Το διήγημα που ακολουθεί, αναγνώστηκε από τον συγγραφέα του,
στην εκδήλωση του περασμένου Σαββάτου 22 Ιουλίου “Το διήγημα σήμερα”, στα
πλαίσια του “Φεστιβάλ της Αυλής”, στο αρχοντικό Πηχιών, στην πλατεία Αδελφών
Εμμανουήλ στο Ντουλτσό.
* * *
ΦΩΣ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ, γιαβρούμ, φως στα μάτια σου. Μη σταματάς να σκέφτεσαι, να σκέφτεσαι θετικά, να πέφτεις κάθε βράδυ με την ελπίδα. Μην βαλαντώνεις ποτέ κι ας μη βλέπεις χαΐρι από πουθενά. Να ονειρεύεσαι. Και μην κολώνεις. Να δρας. Να δρας, να κινείσαι. Να χτυπάς πόρτες, να ψάχνεις για δουλειά. Έχεις το τίμιο πρόσωπό σου εσύ, την πεντακάθαρη καρδιά σου, εισιτήριο για τον πραγματικό παράδεισο. Όλα τα μπορείς, τσιράκι σε μαραγκούδικο, μαναβάκι, γκαρσονάκι σε λοκάντα, κουλουρτζής, καφετζής, βοηθός λαντζέρη, λούστρος, θεληματάρης, λαχειοπώλης –όλοι κρέμονται απ’ τα κέφια της τύχης-, για χαμαλίκι όχι, δεν είσαι έτσι ψημένος, θέλει πλάτες σκληροτράχηλου αχθοφόρου, οι παλιοί Κούρδοι της Πόλης είναι μαθημένοι σ’ αυτά, εσύ ανεβάζεις ένα πιάνο απ’ τις σκάλες, ζεμένος με τριχιές, στο σαλόνι μιας κυρά Ντουντούς στον πέμπτο όροφο ενός απαρτμάν της μπελ επόκ στο Τζιχανγκίρι; Όχι, παλικαράκι μου, όχι. Κουρδάκι είσαι και συ μα είσαι ένα αγροτόπαιδο της Ανατολής, μαθημένο αλλιώς, ξέρεις να καβαλάς το φαρί, ν’ αρμέγεις την αγελάδα, να σπέρνεις καλαμπόκι, ως εκεί.
Εδώ ειν’ αλλιώς, κουζούμ. Εδώ είναι Σταμπούλ, έλεγαν ο ομφαλός της γης, η μάνα του κόσμου. Κρατάει μια κρυφή φωλιά για τον καθένα. Κάθε μέρα την ποδοπατούν δυο εκατομμύρια άνθρωποι, περνοδιαβαίνουν, εμπορεύονται, γλεντοκοπάνε, πορνεύονται, κυνηγούν τη μοίρα τους, κερδίζουν ή χάνουν, εδώ ο πρώτος φονιάς και ο πρώτος άγιος. Υπομονή! Να τρως ένα σιμίτι για πρωινό και να εύχεσαι «Δόξα τον Αλλάχ». Να πίνεις βρώμικο νερό και να λες «ευλογημένο να’ ναι». Να μην αποθυμάς τους καταρράκτες του Ευφράτη και πονάς. Να μη θυμάσαι τα δάκρυα της μάνας σου και ματώνεις. Να μη συλλογιέσαι το βλέμμα του κοριτσιού με το χρωματιστό μαντίλι που σ’ έτρωγε με τα μάτια στο κεφαλόβρυσο. Δε θα γίνει γυναίκα σου φέτος, ούτε του χρόνου. Θα σε περιμένει, ξέρει αυτή. Θα φας το κουρμπέτι με το κουτάλι, θα καζαντίσεις και θα γυρίσεις πίσω, με το πουγκί γεμάτο, να ζητήσεις το χέρι απ’ τον κύρη της. Θα σε κοιτάξει εκείνος ο αγάς βλοσυρά, θα σε μελετήσει, θα σου πει το «ναι» μα θα πάει να σε ρίξει στην προίκα. Να’ χεις τα μάτια σου ανοιχτά, γιαβρούμ, να είσαι καλός στο παζάρι.
Φως στα μάτια σου, ο δρόμος σου να είναι ανοιχτός. Να φυλάγεσαι, παιδί μου, απ’ τα αφεντικά τα αθεόφοβα, τους μαφιόζους του Άκσαραι, τους τσογλαναράδες του Ταρλάμπασι, τις πουτανόψυχες σειρήνες του Πέρα. Να μη βάζεις μεράκι, να μη δακρύζεις ποτέ μπροστά τους, νομίζουν πως σ’ έχουν του χεριού τους, είμαστε Ανατολίτες εμείς, υπερήφανοι, οι πρόγονοί μας ήταν πολεμιστές σπαχήδες, είμαστε άξιοι, οι παππούδες μας θέριζαν στάρι πάνω στην πέτρα.
Η Σταμπούλ είναι μεγάλο μέρος, παρδαλό, ακατάστατο, από δω τζαμί, από κει μπορντέλο, από δω εκκλησιά, από κει σφαγείο, έχει όλες τις ράτσες κι όλα τα σουσούμια, έχει το Θεό, έχει και το Διάβολο, αναλόγως που θα πέσεις, οι πιο πολλοί τους πονηρόμουτρα, δεν αξίζουν δυο γρόσια.
Να μην περνάς απ’ την κοιλάδα τη Μάτσκας τη νύχτα, έχει ένα σκυλί, αυτός κάνει κουμάντο εκεί, ο Κιόρ Μουράτ, σε ξεκοιλιάζει. Και στο Ζεϊτίνμπουρνου να μην πας, γιαβράκι μου, έχει μια γύφτισσα, άμα σου ρίξει μια κακή ματιά, σε τελειώνει. Να πα να βρεις τον Ισμαήλ μπαμπά, ένα κουτσό ζητιάνο, έξω απ’ το Σουλτάν Αχμέτ ταίζει τα περιστέρια, θα σου βρει κονάκι, φοράει τουρμπάνι βυσσινί, και σηκώνει η καλοσύνη του όλες τις αμαρτίες του κόσμου. Όταν απλώνει τα χέρια του στον ουρανό, μπουλούκια λευκών περιστεριών συντάσσονται, ανεβαίνουν δυο μέτρα ψηλά και πετρώνουν δυο λεπτά στον αέρα κρατώντας γύρω του ένα φωτοστέφανο.
Μην αδικήσεις το παιδί του δρόμου, σαν εσένα είναι κι αυτό, και με δίχως μάνα να τον καρτερεί στο Χακάρι, χωρίς γιαγιά να τον θυμάται στο κουρμπάνι, χωρίς κοπέλα να τον απαντέχει κλώθοντας τα υφαντά της στον αργαλειό. Να μην κλωτσήσεις σκυλί ή γατί του σοκακιού. Αυτά είναι οι αρχαίοι προπάτορες όλων μας, είναι στο μάτι του Θεού και τους χρωστάμε ευγνωμοσύνη. Άμα δε βρίσκεις φαί, να χορταίνεις με παλιά ταίσματα, άμα δε γλεντάς, να θυμάσαι τα παλιά ραβαίσια. Μην κλέβεις όσο κι αν πεινάς, αν σε ζαμακώσουν για μια μπαγιάτικη τυρόπιτα, είναι ικανοί να σε κρεμάσουν απ’ το ρολόι του Μπαγιαζίτ για παραδειγματισμό. Μη δίνεις μπέσα στην αστυνομία, οι μπασκίνες είναι με τους δυνατούς, όπως παντού στον κόσμο, μη δίνεις βάση στους μπεχτσήδες, είναι ρουφιάνοι. Απέναντι απ’ το Ντολάπντερε, χαμηλά στα Ταταύλα, έχει έναν Ρωμιό που πουλάει σουτζούκια, άμα σε θερίσει η πείνα, πήγαινε σ’ εκείνον, αυτός για την ψυχή του δουλεύει, πες πως έρχεσαι από μένα, θα σε βοηθήσει. Χριστιανός για Μουσουλμάνος, η αξία του ανθρώπου φαίνεται απ’ τον τρόπο του, όπου φελά, παντού φελά.
Είσαι όμορφο παιδί, ντελικανλής σπαθάτος. Θα σε τριγυρίσει ο έρωτας, πότε με ψεύτικα βλέφαρα, πότε με κοκκινάδι. Μην τον περιφρονήσεις, μα έχε και το νου σου στις αρρώστιες.
Άμα δεις πολλούς στο φαρδύ μεϊντάνι και φωνάζουν γιατί τους πνίγει το άδικο, απ’ αυτή την πάντα είσαι κι εσύ, γιος λησμονημένων ξωμάχων, να γίνεις ένα μαζί τους, «όπου φτύνουν πολλοί, γίνεται λίμνη».
Βλέπεις αυτό το χαμίνι στα σκαλοπάτια του Γενί-τζαμί, που μασουλάει μισοχαλασμένα κάστανα και σκουπίζει τη μύξα του στο γόνατό του; Θέλει κι αυτό, σαν εσένα, γιαβράκι μου, να γίνει Πολίτης, ένας Εφέντης της Σταμπούλ με προνόμια, ύστερα να γίνει πολιτευτής, να κάνει γνωριμίες, να πάρει μίζες, να κάνει τη μπάζα του, με μια μεζονέτα στο Έττιλερ ή καλύτερα ένα «γιαλί» στο Μπεμπέκι, να’ ναι πια ένας Τούρκος λευκός με σακάκι Αρμάνι, γυαλισμένο πατούμενο, με μαιτρέσσα ξανθομάλλα να τον πιάνει αγκαζέ κι αυτός να περνάει κορδωμένος. Μην τους μοιάσεις αυτούς, λίγα χρόνια ζουν στα πούπουλα κλέβοντας το ψωμί του δικαίου κι ύστερα τους τρώνε οι κατάρες και οι τύψεις.
Να’ σαι γερός. Με την ευχή και την αγάπη μου, ο άγγελός σου να σε σκέπει κι όλα να σου πάνε καλά. Μα μη βλαστημήσεις την Σταμπούλ ποτέ, κουζούμ, γιατί δε σου’ δωσε «το μέλι και το γάλα» που ονειρεύτηκες.
Σχετικά:
Καταπληκτικό κείμενο! Καταπληκτικός Κοροβίνης (από τις καλύτερες αναγνώσεις της βραδυάς όπως έμαθα)!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ανάμεσα σε όλους αυτούς τους συγγραφείς ήταν και η Κυρία Πατρώνου θα τους έβαζα "δέκα με τόνο"!
Ευχαριστούμε Οδός!
Δεν ξέρω αν το προσέξατε @marilena nik αλλά πλην του Ηλία Παπαμόσχου -που ήταν και ο εισηγητής της εκδήλωσης- κανείς από τους συμμετέχοντες δ ε ν δ ι α μ έ ν ε ι στην Καστοριά. Μήπως με βάση (ΚΑΙ) αυτό το κριτήριο επιλέχθηκαν οι συγγραφείς;
ΔιαγραφήΥΓ.
Εξ άλλου ...μάλλον δεν ήσασταν παρών (-ούσα). Πώς λοιπόν βάζετε βαθμό;
Πράγματι δεν ήμουνα παρούσα διότι δεν κατοικώ στη Καστοριά και σας "ζήλεψα" για την όμορφη βραδυά που ζήσατε! Μακάρι να είχαμε κι εμείς εδώ έναν Ηλία Παπαμόσχο που θα εισηγείτο μία τέτοια εκδήλωση! Οι συγγραφείς όλοι αγαπημένοι και διαβασμένοι χρόνια τώρα! Τα τελευταία χρόνια, μέσω της Οδού, γνώρισα τα κείμενα της κυρίας Πατρώνου και μου αρέσουν πολύ όπως και του κυρίου Τσίγκα που ήταν παρών και χάρηκα γι αυτό! Προσωπική μου γνώμη ότι η βραδυά θα γινόταν ακόμα πιο "τέλεια" με την συμμετοχή της. Εύχομαι να μπορέσουμε να διαβάσουμε και τα κείμενα όλων των συγγραφέων που ήσαν παρόντες, θα ήταν πολύ όμορφο για μας που δεν είχαμε τη τύχη να τους ακούσουμε και να τους δούμε από κοντά!
ΔιαγραφήΥΓ. Ατυχής η ερώτηση σας "πώς λοιπόν βάζετε βαθμό;" διότι μάλλον, αυτό μόνο σας πείραξε.
Να βάλω, λοιπόν, εγώ βαθμό;
ΔιαγραφήΜηδέν (0)!
Άμα βρε σου κάνει καλό κάνε το και μείον! [και δεν χρειάζεται να σου πω τί θα συμβεί με τη φοράδα στο αλώνι...]
ΔιαγραφήΌσοι ήταν εκεί πάντως εισέπραξαν άλλα, "Πρ[η]ξαγόρα" μου.
Ναι! Εισέπραξαν μία ποδοσφαιρική ομάδα!!!
Διαγραφή@marilena nik
ΔιαγραφήΑν ήταν, κι ο Δημήτρης Μάνος, εκτός από τη Χρυσούλα Πατρώνου. Διότι και πέρσι το ίδιο συνέβη.
Σιγά ρε παιδιά και θα μας κάνετε με το στανιό βιβλιόφιλους!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε βρίσκεται ένας γνωστικός να παραδεχτεί ότι όόόσο ωραία κι αν γράφουν κάποιοι συγγραφείς, δεν είναι δυνατόν οι άνθρωποι που ακούν μια ντουζίνα κείμενα το ένα κατόπιν τ' άλλο να καταφέρουν να προσλάβουν τα νοήματα, να τα επεξεργαστούν εσωτερικά και να τα θυμούνται μετά;;;;;;;;;
Δεν ξέρω τί εισέπραξαν οι άλλοι, αλλά προσωπικά ένα κάτσιμο στο σβέρκο το ένιωσα. Και μη σεκλετίζεστε οι τοπικοί και μακράν διανοούμενοι. Εσείς έχετε την αξία σας κι εγώ τη δική μου κι ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του.
Δεν κινδυνεύει κανενός η υστεροφημία από μια απλή επισήμανση πρακτικής. Για κανέναν δεν τίθεται θέμα εμπάθειας, ούτε για τους συγγραφείς ούτε για τον εμπνευστή ούτε για τον αντιδήμαρχο.
Δηλαδή θα μας φιμώσετε κιόλας μπας και προτείνουμε κάτι αντίθετο από τις ιδέες σας; Αντί να καταλαβαίνει κανείς τη γκάφα του, θα επιμένει να την περάσει και σαν σωστή τακτική;
Αντί για επιθέσεις σε σχολιαστές, μια συγγνώμη δεν θα έβλαπτε... αλλά πού...
Όχι μόνο κάτσιμο στο σβέρκο, αλλά πιάσιμο και στη μέση!
ΔιαγραφήΤου χρόνου σου εύχομαι ...όρθιος!
Διαγραφή#Σιγά ρε παιδιά και θα μας κάνετε με το στανιό βιβλιόφιλους!!!!!#
ΔιαγραφήΣε πήγαν με το ζόρι καημένε μου;
Αλλο πάλι και τούτο.
Πρόχειρο Διαγώνισμα από το men's club:
ΑπάντησηΔιαγραφή-Πόσες ελληνίδες γυναίκες διηγηματογράφους/που να γραφουν αποκλειστικά διηγήματα!/ γνωρίζετε [εκτός από την Μ. Κουγιουμτζή];
-Τί ποσοστό αντιπροσωπεύουν αυτές στο συνολικό πλήθος των ελλήνων διηγηματογράφων;
-Ποιά είναι η σημαντικότερη ελληνίδα διηγηματογράφος και πότε αυτή έζησε;
-Πόσες βραβευμενες ελληνίδες διηγηματογράφους γνωρίζετε;
ΥΓ. Mπορείτε να κάνετε και αναγωγές και στον παγκόσμιο χάρτη/μήπως και διαφοροποιούνται εκεί τα στατιστικά δεδομένα/ Ήδη η Alice Munro με το Νομπελ της τροποποιεί κάπως την εικόνα...]
Intellectual Racism?
ΔιαγραφήΔε πας να κάνεις καμιά δουλειά να προκόψεις που πουλάς και μούρη με τηλεκουίζ τώρα! Ποια Μουνρο περιμέναμε; Εδώ έχουμε την Πατρώνου. Άμα έχεις μούτρα πες τα στην ίδια.
ΔιαγραφήΚι εσύ τί είσαι ο συνηγορός της; Σε χρειάζεται;
ΔιαγραφήΌταν χάσει κανεις το έρμα και το μέτρο κάτι τέτοιες αρλούμπες αραδιάζει...
Άντε καληνύχτα!
(Και ... Έχετε δικηο! Ζήστε ήσυχοι στον μικρόκοσμο και την βολική σας αλληλοεπικρότηση).
Πέρσι, είχαμε τους Αργίτες, με το βιβλίο των διακρίσεων. Φέτος, είχαμε τους Καστοριανούς, με την εκδήλωση των διακρίσεων. Άραγε του χρόνου, τι θάχουμε;
ΑπάντησηΔιαγραφή@Βλέπυρος
ΔιαγραφήΑς σοβαρευτούμε λίγο...
Η χολερικη διαθεση δεν θα σβησει την μεγάλη επιτυχία της εκδήλωσης.
Ήταν τιμή για την πόλη.Και παρακαταθήκη.
Όποιος κατάλαβε κατάλαβε.
Μια γυναίκα ξέρει να σωπαίνει όταν έχει δίκιο. Ένας άντρας, όταν έχει δίκιο, εξακολουθεί να μιλάει.
ΑπάντησηΔιαγραφή#Πρόχειρο Διαγώνισμα από το men's club..#
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνε πως βάζεις κανα τέτοιο διαγώνισμα ή κάλεσε να ακούσουν δεκατέσσερις νοματαίους μαζεμένους, να σε πάρουν οι πιτσιρικάδες με τις πέτρες.
Τα αδικαιολόγητα πας να δικαιολογήσεις κι εσύ;
#κάλεσε να ακούσουν δεκατέσσερις νοματαίους μαζεμένους, να σε πάρουν οι πιτσιρικάδες με τις πέτρες.#
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ μιλάμε για επίπεδο. Αλλά επίπεδο όμως...
Δηλαδή, το πιο πάνω, Istanbul Dream, δεν είναι για να το διαβάσουμε;Το βρίσκετε φυσιολογικό να το εκφωνεί ο συγγραφέας του; Και άλλοι 14 στη σειρά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤότε να γίνουν ηθοποιοί!
κάποιοι ήσαν...
Διαγραφή#Δηλαδή, το πιο πάνω, Istanbul Dream, δεν είναι για να το διαβάσουμε;Το βρίσκετε φυσιολογικό να το εκφωνεί ο συγγραφέας του;#
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφου δεν ήσουν δεν καταλαβαίνεις. Τί να κάνουμε τώρα; Να σου γυρέψουμε και συγγνώμη γιατί πήγαμε και μας άρεσε και ευχαριστηθήκαμε;
Ε ..."συγγνώμην" τότε. Δεν θα το ξανακάνουμε. Θα κάνουμε από δω και μπρός μονάχα ότι μας πεις εσύ!
Ήταν μια ξεχωριστή βραδιά για την πολιτιστική ξέρα της Καστοριάς! Οι μικρότητες κάποιων στενοκέφαλων αναδεικνύει και τη βαθύτερη αιτία αυτής της ξηρασίας. Η συγκεκριμένη λογοτεχνική βραδιά τιμά χωρίς αμφιβολία τον άξιο Καστοριανό συγγραφέα που τη διοργάνωσε. Θα ήταν ίσως λειτουργικότερο να είχε λιγότερες συμμετοχές κι ανάμεσά τους κάποιες γυναικείες, αλλά αυτά έχουν δευτερεύουσα σημασία. Βεβαίως το κείμενο και η ανάγνωση του Θωμά Κοροβίνη αποτέλεσαν την κορύφωση της ωραίας αυτής βραδιάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλτατε Ηλία, σ' ευχαριστώ από καρδιάς!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ
Ζητώ συγγνώμη από τον προλαλήσαντα, τον οποίο κατά τα άλλα εκτιμώ, αλλά δεν καταλαβαίνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα αρνητικά που επεσήμαναν κάποιοι με τα σχόλιά τους είναι ακριβώς αυτά που αναφέρει και ο ίδιος: "Θα ήταν ίσως λειτουργικότερο να είχε λιγότερες συμμετοχές κι ανάμεσά τους κάποιες γυναικείες...".
Γιατί τα θεωρεί "μικρότητες κάποιων στενοκέφαλων";
Κανείς δεν αποπειράθηκε με φόβο και πάθος να ακυρώσει το έργο του Καστοριανού συγγραφέα που διοργάνωσε την εκδήλωση. Έτερον εκάτερον.
Ποιός έπρεπε να λείπει και γιατί;
ΔιαγραφήΚούρασαν τον κόσμο; Τράβηξε σε μάκρος η εκδήλωση;Ποιός περίσσ[ττ]ευε;
Πες αυτό που θες να πεις και μην το κλώθεις γύρω-γύρω!
α υ τ ό χ θ ω ν
Εσύ τώρα ρε αυτόχθων τι πετάγεσαι να μη πω σαν τι.... Είπε ο ο επώνυμος ότι έπρεπε να λείπει κανένας και τον ρωτάς σαν απάντηση στο σχόλιο του; Μη χειρότερα! Το ότι δάσκαλος κρίνει στενοκέφαλους άγνωστους του μόνο και μόνο γιατί χάλασαν τη ζαχαρένια του φίλου του δε σε ενόχλησε καθόλου!!!!!!
ΔιαγραφήΝα σου πω λοιπόν σαν τί πετάγομαι:
Διαγραφή#Θα ήταν ίσως λειτουργικότερο να είχε λιγότερες συμμετοχές#
Αν γνώριζες ελληνικά θα καταλάβαινες ίσως ότι με την παραπάνω φράση του ο "επώνυμος" εννοεί ότι κάποιοι περίσσευαν (από τους 11 που διάβασαν δια ζώσης διηγήματα και τους 4 που ακούστηκαν από βίντεο ή εμμέσως).
Καμμιά στενοκεφαλιά, κανένας ρατσισμός, κανένας αποκλεισμός δεν επισυνέβη.
Μια καθόλα επιτυχημενη εκδήλωση -τιμή για την πόλη της Καστοριάς έγινε (και πάει τέλειωσε και εις άλλα με υγεία) και σ' όποιον δεν του αρέσει: ΞΥΔΙ!
α υ τ ό χ θ ω ν
Ηρέμησε "αυτόχθων" και δε θα μας τρελάνεις τώρα, που λες με τόση ευκολία "Αν γνώριζες ελληνικά θα καταλάβαινες ίσως".
ΔιαγραφήΚι εσύ που γνωρίζεις ελληνικά και διαβάζεις σωστά γιατί κάνεις τρία σφάλματα;
Πρώτον, η φράση μέσα στα εισαγωγικά είναι του κυρίου Κωστούλα αυτούσια. Γιατί ζητάς τα ρέστα από τον "επώνυμο";
Δεύτερον, γράφεις "με την παραπάνω φράση του ο "επώνυμος" εννοεί ότι κάποιοι περίσσευαν" και αναρωτιέμαι πόσο υπερφίαλος μπορεί να είσαι που κατανοείς με τόση σιγουριά αυτό που εννοεί ο καθένας σε ένα σύντομο σχόλιο.
Τρίτον, εσύ που ξέρεις ανάγνωση, μπορείς να θυμηθείς πού και πώς διάβασες για στενοκεφαλιά;
Αυτά και δεν πρόκειται να επανέλθω, όπως απ' ό,τι βλέπω έκαναν και οι άλλοι, αφού εδώ μάλλον ισχύει η παροιμία με τον αράπη και το σαπούνι......
#Οι μικρότητες κάποιων σ τ ε ν ο κ έ φ α λ ω ν αναδεικνύει και τη βαθύτερη αιτία αυτής της ξηρασίας.#
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μικρότητες αναδεικνύει : αττική σύνταξη
ΔιαγραφήΚοίτα μπρε παιδί μου τί γινεται στον κόσμο ... "ανώνυμος" αυτόκλητος υποστηρικτής του "επώνυμου"
ΑπάντησηΔιαγραφήα υ τ ό χ θ ω ν
Ναι μωρέ, αυτό σε μάρανε!
ΔιαγραφήΓια την ουσία αυτών που γράφει κάνεις τον πάπιο.
Και σ' είχα και σε εκτίμηση...
Προφανώς, ο κ. Παπαμόσχος, και όλοι οι υπόλοιποι, φαίνεται (;) ότι δε γνωρίζουν ότι, η Καστοριά δεν έχει Πολιτιστικό Κέντρο, ούτε Βιβλιοθήκη! Τίποτα δεν έχει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τι, λοιπόν, τα καλωσορίσματα στο Δήμαρχο, και οι ευχές στον Αντιδήμαρχο;
Να "ντρέπεσαι που ζεις πλέον εδώ".
Κι όμως καλοσωρίζουμε και ευχόμαστε!
Ο mores!
ΟΣΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΚΔΛΗΛΩΣΗ ΑΥΤΗ ΕΒΛΑΨΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ("ΚΟΥΝΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΚΟΥΝΑΓΕ..."), ΤΑΠΕΙΝΩΣΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΕΡΙ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΙΣΘΗΜΑ Ή ΕΞΕΘΕΣΕ ΤΟΝ ΗΛΙΑ ΠΑΠΑΜΟΣΧΟ ...ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΩΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΙΚΡΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΞΥΔΙ (ΑΠΟ ΚΡΑΣΙ)ΜΕ ΕΣΤΡΑΓΚΟΝ Ή ΚΑΙ ΜΗΛΟΞΙΔΟ ΑΚΟΜΑ...
ΔιαγραφήΚαμία εκδήλωση δεν εκθέτει από μόνη της κανέναν. Όλοι μας με προσωπική μας ευθύνη εκτιθέμεθα.
ΔιαγραφήΣυμπέρασμα (για πολλοστή φορά):
ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΓΙΑ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣΒΕΒΛΗΜΕΝΟΣ Ή ΥΠΕΡΤΙΜΗΜΕΝΟΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ. ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΣΑΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΕΟΥ.
Εξάλλου ήδη ξεκαθάρισαν οι φετινοί "αυλικοί της μιας βραδιάς" ότι του χρόνου θα καλέσουν γυναίκες λογοτέχνιδες.
Τί δεν καταλαβαίνεις;;;;;;
Καταλαβαίνω πως πρέπει να αυξήσεις το ...ΞΥΔΙ σου!
ΔιαγραφήΔεν επρόκειτο για ανθρώπινα δικαιώματα η περί της ισότητας των φύλων εδώ.
[Περί λογοτεχνίης γαρ ο λόγος...]
Δε με χαιρετάς βρε με τα ξίδια σου... που βρέθηκε της λογοτεχνίας το απαύγασμα μια νύχτα στην Καστοριά!
ΔιαγραφήΚαι τον επόμενο χρόνο να καλέσουν και Μουσουλμάνους, όχι μόνο Γυναίκες.
ΔιαγραφήΣυγγνώμη! Το ότι δεν έχουμε ΚΑΜΙΑ αίθουσα Πολιτισμού, εδώ και 15-20 χρόνια, δε φταίει, ούτε ο Δήμαρχος, ούτε ο Αντιδήμαρχος, ούτε οι διανοούμενοι (λέμε τώρα) της πόλης.
ΔιαγραφήΦταίει η φουκαριάρα η μάνα μου.
Με το συμπάθιο Ανώνυμε-Ξύδι, αλλά, το "ντρέπομαι που ζω στη Καστοριά", έγινε "ευχαριστούμε το Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο".
ΔιαγραφήΤι δε κατάλαβες;
Κάτι σαν γυμνάσιο αρρένων και γυμνάσιο θηλέων, σαν γυναικωνίτης στην εκκλησία, δεκαετίες προς τα πίσω.
ΔιαγραφήΤο πνευματικό κέντρο καταζητείται.
Κατάλαβα ότι έπρεπε να ζητήσει δημοσίως συγγνώμη γονυπετής ο Παπαμόσχος, να καταγγείλει επί τόπου πάραυτα Δήμαρχο και Αντιδήμαρχο που τόλμησαν (τί ελεεινό!) να αναλάβουν να πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη εκδήλωση την οποία εισηγήθηκε και με αγάπη διοργάνωσε ο ανωτέρω ακατονόμαστος.
ΔιαγραφήΚι επίσης οι προσκεκλημένοι λογοτέχνες [άξιοι ή μή/και περί ορέξεως κολοκυθόπιτα] έπρεπε τουλάχιστον να μαστιγωθούν πενηντάκις που τόλμησαν οι αχρείοι να προσέλθουν και να συμπράξουν σ' αυτήν την προσβλητική για την πόλη και για την αβανγκαρντ-μη μου άπτου-πολιτιστική αφρόκρεμα σαν και λόγου σου... προφορικώς εκθέτοντας τα άνευ σημασίας κολυβογραμματικά -φληναφήματά τους!
###Συγγνώμη! Το ότι δεν έχουμε ΚΑΜΙΑ αίθουσα Πολιτισμού, εδώ και 15-20 χρόνια, δε φταίει, ούτε ο Δήμαρχος, ούτε ο Αντιδήμαρχος, ούτε οι διανοούμενοι (λέμε τώρα) της πόλης.
ΔιαγραφήΦταίει η φουκαριάρα η μάνα μου.##
Αυτό συμβαίνει όταν κανείς μπερδεύει τις ...κούρσες με τις βούρτσες!
Τόσοι μίζεροι Καστοριανοί... Τόσοι μικρόψυχοι μαζεμένοι...
ΑπάντησηΔιαγραφή