προς το πρώτο, σκοπίμως συκοφαντεί. Αλλά και αν κατηχεί σε μεγάλο βαθμό (που δεν συμβαίνει – μακάρι να συνέβαινε) ή εν μέρει, γιατί ενοχλείται ο εν λόγω… σύντροφος, αν οι μαθητές γίνονται περισσότερο ακόμη καλοί Χριστιανοί και καλύτεροι Έλληνες; Σώνει και καλά να είχε το βιβλίο των Θρησκευτικών εν πλάττει όλη την Κομμουνιστική – ουτοπική –θεωρία– γιατί μόνο έτσι θα ήταν αντικειμενικό; Ως προς το δεύτερο μέρος: Μας πηγαίνει πίσω! (Στα παραπλανητικά κομμουνιστικά συνθήματα και σοφίσματα οι Συριζαίοι είναι αμίμητοι!) Πού πίσω; Στο 1821, όταν οι πατέρες μας διεξήγαν τον επταετή Αγώνα με ηρωισμό υπέρ πίστεως και πατρίδος, την εποχή αυτήν την χαρακτηρίζει «πίσω», δηλαδή καθυστέρηση; Ή στον Μακεδονικό Αγώνα, όταν ο Παύλος Μελάς, τραυματισμένος από προδοσία Βούλγαρου Κομμιτατζή, ξεψυχώντας άφηνε εντολή: Τον σταυρό αυτόν στη Ναταλία και τα παιδιά! Αυτά, κατά την Κομμουνιστική άποψη, είναι… καθυστέρηση. Όσοι λατρεύουν ακόμη την μούμια… του Στάλιν, εκείνοι είναι προοδευτικοί!

Ευχαριστώ διά την φιλοξενίαν
Λάζαρος Γ. Νικηφορίδης

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 29 Μαρτίου 2018, αρ. φύλλου 929


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ