2.4.18

Λόγος & Αντίλογος IV




«Περί παιδείας & εκπαιδευτικού συστήματος» [συνέχεια]

[Ανταπάντηση στον κ. Λάζαρο Ν.Νικηφορίδη]


Αξιότιμε δάσκαλε,

Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον και προσοχή το εκτενέστατο απαντητικό σας σχόλιο (ΟΔΟΣ 28.9.2017/903 -"εδώ") στην πολύ συντομότερη επιστολή μου (ΟΔΟΣ 7.9.2017/900 -"εδώ") και θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής με όση κοσμιότητα επιβάλλει η φιλόξενη διάθεση της εφημερίδας και ο αυτονόητος σεβασμός απέναντί σας.

Α. Ξεκινώ εκφράζοντας την απόλυτη απογοήτευσή μου για την αγενή και την εμμονική σας εχθρότητα απέναντι στους νεότερους εκπαιδευτικούς λειτουργούς, ενώ είναι εξ αντικειμένου δεδομένο ότι, αν και δεν γνωρίζετε εκ των έσω εδώ και πολλά ήδη χρόνια τον συγκεκριμένο χώρο, ωστόσο επιμένετε να συνάγετε γενικευμένα συμπεράσματα βασιζόμενος σε βολικές εικασίες ή περιπτωσιολογικές ακρότητες που ασφαλώς υφίστανται.

Β. Επιμένετε επίσης με τρόπο ανοίκειο και απρόκλητο να περιβάλλετε τη "συζήτησή" μας μ' έναν κομματικό χρωματισμό υπαινισσόμενος ένα είδος "κομμουνιστοκρατίας" στη σύγχρονη δημόσια εκπαίδευση, πράγμα το οποίο, πέραν της αυταπόδεικτης φαιδρότητάς του, αποτελεί κραυγαλέο κριτήριο προκατειλημμένης, άρα αβάσιμης και επιπόλαιης κριτικής, ενώ συγχρόνως θέτει σε δοκιμασία τις ανοχές της φιλόξενης αυτής σελίδας, τις οποίες δεν επιθυμώ να καταχραστώ και για το λόγο αυτό περιορίζομαι εδώ σε μια σειρά από εύγλωττα αποσιωπητικά...!

Γ. Η αξιωματική γενίκευση της υπευθυνότητας και του πατριωτισμού των παλαιών εκπαιδευτικών εν αντιθέσει με τη συζητήσιμη πατριωτική συνείδηση των σημερινών επιτρέψτε μου να σας πω ότι είναι προκλητικά λανθασμένη και ως προς τούτο να κοιμάστε ήσυχος, γιατί δεν πρόκειται εμείς οι... ελλειμματικοί πατριώτες να εμφυσήσουμε ανθελληνικό πνεύμα στους μαθητές μας!

Δ. Η σύγκριση των παλαιών επετειακών εορτασμών με τους σημερινούς οδηγεί αβίαστα στην προηγούμενη διαβεβαίωση που σας έδωσα. Δεν λησμονώ ποτέ την αφόρητη πλήξη που προκαλούσαν εκείνοι οι μονοδιάστατοι αφ' υψηλού επετειακοί λόγοι της υποκρισίας και του στόμφου, όταν μάλιστα τους αντιπαραβάλλω με τον πλούτο των θεμάτων που περιλαμβάνουν οι σημερινές σχολικές γιορτές. Έναν ακατανόητο υπαινιγμό που αφήνετε για τη γιορτή του Πολυτεχνείου δεν θα επιθυμούσα να τον σχολιάσω! Αν δεν σας κάνει κόπο πάντως, θα ήθελα να σας προσκαλέσω σε μία από τις επικείμενες επετειακές γιορτές του σχολείου μου, για να διαπιστώσετε εύκολα την πενία των παλαιών εορτασμών εν σχέσει με τους σημερινούς.

Ε. Τη φράση σας ότι οι σημερινοί εκπαιδευτικοί όλα "τα... αναθέτουν στα φροντιστήρια" την κρατώ ως την ασφαλέστερη απόδειξη αυθαίρετης επιχειρηματολογίας. Ξαναλέω: Η γενίκευση της περιπτωσιολογίας οδηγεί σε ό,τι συμπέρασμα εκ των προτέρων έχει κανείς καρφωμένο στο μυαλό του, αλλά δεν εξυπηρετεί την αλήθεια. Ως μαχόμενο εκπαιδευτικό του δημόσιου σχολείου με προσβάλλει βάναυσα η απολύτως συκοφαντική αυτή αποστροφή.

ΣΤ. Επιτρέψτε μου, τέλος, μια μικρή παρατήρηση φιλολογικού χαρακτήρα: Θεωρώ απολύτως λανθασμένο να ισχυρίζεται κανείς στα σοβαρά ότι η "καθαρεύουσα" υπήρξε ένα είδος μητέρας της "δημοτικής"! Από πού προκύπτει αυτό το ανιστόρητο συμπέρασμα; Η δημοτική προϋπήρξε της καθαρεύουσας και μάλιστα κατά πολλούς αιώνες! Γιατί η δημοτική δεν είναι παρά η απλή καθομιλούμενη γλώσσα του ελληνικού λαού, όπως αυτή εξελίχθηκε ανά τους αιώνες και αποτέλεσε τον κορυφαίο συνεκτικό δεσμό του ελληνισμού κατά τις μακραίωνες περιόδους ανελευθερίας του. Είναι η γλώσσα που διαμορφώθηκε από την εποχή του Μεγαλέξανδρου, αυτή που μιλιόταν από τους Έλληνες του Βυζαντίου κι αυτή που έθρεψε με τους ζουμερούς χυμούς της το δημοτικό μας τραγούδι και συνέχισε τη διαδρομή της μέχρι σήμερα αγνοώντας κοσμογονικές ανατροπές ή παγκόσμιους πολέμους! Η "καθαρεύουσα" υπήρξε τεχνητό κατασκεύασμα κάποιων φωτισμένων λογίων της προεπαναστατικής περιόδου, χρησιμότατη ασφαλώς για κάποιο διάστημα λειτουργίας του ελληνικού κράτους, χρησιμότατη επίσης κατά το στοιχείο της ανάσυρσης εξαιρετικά εύστοχων και ακριβολόγων εκφράσεων από την κλασική αττική διάλεκτο, αλλά ...η μηλιά ποτέ δεν έγινε μηλέα, δάσκαλέ μου!
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,

Δημήτρης Κωστούλας
Φιλόλογος
Διευθυντής 2ου Λυκείου Καστοριάς


Φωτογραφία: Λεπτομέρεια αττικής πελίκης της αρχαϊκής περιόδου, περίπου 520-510 π.Χ., του αγγειογράφου Ευφρονίου, με έφηβους άλτες και αυλητές (χαραγμένες λέξεις «Αινείας», «καλλίπαιδες», «Λέαγρος καλός», «Λέαγρος καλός ναι», κ.ά.) Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστώνης ΗΠΑ.


Σχετικά:

10 σχόλια:

  1. Δημήτρης Ιωαννίδης [facebook]2/4/18

    Εκτιμώ πολύ τον γλωσσαμύντορα καθηγητή μου, αλλά το "λάϊκ" πηγαίνει στον Δημήτρη Κωστούλα για το άψογο κείμενο και τις απόλυτα σωστές θέσεις του! Η σκυτάλη των παλιών δεν έπεσε στο χώμα, κάποιοι την κρατάνε σφιχτά και τρέχουν καλύτερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος4/4/18

    “Εχπαιδευτικός Γραικυλισμός”
    Το 2ο Λύκειο Καστοριάς και το 5ο Δημοτικό σχολείο της Καστοριάς, την 29η Μαρτίου οδήγησαν τους μαθητές τους στα City Centre Cinemas (και πολύ Ουάουυυ που θα ‘λέγε και ο Γιάνις με ένα νι) με σκοπό την παρακολούθηση της ταινίας το Θαύμα η οποία πραγματεύεται την διαφορετικότητα των ανθρώπων και το bullying (και πάλι Ουάουυυ...!!! ) στα σχολεία.
    Όχι βέβαια, δεν οδήγησαν την μαθητιώσα νεολαία στο μουσείο Μακεδονικού αγώνα μιάς και την ίδια μέρα την 29η Μαρτίου ήταν η επέτειος γέννησης του Εθνομάρτυρα Παύλου Μελά. Δεν βρήκαν σκόπιμο φαίνεται να “κοινωνήσουν” οι άλκιμοι νέοι νάματα φιλοπατρίας και παραδείγματος εθνικού καθήκοντος. Δεν πιστεύουν σε ηρωικά παραδείγματα.
    Λυπούμαι κύριε καθηγητά, κύριε Κωστούλα αλλά εάν ρωτήσετε οι οκτώ στους δέκα πολίτες αμφισβητούν τον πατριωτισμό και τα εθνικά ιδανικά του σώματος των καθηγητών.
    Ο σκοπός της παιδείας και είμαι σίγουρος σείς τον γνωρίζετε καλλίτερα από ‘μένα δεν είναι μόνον η μετάδοση τεχνικών και ακαδημαϊκών γνώσεων αλλά πρωτίστως η διαμόρφωση φρονήματος, χαρακτήρων και κριτικού πνεύματος.

    Έρρωσθε και οι πληγέντες των City Centre

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξιότιμε κ. Αγιασοφίτη,

      Διάβασα προσεκτικά το ειρωνικό και προκλητικό σας σχόλιο και θα ήθελα να σας εξηγήσω κάποια πράγματα προσπαθώντας να αποφύγω τον πειρασμό να μετέλθω ενός ύφους άνευ ήθους, όπως δυστυχώς πράξατε εσείς. Κι εξηγούμαι ευθύς:

      α) Η πρώτη παράγραφος του σχολίου σας καταφεύγει σε ανεκδιήγητους ειρωνικούς υπαινιγμούς, παρότι αναφέρεται σε ένα φλέγον εκπαιδευτικό πρόβλημα (ενδοσχολική βία) δείχνοντας αμέσως την κακή σας προαίρεση, η οποία εμφανώς πλέον υπονομεύει τα όποια επιχειρήματα προσπαθήσατε στη συνέχεια να επιστρατεύσετε και κυρίως δηλώνει πόσο σοβαρά υπολογίζετε το ρόλο της εκπαίδευσης ως μηχανισμού αγωγής και διάπλασης ελεύθερων και δημοκρατικών πολιτών!

      β) Δεν ξέρω πώς πληροφορηθήκατε την πρόσφατη επίσκεψη μερικών μαθητών του σχολείου μου στο City Cinema Center, αλλά οφείλω να σας ενημερώσω ότι η πληροφόρησή σας υπήρξε ελλιπής, μιας και η ταινία που αναφέρετε δεν είχε καμία σχέση με τους δικούς μου μαθητές, οι οποίοι επισκέφθηκαν το χώρο για εντελώς άλλο λόγο που εσείς αγνοείτε! Η επίσκεψη λοιπόν αυτή έγινε από ένα και μόνο τμήμα του σχολείου στο πλαίσιο του μαθήματος της «Ερευνητικής Εργασίας» που έχει ως γνωστικό αντικείμενο τον κινηματογράφο! Προηγήθηκαν ήδη δυο άλλες ανάλογες δραστηριότητες με το συγκεκριμένο τμήμα, μία στη Θεσσαλονίκη για παρακολούθηση θεατρικής παράστασης και δημιουργία πειραματικής κινηματογραφικής ταινίας με τον προηγμένο εξοπλισμό του ΚΘΒΕ, κι άλλη μία στο τοπικό ΤΕΙ, το οποίο διαθέτει επίσης άρτιο εξοπλισμό. Τούτη λοιπόν ήταν η τρίτη διδακτική επίσκεψη στον τοπικό κινηματογράφο, όχι για να δουν κάποια ταινία, αλλά για να ενημερωθούν πάνω σε τεχνικά θέματα της κινηματογραφικού επαγγέλματος και στις επαγγελματικές προοπτικές που αυτό προσφέρει. Σας φαίνονται ανούσια όλα αυτά; Λυπάμαι, αλλά το σχολείο τα θεωρεί εξόχως σημαντικά, όπως προφανώς και οι γονείς των μαθητών που συναίνεσαν χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση υπογράφοντας σχετική υπεύθυνη δήλωση!

      γ) Η αναφορά σας στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα είναι απολύτως αβάσιμη, γιατί και πάλι είστε ανενημέρωτος. Δεν γνωρίζετε, π.χ., ότι στα σχολεία έγιναν ειδικά αφιερώματα τη συγκεκριμένη ημέρα για τον Μακεδονικό Αγώνα. Δεν γνωρίζετε ότι μαθητές του σχολείου μου συμμετέχουν ανελλιπώς σε σχετικό μαθητικό διαγωνισμό που διοργανώνει το τοπικό Μουσείο. Δεν γνωρίζετε ότι εκπαιδευτικοί του σχολείου μου συμμετέχουν (αφιλοκερδώς φυσικά) στην αξιολογική επιτροπή αυτού του διαγωνισμού. Δε γνωρίζετε, τέλος, ότι άλλο πράγμα είναι η ολιγόωρη μετακίνηση ενός τμήματος του σχολείου (20-25 μαθητές) στο πλαίσιο συγκεκριμένου μαθήματος και μόνο και άλλο η μετακίνηση ολόκληρου του σχολείου που θα αποτελούσε για σας την ασφαλή απόδειξη της φιλοπατρίας μας! Αν αγνοείτε την εκπαιδευτική νομοθεσία, δεν νομιμοποιείστε να εκσφενδονίζετε ανερμάτιστους χαρακτηρισμούς!

      δ) Όσο για το στατιστικό στοιχείο που επιστρατεύετε περί 80% αρνητικής άποψης των πολιτών για τον πατριωτισμό των εκπαιδευτικών, δεν γνωρίζω πότε ακριβώς έγινε η σχετική έρευνα, αλλά επιτρέψτε μου να σας πω ότι η προσωπική σας άποψη επ' ουδενί δεν απηχεί και μια γενικευμένη αντίληψη για τα πράγματα. Σκεφτείτε ότι πάρα πολλές οικογένειες του τόπου μας έχουν κι ένα μέλος με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού. Τι έχετε να πείτε σε όλες αυτές τις οικογένειες; Ότι ανέθρεψαν ασυνείδητους ανθρώπους χωρίς πατριωτισμό και εθνικά ιδανικά; Αναρωτιέμαι αν κι εσείς έχετε στην οικογένειά σας κάποιον εκπαιδευτικό! Δε θέλω βέβαια να σκεφτώ καν ότι η αντίληψή σας περί πατριωτισμού πηγάζει από ακραίες και υποκριτικές ιδεοληψίες κάποιων πολιτικών μορφωμάτων, τα οποία εμπνέονται από ολοκληρωτικά πρότυπα, αυτά που αιματοκύλησαν την ανθρωπότητα πριν από μερικές δεκαετίες και εξόντωσαν το 15% του ελληνικού πληθυσμού! Γιατί αν συμβαίνει αυτό, θα θεωρήσω απολύτως ανόητη την απόφασή μου να σας απαντήσω…

      Δημήτρης Ε. Κωστούλας
      Διευθυντής 2ου Λυκείου Καστοριάς
      https://www.blogger.com/profile/02201627623383643437

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος5/4/18

    Είμαι ικανοποιημένος διότι ο κύριος καθηγητής διενεργεί διάλογο, τοποθετείται, ασκεί κριτική και αφήνει αιχμές. Όλα αυτά είναι θεμιτά και είναι αναπόσπαστο μέρος του διαλόγου.
    Στο δια ταύτα τώρα κύριε καθηγητά. Στην παράγραφο 2 και 3 επιβεβαιώνει ακριβώς αυτό που ανάφερα στο αρχικό μου σχόλιο. Ότι προτιμήθηκε το σχολείο να μεταβεί στα City Centre και όχι να τιμήσει τον εθνομάρτυρα όπως κάποιος θα περίμενε,ή έστω να αφιέρωναν πέντε λεπτά να αναφέρουν το γεγονός.
    Την αναγκαιότητα τεχνικών λεπτομερειών και την παρακολούθηση της ταινίας για το bullying και τους μπούληδες και την διαφορετικότητα σαφώς και απολύτως τα απορρίπτω προ εξυπηρέτησης των αναγκών του Έθνους. Αυτό ακριβώς επιβεβαιώνετε κύριε καθηγητά με την απάντηση σας. Όταν το κράτος δεν εξυπηρετεί εθνικούς σκοπούς και ανάγκες,πρέπει να καταργείται.
    Απόδειξη μειωμένης εθνικής συνείδησης του σώματος των καθηγητών όχι βέβαια συλλήβδην είναι το γεγονός ότι δεν έγινε κάποια εκδήλωση γιατί την επέτειο της ΕΟΚΑ στην κύπρο,ούτε τα κλαδικά όργανα των καθηγητών εξέδωσαν κάποια ανακοίνωση εξύμνησης του γεγονότος. Το ίδιο για διάφορες άλλες ιστορικές μνήμες. Μήπως βγάλατε κύριε καθηγητά κάποιο ψήφισμα συμπαράστασης για τους δύο αιχμάλωτους Έλληνες αξιωματικούς στην Τουρκία; Νομίζω ότι εκτίθεστε κύριε καθηγητά και προσπαθήτε να ``μαζέψετε `` τα ασυμμάζευτα. Μέτα από αυτήν σας την απάντηση κύριε καθηγητά το ποσοστό θα ανέλθει στους δέκα στους δέκα αντί οκτώ στους δέκα.
    Άφησα τελευταία για σχολιασμό την τρίτη σας παράγραφο περί ολοκληρωτικών ιδεολογιών και μορφωμάτων που ισχυρίζεστε ότι ανήκω και πιστεύω. Σας επιστρέφω την ταμπέλα που μου κολλήσατε καίτοι δεν με γνωρίζετε δηλώνοντας ότι την μόνη ιδεολογία που αμετανόητα ασπάζομαι και ακολουθώ είναι η εθνική ιδέα τόσο παθιασμένα και αμετακίνητα μέχρι και σε ενέσιμη μορφή....
    Ίσως τα ιδεολογήματα που πιστεύετε σείς κύριε καθηγητά επιβάλουν την εκτόξευση ταμπελών και απόρριψης της εθνικής ιδέας.

    Μπορεί και να συνεχισθεί.....

    Ερρωσθε

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ κύριε, προφανώς θέλετε να έχετε την τελευταία κουβέντα κι επανέρχεστε εκ νέου με επιμονή και εριστική διάθεση στα ίδια, μέρες που είναι!
    Λυπάμαι που τα σχόλιά σας κινούνται σε μια λογική αήθους επιθετικότητας με ακραία βαρείς και χυδαίους χαρακτηρισμούς, οι οποίοι αγγίζουν τα όρια της συκοφαντικής επίθεσης, χωρίς να σας έχει προκαλέσει κανείς για κάτι τέτοιο.
    Δε νομίζω πως έχει κάποιο νόημα να συνεχίσουμε έναν άκαρπο διάλογο, καθώς μάλιστα εσείς επιμένετε να διαστρεβλώνετε εξόφθαλμα αυτά που σας εξήγησα, προκειμένου να θεμελιώσετε την έωλη επιχειρηματολογία σας! Περιορίζομαι απλώς να σας καταστήσω σαφές ότι η αγωγή και η γνώση που παρέχει το σχολείο πόρρω απέχει από τη δική σας στενή στρατοκρατική αντίληψη. Για να μιλήσουμε με ιστορικούς όρους, αν έπρεπε να διαλέξω μεταξύ αθηναϊκής και σπαρτιατικής αγωγής, προφανώς θα επέλεγα την πρώτη κι ευτυχώς το δημοκρατικό πολίτευμα της χώρας μας εδώ και δεκαετίες ευνοεί την ίδια παιδαγωγική φιλοσοφία και πάνω σ’ αυτήν στηρίζεται και η ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία, την οποία εσείς επιδεικτικά αγνοείτε καλώντας εμένα και τους συναδέλφους μου να την παραβιάσουμε!
    Τέλος, τα περί πατριωτισμού των εκπαιδευτικών αποτελούν δικές σας χυδαίες φαντασιώσεις που συνήθως αποκαλύπτουν συμπλεγματικά απωθημένα αυτών που τα επικαλούνται. Επειδή δεν έχω καμιά διάθεση να πλατειάσω, όπως με καλή προαίρεση έπραξα στο προηγούμενο σχόλιό μου, σας θυμίζω εδώ την περίφημη φράση «ανδρών επιφανών πάσα γη τάφος» από τον «Επιτάφιο» του Περικλή, το κατεξοχήν δημοκρατικό μανιφέστο που έχει καταγραφεί ποτέ. Το υπέροχο αυτό μήνυμα με άλλα λόγια σημαίνει ότι πέρα από τη δική μας πατρίδα υπάρχουν κι άλλες πατρίδες εξίσου σεβαστές! Όποιος δεν το πιστεύει αυτό, δεν είναι πατριώτης, όσο κι αν βαυκαλίζεται, αλλά ακραίος και επικίνδυνος για την πατρίδα εθνικιστής. Και φυσικά ο εθνικισμός αντίκειται σε κάθε έννοια αποδεκτής παιδαγωγικής λογικής. Ελπίζω να αντιλαμβάνεστε πώς εννοώ εγώ τον πατριωτισμό, του οποίου φυσικά ούτε εγώ, ούτε εσείς, έχουμε καμιά αποκλειστικότητα!
    Σας εύχομαι Καλή Ανάσταση με ήρεμο πνεύμα, λιγότερο φανατισμό και με διάθεση αλληλοκατανόησης!

    Δημήτρης Ε. Κωστούλας
    Διευθυντής 2ου Λυκείου Καστοριάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος8/4/18

    Κύριε καθηγητά,κύριε διευθυντά,
    διάβασα με προσοχή όσα γράψατε στον τελευταίο σχολιασμό σας.
    Όπως επισημαίνετε και εσείς δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε έναν άκαρπο διάλογο,μιάς και είμαι σίγουρος ότι οι αναγνώστες έχουν σχηματίσει άποψη περί των μέχρι τώρα λεχθέντων. Είναι προφανές ότι ο διάλογος,σας είναι δυσάρεστος και σας δυσκολεύει.
    Κατανοητό κύριε καθηγητά. Παρόλα αυτά,επιτρέψατε μου μία διόρθωση την οποία σείς ως ``ιεροδιάκονος`` της εκπαίδευσης θα έπρεπε να γνωρίζατε. Αναφέρεστε στο ιδεώδες της δημοκρατίας και ειδικά στο εκπαιδευτικό
    πρότυπο της αρχαίας Αθήνας. Οφείλω να σας τονίσω το γεγονός ότι ουδέποτε υπήρξε δημοκρατία ειδικά της περιόδου στην αρχαία Αθήνα. Απόδειξη,οι ΄΄ βολευτές ΄΄ δεν εκλέγοντο αλλά έβγαιναν δια κλήρου,υπήρχαν δούλοι,η εκκλησία του δήμου ήταν μόνο για τους Αθηναίους πολίτες και από τους δύο γονείς,οι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα ψήφου και πρόσβαση στα δημόσια δρώμενα σε αντίθεση με την Σπάρτη που σείς απορρίπτετε.
    Ακολούθως,πέραν των όποιων διαφορών εν γένει,το δημοκρατικό ιδεώδες και πολίτευμα το οποίο σείς ανάγετε σε λατρευτικό τοτέμ,εάν δεν συμβαδίζει και δεν προάγει το εθνικό συμφέρον είναι απόλυτα κολάσιμο.
    Εδώ θα μπορούσε κάποιος να θέσει το ρητορικό ερώτημα ΄΄ η πατρίδα είναι για να εξυπηρετεί την δημοκρατία και το κάθε πολίτευμα,ή η δημοκρατία την πατρίδα; ΄΄
    Συνεχίζοντας δεν μπορώ παρά να σταθώ σε ένα άλλο σημείο του κειμένου σας,εκεί που λέτε ότι υπάρχουν κι άλλες πατρίδες εξίσου σεβαστές. Εξαρτάται.
    Οι πατρίδες κύριε καθηγητά βάση κοινής λογικής αξιολογούνται βάση της προσφοράς τους αφενός στον παγκόσμιο πολιτισμό και αφετέρου βάση των ιστορικών καταβολών τους.
    Η Μπαζουτολάνδη ή το Λεσότο τι έχουν προσφέρει και πρέπει να τα σεβόμαστε; Να το σεβόμαστε για το δικαιωμά τους να υπάρχουν ,ναι αλλά μέχρι εκεί. Η απαίτηση σεβασμού είναι και άκρως αντιπαιδαγωγική δεν νομίζετε κύριε καθηγητά; Ο σεβασμός θα πρέπει να εμφυσείται,να καλλιεργείται,να κερδίζεται και όχι να απαιτείται.
    Παρακάτω αναφέρετε ότι ο πατριωτισμός δεν είναι αποκλειστικότητα ούτε δικής μου,αλλά ούτε και δικής σας. Δυστυχώς πάλι με υποχρεώνετε να σας διορθώσω κύριε καθηγητά.
    Η διαφορά μας έγκειται στο ότι σείς ως δημόσιος κρατικός λειτουργός και εν προκειμένω ως καθηγητής και εκπαιδευτικός πληρώνεστε από τους οβολούς των Ελλήνων πολιτών για την προώθηση και ανάπτυξη του πατριωτικού αισθήματος των ελληνόπουλων ως καθήκον και υποχρεωσή σας ενώ εγώ ως ιδιωτής όχι. Τέλος με αποκαλέσατε: εριστικό,χυδαίο,επιθετικό,συκοφάντη,συμπλεγματικό,επικίνδυνο,φανατικό.
    Ασφαλώς μετά από τέτοιο χείμαρο κοσμητικών επιθέτων που ουδόλως καταδεικνύουν τι λογής είναι το ουσιαστικό ( κατά την γραμματική Τριανταφυλλίδη ) δίνουν στους αναγνωστές την ευκαιρία για αχαλίνωτους συνειρμούς.
    Με την σειρά μου θα ήθελα να σας ευχηθώ καλά και χρόνια πολλά και να ανέλθετε στα ανώτατα κρατικά εκπαιδευτικά αξιώματα, με την ελπίδα να μπολιάσετε την υπό τας χείρας σας μαθητιώσα νεολαία με περισσότερη Ελλάδα....

    Έρρωσθε

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    Υ.Γ Θα ήταν αρκετά ανατρεπτικό και ωφέλιμο για τους μαθητές σας να ζητήσετε από το υπουργείο Απαιδείας να παρακολουθήσουν την ταινία του μέγιστου Νίκου Κούνδουρου ΄΄1922΄΄ από την τριλογία του Ηλία Βενέζη Αιολική Γή. Εκεί να δείς διαφορετικότητα και μπούλλιγκ κύριε καθηγητά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυο σύντομα σχόλια με απαντητητικούς υπαινιγμούς:
      α) Στον πρόσφατο μαθητικό διαγωνισμό του τοπικού Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα (για τον οποίο έκανα αναφορά παραπάνω) μαθητές του σχολείου μου απέσπασαν το 1ο και 3ο βραβείο! Μας τιμά ιδιαίτερα αυτό και συγχαίρουμε τους μαθητές μας (βραβευθέντες και μη), αλλά επιμένουμε να επαληθεύουμε τον "πατριωτισμό" μας και με πλείστους άλλους τρόπους!
      β) Η αναφορά σας στον κορυφαίο σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο ομολογώ πως με εκπλήσσει και μου προκαλεί ένα διττό εσωτερικό ερώτημα-απορία: Είτε δεν έχετε δυσκολία να καταφεύγετε σε εντυπωσιακά οξύμωρα σαν και τούτο, είτε απλώς αγνοείτε ποιος υπήρξε πραγματικά ο Νίκος Κούνδουρος κι από ποιο μετερίζι υπηρέτησε την πατρίδα του!

      Δημήτρης Ε. Κωστούλας
      Διευθυντής 2ου Λυκείου Καστοριάς

      Διαγραφή
  6. Π.Π.9/4/18

    Οι διάλογοι σας, αν και κάποιες φορές σε υψηλούς τόνους, έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, και πολλοί εκπαιδευτικοί, κι όχι μόνο, τους παρακολουθούν. Τα επιχειρήματα σας, προκαλούν προβληματισμό και συνεισφέρουν στον ατέρμονο διάλογο της Παιδείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η Θέμις έχει κέφια9/4/18

    Φυσικά και διαβάζουμε τόσες ημέρες τον διάλογο του κυρίου Κωστούλα με τον κύριο Αγιασοφίτη.
    Δυο λόγια ας γραφούν και από κάποιον άλλον.
    Λοιπόν, εκείνο που διαπιστώνεται διά γυμνού οφθαλμού είναι ότι ο διάλογος είναι άγονος, γιατί οι δύο συζητητές όχι απλώς δεν συμφωνούν, αλλά δεν βρίσκονται στην ίδια στάθμη γνώσης σε σχέση με το θέμα και προπαντός κινήτρων.
    Από τη μία ο κ. Κωστούλας, γνωστός στην τοπική κοινωνία για το εκπαιδευτικό του έργο και προτού καταξιωθεί ως Διευθυντής Λυκείου και από την άλλη ο κ. Αγιασοφίτης, σχολιαστής αγνώστου επαγγέλματος, χωρίς αυτό να είναι υποτιμητικό, αλλά ενδεικτικό της συνάφειάς του με το θέμα.
    Ο πρώτος μιλάει έχοντας αφιερώσει χρόνια και κόπους στη σχετική μελέτη και στην άσκηση πολλαπλών καθηκόντων, ενώ ο έτερος χωρίς να πιστοποιείται η εγκυρότητα όσων ισχυρίζεται, ως επί το πλείστον μεμονωμένες υποκειμενικές απόψεις.
    Όσον δε αφορά στα κίνητρα, δεν θέλει και πολλή σκέψη, για να κατανοήσουμε ότι ο κ. Κωστούλας εμπνέεται από την παιδαγωγική του ιδιότητα, ενώ είναι αμφίβολο το ίδιο κίνητρο και για τον κ.Αγιασοφίτη, εφόσον υπάρχουν και κίνητρα λαϊκίστικα.

    Έρρωσθε λοιπόν και salvete κι άλλο κακό να μη μας εύρει, αγαπητοί μου!
    Και το καλύτερο, Χριστός ανέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος10/4/18

    (Χωρίς διάθεση σνομπισμού, αλλά για να προκαλέσω συζήτηση)
    Αυτό το καλύτερο, στο τέλος, δε το κατάλαβα;
    Είναι στα πλαίσια της παιδαγωγικής εκπαίδευσης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ